Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No höh, Jazz. Missä se plussa oikein viipyy. Mutta niin kauan kun ei näy tätiä, niin on toivoa. Lupaavilta kuulostavat Tehis nuo sinunkin oireet (kävin Kermeissä taustaamassa).

Tl:n ultrakuulumisia jäin kaipaamaan.

Mariialla sitten odottelu jatkuu. Eikös ne just synny 'parhaimmalla' hetkellä eli jouluaatto laitoksella :-) No ei taida olla enää väliksi, että milloin syntyy, kunhan vain nyt syntyy.

Aika jännä, että siellä sanottiin seksin olevan hyväksi, kun täällä on ollut sellaisia uutisia, että seksillä ei loppuvaiheessa ole mitään merkitystä synnytyksen alkamiseen paitsi ehkä äidin henkisen hyvinvoinnin kannalta. Täytyy sanoa, että ei oo seksi napannut aikoihin. Täytyy katsoa miten joululomalla on asian laita, kun tästä pääsee vähän rentoutumaan.

Töissä kertominenkin jäi sitten ensi vuoden puolelle. Mulla on muitakin työsuhdekuvioita selvittämättä ja tämä päivä ei tuntunut oikein oikealta niiden läpikäymiseen.

Soittelin meidän kaupungin isoimmat lääkärikeskukset läpi, mutta eihän täällä takapajulassa mitään 4D ultria ole, joten se siitä joululahjasta sitten.

Jos ei muuten täällä linjoilla enää turista, niin oikein rauhaisaa ja ihanaa joulua kaikille!

Pikaisesti, terveiset ultrasta! Siellä sykki pikkuinen sydän. Kahden viikon päästä vielä kontrolli et onko vaavi kasvanut ja pitää tutkia veret lääkityksen takia. Nyt saa hyvillä mielin ruveta joulun juhlintaan.
Rauhallista Joulua kaikille jos en ennen joulua kerkeä koneelle. Nyt pakko vielä paketoida muutama lahja.

[/b]Oikein rauhallista joulua kaikille Ex-Kermeille!!
Hellikäämme massujamme hyvällä ruoalla ja nauttikaamme pienoisistamme.
Vuoden päästä se on sitten jo fyysisestikin mahdollista : )

Näihin tunnelmiin joulua viettämään rauhoittuvat
kauris ja Armaani Humu-Pekka

Juu... pitäis varmaan treenata näitä tekstinkäsittelyjuttuja...
Tarkoitus oli siis olla lihavoitu tuo jouluntoivotus : (

Oli kivoja ultrakuulumisia Tl:llä : )

Nyt poistun toivottelemaan joulut vielä yh- ja Kermit ketjuihin.

Jokos leidit ovat toipuneet joulusta? Täällä on syöty ihan ähkyksi asti, tänään oltiin sulattelemassa ruokia aleostoksilla ja voi sitä ruuhkaa. Itseäni otti kyllä niin nuppiin, kun ensin jonotin Lindexin ja H&M:n sovituskoppiin 20 min ja sitten äitiysfarkkuja sovittaessani totesin olevan sama kuin jos olisi sukkahousuja pukenut päälle. Pitää varmaan kehitellä omiin farkkuihin joku kuminauhaviritelmä, niin pärjäisi sillä loppuajan.

Upeita kuulumisia Tl:llä ultrasta. Onneksi olkoon. Toivottavasti lääkitys tehoaa ja kaikki sujuu tällä kertaa hyvin.

Saittekos te paljon lahjoja? Me sovittiin miehen kanssa, että ostellaan minimaalisesi lahjoja, kun hankittiin ennen joulua uusi tietsikka vähän niin kuin molemmille yhteisesksi lahjaksi. Sukulaiset ja ystävät olivat muistaneet meitä sitten ihan liiankin kanssa. Ollaan oltu näköjään tosi kilttejä.

Palatkaahan linjoille. Itselleni arki koittaa vasta uuden vuoden jälkeen. Siihen asti lomailen täällä kotona, mutta koneella kyllä käyn säännöllisesti.

t. sämpy 22+0

Moi kaikki!

Joulu on nyt vietetty, tultiin siis tänään kotiin. Ja maha on NIIN täynnä... :) Mun isä sanoikin mun syöneen huomattavasti enemmän kuin mies tai mun veli... no, nyt tuntuu kyllä uppoavan aika paljon ;)

Lahjoja mekin saatiin erittäin paljon. Mitään ei vielä vauvalle, kun ei niin edes haluttukaan.

Loppuviikosta olisi tarkoitus mennä pyytämään vaunutarjouksia, josko nekin tässä jossain välissä saisi tilattua.

Nyt ehkä vähitellen nukkumaan, kun tänään herättiin JO klo 9... muuten yleensä klo 10.30 :)
Sämpy: mä oon myös lomalla loppuvuoden, tiistaina vasta takaisin töihin - erittäin mukavaa!

Maaria 23+2

Huomenia!

Viimeinen teoriakoe on nyt takanapäin. Toivottavasti meni läpi...
Huomenna vielä työosuus ja sitten voikin keskittyä vuoden vaihtumiseen.

Joulusta on siis selvitty, eikä pitäisi jäädä kamalasti liikakilojakaan, kun sairastin vatsataudinkin jo tuossa. Nyt on jo onneksi parempi olo. Pakko oli raahautua kokeeseen, ettei valmistuminen jää ainakaan yrityksestä kiinne, vaikka lukeminen jäikin vähemmälle. Oli niin veto pois vielä eilen illallakin : (

Kyllä oli "mielenkiintoista" olla vatsataudissa näin raskaana... Vatsassa mylläsi ja tietysti pikkuinen mylläsi sitten kanssa, kun ei sellaisessa kurinassa ja nurinassa varmaan kukaan nuku ja kun äiti vielä ramppaa puolentunnin välein pöntöllä ; )

Lahjoja tuli ihan vaan muutama, koska sovittiin, että ostetaan tänä vuonna vain pikkuisille lahjoja. Aikuiset voi ostaa aleista sitten omat lahjansa : )

Voi teitä onnelisia lomalaisia... Ihan kateeksi käy. En malta odottaa, että koulu loppuu ja pääsen nukkumaan varastoon ; )

Eipä tässä sitten muuta. Palataan taas.

kauris ja Humu-Pekka rv 25+2

Jouluähkyä parannellaan täälläkin. Huomenna olisi tarkoitus lähteä aleostoksille. Jokohan sitä uskaltaisi ostella pikkuiselle jotakin? Järkeväähän olis nyt halvalla ostaa kaikkea mahdollista ja ei niin tarpeellistakin =) No, aloitan ehkä niistä mammahousuista kuitenkin, katotaan miten siellä kaupoissa innostutaan.

Nyt on vaunut ja turvakaukalo tilattuna!! Haetaan ne kaupasta sitten joskus maaliskuun loppupuolella :)
Ja ostinpa pikkuiselle eilen pipon ja kaksi bodyakin, 50 senttisiä, niin suloisia!

Painoa oli muuten keskiviikko illalla 2 kiloa enemmän kuin ennen joulua, mutta tänään aamulla oli taas palautunut normaaliksi, onneksi :)
Maha on kyllä NIIN pullahtanut pallo, mutta hyvähän se niin on!

Liikkeitä tuntui ainakin eilen enemmän kuin aikaisemmin, tai sitten vaan ehdin paremmin tuntea niitä.

Maaria 23+4

Mites Mariia? Joko on vaavi kainalossa?

Viimeinen näyttö kokonaisuudessaan takana!! Ihanaa!!
Nyt voi rentoutua ja nauttia vaan omasta olosta.

Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa noita hankintoja tehdä juu...
Käytettynä meinasin ostaa ainankin vaunut ja uutena turvakaukalon, muista en vielä niin tiedä. Ensi vuonna sitten ; )

Minuakin kiinnostaa Mariian tilanne...
Sen verran hiljaista on ollut, että voisi olla vaikka nyytin kanssa sairaalassa...

kauris

Kävin vakoilemassa joulukuulaisissa eilen, niin Mariia oli kirjoitellut, että käynnistys olisi tänään tai sitten se oli jo eilen, joten uutisia odotellessa.... :-) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Minkä merkkiset vaunut ja turvakaukalon ostitte Maaria?

Onnea kauris loppurutistuksesta. Nyt pääset ilmeisesti sinäkin huilaamaan. Toivottavasti vatsatauti on talttunut.

Täällä tuntuu liikkeitä päivittäin. Joskus on koviakin potkuja. Vauva on virkuimmillaan illalla kun pitäisi käydä nukkumaan ja taas aamulla klo 6.00, kun äiti haluaisi jatkaa unia :-). Mulla on nyt kolme kertaa ollut sellainen ikävä menkkamainen tuntemus mahassa tässä 2-3 viikon sisällä. Täytyy kysyä neuvolasta, että mitä se voisi olla (supistus?). On mennyt kyllä itekseen ohi ja koska vaavi liikkuu, niin en ole sen kummemmin huolestunut asiasta.

sämpy 22+2

Täällä vieläkin kokonaisena : )

Alkaa käydä jo tuo sairaala ja sen henkilökunta tutuksi kun olen nyt jo 6 kertaa ravannut siellä piuhojen päässä, verenpaineen mittauksissa ja verikokeissa. Tämä minun raskausmyrkytys on pysynyt aisoissa kun olen vaan levännyt ja tänään pitikin käynnistää, mutta kun soitin sinne niin ehdottivat siirtoa maanantaille.

No tänään olin taas ktg-laitteissa ja vauvalla tosi tehokkaat sydänäänet ja kun mullakaan ei mitään päänsärkyä enkä näe tähtiä niin siirrettiin käynnistys sunnuntaille. Jos olisin halunnut niin olisi käynnistetty jo tänään, mutta kun kohdunsuu ei ole vielä oikein pehmennyt niin ajateltiin että parempi vielä odottaa muutama päivä. Minä näköjään kuulun sellaisiin ihmisiin joille ei taida tulla itsestään supistuksia ollenkaan. Koneen supistuskäyrä näyttää aina vaan viivaa, joten joudutaan siis sunnuntaina vähän jotenkin avittamaan synnytys käyntiin.

Nyt alkaa sitten jänskättämään että syntyykö tämä meidän tyllerö tänä vai ensi vuonna. Itse niin toivoisin ensi vuoden lasta, mutta saa sitten nähdä mitä sunnuntaina tapahtuu. Mieskin sanoi että naulaa synnytyshuoneen oven kiinni etten enää pääse karkuun. Jotenkin aina joka käynnin jälkeen sellainen helpottunut tunne, että vielä sai vähän armonaikaa, ehkä hieman pelottaa tuo synnytys vaikka en myönnäkään : ) Käynnistyshän saattaa kestää aina 4 tunnista jopa 3 vuorokauteen, joten jännitys tiivistyy...Jotenkin nyt niin tottunut tähän mahaan ettei siitä enää haluta luopuakaan...mutta siis joko sunnuntaina tai maanantaina on varmastikin käärö kainalossa.

Palailen sitten synnytyksen jälkeen kertoilemaan mitä sieltä sitten tuli. Nauttikaahan pikku mahoistanne, kohta se on iso : )

Mariia 40+4

Terkkuja taas tuolta toiselta puolelta!

Mariialla menee jännäksi, mutta eiköhän tuo ulos tule joka tapauksessa ;-)
Paljon peukkuja synnytykseen!!!

Mulla ois nyt kova hinku tälle puolelle ;-)
Menkat piti alkaa keskiviikkona ovisbongauksen mukaan. Ei ole vieläkään alkanu. Testiä ajattelin nyt viivyttää alkuviikkoon. Mulla huonoja kokemuksia haamuviivoista, joten tahtoo vahvan viivan, kun sen aika on :-D
Ja saattaahan ne menkatkin vielä yllättää...

Mukavaa loppuvuotta!

Sämpy: Vaunut on Teutonian Spirit S3 ja turvakaukalo on Britax Baby Safe Plus :)
Ovat kyllä hienot - onneksi tulee kotiin vasta sitten joskus maaliskuussa, etten hiplaa niitä joka päivä ;)

Mariia: Tsemppiä loppuodotukseen ja jännittämiseen, hyvin kaikki menee!! Ja vauva tulee kun itse sitä haluaa :D

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!

Ja tehotytölle, tervetuloa tänne puolelle!! Toivottavasti uusi vuosi tuo plussan mukanaan.

Maaria 23+5

Tehiksen oireet kuulostavat todella lupaavalle. Toivottavasti saadaan sinut tänne mukaan. Kermeissä on muuten 'plussanneita'. Oletteko käyneet katsomassa? Tänne tuliskin taas kiva ryhmittymä, kun osa olisi alkuraskaudessa ja me täällä keskivaiheilla. Loppuraskaus taitaa sitten puuttua, mutta koska Tuulimammalla ja Mariialla on siitä niin vähän aikaa, niin he voivat käydä antamassa meille vinkkejä siitä vaiheesta :-)

Mariialle kovasti tsemppiä synnytykseen. Mahdollisuudet on saada vuoden vanhin tai vuoden nuorin lapsi :-)

Maarian hankinnoista: ihan hyviltä hankinnoilta kuulostavat, vaikka en kyllä mikään asiantuntija ole :-). Nimet tuttuja kuitenkin. Eilen katselin lastenkirppiksen vaunujen hintoja ja käytetyt vaunut olivat melko kalliita, siis jos sellaiset hyvät haluaa. Meillekin tulee vaunut kuitenkin aktiivikäyttöön. Lenkillä olisi tarkoitus käydä ja tiet ei täällä ole aina välttämättä niin hyvässä kunnossa, joten kunnon pyörät pitää ainakin alla olla. Olen ajatellut lisäksi yhdistelmävaunuja kovalla kopalla.

Mitäs uudenvuoden suunnitelmia teillä on? Me mennään kaveripariskunnalle uutta vuotta vastaanottamaan. Ihan rauhallista tulee varmaan olemaan. Minä olen kuskina ja mies ottaa sitten sen minkä ottaa :-)

Aloitetaanko uuden vuoden kunniaksi uusi ketju? Tässä rupeaa viestejä olemaan aikalailla.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Toivottavasti kaikkien raskaudet sujuu hyvin ja saadaan terve käärö kainaloon ensi vuonna.
sämpy 22+4

Jaaha, enpä olekaan niin varma enää tuosta kovasta kopasta, kun kävin lukemassa tämän palstan mielipiteitä lastenvaunuista. Ajattelin kovaa koppaa juuri sen nukkumisen kannalta, ettei kesälapselle tule niin kuuma nukkua. Mutta vaunujen käytännöllisyys jatkossa taitaa kärsiä... Onko mielipiteitä asiaan?

Huh! Se on sitten vuoden viimeinen päivä! Vielä on onneksi huominen vielä lomaa ennen kuin työt alkaa. Pikkasen huolestuttaa, kun supisteluja on tullut melko usein. Ei peräkkäin eikä kivuliaita, pari kertaa päivässä. Saraalaankin soittelin jo, sanoivat että ei pitäisi olla mitään hätää. Tarkistavat sitten viikon päästä kun on rakenneultra. Toivottavasti ei joudu tässäkin raskaudessa vuodelepoon!

Hauskaa uuttavuotta kaikille!

Naks 19 + 1

Heissan!

Tulin toivottamaan hyvää vuoden vaihdetta teille kaikille ja Mariialle tsemppiä synnytykseen.

Sämpy mietti vaunuvaihtoehtoja ja oma mielipiteeni on että pehmeä vaunukoppa on ollut aivan ehdoton. Meidän lapsukainen oli pienestä pitäen kova kekottamaan ja pehmeä koppa jousti kun ratasosan selkänojaa kohotti. Tästä kopasta saa myös alustan pois ja se on tähän päivään mennessä toiminut lämpöpussina. Tyttö nukkuu edelleen päikkärinsä vaunuissa.

Meillä on käytössä Emmaljungan Cerox yhdistelmät. Muutamalla ystävällä on käytössä Brion Kombit kovalla kopalla. Ovat olleet tyytyväisiä vaunuihin muuten, mutta kopan käyttöikä on jäänyt hyvin lyhyeksi. Varsinkin jos vauva on kova kasvamaan ja utelias luonteeltaan, eli kaipaa katseltavaa jo pienestä pitäen. Kaiken kaikkiaan kopan käyttöikä on hyvin lyhyt, eli kannattaa miettiä vaunujen ratasominaisuuksia ennemmin. Emmaljungan vaunut ovat mielestäni hyvät, mutta rattaiksi aika rohjot ja isot. Meillä on kauppareissuja varten hankittu Gracon matkarattaat, jokta ovat olleet todella hyvä heräteostos. Ostettiin ne turvakaukalokauppjen yhteydessä kun oli niin hyvä myyjä, eikä kyllä olla kaduttu hetkeäkään. Gracon Autobaby kaukalon saa todella kätevästi kiinni rattaisiin, jolloin vauvaa ei tarvitse herätellä vaunuihin siirtämistä varten kauppareissujen tai kaupungilla hengailun ajaksi. Siinä mun kokemukset reilun vuoden käytön jälkeen. Kannattaa tosiaan miettiä mihin käyttöön vaunut tulevat ja tosiaan ajatella sitä ratasvaihetta enemmän kuin ihan vauva-aikaa. Meillä tyttö oppi istumaan 5kk ikäisenä, eli siinä vaiheessa siirryttiin kokonaan käyttämään vaunuja rattaina.

Vielä omaa napaa sen verran, että menkat sitten alkoivat jouluaaton kunniaksi. Eikä ihme kyllä oikeastaan harmittanut. Toivon kovasti että tässä pikapuolin pääsisin liittymään teidän seuraanne pysyvästi, kuten tietty toivon kaikkien muidenkin kermien osalta.

Pitemmitä löpinöittä: OIKEIN IHANAA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!

Halein,
Jazz

Hurjasti tullut tekstiä viime käynnistä, siis verrattuna normaaliin. Hyvä vaan, että on juttua : )

sämpy: Ihan vielä en pääse huilaamaan... Loppurutistuksena olisi vielä työharjoittelua helmikuunloppuun ja sitten vasta pääsen huilaamaan. Ja sittenhän melkein alkaa jo ihan äippälomakin... Mutta siis lukeminen on nyt onneksi ohi.

Vatsatauti on hellittänyt jo. Ei se kestänyt pahimmillaan kuin vuorokauden, mutta ehkä "tilastanikin" riippuen toipuminen otti vähän kauemman aikaa...

Mariialle tsemppiä.
Toivottavasti saatte ensivuoden vauvan... Minun LA oli 1.1. ja harmittaa vietävästi, että pysyttelin reilun viikon vielä "sisätiloissa". Olisi ollut kiva juhlistaa synttäreitä aina uutenavuotena, varsinkin jo näin täysi-ikäisenä ; ) Olen tästä äidillenikin vitsaillen maininnut, että olisi punkenut minut pihalle vaikka väkisin ; )
Mutta eiköhän se mukelo sieltä tule ja päivä mikä tahansa, niin ei varmasti harmita ainankaan vanhempia yhtään.
Kuulumisia odotellaan...

Tehotytölle tervetuloa vaan ja otahan muitakin mukaan...
Pitääkin käydä kurkkamassa plussanneita ja toivottamassa sinnekin hyvää uuttavuotta.

Maaria; Katselin tuota samaa kaukaloa, mutta nyt olen kuitenkin kallistumassa Akta Gracon Duologic istuimeen. On vähän arvokkaampi, mutta tosi helppokäyttöinen ja voi käyttää lapsella noin 4-vuotiaaksi. Kävin kaupassa katselemassa ja ihastuin ihan totaalisesti : )
Vainuista ei ole vielä mitään havaintoa, mutta kuten sanoin, niin ne hankin todennäköisesti käytettynä. Ja kohta on kait pakkokin, jos toimitusajat ovat pitkiä... eivät ehdi muuten tulla.

En ole tuota vaunu-ketjua lukenut, mutta kovakoppaista en kyllä minäkään ostaisi... tuntuu, että se on vaan sitten ihan pikkuvauvalle.

Vuosi vaihtuu todennäköisesti meilläkin ystäväpariskunnan luona tai sitten minun veljelläni. Ei ole vielä tarkempia suunnitelmia, mutta eikös ne parhaat bileet ole sellaiset mitä ei olla suunniteltu ; )

Mutta tulipahan taas romaani...
Sovitaanko että ensivuoden ensimmäisen viestin kirjoittaja avaa uudenvuoden kunniaksi uuden ketjun?

Minä se vaan odotan 2. päivä ultraa, kun kuuta nousevaa...
Palaan varmaan silloin linjoille.

Oikein hyvää uuttavuotta teille kaikille!!
Vuoden päästä onkin sitten jo ihan uudet kujeet ; )

kauris ja Armaani Humu-Pekka rv 25+5