Ex-kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntaita!
Käytiin miehen kanssa eilen ostoksilla, ja mukaan lähti jo nyt (onkohan ihan liian aikaista?) turvakaukalo ja pinnasänky. Mut ei millään voinut olla ostamattakaan, kun saatiin ihan hyvä tarjous =) No, parempi liian aikasin kuin liian myöhään.

Suppareita meinaa olla monesti päivässä. Ei kuulemma vaarallista, mutta neuvolasa tai polillakaan ei ole otettu kantaa, ei edes tutkittu. Varmaan tästä saa lähteä yksityiselle paikkojaan näyttämään. Välillä niitä tulee muutama putkeen ja pari kertaa on vihlonut inhottavasti samaan aikaan. Ehkä stressaan turhaan, mut kun edellistäkin kertaa ja "ei mitään hätää, ihan normaalia tämä on"-kommentteja muistelee, niin kyllä nyt haluaa suoraa toimintaa ja varmoja vastauksia :)

Iltaa tytöt!

Pitipä taas tulla nostelemaan meitä toiselta sivulta takaisin etusivulle.

Joo, eiköhän Naks nyt ole jo ihan hyvä ostella jotain tarvikkeita! Me ollaan kanssa (lue: MINÄ) ostettu nyt jo jonkin verran vaatteita, ensin odotettiin vaunujen yms kanssa rakenneultraa, mutta loppujen lopuksi alettiin hankkia tavaroita vasta sitten 4D-ultran jälkeen. Ekat vaatteet ostettiin kyllä rakenteen jälkeen, kun tiedettiin kaiken olevan kunnossa.

Tänään alkoi jo 27. viikko!! hurjaa miten aika oikeasti menee nyt nopeasti, toisin kuin silloin alussa kun laskettiin päiviä... :)

Huomenna neuvolalääkäri aamulla, nähdään taas pikkuinen ultrassa - ihanaa! Ja pitäisi vissiin samalla ilmoittautua perhevalmennukseenkin!

Maaria 26+0

Moi kaikille,

Kermiteissä on taas käynyt plussatuuli, mutta mikäs meidän ketjun vastaraskautuneet on vaientanut? Tulkaahan linjoille...

Koitahan ottaa rauhallisesti niiden supistelujen kanssa Naks. Toivottavasti ei ole mitään hälyyttävää. Ehkä minäkin kävisin sinuna siellä yksityisellä.

Juu, ei mulla neuvolakortissa lue onneksi mitään mistä närästykset johtuu tai että sektiosta on ollut puhetta. Eikä supisteluistakaan ole kirjoitettu. Tässä on vielä sellainen mutka matkassa, että meidän nykyisestä vakuutusyhtiöstä ei saa syntymättömän lapsen vakuutusta, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki vakuutukset kannattaisi siirtää sinne, mistä lapsivakuutuksenkin saa. Toisaalta kyllä se lapsen vakuuttaminen on tietysti tärkeämpää kuin esimerkiksi auton vakuuttaminen.

Viikonloppuna tuli melko selväksi minkälaisiin ominaisuuksiin kiinnitän huomiota vaunuja hankkiessa ja minkälainen sänky meille tulee (pyörällinen pinnasänky). Ja syöttötuoliin meinataan investoida ja hankitaan se tripp trapin tuoli. Kavereilla on sellainen ja ovat olleet todella tyytyväisiä.

Tuu sitten Maaria kertomaan neuvolakuulumisia. Meillä on synnytysvalmennus jo 3.2. ja sitten vauvanhoitoluento ja parisuhdeluento joskus myöhemmin helmikuussa. Saatiin tuo valmennusaika siksi niin varhain, kun seuraava on vasta huhtikuussa ja silloin se voi käydä fyysisesti jo liian rankaksi.

sämpy 24+5

Täällä yksi vastaraskautunut=) elelee jonkinlaista suvantovaihetta. Viikko ekaan neuvolaan ja siitä yli viikko np-ultraan ja koska en vieläkään tunnusta olevani raskaana, ei ole ollut tänne mitään kirjoitettavaa.
Milloinkas te konkarit olette asennoituneet odotukseen, siis millä viikolla olette ajatelleet, että meille tosian tulee vauva?

Tuli muuten mieleen kun noista perhevalmennuksista kirjoittelitte, että ei olla ajateltu osallistua perhevalmennukseen lainkaan. Mulla on tosin kahdeksan vuotta synnytyksestä aikaa, mutta muistan, etten ainakaan silloin saanut mitään irti valmennuksesta. Se oli lähinnä sellaista itsestäänselvyyksien jankkaamista kuten "vauva muuttaa parisuhdetta yms". Itse synnytyksestä käytiin läpi tekninen osa ja listattiin eri kivunlievitystavat. Ja sitten kun tosipaikka oli, synnytys kesti 35 minuuttia, että se niistä puudutuksista, hih.

Jep, voihan se olla, että nykyään on eri systeemit.. mutta onko se siis niin, että perhevalmennus on ainoastaan esikoistaan odottaville (voi luoja tunnen itseni tyhmäksi..=)????
No niin, etenkin Tl:n kokemuksia odottelen, meillä oli kait about samat viikot??

Viikon jatkoa ellit; BM

sämpy, me ostettiin pyörällinen pinnasänky. Vaikutti kätevältä! Siinä oli jopa purusuojukset reunoissa, jos masusta sattuu tulemaankin pikkuorava :D

Kaukalo oli uutta mallia, eli sellanen, mistä jää autoon kiinnityysosa ja itse kaukalon saa napsauttamalla irti ja kiinni. Säästyy turvavöiden raplaamiselta.

Moi kaikille!

Reissusta palattu hyvin väsyneenä. Tais tälle meidän esikollekkin olla aika raskasta kun on niin rauhallinen vieläkin :)
Mulla ei ole hajuakaan noista valmennuksista. Viimeksi en kerennyt mennä. Esikko syntyi rv 33 ja tais olla et valmennus olis ollut seuraavalla viikolla. Nyt ei olla edes ajateltu niin pitkälle. Saas nähdä, vielähän tässä on aikaa pohtia.
Ni elikkäs mulla on la elokuun puolivälissä. Perjantaina ultra ja katsotaan lähetäänkö la siirtään 6 pvä myöhemmäksi. Kahen viikon päästä onkin jo sit np-ultra. Alkaa jännittään jo valmiiksi toi perjantai, voi ku kaikki olis ok ni taas oltais yks raja ylitetty. Alkaa tuntua et tää on jo estejuoksua, aidat parin viikon välein :)
Onkos kellään muuten kotidoppleria? Kokemuksia siitä kaipailisin. Olen vakavissani harkinnut tilata sellasen.
Nyt pakko ruveta hommaileen et joudutaan tonne lumituiskuun vielä tälle päivää!

Terveisiä neuvolasta!
Kaikki sekä äidillä että vauvalla ok :) Vaavin painoarviokin tehtiin - nyt jo 930 grammaa! Ihmekös välillä painaa virtsarakkoa tai muuten vaan painon tunnetta alhaalla...

Bellamariia: me uskallettiin ehkä myöntää itsellemme tosissaan, että vauva on tulossa rakenneultran jälkeen :) Kyllähän se masu kasvoi jo ennen sitä, joten oli siitäkin vähän ounasteltavissa...

TI: meillä on kotidoppler! On ollut kyllä ihana mielenrauhan säilyttäjä! Ostettiin se joskus ehkä viikolla 15 (en muista), jolloin äänet siis kuului jo ihan hyvin, tosin huomattavan paljon hiljempaa kuin nyt :) Ja kun liikkeet alkoi tuntumaan, niin ei sitäkään ole enää paljoa käytelty. Eikä silloin muutenkaan, sovittiin miehen kanssa, että max 2 kertaa viikossa sitä käytetään.

Perhevalmennuksesta en sen enempää tiedä, kuin että sinne tänään ilmoittauduttiin, eka kerta on 6.2. Maaliskuu olisi mun mielestä mennyt jo liian myöhäiseksi, kun 4 viikkoa (tai nyt 5 viikkoa, kun hiihtoloma välissä) kestää. Siellä käsitellään synnytystä, imetystä ja lastenhoitoa.

Maaria 26+1

Morjens vaan,

BM: Meni tosi pitkään, että rupesin ajattelemaan itseäni raskaana. Alkuraskaus oli tosiaan sellaista etappi kerrallaan elämistä, ultra kerrallaan, sitten neuvola, sitten np-ultra, neuvola, rakenneultra...jne. Ja minulla kun ei ollut oikein mitään tuntuvia oireitakaan niin kuin pahoinvointia ja mahakin rupesi kasvamaan vasta rv 20 tietämissä.

Nyt tästä on tullut todella konkreettista, kun kerroin töissä ja vatsa rupeaa olemaan niin iso, ettei sitä saa enää kätevästi piilotettua. Tuntemattomatkin ihmiset katselee, että onko se raskaana vai ei. Niin ja liikkeet tietysti tuntuu joka päivä.

Tl: Joo, minä olen täällä kateellisena kuunnellut Maarian kotidoppler kuulumisia ja olin viittä vaille, etten hankkinut itsekin. Voin sivusta seuranneena siis lämpimästi suositella :-)

Mä en oikein osaa sanoa noista perhevalmennuksista myöskään, mutta mennään näin ensikertalaisina kuuntelemaan, että mitä kaupunki tarjoaa.

Minnekäs kauris on kadonnut?

sämpy 24+6

Satuinpas just sopivasti kurkkaamaan tänne, kun sämpy tuossa kyseli minusta...

Eli en ole ollut edes kotona vähään aikaa, enkä siis oikein ole päässyt koneellekaan.
Laitoin tuolla silloin jo aiemmin, että minun kultani on sairaalassa. Tulikin sitten ikimuistoinen synttäripäivä, kun nyt mies makaa teholla : ( Tilanne alkaa jo onneksi näyttää paremmalta.
Mutta ei siitä sen enempää. Hengissä olen, mitä nyt vähän jännittää se kontrolliultra viikon päästä... nyt kun on ollut tuota stressiä ihan liiankin kanssa : ( En todellakaan haluaisi (varsinkaan tällaisessa tilanteessa) joutua vuodelepoon. Mutta katsotaan nyt mitä tapahtuu ja palataan sitten asiaan.

Mukavaa viikkoa teille muille : )

heips.

Tuolta kermiteistä siirryn varovasti... mulla alkur.km 11/06 takana.
12.1. tein plussatestin ja jos kaikki menee hyvin, syntyy meidän perheeseen 3. lapsi syyskuussa 07.

Olette kaikki valovuosia mua edellä... mutta ei auta muuta kun ottaa "iisisti" ja yrittää mennä päivä kerrallaan eteenpäin.
Heti helmikuun alkuun ajattelin varata yksityiselle varhaisultra ajan.

Pikaisesti onnittelut Ässälle! Mukavaa saada lisää porukkaa mukaan. En se mä kovin kaukana ole, la elokuussa.
Huomenna ultra ja taas jännittää. Tulen kertoileen kuulumiset kun kerkeän

Tervetuloa tälle puolelle ÄssÄ!!

Ja tsemppiä TI:lle huomiseen ultraan! Ilmoittele meille sitten kuulumiset :)

(.) ei mitään ihmeellistä, kävellessä alkaneet hirveät kohdunkannatin tms kivut, tuntuu ihan tuolla mahan alla - ei siis mitään supistuksia tms... No, sitten vaan kävelen hiljaa, on muuten koira ihmeissään ;)

Mukavaa Idols-iltaa!

Maaria 26+3

Heippa Ässä
ja onnittelut vielä kerran ja tervetuloa mukaan. Teitä alkuraskauden ex-kermejä on ihan mukavasti täällä jo, että varmasti juttua riittää puolin ja toisin. Toivottavasti kaikki menee tällä kerralla hyvin.

Ei täälläkään ihmeellistä. Vaunuja käytiin pikaisesti ihmettelemässä, mutta ei mitään ostoksia tehty vielä.

Tl:lle tsemppiä ultraan. Toivottavasti saat hyviä uutisia.

sämpy 25+1

Moikkelis.

Vihdoinkin kotona. Melko rankkaa oli roikkua viikon verran toisten nurkissa ja päivätkään ei olleet helpoimmasta päästä : (
Miehen osalta näyttää onneksi jo paljon paremmalta ja siksi minullakin on jo vähän parempi mieli. Olisihan tämä raskaus voinut hieman paremmissakin tunnelmissa mennä (isyys-juttu ja sitten vielä tuo teholla olo), mutta ei pidä valittaa kun vauvalla on kuitenkin kaikki luultavasti hyvin. Selvinnee tiistaina.
Kovasti on pikkuinen onneksi elämöinyt joka päivä.
Luultavasti vauva stressaa kuten minäkin... ei tee oikein hyvää, mutta minkäs teet.

Onnea Ässälle!!
Olikos ollut muitakin plussanneita, mutta eivät vielä ole uskaltautuneet tälle puolelle...?

Ostin muuten vaunut ennenkuin lähdin "reissuun". Käytetyt, pari vuotta vanhat Carenat. Tosi siistit ja hyväkuntoiset. Kääntyvä työntöaisakin löytyy ja mielestäni tosi edullisesti, kun ottaa huomioon että uutena maksavat hunajaa... Sijoitan sitten siihen turvaistuimeen persettä vaille hevosen ; )

Nyt taidan vetäytyä tuonne oman sängyn uumeeniin ja koettaa nukkua. Ikävä on tietysti murua, joka vielä pötköttää sairaalassa, mutta ei mahda mitään, yksin on nukuttava vielä jonkin aikaa : (

kauris 28+2

Heippa!

Kirjoittelin kermiteissä ihan sen alkuaikoina. Takana 4 km kolmen vuoden sisällä.

Jostain syystä tuli taas yhtäkkiä tarve kirjoitella tänne. Olen siis raskaana 5+5 ja ihan innoissani.. pitkästä aikaa! Kaiken maailman oireita tullut, mm. pahoinvointia, mitä ei koskaan ole ollut aikaisemin. Kääk, odotan sekavin tuntein ensiviikon ultraa, mitä sieltä löytyy.. Voihan olla että viikkoja ei ole vielä tarpeeksi, mutta pakko tietää jotain! Neuvolan varaan ajan vasta ultran jälkeen.

Hui, pelottaa ihan tää innostus ja odotus. Ettei vaan taas tipu korkeelta ja kovaa..

Perjantaita,
Unohtui kommentoida Kauriille, että silloin kun totesit miehesi olevan sairaalassa, niin luulin, että jokin rutiinijuttu on menossa, mutta teholla olo kuulosti jo paljon pahemmalta. No kerroit, että nyt ois menossa parempaan suuntaan, joten paranemisia sinne suuntaan. Saitko muuten sen vakuutuksen? Me meinataan mennä ens viikolla kysymään tarjoukset kahdesta paikkaa ja jos sieltä ei vakuutusta tipu, niin sitten antaa olla tai otetaan sitten, kun lapsi on vähän vanhempi.

Hopulle paljon onnitteluita ja tsemppiä jatkoon. Toivottavasti tällä kertaa kaikki sujuu hyvin.

Vaunuja pitäisi mennä huomenna katsomaan. Tässä on noin 50 km päässä yksi lastenliike, josta tämän paikkakunnan ihmiset ovat paljon hakeneet lapsille tarvikkeita. Täytyy kyllä soittaa kauppaan ensin ja kysyä, että onko siellä mitään mitä me haetaan.

Ai niin, mullakin on alapää jatkuvasti jostain luun kohdalta kipeä. Oon tulkinnut ne niiksi liitoskivuiksi.

Mitenkäs Tl:n ultra meni?

Entäs onko meidän ketjun tuoreet äidit kuulolla? Miten vauva-arki on lähtenyt sujumaan?

Viikonloppuja
sämpy 25+2

Moi!

Tämä tyty poistuu palstalta. Ultrassa ei sykkinyt sydän enää :´( Kehitys oli loppunut pari päivää aiemmin. Juuri palasin sairaalasta ja olo on kirjaimellisesti tyhjä.

Onnea teille kaikille odotukseen!

Unohtui vastat tuohon sämpyn kysymykseen...
Ei ole tullut vielä minkäänlaista päätöstä. Ensi viikolla varmaan tiedän.

Lähden nyt sairaalaan taas vierailulle...

Tl, sanattomaksi menin. Kylmät väreet menevät pitkin kroppaa ja kyyneleet tulvivat silmiini. Olen todella, todella pahoillani. Voimia ja lämpöinen halirutistus teille.

Hipaisi hiljaa enkelin siipi, kauneinta maailmassa näytti.
Salaa sitten ovesta hiipi, enkelin oikeutta käytti.
Nukkui pieni enkelin siipien suojaan ja lähti,
nyt pikkuinen on taivaan kirkkain tähti.