Ex-kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hieno homma Hoppu!!
Peukut ja varpaat on pystyssä, että se pikkuinen sydän jaksaa jatkaa sykkimistä.

Tosi nopeasti sämpy saitte vakuutuspäätöksen... minulle ei ole vieläkään tullut : (
Sanoivat silloin, että pari viikkoa menee ja johan tässä taitaa olle se aika reilusti mennyt. Höh!
Pitääkin tarkistaa vanhoista viesteistä milloin laitoin anomuksen.

Nyt koisaamaan

Zzzzz
kauris 29+2

Onnea Hoppu hyvistä ultrakuulumisista!!!

Kauris: kannattaa vaikka soittaa sinne vakuutusyhtiöön siitä vakuutuksesta, mäkin soitin, kun tuntui että kestää niin kauan se päätös... Vakuutus oli laitettu voimaan jo silloin joskus joulukuussa, ja meille siitä tuli kotiin lappu tammikuun puolessa välissä...

Kävin eilen taas katsomassa Kelan sivuilta mun asioiden edistymistä - ja ne oli tehneet jo päätöksen!! Äitiyspakkaus siis ilmeisesti tulossa, ja päivärahojen määrät näkyi siellä maksupäivineen. Alkaa siis realisoitua taas vähän enemmän tämä vauva ;)

(.) Flunssa vaan pahenee koko ajan... viime yö meni niin katkonaisesti, että toivottavasti jaksan hereillä tämän päivän töissä... Onneksi on viikonloppu.

Toivottavasti Bellamariian kivut helpottaa, eiköhän ne ole vaan kohdun kasvukipuja.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Maaria 27+4

Perjantaita kaikille,

ihanaa viikonloppu edessä. Vielä kun puoli päivää jaksaisi niin sitten pääsisi taas hetkeksi huilaamaan.

Minullakin oli Bellamaaria noita menkkamaisia kipuja aina silloin tällöin alkuraskaudesta. Np-ultran jälkeen en enää muistanut niitä olevan, mikä johtui varmaan helpottavista ultratuloksista, kunnes taas keskiraskaudessa niitä oli muutaman kerran (supistus?). Mutta eiköhän siis kuulu asiaan.

Me käytiin paikanpäällä kysymässä tarjoukset ja Tapiolassa sanoivat suoralta kädeltä myöntävänsä vauvavakuutuksen ja että se riippuu enää kotivakuutuksen siirtämisestä. Sitten me käytiin parin päivän päästä uudelleen omassa vakuutusyhtiössä ja Tapiolassa tekemässä ja purkamassa vakuutussopimuksen. Tosin tämä on sen verran pieni kaupunki, että kilpailu asiakkaista taitaa olla kovaa. Kaipa päätöksen nopeus liittyi myös siihen, että ens viikolla se olisi viimeistään pitänyt saada. Jospa kauriin vakuutuspäätös tosiaan roikkuu jossain yhtiön tiedostoissa?

Maarialle pikaista paranemista. Minä en ole vielä niitä äitiyslomapapereita Kelaan vienyt, kun kaverini sanoi, että täällä sen päätöksen kuulemma saa viikossa :-)

Viikonloppuja
toivottaa sämpy 26+2

Sämpy, täällä Kelan päätöstä sai odottaa melkein kuukauden: vein paperit sinne toimistoon 28.12. ja päätös oli tehty 23.1. - ihan normaalia ilmeisesti heiltä :)

Nyt viikonlopun viettoon, jospa toi lumimyrskykin helpottaisi...

On tää melkomoista.. Ensin olin NIIN helpottunut toukkiksen sydämenlyönneistä, mutta nyt pelkään että ne lakkaavat!! Kai se on niin, että kun on jo pitkään tottunut ajattelemaan pahinta, niin levyä on vaikee saada pois päältä. Noh, maanantaina soitan neuvolaan ja VAADIN että mut ultrataan vielä kerran ennen rakenneultraa. Yksityispuolen gyne oli sitä mieltä, mulla on siihen kuulemma varsin hyvät perustelut.

Vointi on ollut ihanan raskaana olevan oloinen, myös mahakipuja täälläpäin! Nivuset on tosi arkana, aivastus ja yskiminen on pakko tehdä vähän kyyryssä. Kuvotus on aika kamalaa (ihanaa?), kauanko sitä on teillä muilla kestänyt?

Nyt jääkaapille, tuli ihan kauhee makkaranhimo!

Hoppu: Eikö teillä päin ole kahta ultraa kunnallisella puolella (np- ja rakenne)? Osassa Suomea on kaks ultraa, mutta olen kuullut, että esim. Kaakkois-Suomessa ja Keski-Suomessa ei kahta ultraa ole. Varmistele vielä neuvolasta, jos siis et ole varma käytännöstä.
Hyvää viikonloppua!

Sämpy, en todellakaan ole varma asiasta, soittelen ajanvarausta neuvolaan maanantaina, kysynpä asiaa samalla. En yhtään ihmettele jos ultria olisi vain yksi, noin virallisesti. Tampereella kun kaikki karsitaan minimiin. Oon sairaanhoitaja ammatiltani, joten kunnan pihistely terveydenhuollosta on mun arkipäivää :/

Kiitokset kaikille kannustavista sanoista ja hyvää viikonloppua!

Heissan! Aika paljon nuo ultrien määrät vaihtelee. Oliko se jossain Pohjois-Karjalassa vai missä ??(telkkarista tuli joitain kuukausia sitten), niin ultrataan kolmesti raskauden aikana. Ja sitten joissain paikoissa vain yksi. Kummallista miten vaihtelevat.

Olen päättänyt, että päivitän itseni listaan perjantaina, mikäli kaikki on hyvin ultrassa. Ne maagiset 12 viikkoa on takanapäin, mutta kuten meistä jokainen tietää, se ei vielä hirveästi lohduta. No, mieli on huomattavasti toiveikkaampi kuin esim. kuukausi sitten.

Ihanaa pakkaspäivää ja sunnuntaita!
BM

Hej på dig! Joku ohikulkija oli käyny meidän jännäysketjuun laittamassa toiveen, ettei plussanneet kermitit poistais luettelosta itseään vaan laittais plussauspäivän näkyviin...

Tiistaita,

No mikäs meidän ketjun on vaientanut? Soititko Hoppu neuvolaan? Selvisikö ultrien määrä? Jännittääkö Bellamariiaa kovastikin tuleva ultra? Toivottavasti sieltä saadaan hyviä uutisia ja uusi henkilö listan jatkeeksi.

Meillä ei ole vissiin kellään LA:t pahemmin muuttuneet ultrien aikana. Mulla oli np-ultran perusteella LA kaks päivää myöhemmin ja sitten rakenneultrassa reisiluun pituuden ja pään ympäryksen mitan perusteella +/-0, joten LA on pysynyt ennallaan.

Mun tekisi mieleni ostaa vielä yhdet rintaliivit ja ajattelin, että ne olisi imetysrintaliivit, mutta mutta... kuinka paljon ne rinnat turpoaa sitten synnytyksen jälkeen kun maito nousee rintoihin? Se on tietysti ihan yksilöllistä vai?

Muuten menee ihan kivasti. Lapojen välit ovat kipeät, kun en pysty oikein enää selälläni nukkumaan ja olen joutunut nukkumaan kyljelläni. Mies on joutunut mua joka ilta hieromaan. Joogassa oon käynyt edelleen, vaikkei enää kaikkiin asentoihin taivukaan ja kävelyllä oon käynyt. Jos noi lumet tuosta lisääntyy, niin ajattelin kokeilla vielä hiihtämistä, kun on niin ihania ilmojakin ollut.

Hyvää viikonalkua kaikille
toivoo sämpy 26+5

Joo, soitin neuvolaan ja menen sinne ensviikolla eka käynnille. Ultra-asia ratkesi siten, että pääsenkin jo ensviikon torstaina naistentautien polin kautta ultraan. Neuvolalla ei ollut antaa ylimääräisiä aikoja (yllätys). Mutta, kun on diagnoosi: abortus habitualis, niin sairaalan ovet aukenevat! Hyvä niin... jännätään siis torstaita!

Huomenna iltapäivällä ultra ja mua jänskättää ihan hirveesti, iiiik.. Päivitän itseni listaan kyllä, jos kaikki on hyvin. Hyvä hopulle, että pääset ultraan jo ensi viikolla, hienoa.
Sämpy kyselit rintojen kasvusta. Itse voin kertoa näin pieni/normaalirintaisena, että eka raskaudessa rinnat kasvoivat jonkun verran, mutta synnärillä ne suorastaan ryöpsähtivät kahdella kuppi koolla. Ostin odotus aikana silloin jo imetysliivit, jotka menivät raskauden aikana ja olivat synnärillä jopa hiukan tiukat. Eli mun vinkki on, että osta imetysliivit suoraan=)

HuomiseenBM

sämpy,

mun LA on todennäköisesti 4 pv aiemmin, mut kuten sanottua, eivät alkaneet muuttamaan sitä.

Nyt on mammalomahakemuksetkin laitettu eteenpäin ja laskeskelin juuri, et ei tässä ole kuin reilu 2 kk töitäkään jäljellä, kun on vielä vuosilomapäiviä varastossa! Ja noita ennen vietän viikon loman ja taitaapa se pääsiäisen aika tuoda muutaman vapaapäivän myös! Mahtavaa :) Alkaa työmotivaatio laskea jotenkin...

Nyt on alkanut maha kasvamaan ihan silmissä. Sitä mukaa kasvaa myös selkäkipu, joutunee kääntymään työterveyshuollon puoleen, jos ei hellitä muutaman päivän sisällä :(

Naks 23+3

Tsemppiä bellamariialle ultraan! Meille kertomaan sitten kuulumiset :)

(.) eipä ihmeempiä, nyt on pari päivää ollut ihan törkeät iskias-kivut - sattuu vasempaan pakaraan ihan tajuttomasti. Liikkeelle lähtö on siis yhtä tuskaa, ja istuessakin menee vaan sellaisia kipuaaltoja...
Meillä ei laskettua aikaa ole ultrissa muutettu, olisko np-ultran mukaan ollut 4 päivää aiemmin, mutta niin vähää ei aleta muuttamaan kuitenkaan. Ja eihän se vauva sitä päivää tiedä - syntyy sitten kun syntyy ;)

Maaria 28+1 viimeisellä kolmanneksella :)

Tsemppiä tosiaan Bellamariialle. Toivotaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin. Taidat olla jo ihan tulisilla hiilillä.

Jos on hyviä uutisia ja päivittelet itsesi listaan, niin minun puolesta voisit aloittaa kokonaan uuden ketjun. Vaikkei ollakaan niin vilkkaita kirjoittelemaan kuin Kermitit, niin rupeaa tässä ketjussa olemaan melko paljon viestejä. No Kermiteistä on toivottavasti vahvistuksia tulossa pikapuoliin...

Hienoa, että Hoppu pääsee ultraan näin pian. Pidetään peukkuja yllä.

( . ) Kyllä mä sitten käyn ostamassa ne rintaliivit. Onpahan hyvä syy lähteä ostoksille, jos katselisi vauvelille vaatteita. Vauva on kova liikkumaan. Joka päivä on jotkut jamit menossa tuolla vatsassa. Nyt on ruvennut nämä lihas-ja liitoskivut vaivaamaan joka päivä. Luulin esim. eilen, että alapää halkesi kahtia noustessani eilen tuolilta seisomaan :-) Nukun myös joka yö villasukat jalassa, kun pari kertaa oli niin kovia suonenvetoja. Niin ja synnytysvalmennus olisi sitten lauantaina.

sämpy 27+0