ex miehen ja lapseni isän käytös muuttui uuden naisen myötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pompula

Vieras
Mieheni ja minä erottiin vuoden alussa ja mieheni löysi uuden naisen melkoisen nopeasti. Mustasukkaisuuden tunteita minulla ei ole, sillä meille ero oli selvä jo lähemmäs vuoden ajan. Asuttiin yhdessä käytännön syistä jo pidemmän aikaa.

Puhuttiin useasti eron jälkeisistä kuvioista ja sovittiin, että lapsen etu on tärkein ym. Nyt tuntuu että miehellä on mennyt uuden naisen myötä pakka ihan sekaisin. Lapsen etu ei olekaan etusijalla. Tietysti ymmärrän uuden ihastuksen, mutta harmittaa kun näkee vierestä miten isän käytös on muuttunut välinpitämättömämmäksi. Ainakin edelliseen verraten.
Uusi naisystävä on huomattavasti nuorempi, lapseton ihminen. Jo lapsen asioiden hoidossa on ollut hankaluuksia, kun ex vastaa päivällä soitettaessa ihan normaalisti, mutta jos illemmalla soittaa niin puhelimeen ei edes vastata(meillä oli sopimus, että muuten ei soitella kun lapsen asioita. Ja vain niihen liittyen olen soittanut)

Onko muilla vastaavaa????

Eiköhän se liene aika tavallista, että kun aloittaa uuden parisuhteen, ei voikaan elää enää kuten ennen parisuhdetta? Anna exällesi aikaa sopeuttaa lapsensa ja uusi puolisonsa elämäänsä.

näin äitipuolen silmin katsottuna ex-miehesi voisi tosiaan ottautua enemmän teidän lapsen asioihin, varsinkin kun teillä on selvä sopimus mitä varten soitellaan...ja uusi rakkaus ei todellakaan ole syy unohtaa omaa lastaan!...minä olen aina ollut sitä mieltä että lapset ensin, sitten meidän aikuisten väliset kuviot....ps. ei minullakaan ole omia lapsia....

Toisaalta ihan ymmärrettävää tuo miehen käytös.
Minä en ymmärrä, mitä niin tärkeää lapseen liittyvää on, että kahdesti saman päivän aikana pitää soitella.
Ja jos minun mieheni olisi seurusteluaikana vastaillut exänsä yhteydenottoihin silloin, kun ollaan yhdessä, olisin suuttunut / lähtenyt suhteesta pois.

Nyt on vaa niin, että mies ottaa välimatkaa - sinuun.
Ja sinun tulisi mukautua uuteen tilanteeseen siten, että yhteydenotot harvenee, v ähenee. Annat miehellesi ja tämän uudelle ihastukselle aikaa ja mahdollisuuden olla yhdessä, ilman että sinä siinäolet. Olkoonkin että olet lapsen asioissa - mutta päävastuu on sinulla, ei v oi olla niin tärkeää ja akuuttia ja ongelmallista, että kahdesti päivän aikana pitää kertoa lapsen kuulumiset!?!?!

tapaamiset varmaan hoituu edelleen. Nyt sitten se ero miehestä on vaan ihan todellista.

Alkuperäinen kirjoittaja no niinpä:
Minä en ymmärrä, mitä niin tärkeää lapseen liittyvää on, että kahdesti saman päivän aikana pitää soitella.
Samaa mietin minäkin. Mulla on ollut varsin toimiva yhteishuoltajuus exän kanssa jo kuudentoista vuoden ajan, mutta ei kyllä ole ollut tarvetta soitella edes joka päivä. Ei yhteishuoltajuus tai vanhemmuuden jakaminen sitä tarkoita, että jokaisesta lapsen sukan väristä pitäisi kysyä toisen mielipidettä. Yleensä, jos on jotain asiaa, laitan exälle tekstarin. Jos soitan, exä vastaa siihen varmasti, koska silloin on junnulla jokin hätänä tai hoidettavalla asialla on oikeasti kiire.

en tarkoittanut kahdesti päivän aikana, vaan sitä, että ex töissä ollessaan juttelee normaalisti, mutta jos satun soittamaan illalla, ei vastaa. Kertoo siis siitä että uusi nainen on ehkä kieltänyt vastaamasta. Siis joo... olette ihan oikeassa sen suhteen että he alottavat uutta elämää siellä ja minä täällä. Jotenkin vaan kun olen itse ihan sinut asian kanssa niin toivoisin, että asiat kkulkisi jouhevasti ja ei olisi aihetta ainakaan mustasukkaisuuteen. Tämä uusi nainen viettää mun lapsen kanssa aikaa yhtä paljon kuin minäkin, ja todella toivon että olisimme pääpiirteittäin samoilla linjoilla asioiden kanssa. Mutta ehkä aikaa myöten asiat hoituu. Myönnä että asia on tuore minullekin, ja perheen hajoaminen tuntuu oudolta, vaikka rakkaudellisia tunteita ei olisikaan jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja pompula:
en tarkoittanut kahdesti päivän aikana, vaan sitä, että ex töissä ollessaan juttelee normaalisti, mutta jos satun soittamaan illalla, ei vastaa. Kertoo siis siitä että uusi nainen on ehkä kieltänyt vastaamasta. Siis joo... olette ihan oikeassa sen suhteen että he alottavat uutta elämää siellä ja minä täällä. Jotenkin vaan kun olen itse ihan sinut asian kanssa niin toivoisin, että asiat kkulkisi jouhevasti ja ei olisi aihetta ainakaan mustasukkaisuuteen. Tämä uusi nainen viettää mun lapsen kanssa aikaa yhtä paljon kuin minäkin, ja todella toivon että olisimme pääpiirteittäin samoilla linjoilla asioiden kanssa. Mutta ehkä aikaa myöten asiat hoituu. Myönnä että asia on tuore minullekin, ja perheen hajoaminen tuntuu oudolta, vaikka rakkaudellisia tunteita ei olisikaan jäljellä.
Anna exällesi ja hänen uudelle kumppanilleen aikaa. Jos nainen heittäytyy kovin mustasukkaiseksi, fiksu mies lkeksii keinot mustasukkaisuuden vähentämiseksi. Ja jos ne keinot ei auta, lemppaa naisen elämästään. Soputuminen puolison exiin ja lapsiin vaatii kuitenkin aikansa, joten ei ihan parin kuukauden aikana kannata vielä hötkyillä =)

Itselleni kävi teini-iässä niin, että isäni löysi naisen, joka ei nähtävästi hyväksynyt aikaisempaa elämää. Tämä nainen oli tosi mustasukkainen, eikä halunnut että isäni on tekemisissä minun tai veljeni kanssa (isäni kertonut asiasta jälkeen päin). Mutta uuden rakkauden sokaisemana isäni meni naisen tahtojen mukaan. Tätä kesti muutaman vuoden ajan kunnes rakkaus alko raikoilla ja lopulta isäni tajusi, että omatkin lapset ovat tärkeitä. Nyt on nainen vaihtunut ja isä voi pitää taas yhteyttä meihin jo aikuistuneisiin lapsiin.

Toivottavasti ap:n exällä ei ole käynyt ihan näin, vaan tosiaan käyttäytyminen johtuisi vain rakkauden ensihuumasta. Lapsen "unohtaminen" voi aiheuttaa sen, että lapsi menettää luottamuksensa isäänsä.

susta vaan näkyy tuntuvan tyhmälle ku exä on löytänyt uuden noin pian ja huomaat eetet olekkaan korvaamaton.kyllä uskon että se isi silti tykkää ja huolehtii lapsestaan siltikin.anna aikaa myös tälle uudelle vaimolle opetella.sun asenteeseen muutos ni kaikki ok.

Yhteistyössä