Ex-mies ei enää halua nähdä lapsiamme...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Lapsille ei saa valehdella, mutta totuutta voi hieman kaunistella. Etkö voisi kertoa lapsille, että isä ei voi nähdä heitä nyt vähään aikaan, koska on kiireinen tms. Tilanne saattaa muuttua kuitenkin kun alkuhuuma tuon pirttihirmun kanssa on ohitse. Minusta niin omituinen ja raukka isä ja vielä raukempi uusi vaimo, että heidän kanssaan en edes lapsiani haluaisi päästää.
!

Minusta tuo isä on vielä raukempi kuin uusi muijansa. Tuolle naisellehan lapset ovat täysin vieraita, paha joka muistuttaa menneestä ja näin ihan luonnollista että haluaa karsia heidät uuden onnensa tieltä.

Isää ihmettelen, jos hän tähän suostuu ja on valmis jättämään omat lapsensa naisen takia!

Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Minusta tuo isä on vielä raukempi kuin uusi muijansa. Tuolle naisellehan lapset ovat täysin vieraita, paha joka muistuttaa menneestä ja näin ihan luonnollista että haluaa karsia heidät uuden onnensa tieltä.

Isää ihmettelen, jos hän tähän suostuu ja on valmis jättämään omat lapsensa naisen takia!

Minusta tuossa ei ole mitään luonnollista! Isä toki on täysi ääliö (anteeksi ap), mutta ei se uusi nainenkaan ihan normaalilta vaikuta. Jos vehtaa varatun miehen kanssa ja soittaa sitten juuri synnyttäneelle vaimolle haukkuen tämän pataluhaksi, niin kyllä siinä kohtaa epäilisin sitä, onko kyseisellä henkilöllä kaikki ruuvit tallella pääkopassa. Sitä paitsi fiksu uusi kumppani tajuaisi ja hyväksyisi sen, että miehellä on menneisyytensä ja lapset ovat tavallaan "osa pakettia". Ei kukaan täysissä järjissä oleva ihminen kiellä uutta kumppania tapaamasta lapsiaan. (eikä kukaan fiksu vanhempi tottelisi tuollaista kieltoa)

Kiitos vaan kaikille neuvoista. Täytyy yrittää jotenkin saada sanottua pojille ensin tuo että se kauan odotettu lintsin matka peruuntui ja sitten sekin vielä että isi ei varmaan enää tule. Toivottavasti tosiaan saa järkeä päähänsä kun alkuhuuma menee ohi ja huomaisi itsekkin miten itsekäs ämmä on. Hirveää myös kun vanhin poikakin on jo sen ikäinen (7v) että ymmärtää jo asioita sanomattakin ja siksi vaistonnut mun pahan olon tän eron takia, eikä hänelle voi tarinoida selityksiä miksi isä ei tule kun saattaa vaikka soittaa isille ja itse kysyä. Mitäköhän mies muuten sitten sanois? Vai olisko tosiaan vaan vastaamatta. Pelkään myös sitä mitä tosta koulun alotuksestakin tulee kun on huolta pienellä muutenkin :( Isin piti tulla kouluunkin saattamaan ekana päivänä, mutta eipä taida tulla :/

Alkuperäinen kirjoittaja Toivottavasti:

Minusta tuossa ei ole mitään luonnollista! Isä toki on täysi ääliö (anteeksi ap), mutta ei se uusi nainenkaan ihan normaalilta vaikuta. Jos vehtaa varatun miehen kanssa ja soittaa sitten juuri synnyttäneelle vaimolle haukkuen tämän pataluhaksi, niin kyllä siinä kohtaa epäilisin sitä, onko kyseisellä henkilöllä kaikki ruuvit tallella pääkopassa. Sitä paitsi fiksu uusi kumppani tajuaisi ja hyväksyisi sen, että miehellä on menneisyytensä ja lapset ovat tavallaan "osa pakettia". Ei kukaan täysissä järjissä oleva ihminen kiellä uutta kumppania tapaamasta lapsiaan. (eikä kukaan fiksu vanhempi tottelisi tuollaista kieltoa)

älä suotta anteeksi pyydä. paska mikä paska tuo mies. kiukuttaa et oon ite yrittäny olla kärsivällinen ja ajatella kaikkien parasta vaikka oon niin paljon paskaa niskaan saanut. Ja tuosta naisesta voin tosiaan myös todeta että jotain vikaa pitää päässä olla kun noin käyttäytyy. Ne törkeydet mitä se puhelimessa lauko oli niin ala-arvosia etten kehtais kellekkään niitä sanoa :( mm. miten löysistyny p*llu varmaan on kun oon pennun ulos puskenut ja luulenko tosiaan kaikkine ihroineni että kukaan mies minua katselisi...:O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

älä suotta anteeksi pyydä. paska mikä paska tuo mies. kiukuttaa et oon ite yrittäny olla kärsivällinen ja ajatella kaikkien parasta vaikka oon niin paljon paskaa niskaan saanut. Ja tuosta naisesta voin tosiaan myös todeta että jotain vikaa pitää päässä olla kun noin käyttäytyy. Ne törkeydet mitä se puhelimessa lauko oli niin ala-arvosia etten kehtais kellekkään niitä sanoa :( mm. miten löysistyny p*llu varmaan on kun oon pennun ulos puskenut ja luulenko tosiaan kaikkine ihroineni että kukaan mies minua katselisi...:O

Hyvä kun pääsit noin kauheasta ukosta eroon; nyt sulla ja lapsilla alkaa uusi elämä, ja ole tyytyväinen ettei lapses pääse ton naisen lähelle, todennäkösesti purkas lapsiin pahan olon, nythän voisit hakea yksinhuoltajuutta ja korkeat elarit

Voi jumalauta mikä horatsu ämmä!!!! EI voi olla kaikki kotona jos tollasta puhuu kenellekkään!!! varsinkin just lapsen saanneelle!!! ihan hirveästi tsemppiä sinulle ap!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvä kun pääsit noin kauheasta ukosta eroon; nyt sulla ja lapsilla alkaa uusi elämä, ja ole tyytyväinen ettei lapses pääse ton naisen lähelle, todennäkösesti purkas lapsiin pahan olon, nythän voisit hakea yksinhuoltajuutta ja korkeat elarit

Niin kyllä totta tosiaan teen!!! Ja tuo ämmä ei pääse lähellekkään lapsiani!!

Niin kyllä totta tosiaan teen!!! Ja tuo ämmä ei pääse lähellekkään lapsiani!!

Jos tapaamisista tulee jossain vaiheessa ukon kans puhetta, niin ei sen akan luona, ihan sun lastes vuoksi

En halunnut puolustella naisen käytöstä, tarkoitin tällä luonnollisuudella sitä että näissä uusperheissä on ihan luonnollista kokea puolison edellisen suhteen lapset uhkana ja taakkana. Eivät ne todellakaan muutu äitipuolelleen rakkaiksi perheenjäseniksi sillä hetkellä kun lyödään hynttyyt yhteen isäukon kanssa, varsinkaan jos miehen ex-suhde on vielä käsittelemättä.

Täällä palstalla on moni hyvä äitipuolikin todennut ettei mitenkään innolla odota etälasten vierailuja ja helpompaa olisi ilman heitä. Kuitenkin aikuinen ihminen näkee myös näiden omien luonnollisten tunteiden yli, ymmärtää miten tärkeitä lapset ovat miehelle ja mies lapsille ja näin sitten hyväksyy sen tosiasian että nämä etälapset kuuluvat osana miehen (ja koko perheen) elämään, vaikkei heitä perheenjäseniksi laskettaisikaan. Ei äitipuolen tarvitse rakastaa lapsipuolia eikä edes pitää heistä, asiallista on kuitenkin hyväksyä heidät eikä näyttää lapsille negatiivisia tunteita.

Tätä tarkoitin sillä että lapset ovat isän uudelle välttämätön paha ja hänen ajattelunsa on luonnollista. Typerää ja lapsellista on se ettei hän halua nähdä asiaa muiden kun itsensä näkökulmasta ja löisimpä vaikka vetoa että alta puolen vuoden mieheltäkin tuo ensihuuma haihtuu ja suhde joutuu koville.

Miehelle nämä lapset ovat kuitenkin omia, rakkaita lapsia. tärkeintä elämässä, ja siksi on uskomatonta että hän antaa näin lyhytaikaisen naistuttavan karsia lapset elämästään. haluan uskoa että miehellä on kysymys jostain (nelhjänkympin?)kriisistä joka on hetkeksi sumentanut koko ajatusmaailman. Niin tai näin, miehen toimintaa tuossa pidän ihmeellisempänä kuin naisen. vanhemman luulisi kuitenkin yli kaiken puolustavan lapsiaan.

Joo täyspaska on kyllä koko mies kun noin tossun alla heti on :( Toivon että järkiinsä tulis mutta epäilen kun niin hullaantunu siihen ämmäänsä on. Enkä kyllä suoraan sanottuna pysty sanomaan lapsille suoraan että isi ei enää teitä halua nähdä!! Miten pahalta se heistäkin tuntuis. En ymmärrä miks se nainen niin kovasti vstustaa sitä ettei mies sais lapsiaan nähdä?? ei kai se häneltä oo pois. On tehny munkin elämästä niin helvetillistä (esim. pettäminen tuli maailman hirveimmällä tavalla ilmi) mutta tää on kyllä viimenen pisara!!!

Pakko kysyä...oliko teillä ihan onnellinen avioliitto?miten toi toinen tuli kuvioihin? mä en kestäis jos mä jäisin yksin lapsien kanssa :( Miten ihmeessä joku nainen/mies menee lapsien edelle,en ymmärrä!

En halunnut puolustella naisen käytöstä, tarkoitin tällä luonnollisuudella sitä että näissä uusperheissä on ihan luonnollista kokea puolison edellisen suhteen lapset uhkana ja taakkana. Eivät ne todellakaan muutu äitipuolelleen rakkaiksi perheenjäseniksi sillä hetkellä kun lyödään hynttyyt yhteen isäukon kanssa, varsinkaan jos miehen ex-suhde on vielä käsittelemättä.

Täällä palstalla on moni hyvä äitipuolikin todennut ettei mitenkään innolla odota etälasten vierailuja ja helpompaa olisi ilman heitä. Kuitenkin aikuinen ihminen näkee myös näiden omien luonnollisten tunteiden yli, ymmärtää miten tärkeitä lapset ovat miehelle ja mies lapsille ja näin sitten hyväksyy sen tosiasian että nämä etälapset kuuluvat osana miehen (ja koko perheen) elämään, vaikkei heitä perheenjäseniksi laskettaisikaan. Ei äitipuolen tarvitse rakastaa lapsipuolia eikä edes pitää heistä, asiallista on kuitenkin hyväksyä heidät eikä näyttää lapsille negatiivisia tunteita.

Tätä tarkoitin sillä että lapset ovat isän uudelle välttämätön paha ja hänen ajattelunsa on luonnollista. Typerää ja lapsellista on se ettei hän halua nähdä asiaa muiden kun itsensä näkökulmasta ja löisimpä vaikka vetoa että alta puolen vuoden mieheltäkin tuo ensihuuma haihtuu ja suhde joutuu koville.

Miehelle nämä lapset ovat kuitenkin omia, rakkaita lapsia. tärkeintä elämässä, ja siksi on uskomatonta että hän antaa näin lyhytaikaisen naistuttavan karsia lapset elämästään. haluan uskoa että miehellä on kysymys jostain (nelhjänkympin?)kriisistä joka on hetkeksi sumentanut koko ajatusmaailman. Niin tai näin, miehen toimintaa tuossa pidän ihmeellisempänä kuin naisen. vanhemman luulisi kuitenkin yli kaiken puolustavan lapsiaan.

Joo ymmärrän pointtisi, mutta tämä ap:n miehen nainen oli kyllä ihan kamalan törkeä!!! varsinkin kun eihän hän mikään äitipuoli ole kuitenkaan?? ja eihän hän ees päästäny lapsia kotiinsa niin miks piti estää miestä tapaamasta lapsia lasten omassa kodissa?? ei varmaan olis mitenkään ämmältä pois se. Ja tosiaan hän ei kyllä osannu asiallisesti hoitaa tätä tilannetta vaan ihan turhaan jauho törkyksiä ap:lle!! tsemppiä sinulle! ja ja mies on tyhmä kun seiväs kun tollasen ämmän otti ihanan perheen tilalle!!

Pystyisitkö mitenkään saamaan kahdenkeskistä keskustelua miehen kanssa? Asiallisesti kertoisit lapsien näkökulmasta miksi isää tarvitaan.
Jos ei onnistu, antaisin asian olla. Sanoisin lapsille että isällä työkiireitä...
Jos vaikka järkiintyisi lopulta!!

Joo täyspaska on kyllä koko mies kun noin tossun alla heti on :( Toivon että järkiinsä tulis mutta epäilen kun niin hullaantunu siihen ämmäänsä on. Enkä kyllä suoraan sanottuna pysty sanomaan lapsille suoraan että isi ei enää teitä halua nähdä!! Miten pahalta se heistäkin tuntuis. En ymmärrä miks se nainen niin kovasti vstustaa sitä ettei mies sais lapsiaan nähdä?? ei kai se häneltä oo pois. On tehny munkin elämästä niin helvetillistä (esim. pettäminen tuli maailman hirveimmällä tavalla ilmi) mutta tää on kyllä viimenen pisara!!!

Pakko kysyä...oliko teillä ihan onnellinen avioliitto?miten toi toinen tuli kuvioihin? mä en kestäis jos mä jäisin yksin lapsien kanssa :( Miten ihmeessä joku nainen/mies menee lapsien edelle,en ymmärrä!

Kyllä meillä oli. Reilu 10v oltiin yhdessä, niistä 7 naimisissa. Tietysti on ollu ylä ja alamäkeä mutta ei oo ikinä petetty ja mieskin ollut siitä aina ehdoton ja lapset oli sille kaikki kaikessa!! Siks olenkin aivan järkyttynyt että miten joku nainen (vieläpä tollanen pirttihirmu) voi saada miehen noin lumoihinsa että on valmis tän kaiken jättämään mitä meillä oli :( Kolmatta lasta toivottiin miehen kanssa kovasti ja hän oli ihan haltioissaan kun saatiin tietää että vielä yksi lapsi meille siunaantui. Sitten mun raskausaikana hän ton akan jostain löysi. Tuntuu myös ettei toi paska ukko ees arvosta mua lastensa äitinä kun ei ollu millänsäkkään vaikka ämmä haukku mua puhelimessa ja varmaan myös miehelle :( Rankkaa kun on yksin pitänyt jaksaa vauva hoitaa ja villit pojat, mies ei nimittäin vauvan elämään oo yhtään osallistunut!!!! ei millään tapaa!! tuntu et kiinnostus ihanaan ja kauan toivottuun lapseen lopahti heti kun uuden ämmän tapas. Minäkään en ymmärrä!!!!!

Vaikea tilanne tosiaan :hug: .

Nainen saattaa saada miehen ja lasten välit poikkin, mutta varmasti katkeroittaa miehen tuolla tavalla. Kyllä mies tuhoaa myös itsensä sisäisesti tuollaisella.

Olette nyt ihan hissuksiin ja isänpäiväksi laitette kortin, jossa kerrotaan miten kova ikävä lapsilla isää ja miten rakas isä on. Jouluksi voisi lähettää samanlaisen kortin jne tietyissä jutuissa. Mukaan jotain lasten omia piirustuksia. Kortti pitäisi tietysti toimittaa jonkun tutun kautta tai töihin, jotenkin niin, että isä sen varmasti saa. Pieni muistutus mistä isä jää paitsi...

Kyllä meillä oli. Reilu 10v oltiin yhdessä, niistä 7 naimisissa. Tietysti on ollu ylä ja alamäkeä mutta ei oo ikinä petetty ja mieskin ollut siitä aina ehdoton ja lapset oli sille kaikki kaikessa!! Siks olenkin aivan järkyttynyt että miten joku nainen (vieläpä tollanen pirttihirmu) voi saada miehen noin lumoihinsa että on valmis tän kaiken jättämään mitä meillä oli :( Kolmatta lasta toivottiin miehen kanssa kovasti ja hän oli ihan haltioissaan kun saatiin tietää että vielä yksi lapsi meille siunaantui. Sitten mun raskausaikana hän ton akan jostain löysi. Tuntuu myös ettei toi paska ukko ees arvosta mua lastensa äitinä kun ei ollu millänsäkkään vaikka ämmä haukku mua puhelimessa ja varmaan myös miehelle :( Rankkaa kun on yksin pitänyt jaksaa vauva hoitaa ja villit pojat, mies ei nimittäin vauvan elämään oo yhtään osallistunut!!!! ei millään tapaa!! tuntu et kiinnostus ihanaan ja kauan toivottuun lapseen lopahti heti kun uuden ämmän tapas. Minäkään en ymmärrä!!!!!

Voi itku :( Paljon jaksuja sulle!! mä en käsitä miten noin voikin käydä??! Miehet on sitte kummallisia.Itsekkin tässä mietin että mitä jos se löytää jonkun toisen kun mua ja lapsia on kattellu jo kymmenen vuotta!En osaa kuvitellakkaan mitä sille tekisin jos noin mulle tekis!

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:

Nainen saattaa saada miehen ja lasten välit poikkin, mutta varmasti katkeroittaa miehen tuolla tavalla. Kyllä mies tuhoaa myös itsensä sisäisesti tuollaisella.

Olette nyt ihan hissuksiin ja isänpäiväksi laitette kortin, jossa kerrotaan miten kova ikävä lapsilla isää ja miten rakas isä on. Jouluksi voisi lähettää samanlaisen kortin jne tietyissä jutuissa. Mukaan jotain lasten omia piirustuksia. Kortti pitäisi tietysti toimittaa jonkun tutun kautta tai töihin, jotenkin niin, että isä sen varmasti saa. Pieni muistutus mistä isä jää paitsi...[/quote

Kyllä se isä tulee huomaamaan ilman korttienki lähettelyä

Olette nyt ihan hissuksiin ja isänpäiväksi laitette kortin, jossa kerrotaan miten kova ikävä lapsilla isää ja miten rakas isä on. Jouluksi voisi lähettää samanlaisen kortin jne tietyissä jutuissa. Mukaan jotain lasten omia piirustuksia. Kortti pitäisi tietysti toimittaa jonkun tutun kautta tai töihin, jotenkin niin, että isä sen varmasti saa. Pieni muistutus mistä isä jää paitsi...

Peesi!!Hiljalleen on paras..taitaa olla nyt se alkuhuuma niin menossa,mutta tulee se ARKI siihenki suhteeseen ja vieras pillukaa niin hyvältä maistu loputtomiin..

Tuo kuulostaisi hyvältä minun korviini.

uskon kyllä että alkuhuuman haituessa mies huomaa millaisen akan on mennyt ottamaan enkä menisi heille kovin pitkää suhdetta povaamaan. Eli jossain vaiheessa varmasti mies tajuaa tekosensa ja haluaa palauttaa suhteen lapsiinsa, ehkä vaimoonkin.

Jälkimmäistä en menisi suosittelemaan, onhan mies tuoss akrvansa näyttänyt. lapsille hän kuitenkin on isä ja juuri lasten takia pitäisi pyrkiä siihen että heille saataisiin toimiva suhde.

Nyt kuitenkin miehen ollessa tuollainen ei järkisana varmaan pure, eli tauko lienee paikallaan. Nuo kortit ja piirrustukset ovat kuitenkin hyviuä pikkumuistutuksia. Lasten ja mummon suhdetta taas kannattaa vaalia ja antaa heille mahdollisimman paljon yhtesitä aikaa. Siinä samalla alspetkin saavat jollain lailla kokea isänsä läheisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Musta kaikkein väärintä näissä tilanteissa on se, ettei näillä vanhemmilla ole velvollisuuksia, vain oikeuksia.. Vaikka vuosien päästä, kun lapset ovat jo täysin vieraantuneet vanhemmasta, aletaan vaatia säännöllisiä tapaamisia ja pitkiä lomia yhdessä..

Niinpä. Meillä näin. Eli esikoisen isä näkee lastaan silloin kun hälle sattuu niin passaamaan. Saattaa pitää välillä monen kuukauden taukoja ja sitten yhtäkkiä alkaa taas vaatimaan säännöllisiä tapaamisia ja itkee sossussa, että halauaa viikko viikko systeemin ja tavata lastaan useammin, mutta kun minä en anna. Ja mikä se totuus sitten olikaan. Hienosti myös kääntää pojalle sen, että näkis kyllä useammin, mutta kun äiti ei anna. Sais nähdä miten tässä käy. Erosta on yli kuusi vuotta aikaa ja nyt on keväästä asti ollut kauheat huoltajuuskiistat käynnissä. Syy on se, että lapsi alkoi oireilemaan niin paljon, että käytin psykologilla, jossa tuli esille se asia, että tämä isäsuhde pitäis saada kuntoon ja säännölliset tapaamiset. Sen sijaan, että exä lopettais pelleilyn, on hän vain tehnyt asiat paljon vaikeammaksi. Mulla hajoaa pää kohta tämän asian kanssa.
Mä tiedän ton ihmistyypin, mun lähipiirissä on vastaavanlainen tapaus. Kymmenkunta vuotta on jatkunut tuo juupas eipäs -tilanne, loppu häämöttää kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja pian itse päättämään, onneksi..
Isoja muutoksia pitäisi tässä yhteiskunnassa tehdä, jotta näille henkilöille saataisiin jonkinlainen kuri ja laki.:hug:
Ainoa muutos mikä on tarpeen on se et akat miettis kenelle sitä toosaa oikein jakavat lisääntymismielessä. Jotkut vaan joutuvat tyytymään jakojäännöksiin...

Pystyisitkö mitenkään saamaan kahdenkeskistä keskustelua miehen kanssa? Asiallisesti kertoisit lapsien näkökulmasta miksi isää tarvitaan.
Jos ei onnistu, antaisin asian olla. Sanoisin lapsille että isällä työkiireitä...
Jos vaikka järkiintyisi lopulta!!

En usko, koska ei halua muhun nyt ainakaan olla missään tekemisissä. Soittoihin tuskin vastaa kun luuri korvaan löi jo tänään kun oli sanonut että kerro miten parhaaks näät ja hänen ei tarvi siihen ryhtyä!! Olisin tottakai kertonut miten tärkeää se on lapsille ja kyllähän isä varmaan sen itsekkin tajuaa!!! ei ole voinut jäädä hänelle epäselväksi että ovat täysin isin poikia jo silloin kun oltiin vielä yhdessä.

Mun miehen isä asuu muutaman kilometrin päässä meistä, ja alle viiden kilometrin päässä mieheni lapsuudenkodista.
Mutta silti on viimeksi nähnyt poikaansa tämän ollessa 3v..niin ja viime viikolla täytti tämä poika eli mieheni 30v. Eli aikaa on vierähtänyt...

Kusipää.Mutta omapa on menetyksensä.

Sulla on nyt kovempi urakka ja vastuu kuin kahden perheen vanhemmilla mutta pystyt aivan hyvin kasvattamaan ehjiä, tasapainoisia ja rakastettuja aikuisia. Jos voimat loppuu niin hae apua.
Meillä esim. on käynyt noin kerran kuukaudessa-puolessatoista totaalisen yksinhuoltajan lapset yökylässä että äiti saa tehdä omia juttuja.
Hän on nyt muuttamassa avoliittoon ja lapset isohkoja ettei enään niin tarvitse meidän apua joten täältäkin olisi vapautumassa kyläily paikka :flower:

Yhteistyössä