Ex-mies ei enää halua nähdä lapsiamme...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika paha tilanne ja mies menee uuden naisen pillin mukaan? ei hyvältä näytä... joskus hän sitä katuu pahemman kerran.

voisko vaan lapsille sanoa (valehdella) et isällä nyt sellanen tilanne, ettei pysty lähteen?
ei kannata kuitenkaan lapsille haukkua isää vaan ehkä yrittään vaan keksiä jotain tekosyytä?

mul oli myrskyisä ero, mut vaik itse inhoan EXää eniten maailmassa, en häntä kuitenkaan lasten kuullen hauku/moiti.

en kuitenkaan ymmärrä, miks toinen hylkää omat lapsensa jonkun uuden puolison takia? luulisi omien lasten olevan siltikin tärkeimpiä. ehkä se uus akka pelkää, et miehes tulis takas? mut siltiki se akka on täys vatipää!!!!! sietäis saada nenillee ja kunnolla.

kiitos tuestanne :) tuntuu jo oikeasti paremmalta nyt :) tiedän että pärjään paremmin ilman tota kusipäätä!! Ainut ongelma on tietysti miten lapset suhtautuu ja jaksavat tämän ja edelleen mietin miten kertoa. Ovat kaikki tänään mummolla, joka luojan kiitos auttaa minua sen verran että sana aina välillä hetken levähtää. Kun illalla lapset sitten tulee kotiin takasin niin pojat alkaa hihkua sitä lintsiä ja mitä kivaa tehdään isin kanssa :( Pettyvät ihan kamalasti mutta pakko se on vaan kertoa. Päätin myös että soitan vielä exälle tänään ja pakotan kuuntelemaan kun kerron miten lapset tästä tulee kärsimään!!! on varmasti nyt töissä joten ei ole ämmäkään vahtimassa sen puheluita. Aamulla kun soitti niin selvästi oli vielä kotonaan ja akan ääni kuulu takaa joten ei varmaan siksikään halunnu keskustella mitään asiasta.

Voi helvetti miten nössö mies...
No ap:lle paljon jaksamista heti alkuunsa.

Lasten ikävä tai varsinkin esikoisenne ikävä isäänsä kohtaan on varmasti nyt iso ja korostuu esim isänpäivänä. Koittakaa vaan selvitä siitä ja sitkeästi lähetätte mm isänpäivä-kortin jne.

Nyt saattaa kulua aikaa jotta isä ei pidä lapsiinsa yhteyttä, mutta tulee aika jolloin se ikävä kasvaa suureksi ja tuo nykyinen eukko saa kuulla kunniansa.

En osaa neuvoa sinulle, että mikä on oikea tapa kertoa lapsille asiasta...teet niin kuin oikeaksi koet. Tunnet omat lapsesi parhaiten joten tiedät miten voit asian kertoa ja milloin.
Mutta korostaen ettei vika ole lapsessa.

Oletko tekemisissä ex-miehesi vanhempien kanssa ? Jos olet niin tee heille selväksi ettei heidän poikansa halua tavata lapsia koska uusi nainen ei halua...jotta ei sitten tule myöhemmin asia sinun eteesi muodossa jossa sinä olet ollut este.
Itse tekisin tuon asian selväksi kaikille tuttavillemme. Jo ihan tuon syyn takia ettei tulla sanomaan minun olevan esteenä ja sen takia ettei pojalta tulla kyselemään isästä. Se vaan nostaa ikävän pintaan. Toki isästä pitää puhua silloin kun poika haluaa.

Meillä exäni on tehnyt jos jonninmoisia tempauksia ja olen saanut niitä pojallemme selitellä... mm. isäsi ei halua olla kanssasi koska äidillä on uusi puoliso eli vika on äidissä (ja tässä kohden oltiin jo mieheni kanssa naimisissa jne mutta tuo naimisiin meno oli kuulemma liikaa) .

Ja mikäli exäsi kaveripiirissä on yhtään täyspäistä kaveria niin tämä asia tulee siellä kyllä esille jollain tapaa ja silloin varmastikin joku siitä hänelle sanoo muutaman painavan sanan...

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
aika paha tilanne ja mies menee uuden naisen pillin mukaan? ei hyvältä näytä... joskus hän sitä katuu pahemman kerran.

voisko vaan lapsille sanoa (valehdella) et isällä nyt sellanen tilanne, ettei pysty lähteen?
ei kannata kuitenkaan lapsille haukkua isää vaan ehkä yrittään vaan keksiä jotain tekosyytä?

mul oli myrskyisä ero, mut vaik itse inhoan EXää eniten maailmassa, en häntä kuitenkaan lasten kuullen hauku/moiti.

en kuitenkaan ymmärrä, miks toinen hylkää omat lapsensa jonkun uuden puolison takia? luulisi omien lasten olevan siltikin tärkeimpiä. ehkä se uus akka pelkää, et miehes tulis takas? mut siltiki se akka on täys vatipää!!!!! sietäis saada nenillee ja kunnolla.

Tollaisilla naisilla on tapana ruveta karsimaan sitä miehen kaveripiiriä samalla tavalla...eli kaikki ketkä on myös ex-naisen kavereita niin saa lähteä jne.
Ei oo kovin kauas kantoista...

onpa selkärangaton mies..ihan tossun (lue u:lla) alla... vaikea tilanne sinulla, mutta en ainakaan lähtis mustamaalaan isää tai sanomaan että isä ei heitä tahdo nähdä. isä on aina isä vaikka huono olisikin.
Mä varmaan yrittäsin kiertää asian jotenkin kun kysyvät miksi isä ei käy... työkiireet tms...
ja ukolle sanoisin suorat sanat....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivottavasti:
Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Minusta tuo isä on vielä raukempi kuin uusi muijansa. Tuolle naisellehan lapset ovat täysin vieraita, paha joka muistuttaa menneestä ja näin ihan luonnollista että haluaa karsia heidät uuden onnensa tieltä.

Isää ihmettelen, jos hän tähän suostuu ja on valmis jättämään omat lapsensa naisen takia!

Minusta tuossa ei ole mitään luonnollista! Isä toki on täysi ääliö (anteeksi ap), mutta ei se uusi nainenkaan ihan normaalilta vaikuta. Jos vehtaa varatun miehen kanssa ja soittaa sitten juuri synnyttäneelle vaimolle haukkuen tämän pataluhaksi, niin kyllä siinä kohtaa epäilisin sitä, onko kyseisellä henkilöllä kaikki ruuvit tallella pääkopassa. Sitä paitsi fiksu uusi kumppani tajuaisi ja hyväksyisi sen, että miehellä on menneisyytensä ja lapset ovat tavallaan "osa pakettia". Ei kukaan täysissä järjissä oleva ihminen kiellä uutta kumppania tapaamasta lapsiaan. (eikä kukaan fiksu vanhempi tottelisi tuollaista kieltoa)

älä suotta anteeksi pyydä. paska mikä paska tuo mies. kiukuttaa et oon ite yrittäny olla kärsivällinen ja ajatella kaikkien parasta vaikka oon niin paljon paskaa niskaan saanut. Ja tuosta naisesta voin tosiaan myös todeta että jotain vikaa pitää päässä olla kun noin käyttäytyy. Ne törkeydet mitä se puhelimessa lauko oli niin ala-arvosia etten kehtais kellekkään niitä sanoa :( mm. miten löysistyny p*llu varmaan on kun oon pennun ulos puskenut ja luulenko tosiaan kaikkine ihroineni että kukaan mies minua katselisi...:O

Siis täh ? sanoiko se nainen sulle noin...? Jos nainen sanoi sulle noin niin ehkä on ihan parempikin ettei lapset mene lähellekkään missä se nainen on.

Varmasti sanonkin aluksi lapsille että isä ei nyt pysty näkemään, mutta ainakin tuo vanhin kyllä alkaa tivata selityksiä aika pian...:( Ehkäpä se akka tosiaan pelkää et mies tulis takas kotiin vaikka ei sillä olis mitään toivoa tulla vaikka haluiskin!!! Ja miehen äidille kyllä kerron tilanteen ja muille tutuille myös

Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Voi että mä vihaan noita uusia akkoja jotka ovat niin mustasukkasia pellejä että kostavat viattomiin lapsiin

Musta tollanen ukko tässä kyllä on niin täysin munaton k***pää!!
Ei minkäännäköstä selkärankaa tollasella kilukannattimella!
Ensinnäkään, se ei kyllä edes ansaitse tulla kutsutuksi "isäksi" jos tolleen pystyy lapsensa hylkäämään. Enkä kyllä voi uskoa että joku kykenee tuollain tekemään.
Mutta ootappa, ap. Aikaa kun kuluu, ja taas vois tulla tilanne että se lasten tapaaminen maistuskin, niin mitäs sitten?
Saattasinpa miettiä kahteen kertaan, että mitäpä tekisin..

Mutta niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Kyllä ne lapset sen alkaa tajuamaan aikain saatossa, ja sitten saattaakin ukolla olla pissiset paikat kun on isoja pojjaankolleja menetettyjen vuosien perään kyselemäässä. :kieh:

Masentava tilanne. En ymmärrä miksi miehesi pystyy olemaan tuollaisen naisen kanssa joka ei anna tavata omia lapsiaan. Miten voi rakastaa sellaista ihmistä oikeasti ja aidosti.
Ap halauksia sinulle ja ei ehkä kannata kertoa koko totuutta lapsille vaan sellainen lasten versio ja odottaa kun lapset ovat isompia ja sitten kertoa.
Yritä myös puhua sille miehelle järkeä, vaikka on varmaankin aika turhaa.
Jatka elämääsi ilman miestä, ja nauti vapaudestasi.

Ja siellä lastenvalvojalla kannatta myös käydä...samoin isänkin jotta saa sitten sielläkin sanoa ettei halua tavata lapsiaan. ihan vaan sen takia jottei sulle tule paskaa niskaan sitten myöhemmin...kun et oo antanut mukamas tavata lapsia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pystyisitkö mitenkään saamaan kahdenkeskistä keskustelua miehen kanssa? Asiallisesti kertoisit lapsien näkökulmasta miksi isää tarvitaan.
Jos ei onnistu, antaisin asian olla. Sanoisin lapsille että isällä työkiireitä...
Jos vaikka järkiintyisi lopulta!!

En usko, koska ei halua muhun nyt ainakaan olla missään tekemisissä. Soittoihin tuskin vastaa kun luuri korvaan löi jo tänään kun oli sanonut että kerro miten parhaaks näät ja hänen ei tarvi siihen ryhtyä!! Olisin tottakai kertonut miten tärkeää se on lapsille ja kyllähän isä varmaan sen itsekkin tajuaa!!! ei ole voinut jäädä hänelle epäselväksi että ovat täysin isin poikia jo silloin kun oltiin vielä yhdessä.

Älä anna periksi. Yritä auttaa lapsiasi tapaamaan isänsä, vaikka nyt kuspää onkin, mutta voi olla että herääkin pian....
Eli varaa aika lastenvalvojalle ja pyydä lastenvalvojaa soittamaan isälle, että teillä on tapaaminen hänen luonaan ja sielä pystytte keskustelemaan ulkopuolisen läsnäollessa. Jos lastenvalvoja sais vaikka isän silmät aukeemaan. He ovat kuitenkin ammatti-ihmisiä ja osaavat vedellä oikeasta narusta. Eikä se uusi nainen pääse sinne sotkemaan vaan sielä on vain lasten vanhemmat. Kerro lastenvalvojalle tilanne ja pyydä rohkeasti apua. Varmasti auttaa. Lapsille, kun on niin tärkeää tavata isäänsä. Tsemppiä sulle! :hug:

Nyt on exälle soitettu. Vastasi ihme kyllä kun töissä oli. Ihmetteli oliko mulle jäänyt joku asia epäselväks vai miks soittelen. Sanoin sitten että tajuatko ees miten tärkeä lapsille olet ja ootko nyt miettinyt mitä oot tekemässä, muistutin myös että parin vuoden päästä on turha tulla itkemään koska lapset kyllä tajuaa että iskä on häipyny. Mies vaan totes vaan että kun on valittava jompi kumpi (akka tai lapset) niin hän nyt teki tälläsen ratkasun!!!!!!! kerkesin sanoa että lastenvalvoja ottaa sit yhteyttä ennen ku löi luurin!!! voi jeesus mikä mies!!!!! oisin tienyt millanen mulkku se sisimmiltään on niin oisin eronnu jo kauan sitten.

Pojat pettyi ihan hirveästi kun reissu peruuntu :( 7-vuotias kyseli tarkasti mikä meno isille tuli ja molemmat pojat itki ja kiukutteli kovasti :( Lupasin että minä vien ne lintsille tällä viikolla ja mummo lähtee mukaan mutta ei se ollut ilmeisesti ihan yhtä kiva vaihtoehto koska se oli sellanen isän ja poikien juttu olla muutaman vuoden jo. No jos pettymys vähän laantus kun kuitenkin lintsille pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivottavasti:
Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Minusta tuo isä on vielä raukempi kuin uusi muijansa. Tuolle naisellehan lapset ovat täysin vieraita, paha joka muistuttaa menneestä ja näin ihan luonnollista että haluaa karsia heidät uuden onnensa tieltä.

Isää ihmettelen, jos hän tähän suostuu ja on valmis jättämään omat lapsensa naisen takia!

Minusta tuossa ei ole mitään luonnollista! Isä toki on täysi ääliö (anteeksi ap), mutta ei se uusi nainenkaan ihan normaalilta vaikuta. Jos vehtaa varatun miehen kanssa ja soittaa sitten juuri synnyttäneelle vaimolle haukkuen tämän pataluhaksi, niin kyllä siinä kohtaa epäilisin sitä, onko kyseisellä henkilöllä kaikki ruuvit tallella pääkopassa. Sitä paitsi fiksu uusi kumppani tajuaisi ja hyväksyisi sen, että miehellä on menneisyytensä ja lapset ovat tavallaan "osa pakettia". Ei kukaan täysissä järjissä oleva ihminen kiellä uutta kumppania tapaamasta lapsiaan. (eikä kukaan fiksu vanhempi tottelisi tuollaista kieltoa)

älä suotta anteeksi pyydä. paska mikä paska tuo mies. kiukuttaa et oon ite yrittäny olla kärsivällinen ja ajatella kaikkien parasta vaikka oon niin paljon paskaa niskaan saanut. Ja tuosta naisesta voin tosiaan myös todeta että jotain vikaa pitää päässä olla kun noin käyttäytyy. Ne törkeydet mitä se puhelimessa lauko oli niin ala-arvosia etten kehtais kellekkään niitä sanoa :( mm. miten löysistyny p*llu varmaan on kun oon pennun ulos puskenut ja luulenko tosiaan kaikkine ihroineni että kukaan mies minua katselisi...:O

Siis täh ? sanoiko se nainen sulle noin...? Jos nainen sanoi sulle noin niin ehkä on ihan parempikin ettei lapset mene lähellekkään missä se nainen on.

Kyllä hän noin sanoi :( ja tuo oli vaan osa siitä sonnasta mitä kuulla sain :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sairaudentunnoton:
Mä varmaan kävisin puristamassa sitä uutta akkaa kurkusta, ja potkaisisin polvilumpion paskaksi |O En oo väkivaltainen, mut....
Voi kun lasten isä tulisi järkiinsä :'(

Minä en ymmärrä miksi tämä nainen pitäisi kuristaa? Mieshän se tässä on vastuuton ja selkärangaton niljake, joka pistää tämän naisen lastensa edelle.

Joten sylttytehdas on ihan puhtaasti isä, ei tämä uusi nainen, oli nainen miten törppö hyvänsä.

Just[/quote]

kuten sanoin, en ole itse tuollaisessa tilanteessa, mutta kertokaa mulle mitä te niille lapsillenne selittelette sitten? että isi tulee tänään?ensi viikolla? ihan varmasti tulee! ai ei tullutkaan, no voi, ensi viikolla varmasti tulee? :| [/quote]

No eipä tulis mieleen ainakaan sanoa että isä ei halua enää nähdä sua[/quote]

.. no mä jouduin keksimään milloin mitäkin miksei ex ota lapsia.. sanoin et on töitä..ei kerkee jne.. muutaman kuukauden se noille menikin.. kunnes alko lapset ite sanomaan et isi ei enää halua meitä..isi ei enää tykkää meistä- tekstiä.. nyt ovat jo aikalailla unohtanut isänsä.. toki tietävät et on olemassa mut eipä siitä puhu juurikaan enää..
oli vaihe kun oli vaan pakko sanoa et en tieä miksei se ota mut ette te nyt ole enää menossa sinne.. ja et meillähän on kivaa ilman isiäkin ja kun "pekka" on tosi kiva myös ja voidaan sen kanssa tehdä kaikenlaista.. kyllä tuli hymy lasten huulille koska ovat touhunneet "pekan" kans enemmän kun koko aikana isänsä kanssa..
tosin meillä tää onni tässä että on uus mies kuvioissa joka korvaa kuitenkin osan siitä ettei isä ole paikalla..

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Mä varmaan kävisin puristamassa sitä uutta akkaa kurkusta, ja potkaisisin polvilumpion paskaksi |O En oo väkivaltainen, mut....

Minä en ymmärrä miksi tämä nainen pitäisi kuristaa? Mieshän se tässä on vastuuton ja selkärangaton niljake, joka pistää tämän naisen lastensa edelle.

Joten sylttytehdas on ihan puhtaasti isä, ei tämä uusi nainen, oli nainen miten törppö hyvänsä.

No kuule, ihan jo vaikka sen puhelun takia |O

Alkuperäinen kirjoittaja evita:

No on vikaa naisessakin. Vei raskaana olevan miehen, pani sitä, soitti vasta synnyttäneelle ja haukkui lyttyyn!!! ja haluvaa erottaa miehen lapsistaan. Täys paska siis. Mutta miehessä toki ihan samalla lailla vikaa!!! ap tsemppiä!!

Alkuperäinen kirjoittaja paska äiä:
No on vikaa naisessakin. Vei raskaana olevan miehen, pani sitä, soitti vasta synnyttäneelle ja haukkui lyttyyn!!! ja haluvaa erottaa miehen lapsistaan. Täys paska siis. Mutta miehessä toki ihan samalla lailla vikaa!!! ap tsemppiä!!

Mutta minusta pointti on se, että isän ei ollut mikään pakko lähteä toisen naisen matkaan, vonkasi nainen miten hyvänsä, hän olisi oikein hyvin voinut kieltäytyä.

En minä ainakaan osaa kuvitella, että oma mies lähtisi ensimmäisen vonkaajan matkaan, vaikka kuinka joku tulisi tyrkylle. Ei-sana on olemassa, ja jos mies ei sitä kykene käyttämään, ei hän kykene varmaan paljon muuhunkaan.

En lukenut viestiketjua, mutta lapsilla on laillinen oikeus tavata isäänsä ja siihen ei kukaan edes miehesi voi sanoa EI. Toki hän voi asian tehdä vaikeaksi, mutta ota yhteyttä oikeusaputoimistoon.

Yhteistyössä