Ex-tyttöystävä raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis oletettavasti valehtelee, ja toivottavasti ei nyt koita jotain muuta kautta hankkiutua raskaaksi, väittäen edelleen lapsen olevan sinun.
Saanko kysyä, miksi vielä vastailet (soittelet?) hänelle?
Itse tiedän kyllä mitä on olla epävakaan ihmisen kanssa. Oma mieheni sairastui, mutta silti, jos vaan pystyisin, tekisin lapsen hänen kanssaan, koska tiedän sen olevan ainoa / viimeinen mahdollisuuteni :/

Ok eli ei siis ole normaalia että terveyskeskuslääkäri ei ole mitään raskaustestiä edes tehnyt, vaan on käskenyt vain soittamaan jorviin? Olisiko terveyskeskuslääkärin pitänyt edes jonkinlainen lähete antaa esim. neuvolaan?

Neuvolaan ei tarvi lähetettä, vaan sinne soitetaan, kun epäilee/on raskaana. Kyllä tk-lääkärit testin teetättävät.

Pyydä, että näyttää raskaustestin tuloksen myös sulle, eli tekee uuden testin. Sillä se selviää. Jos on raskaana, niin sitten joudut miettimään vakavissasi tulevaisuutta ja millainen isä aiot lapsellesi olla. Vaikket naisesta piittaisi, niin älä koskaan hylkää lastasi!

No sitten olisi pikaisesti ekaan ultraan meno jos tarina on totta. Vaadi päästä mukaan. Abortti on mahdollinen rv12 asti joten silläkin asialla on pian kiire jos on viikko 10 vaikkapa jo menossa.
Vaadit päästä siis mukaan neuvolaan tai ultraan niin sillähän se selviää puhuuko exäsi totta. Älä hyväksy kieltävää vastausta, sulla on oikeus olla siellä mukana. Ja tuli sellainenkin asia mieleen että jos exä kieltää ettet saisi mennä neuvolaan mukaan niin voisit soittaa alueen neuvolaan ja kertoa tämän tarinan. Terkkarilla tietysti vaitiolovelvollisuus mutta kyllä hän varmasti voi sanoa jos tuon niminen ihminen ei ole asiakkaana. Siinähän ei ole mitään mikä rikkoisi vaitiolovelvollisuutta jos hän sanoo ettei ole asiakkaana. Nimittäin jos tuollaiset viikot menossa, kyllä hänen on varattava pian eka neuvola-aika.

Juttelin äsken exän kanssa puhelimessa.
Hän on kuulemma itse tehnyt kotona raskaustestin keskiviikkona.
Perjantaina hän on käynyt terveyskeskuslääkärillä.
Lääkärissä ei ilmeisesti otettu edes mitään kokeita, vaan lääkäri pelkän keskustelun perusteella oli arvioinut raskausviikon olevan 8-10viikon välillä.
Miten lääkäri voi arvioida raskausviikon pelkän keskustelun perusteella jos nainen on vuodenpäivät vetänyt e-pillereitä putkeen ilman taukoja?
Lääkäri oli kuulemma käskenyt soittamaan jorviin jossa tehtäisiin ilmeisesti sitten ultraääni.
Puhelimessa kuuli ihan selvästi kuinka hän poltti tupakkaa samalla kun puhui puhelimessa. Seuraavassa lauseessa hän sanoi että hänestä tulisi hyvä äiti.
Sitten kysyin että miten ihmeessä hän kehtaa väittää että hänestä tulisi hyvä äiti jos polttaa tupakkaa raskausaikana? Hän vain totesi että anna hänen tehdä mitä hän haluaa, hänellä on kova stressi.

Kuulostaako tämä raskaus kertomani perusteella todelliselta, vai yrittääkö hän vain tehdä elämästäni helvettiä vielä eron jälkeenkin, kun on tajunnut ettei saa minua takaisin?
Pääseekö muka jorviin ultraäänitutkimuksiin tässä vaiheessa raskautta, vai kuuluisiko se oikeasti tehdä jossain ihan muualla?

Tk-lääkäri toteaa raskauden sisätutkimuksella, ei pelkän puheen perusteella.

Alan pikkuhiljaa kallistumaan kanssa siihen että tämäkin tarina on keksitty. Hän on minulle niin paljon kaikista asioista valehdellut suhteen aikana, että luultavasti myös tämä on valetta.

En kuitenkaan halua että minua täällä tuomitaan, siitä miten olen ollut tuollaisen naisen kanssa melkein kaksi vuotta. Siihen on ihan turha kenenkään tulla neuvomaan, kun ei tiedä millaista painajaista se voi olla. Sinulle rakkain ihminen uhkaa jatkuvasti itsemurhalla jos jätät hänet. Siinä olen sitten koittanut kituuttaa parisuhteessa mukana esittäen että "kaikki on ihan kivasti".
Nyt minulle on kuitenkin riittänyt. En voi ketään rakkaudella pelastaa. Jos hän itsensä tappaisi niin se on kovin valitettavaa, mutta yrittäisin elää päivä kerrallaan asian kanssa.

Jos raskaus taas onkin totta niin sääliksi käy tulevaa lasta jos hän aikoo sen pitää.
En vielä osaa edes ajatella mitä silloin itse tekisin. Pitäisinkö lapseen yhteyttä, ja yrittäisin että edes hänellä olisi asiat niin hyvin kun ne nyt vain voisivat olla.

No ensiviikolla sitten ollaan viisaampia kun hän varaa ajan "lääkäriin". Yritän päästä mukaan niin saanpahan asiaan varmuuden.

Siis mitä, lääkäri lähettää raskaana olevan naisen lääkäriin. Ei se nyt noin mene!
Mulla ensimmäisen raskauden totes kans tk-lääkäri ja teki sisätutkimuksen. Sen jälkeen soitin neuvolaan ja varasin ekan ajan sinne. Siellähän joka käynnillä tutkitaan virtsa. Samoihin aikoihin piti soitella Jorviin ekaa ultra-aikaa joka tehdään yleensä viikoilla 10-12. Ei sielläkään mitään lääkäriä ole vaan kätilö tekee ultrauksen.

Ja tuli sellainenkin asia mieleen että jos exä kieltää ettet saisi mennä neuvolaan mukaan niin voisit soittaa alueen neuvolaan ja kertoa tämän tarinan. Terkkarilla tietysti vaitiolovelvollisuus mutta kyllä hän varmasti voi sanoa jos tuon niminen ihminen ei ole asiakkaana. Siinähän ei ole mitään mikä rikkoisi vaitiolovelvollisuutta jos hän sanoo ettei ole asiakkaana. Nimittäin jos tuollaiset viikot menossa, kyllä hänen on varattava pian eka neuvola-aika.

Nyt hei järki käteen: jos tällainen onnistuisi ja menisi läpi hoitohenkilökunnalle, niin voi helvetti. Minäkin jo nostaisin metelin. Mieti jotain mustasukkaisia ex-miehiä, mitä ne voisi keksiä jne....

OK, en huomannut, että kyseessä tosiaan oli lääkäri.

Siihen, että neuvolaan ilmoittautuu, riittää vaan kun ilmoittaa itse. Ja se viikkojen arviointikin tehdään siinä kohtaa ihan puheiden ja viimeisten kuukautisten perusteella.

Aika äkkiä se ilmi käy varmasti neuvolassakin, jos ei oikeasti ole raskaana...

Viimeksi muokattu:
Niin ja sen verran haluan vielä sanoa... Totta kai otan täyden vastuun siitä että olen harrastanut seksiä tuollaisen naisen kanssa ilman kondomia, luottaen siihen että hän ottaa e-pillerit ajallaan. Se miksi luotin siihen, kun en luottanut mihinkään muuhunkaan asiaan niin en osaa vastata. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

sellaisia naisia on paljon jotka päättävät omatoimisesti salaa lopettaa pillereiden syönnin halutessaan raskaaksi.

kaksplussan mukaan sellainen on oikein sillä miehen pitäisi käyttää vähintään kolmea kondomia päällekäin sterilisaatiosta huolimatta tai muuten mies on vastuussa raskaudesta ilman mitään sananvaltaa siihen, pitääkö nainen lapsen vai ei. ja mitä rikkaampi mies, sitä suuremmalla todennäköisyydellä näin käy.

VOIT painostaa aborttiin ja olisi syytäkin. Toi silmälappu on himouskovainen, tietty se vastustaa aborttia.

Suurin osa ei vastusta, mutta ne vastustajat vaan pitää suurinta meteliä, muista se.

Minä olen tehny abortin ja se ei ollut raskasta vaan SUURIN HELPOTUS IKINÄ.

[QUOTE="vieras";22450418]Nyt hei järki käteen: jos tällainen onnistuisi ja menisi läpi hoitohenkilökunnalle, niin voi helvetti. Minäkin jo nostaisin metelin. Mieti jotain mustasukkaisia ex-miehiä, mitä ne voisi keksiä jne....[/QUOTE]

No tuskinpa sinne neuvolaan nyt mustasukkaiset exät usein soittelee. Ja mistä syystä? Mutta terveydenhoitajallahan on vaitiolovelvollisuus OIKEISTA asiakkaistaan. Tietenkään heistä th ei saa sanoa mitään mutta tarinan kerrottuaan terkkari voi katsoa koneeltaan ja sanoa jos ko. ihminen ei ole asiakkaana. Silloin hän ei riko minkään henkilön vaitiolovelvollisuutta.

No tuskinpa sinne neuvolaan nyt mustasukkaiset exät usein soittelee. Ja mistä syystä? Mutta terveydenhoitajallahan on vaitiolovelvollisuus OIKEISTA asiakkaistaan. Tietenkään heistä th ei saa sanoa mitään mutta tarinan kerrottuaan terkkari voi katsoa koneeltaan ja sanoa jos ko. ihminen ei ole asiakkaana. Silloin hän ei riko minkään henkilön vaitiolovelvollisuutta.

Jos ikinä kuulen, että moinen menisi läpi, niin kyllä olisin sen kannalla, että henkilön sietäisi saada potkut.

hoitoalalla ei saa sanoa suuntaan eikä toiseen asiakkaista yhtään mitään. eli ei saa kertoa onko joku asiakkaana vai eikö ole.
vielä tiukemmat säännöt on tietyissä töissä, esimerkiksi psykiatriassa, jolloin kadulla potilaaseensa törmäävä terapeutti ei tervehdi asiakasta ellei tämä tervehdi ensin, etenkään jos asiakas on jonkun toisen henkilön seurassa.

Ei luoja millasen äidin tuleva lapsi saa, oikein pahaa teki lukea toi ap:n teksti. Miten tollanen ihminen kykenee huolehtimaan pienestä vauvasta 24/7, jos ei kunnolla kykene itestäänkään huolehtimaan??!! Ties mitä tollaselle ihmiselle juolahtaa mieleen kun hermostuu vauvan itkuun ja huutoon :(. Toivon totisesti että, ei ois toi ihminen raskaana.

Kannattaa ottaa jossakin yhteydessä puheeks ton ''tulevan äidin'' mielenterveysongelmat ja itsetuhoisuus, mille käynneille nyt ikinä mukaan pääsetkään. Tai sit otat nimettömänä nevolaan yhteyttä ja kerrot tosta exästäs ja sen ongelmista sinne, kyllä ne asian tutkii ja siihen perehtyy. Mä teksin niin, ihan jo sen takia että, ajattelisin sillä tulevan lapsen parasta.

Älä ikimaailmassa hylkää omaa lastas, kadut sitä jossakin vaiheessa elämääs. Tuleva lapsi tarvii myös sua, paljon. Ja on hyvä olla myös yksi täyspäinen aikuinen ja turva lapsen elämässä. On myös se mahollisuus että, teet asiasta ilmotuksen eteenpäin ja haet lapsen synnyttyä yksinhuoltajuutta ja vetoot siihen että, lapsen äidillä on mt-ongelmia ja itsetuhosuutta. Eikä näin ollen ole kykenevä huolehtimaan lapsestaan.

En rupee tässä sun toimintaas arvostelee ton exäs kanssa milläänlailla, jokaiselle meistä kuuluu elämään tietyt vaikeudet ja vastoinkäymiset, ne kasvattaa meitä ihmisinä. Sitten kun elämään se oikee ja kunnon kumppani löytyy, niin tollasen jälkeen sitä osaaki jo arvostaa. Voimia ja tsemppiä ap:lle.

Päivitetäänpä hieman taas tätä kertomusta..
Juttelin exän kanssa äsken jälleen puhelimessa, ja pyysin kertomaan mitä siellä terveyskeskuslääkärissä perjantaina oikein tapahtui.
Terveyskeskuslääkäri otti raskaustestin virtsan avulla. Lisäksi oli työntänyt sormet "sinne".
Lääkäri oli kirjoittanut lähetteen jorviin. Lähetteessä oli kuulemma lukenut jotain tyyliin "potilas ei vielä tiedä aikooko pitää lapsen". Lääkäri oli itse käskenyt potilaan soittamaan jorviin, ajan voi kuulemma varata arkisin kello 08 alkaen.
Onko tosiaan näin että jos lääkäri kirjoittaa lähetteen, täytyy potilaan itse varata aika jorviin ultraäänitutkimuksiin?

Päivitetäänpä hieman taas tätä kertomusta..
Juttelin exän kanssa äsken jälleen puhelimessa, ja pyysin kertomaan mitä siellä terveyskeskuslääkärissä perjantaina oikein tapahtui.
Terveyskeskuslääkäri otti raskaustestin virtsan avulla. Lisäksi oli työntänyt sormet "sinne".
Lääkäri oli kirjoittanut lähetteen jorviin. Lähetteessä oli kuulemma lukenut jotain tyyliin "potilas ei vielä tiedä aikooko pitää lapsen". Lääkäri oli itse käskenyt potilaan soittamaan jorviin, ajan voi kuulemma varata arkisin kello 08 alkaen.
Onko tosiaan näin että jos lääkäri kirjoittaa lähetteen, täytyy potilaan itse varata aika jorviin ultraäänitutkimuksiin?

kyllä mä ainakin aikoinaan jouduin soittamaan aj varaamaan ajan itse kättärille raskauden keskeytykseen, vaikka siis olin tk lääkäriltä saanut lähetteen.
eli kyllä on mahdollista että itse joutuu nuo ajat varailemaan.
mene ihmeessä mukaan kun ex on ajan saanut varattua.. selvenee tilanne sitten ja voit miettiä että mitä sitten teette

abortti voisi olla paras vaihtari, mutta siihen ei ikäväkyllä voi ketään pakottaa.. ja ennen lapsen syntymää olet aika heikoilla noin muutoinkin kaikissa raskautta koskevissa asioissa, voit toki sitten lapsen synnyttyä vaatia isyyden tunnustusta/testejä.
onko exäsi sanonut mitään että miten meinasi pärjätä lapsen kanssa jos on yksin?
siis rahallisesti ja muutoinkin

Miten se virtsatesti tapahtui käytännössä? Oliko terveyskeskuslääkäri itse antanut purkin käteen, käskenyt menemään vessaan ja sitten analysoinut tuloksen?

Nimittäin täällä Tampereella itse kävin juuri viime viikolla lääkärillä jossa tehtiin raskaustesti ja se tapahtui niin, että kävin pikaisesti lääkärin juttusilla, joka määräsi minut hakemaan purkin labrasta jonka aulan vessassa lirautin, jätin purkin sinne ja sitten lääkäri soitti myöhemmin perään ja kertoi tulokset, jotka katsoi tietokoneeltaan kun joku muu laboratorion ihminen oli ne analysoinut ensin.

En tiedä onko eri paikkakunnilla erilaisia käytäntöjä.

Jorviin pääsee lähetteellä. Neuvolasta annetaan lähete jossain vaiheessa ultraan. Muuten ei kyllä ultrailla, jos kaikki on ok.

Jorviin ei anneta lähetettä neuvolasta ultraan. Siis jos menee ihan normaaliin alkuraskauden ultraan. Itse olen rv 11+1 ja sain ensimmäistä neuvola aikaa varatessani jorviin numeron johon tulee itse varata aika ensimmäiseen ultraan. Ja mun käskettiin silloin soittaa sinne ultraan kahdenviikon kuluttua että viikot ovat oikeat. Ei raskautta tutkita mitenkään positiivisen testin jälkeen, vain uskotaan kun testi positiivinen että raskaana ollaan. Neuvolaan soitetaan aikaa jonka saa noin kuukauden päähän vasta. Eri asia jos jotain vuotoja alkais tulla jne..

Yhteistyössä