Ex-tyttöystävä raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivitetäänpä hieman taas tätä kertomusta..
Juttelin exän kanssa äsken jälleen puhelimessa, ja pyysin kertomaan mitä siellä terveyskeskuslääkärissä perjantaina oikein tapahtui.
Terveyskeskuslääkäri otti raskaustestin virtsan avulla. Lisäksi oli työntänyt sormet "sinne".
Lääkäri oli kirjoittanut lähetteen jorviin. Lähetteessä oli kuulemma lukenut jotain tyyliin "potilas ei vielä tiedä aikooko pitää lapsen". Lääkäri oli itse käskenyt potilaan soittamaan jorviin, ajan voi kuulemma varata arkisin kello 08 alkaen.
Onko tosiaan näin että jos lääkäri kirjoittaa lähetteen, täytyy potilaan itse varata aika jorviin ultraäänitutkimuksiin?

Soittoaika ei ole alkaen klo 08.

Tuli vielä mieleen että ketjun aloittajahan voi viedä exänsä myös yksityiseen ultraan jos haluaa asian selviävän nopeammin. Varmasti jo huomiselle saa ajan jos on valmis pulittamaan totuuden selvittämisestä alle satasen.

Muistakaa myös se että ei ole mitenkään automaattista että äiti saa pitää lapsen (siis sen synnyttyä), jos on mielenterveys ongelmia + itsetuhoisuutta.
Jos raskaus on totta ja nainen ei tee abortia ni sinuna soittaisin naisen neuvolaan.. jos on sinulle valehdellu ni varmasti osaa valehdella neuvolassakin!

Miksi tee syyllistätte aloittajaa? Selvästi joutunut hullun akan valtaan ja luotti siihen että nainen söi e-pillereitä. Ja abortti olisi kyllä tässä tilanteessa paras vaihtoehto, suomessa kun äiti saa lapsen huoltajuuden useimmiten hulluudesta huolimatta (tiedän tapauksen jossa itsemurhaa yrittänyt mielisairas nainen sai huoltajuuden ja muutti jopa eri paikkakunnalle kun isä, eli isä näkee lastaan vain joka toinen viikonloppu)

Soita exälle ja sano että haluat nähdä kun hän tekee raskaustestin, muuten et usko koko raskautta. Jos nainen kieltäytyy niin todennäköisesti hän ei ole raskaana.

Exä oli kuulemma pissannut purkkiin ja laittanut purkin johonkin laboratorion luukkuun kivenlahden terveysasemalla espoossa. Tulos positiivisesta raskaudesta oli kuulemma tullut samantien.
Tuonne jorvin seulontaultraäänitutkimuksiin on tosiaan ajanvaraus kello 13-15, eli kello 08 sinne ei ainakaan voi soittaa. Tehdäänkö raskauden toteamisen jälkeen heti tuollainen seulontaultraäänitutkimus, vai onko terveyskeskuslääkäri voinut antaa lähetteen johonkin muunlaiseen ultraäänitutkimukseen jorviin kun tarkka raskausviikko ei ole edes selvillä?
Ja onko lääkäri tosiaan voinut sanoa että ajan voi varata arkisin kello 08 alkaen?
Alan hetki hetkeltä uskomaan enemmän että exän tarina on pelkkää valetta, mutta en voi nyt jättää sen kortin varaan tätä hommaa.

Uskoisin että lääkäri on hyvinkin voinut antaa lähetteen tarkkojen raskausviikkojen selvittämistä varten. Lääkäreillä ei välttämättä ole kyllä tietoa ajanvarausten kellonajoista, että on hänkin voinut antaa väärää tietoa exällesi.

Sinäkin voit itse ottaa yhteyttä oman alueen neuvolaan ja pyytää sinne keskusteluaikaa jonne menet ihan itse, jossa voit miettiä omaa asemaasi terkkarin kanssa ja saada neuvoja. Neuvola ei ole vain odottaville äideille, vaan myös isille.

Exä oli kuulemma pissannut purkkiin ja laittanut purkin johonkin laboratorion luukkuun kivenlahden terveysasemalla espoossa. Tulos positiivisesta raskaudesta oli kuulemma tullut samantien.
Tuonne jorvin seulontaultraäänitutkimuksiin on tosiaan ajanvaraus kello 13-15, eli kello 08 sinne ei ainakaan voi soittaa. Tehdäänkö raskauden toteamisen jälkeen heti tuollainen seulontaultraäänitutkimus, vai onko terveyskeskuslääkäri voinut antaa lähetteen johonkin muunlaiseen ultraäänitutkimukseen jorviin kun tarkka raskausviikko ei ole edes selvillä?
Ja onko lääkäri tosiaan voinut sanoa että ajan voi varata arkisin kello 08 alkaen?
Alan hetki hetkeltä uskomaan enemmän että exän tarina on pelkkää valetta, mutta en voi nyt jättää sen kortin varaan tätä hommaa.

Ultraan ei mennä heti raskauden toteamisen jälkeen(jos ei yksityisellä käy) Itselläni oli ensimmäinen neuvola käynti ja siitä kaksi viikko vasta kun sain ajan ultraäänitutkimukseen joka on vasta tällä viikolla kun viikkoja 11+1.

[QUOTE="minä";22451570]Miten se virtsatesti tapahtui käytännössä? Oliko terveyskeskuslääkäri itse antanut purkin käteen, käskenyt menemään vessaan ja sitten analysoinut tuloksen?

Nimittäin täällä Tampereella itse kävin juuri viime viikolla lääkärillä jossa tehtiin raskaustesti ja se tapahtui niin, että kävin pikaisesti lääkärin juttusilla, joka määräsi minut hakemaan purkin labrasta jonka aulan vessassa lirautin, jätin purkin sinne ja sitten lääkäri soitti myöhemmin perään ja kertoi tulokset, jotka katsoi tietokoneeltaan kun joku muu laboratorion ihminen oli ne analysoinut ensin.

En tiedä onko eri paikkakunnilla erilaisia käytäntöjä.[/QUOTE]

Mä asuin esikoista odottaessani vielä Espoossa, jossa kävin tk-lääkärillä toteamassa raskauden. Ne otti raskaustestin verestä ja sitten lääkäri vielä teki sisätutkimuksen koska pelkäsin kohdun ulkoistaraskautta. En tiedä onko tässä mitään paikkakuntakohtaisia ohjeita vaan jokainen taitaa toimia ihan oman mielen mukaan, siis lääkäreitä tarkoitan.

Ultraan ei mennä heti raskauden toteamisen jälkeen(jos ei yksityisellä käy) Itselläni oli ensimmäinen neuvola käynti ja siitä kaksi viikko vasta kun sain ajan ultraäänitutkimukseen joka on vasta tällä viikolla kun viikkoja 11+1.

Kyllä sinne ultraan voi mennä miten itse ehtii soittelemaan ja saa sieltä ajan. Tosin joka kaupungissa noi ultratkaan ei mene samalla tavalla kun säästösyistä niitä on joissain kaupungeissa vähennetty. Mä asuin itse kans Espoossa ja Jorvissa olen synnyttänyt molemmat koska se vaan sattuu olemaan Suomen paras sairaala, siellä kävin ultrissa about rv10 molemmilla.

Olen jutellut viikonlopun aikana aika monta kertaa exäni kanssa puhelimessa. Mitä enemmän kuuntelen sen juttuja, sitä vakuuttuneemmaksi alan olla siitä että tarina on keksitty.
Kun tänään kerroin haluavani tulla mukaan ultraäänitukimukseen, exä sanoi ettei todenököisesti halua minua sinne mukaan vaan menee mielummin kaverinsa kanssa.
Paria puhelua myöhemmin hän taas hoki että se on täysin hänen oma päätös että pitääkö hän lapsen vai ei. Sanoi kuitenkin että olisi eriasia jos me seurusteltaisiin niin päätös tehtäisiin yhdessä.
Alkaa tuntua pelkältä sairaalta kiristykseltä saada minut takaisin.
Jos ja kun tämäkin tarina paljastuu valheeksi, aion kyllä hakea hänelle lähestysmiskieltoa. Hän on laittanut minunkin mielenterveyden koetukselle mm. itsetuhoisuudella ja valheilla.

Menet ihmeessä lääkäriin mukaan. On totta että nainen saa päättää yksipuolisesti abortista, mutta mikäli hän lapsen haluaa pitää, ei sinun tarvitse hänen kanssaa suhdetta jatkaa vaikka loisitkin suhteen lapseen. Mielestäni, jos hän todellakin on raskaana ja jos hän lapsen haluaa pitää, voit hakea yksinhuoltajuutta vedoten naisen mt-ongelmiin. Todennäköisesti itsemurhauhkailutkin jatkuvat jossain vaiheessa, mutta sinun on hyvä muistaa että vain harvoin itsemurhaa todellisuudessa hautovat harvoin kertovat siitä ympäristölleen. Uhkailu yleensä on vain huomion kipeyttä. Tämän voin todentaa myös tutkimuksista joita asiasta on tehty.

Toivotan sinulle jaksamista. Mt-ongelmaisesta irti pääseminen voi olla hankalaa, varsinkin kun usein mt-ongelmaisen lähipiiri usein alkaa oireilla samalla tavalla mt-ongelmaisen kanssa. Lisäksi syyllistäminen ja ongelman siirtäminen on valitettavan yleistä. Toivon että jaksat olla vahva etkä mene enää mukaan ex-tyttöystäväsi valtapeliin, kannat vastuusi lapsesta jos sellainen syntyy. Ex-tyttöystävästäsi sinun ei tarvitse kantaa vastuuta, hän on itse vastuussa itsestään.

Käydäänkö Porvoosta Jorvissa asti? Aika hyvin tunnut lapsettomaksi mieheksi tietävät siitä, mikä on seulontaultraäänitutkimus (moni mies ei muistaisi koko sanaa) ja osaat heti epäillä, että sellaista ei varmaan heti alkuvaiheessa tehdä.

[QUOTE="vieras";22452608]Käydäänkö Porvoosta Jorvissa asti? Aika hyvin tunnut lapsettomaksi mieheksi tietävät siitä, mikä on seulontaultraäänitutkimus (moni mies ei muistaisi koko sanaa) ja osaat heti epäillä, että sellaista ei varmaan heti alkuvaiheessa tehdä.[/QUOTE]

Tätä meinasin itekin ihmetellä.....;)

Jos naisella on aikomuksena tehdä mahdollisesti abortti, niin onhan ultra oltava aikaisemmin, että selviää, millä viikolla raskaus on, kun abortti on tehtävä viimeistään rv12.

[QUOTE="vieras";22452608]Käydäänkö Porvoosta Jorvissa asti? Aika hyvin tunnut lapsettomaksi mieheksi tietävät siitä, mikä on seulontaultraäänitutkimus (moni mies ei muistaisi koko sanaa) ja osaat heti epäillä, että sellaista ei varmaan heti alkuvaiheessa tehdä.[/QUOTE]

Lapsettomaksi mieheksi ap tuntuu myös kovin hyvin tietävän kuukautisista ja siitä että ne eivät ole pois jääneet sekä siitä että mistä viikosta raskautta aletaan laskemaan, lisäksi hän käyttää nimitystä raskausviikko (mitä miehet eivät yleensä tee vaan puhuu kuukausista) ja lisäksi hän tuntuu varsin hyvin tietävän esim. abortista ja sen aikarajasta.

No mutta, voihan hän olla vaikka porvoolainen hoitotieteen ammattilainen :)

Kuka nyt Porvoosta on puhunut? Mieshän kirjoitti että exä käynyt Kivenlahden tk:ssa joka on Espoossa, niinkuin Jorvikin...

Alkuperäinen kirjoittaja pårgå;22452879:
Lapsettomaksi mieheksi ap tuntuu myös kovin hyvin tietävän kuukautisista ja siitä että ne eivät ole pois jääneet sekä siitä että mistä viikosta raskautta aletaan laskemaan, lisäksi hän käyttää nimitystä raskausviikko (mitä miehet eivät yleensä tee vaan puhuu kuukausista) ja lisäksi hän tuntuu varsin hyvin tietävän esim. abortista ja sen aikarajasta.

No google on keksitty ja jos asia painaa mieltä, niinkuin selvästi tekee, ottaisin kyllä minäkin asioista selvää! Ja mitä sitten vaikka ap asuisi Porvoossa, onhan hän kertonut että exä asuu Espoon Kivenlahdessa. Ei kai tässä tartte mitään salapoliisia leikkiä epäoleellisissa asioissa...

Alkuperäinen kirjoittaja pårgå;22452879:

Nettiä selaamalla saa aika paljon tietoa. Itselläni on tapana, jos jokin asia mieltä painaa, paneutua asiaan netin kautta ja lukea tietoa asiasta. Helpottaa "paniikkia" kun saa lukea faktoja tilanteesta. Ehkäpä ap:lla samanlainen tapa toimia.

Epäilen tätä juttua, mutta kun mä soitin terkkariin Espoossa että haluan abortin, menin parin päivän päästä lääkärille ja se laski viikoiks n. 7 muistaakseni. Sitten siitä heti labraan kusitestiin varmistuksen vuoks, vaikka olin tehnyt kotona testin. Tais mennä n. viikko että pääsin ultraan tms. ja pari päivää sen jälkeen menin osastolle muutamaks tunniks ottamaan lääkkeet. En tiedä onko tästä apua mut tosta voi päätellä miten homma hoituu Espoossa jos aikoo aborttiin. Olettaen, ettet ole porvoosta.

on mennyt saadakseen lähetteen aborttiin! ja saanut sen ja tuolloin jorviin soitetaan itse jotta saadan inne aika ultraan ja jne. eli täysin uskottava tuo lääkäri reissu! ja te naiset ootte kyl ihania toi kertomus oli mieheltä mut se on kolikon toinen puoli mut mikäköhän on toinen?

Yhteistyössä