Exän oikeus hankkia lisää lapsia?

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Heräsi moinen ajatus, kun oltiin eilen vääntämässä elatusmaksuista. Exän maksama summa kuussa ei häävi ole, tosin kaupunki maksaa loput. Että rahani saan, ja ei kai sen väliä ole, kuka ne maksaa.

Exä kysyi, että kai hänen maksamansa hikinen 60? (kahdesta lapsesta yhteensä) alenee, jos saa lisää lapsia "uuden" naisystävänsä kanssa? Aleneehan se. Mutta eikö se silloin aseta minun lapseni eriarvoiseen asemaan, tähän mahdolliseen uuteen lapseen nähden?

Kannattaako niitä lapsia lisää laittaa, jos 60? kaataa talouden?

No joo, jos noin tiukkaa on niin ehkä kannattais miettiä uudelleen sitä lasten hankkimista. Tosin, voihan olla että se uusi nainen on kovinkin rikas. Tolla periaatteella pitäis kyl sit periaatteessa lähiäidin saada lisää elareita jos tekee uuden miehen kanssa lisää lapsia...

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No joo, jos noin tiukkaa on niin ehkä kannattais miettiä uudelleen sitä lasten hankkimista. Tosin, voihan olla että se uusi nainen on kovinkin rikas. Tolla periaatteella pitäis kyl sit periaatteessa lähiäidin saada lisää elareita jos tekee uuden miehen kanssa lisää lapsia...

Ei ole uusi äiti rikas.. Ihan kotona oleilee, kun ei työnteko kiinnosta. Itse on minulle sanonut, ihminen on muuten mielestäni mukava.

No tuota herää kysymys että eipä taida olla ihan duunia tekevä mies jos ei ole varaa maksaa 60? kuussa?? Mutta sinähän saat aina saman summan käteen, riippumatta siitä mitä mies maksaa, eli siltä kantilta aateltuna asialla ei ole merkitystä.
Aina kun naisia haukutaan yhteiskunnan eläteiksi niin kyllä tässä tapauksessa mies tehtailee lapsia yhteiskunnan elätettäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mutta eihan niitä lapsia rahan takia tehdä vaan rakkaudesta! Kun lapsista tykkää niin niitä voi tehdä kaikenlaisten naisten/miesten kanssa,

Ei minua kiinnosta, kuinka aikoo tulevat lapsensa elättää, minua kiinnostaa vain se, kuinka aikoo osallistua meidän yhteisten lapsien elättämiseen. Jos ei ole varaa laittaa sitä 60?/kk "entisten" lasten elämiseen, ei ole syytä lisää laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No tuota herää kysymys että eipä taida olla ihan duunia tekevä mies jos ei ole varaa maksaa 60? kuussa?? Mutta sinähän saat aina saman summan käteen, riippumatta siitä mitä mies maksaa, eli siltä kantilta aateltuna asialla ei ole merkitystä.
Aina kun naisia haukutaan yhteiskunnan eläteiksi niin kyllä tässä tapauksessa mies tehtailee lapsia yhteiskunnan elätettäväksi.

Hyvässä paikassa, suht korkeassa asemassa. Mutta kun nyxä on ilman tuloja kotona, paljon asuntolainaa, yhtiövastiketta, opintolainaa yms. ei elatuskyvyksi tuon enempää jäänyt.

Saan toki saman summan, mutta ottaa päähän, että nyxä ja mahdollinen tuleva lapsi, veivät osan joka kuuluisi MEIDÄN lapsillemme.

Tyhmää, mutta siltä minusta vain tuntuu.

Olin vastaamassa tuohon otsikon kysymykseen että on oikeus tehdä lapsia toisen kanssa erottua, kunhan vaan huolehtii entisistäänkin, ottaa luokseen, näkee ym...
Mutta sama heräs mieleen kuin Pepparillakin, että onko duunissa? Ja kuten itse mainitsit niin samahan se on mistä ne rahat tulee, eikö? :) Ja se miten toisilla on varaa ja toisilla ei, niin ei varmaan kuulu muille?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Onkos exällä silloin oikeus tehdä lisää läpsia nykyisen kanssa jos ei halua tavata edellisessä liitossa syntyneitä lapsia? *pohtii*

Ei.....

Mulla on tilanne tämä. Elaritkin otetaan ulosoton kautta tilistä kun muuten ei suostu maksaa.

Mulla on tilanne tämä. Elaritkin otetaan ulosoton kautta tilistä kun muuten ei suostu maksaa.

Kurjaa, meillä ex vielä suostuu lapsia tapaamaan, ja tapaamiset menneetkin ihan ok. Mutta mitään lapsille ei saisi ostaa, eikä laittaa. Muisti sossussa varmistaa senkin, että eihän hän ole velvollinen osallistumaan harrastuskuluihin, jos en ole häneltä kysynyt lupaa harrastukseen osallistumiseen. Minulla kun on yksinhuoltajuus, ja silloin ei hänen tarvitse osallistua.

Onkos exällä silloin oikeus tehdä lisää läpsia nykyisen kanssa jos ei halua tavata edellisessä liitossa syntyneitä lapsia? *pohtii*

Onhan sillä oikeus. Mutta kuka haluaa sellasen miehen kanssa lapsia joka ei entisistäkään huolehdi?Mulla ainakin soisi varoituskellot päässä...

Kurjaa, meillä ex vielä suostuu lapsia tapaamaan, ja tapaamiset menneetkin ihan ok. Mutta mitään lapsille ei saisi ostaa, eikä laittaa. Muisti sossussa varmistaa senkin, että eihän hän ole velvollinen osallistumaan harrastuskuluihin, jos en ole häneltä kysynyt lupaa harrastukseen osallistumiseen. Minulla kun on yksinhuoltajuus, ja silloin ei hänen tarvitse osallistua.

Kurjia tilanteita :| Mun tyttö ei isäänsä muista edes. Enkä suoraan sanottuna ole harmissani ollenkaan. Kaksi vuotta sitten hain tytön pois siltä kun olikin alkanut juomaan,pahoinpiteli mut sit tytön nähdäen samalla. Nyt tyttö pitää miestäni isänänään ja laitetaan adoptiopaperit menemään.

Kurjia tilanteita :| Mun tyttö ei isäänsä muista edes. Enkä suoraan sanottuna ole harmissani ollenkaan. Kaksi vuotta sitten hain tytön pois siltä kun olikin alkanut juomaan,pahoinpiteli mut sit tytön nähdäen samalla. Nyt tyttö pitää miestäni isänänään ja laitetaan adoptiopaperit menemään.

:flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:

Onhan sillä oikeus. Mutta kuka haluaa sellasen miehen kanssa lapsia joka ei entisistäkään huolehdi?Mulla ainakin soisi varoituskellot päässä...

Kaikki ei siitä välitä. Jos uusi on lapseton eikä ymmärrä tilannetta vaan haluaa lapsen juuri sellaisen miehen kanssa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:

Kaikki ei siitä välitä. Jos uusi on lapseton eikä ymmärrä tilannetta vaan haluaa lapsen juuri sellaisen miehen kanssa :/

Sepä se...
Mut eiköhän ne sen itsekin jossain vaiheessa huomaa kannattiko... :/

Saahan sun ex tehdä vaikka tusinan verran lapsia uusille eukoille. Kyllä sä silti elarit lapsistanne saat, mitä merkitystä sillä muka on tuleeko ne mieheltä vai kunnalta?
Saatko muka elareita vain tuon 60 euroa kahdesta lapsesta, kai sossu erotuksen maksaa?
Mun ex yllätti mut tosissaan. Maksaa kahdesta lapsesta elatusmaksuja 450?/kk ihan vapaaehtoisesti. Ei ole kovin rikas, vaan keskituloinen, ja avioliiton aikana oli pihi paska joka ei laittanut tikkua ristiin lastensa eteen, ei taloudellisesti tai muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh:
Saahan sun ex tehdä vaikka tusinan verran lapsia uusille eukoille. Kyllä sä silti elarit lapsistanne saat, mitä merkitystä sillä muka on tuleeko ne mieheltä vai kunnalta?
Saatko muka elareita vain tuon 60 euroa kahdesta lapsesta, kai sossu erotuksen maksaa?
Mun ex yllätti mut tosissaan. Maksaa kahdesta lapsesta elatusmaksuja 450?/kk ihan vapaaehtoisesti. Ei ole kovin rikas, vaan keskituloinen, ja avioliiton aikana oli pihi paska joka ei laittanut tikkua ristiin lastensa eteen, ei taloudellisesti tai muutenkaan.

Tietysti kunta maksaa erotuksen. Kyse olikin siitä, että kotona makaava nyxä ja mahdollinen tuleva lapsi, pienentävät lapsilleni kuuluvaa osaa. Lue yksi aikaisempi vastaukseni tässä ketjussa.

Nyt en ihan ymmärrä, saahan ydinperhekin tehdä lisää lapsia, vaikka ei entisiä pysty elättää. Yhteiskunta maksaa. Joten tottakai exälläsi on oikeus tehdä vaikka 10 lasta, eikä sinulla ole siihen nokan koputtamista. Ja miehesi saa valita kotona makaavan vaimon jos haluaa, eikä siihenkään sinulla ole nokan koputtamista.
Missä töissä itsekäyt elättämässä lapsesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Yh:

Tietysti kunta maksaa erotuksen. Kyse olikin siitä, että kotona makaava nyxä ja mahdollinen tuleva lapsi, pienentävät lapsilleni kuuluvaa osaa. Lue yksi aikaisempi vastaukseni tässä ketjussa.

Mitä ihmeen osaa? Sinä saat sen elatustuen lapsillesi. Ei se siitä pienene.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ihmeen osaa? Sinä saat sen elatustuen lapsillesi. Ei se siitä pienene.

Että exällä olisi oikeasti ollut varaa maksaa huomattavasti enemmän, kuin mitä kaupunki nyt maksaa. Mutta koska nyxä on kotona, ilman tuloja, lainat ovat yksin hänen nimissään jne. Hän maksaa itse vain tuon 60?. Mutta taidan lopettaa aiheen kommentoinnin, kun tämä, mikä minua eniten korpeaa, ei tunnu menevän kenelläkään jakeluun :D

Yhteistyössä