Oho mikä aloitus, ekalle naiselle kun lapsia tekee, niin sitten ei voisi uutta perhettä perustaa, just joo
ethän sinä sitä kieltääkkään voi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Oho mikä aloitus, ekalle naiselle kun lapsia tekee, niin sitten ei voisi uutta perhettä perustaa, just jooethän sinä sitä kieltääkkään voi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt en ihan ymmärrä, saahan ydinperhekin tehdä lisää lapsia, vaikka ei entisiä pysty elättää. Yhteiskunta maksaa. Joten tottakai exälläsi on oikeus tehdä vaikka 10 lasta, eikä sinulla ole siihen nokan koputtamista. Ja miehesi saa valita kotona makaavan vaimon jos haluaa, eikä siihenkään sinulla ole nokan koputtamista.
Missä töissä itsekäyt elättämässä lapsesi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt en ihan ymmärrä, saahan ydinperhekin tehdä lisää lapsia, vaikka ei entisiä pysty elättää. Yhteiskunta maksaa. Joten tottakai exälläsi on oikeus tehdä vaikka 10 lasta, eikä sinulla ole siihen nokan koputtamista. Ja miehesi saa valita kotona makaavan vaimon jos haluaa, eikä siihenkään sinulla ole nokan koputtamista.
Missä töissä itsekäyt elättämässä lapsesi?
Huom!
Jaa-a, kyllähän sitä joskus ihmettelee ihmisiä, joilla rahat ei tahdo riittää nykyiselläänkään perheen elättämiseen ja silti tehdään lisää lapsia. Mutta jokaisella on siihen oikeus. Sulla on kuitenkin se hyvä puoli, että vaikka exäsi lisääntyisi miten, saat joka tapauksessa aina sen reilun satasen per lapsi elatustukea.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Luetun ymmärtäminen on vaikea laji....Jos oma talous tuntuu kaatuvan 60?/kk, niin kannattaako sitä lapsia maailmaan laittaa? Huolehtisi ensin olemassa olevien lastensa elatuksen, ennen kuin rupee enemmän lisääntymään.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Heräsi moinen ajatus, kun oltiin eilen vääntämässä elatusmaksuista. Exän maksama summa kuussa ei häävi ole, tosin kaupunki maksaa loput. Että rahani saan, ja ei kai sen väliä ole, kuka ne maksaa.
Exä kysyi, että kai hänen maksamansa hikinen 60? (kahdesta lapsesta yhteensä) alenee, jos saa lisää lapsia "uuden" naisystävänsä kanssa? Aleneehan se. Mutta eikö se silloin aseta minun lapseni eriarvoiseen asemaan, tähän mahdolliseen uuteen lapseen nähden?
Kannattaako niitä lapsia lisää laittaa, jos 60? kaataa talouden?
Jep, niin tuntuu olevan. No, mä ainakin ymmärsin. Jos talous tosiaan kaatuu 60euroon, niin aika heikoilla ollaan. Miten siinä tapauksessa on vara uuteen lapseen.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Oho mikä aloitus, ekalle naiselle kun lapsia tekee, niin sitten ei voisi uutta perhettä perustaa, just jooethän sinä sitä kieltääkkään voi
Luetun ymmärtäminen on vaikea laji....Jos oma talous tuntuu kaatuvan 60?/kk, niin kannattaako sitä lapsia maailmaan laittaa? Huolehtisi ensin olemassa olevien lastensa elatuksen, ennen kuin rupee enemmän lisääntymään.
Alkuperäinen kirjoittaja heh hee:Eiköhän exälläsi ole oikeus paneskella ketä haluaa, ja siittää niin monta lasta kuin huvittaa??
Ne maksut nyt vaan alenee siitä 60 egestä, niin se vain on
Eikä exän kanssa hankkimia lapsia aseteta mihinkään eriarvoisuuteen...
Olisit varmaan onnellinen jos exältäsi vietäisiin housutkin jalasta??
Vääntäkää mulle nyt rautalangasta mikä ongelma tässä on, koska ap saa joka tapauksessa sen rahan kokonaan mikä hänelle kuuluu?Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja heh hee:Eiköhän exälläsi ole oikeus paneskella ketä haluaa, ja siittää niin monta lasta kuin huvittaa??
Ei mua haittaa, kuinka monta lasta hankkii, kunhan nyt huolehtisi ensin näistä jo olemassa olevista. Enkä mä exän housuilla mitään tee.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja heh hee:Eiköhän exälläsi ole oikeus paneskella ketä haluaa, ja siittää niin monta lasta kuin huvittaa??
Ei mua haittaa, kuinka monta lasta hankkii, kunhan nyt huolehtisi ensin näistä jo olemassa olevista. Enkä mä exän housuilla mitään tee.
Mun ymmärtääkseni se, että hankitaan enemmän lapsia kuin on varaa elättää. Mutta kun palstalla on kysytty, ajatteletteko rahaa lapsia hankkiessanne, niin n. 80% vastaa, että ei ajattele. Ei siis ole mitenkään harvinaista, ettei ajatella sitä, mitä lapsen elättäminen maksaa vaan lapsia tehdään silloin kun niitä halutaan.Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:Vääntäkää mulle nyt rautalangasta mikä ongelma tässä on, koska ap saa joka tapauksessa sen rahan kokonaan mikä hänelle kuuluu?
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jep, niin tuntuu olevan. No, mä ainakin ymmärsin. Jos talous tosiaan kaatuu 60euroon, niin aika heikoilla ollaan. Miten siinä tapauksessa on vara uuteen lapseen.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Oho mikä aloitus, ekalle naiselle kun lapsia tekee, niin sitten ei voisi uutta perhettä perustaa, just jooethän sinä sitä kieltääkkään voi
Luetun ymmärtäminen on vaikea laji....Jos oma talous tuntuu kaatuvan 60?/kk, niin kannattaako sitä lapsia maailmaan laittaa? Huolehtisi ensin olemassa olevien lastensa elatuksen, ennen kuin rupee enemmän lisääntymään.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:Vääntäkää mulle nyt rautalangasta mikä ongelma tässä on, koska ap saa joka tapauksessa sen rahan kokonaan mikä hänelle kuuluu?
Niin, tuskin. Mutta noitahan kakkapäitä löytyy. Puhun ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä. :/Alkuperäinen kirjoittaja Fiona:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jep, niin tuntuu olevan. No, mä ainakin ymmärsin. Jos talous tosiaan kaatuu 60euroon, niin aika heikoilla ollaan. Miten siinä tapauksessa on vara uuteen lapseen.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Oho mikä aloitus, ekalle naiselle kun lapsia tekee, niin sitten ei voisi uutta perhettä perustaa, just jooethän sinä sitä kieltääkkään voi
![]()
Tuskin ap:n exän talous kaatuu kuudenkympin elareihin, mutta ukon kutale ei vaan periaatteesta haluaisi maksaa sitäkään vähää. Ehkä siksi, että hänen mielestään lasten elatus kuuluu niille joiden luona lapsi asuu, tai siksi että hän vihaa entistä vaimoaan, tms.
Eli rahaa sillä varmaan on, muttei vaan halua antaa senttiäkään entiselle vaimolleen. Kakka mikä kakka...
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja heh hee:Eiköhän exälläsi ole oikeus paneskella ketä haluaa, ja siittää niin monta lasta kuin huvittaa??
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona:Tuskin ap:n exän talous kaatuu kuudenkympin elareihin, mutta ukon kutale ei vaan periaatteesta haluaisi maksaa sitäkään vähää. Ehkä siksi, että hänen mielestään lasten elatus kuuluu niille joiden luona lapsi asuu, tai siksi että hän vihaa entistä vaimoaan, tms.
Eli rahaa sillä varmaan on, muttei vaan halua antaa senttiäkään entiselle vaimolleen. Kakka mikä kakka...
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja heh hee:Eiköhän exälläsi ole oikeus paneskella ketä haluaa, ja siittää niin monta lasta kuin huvittaa??
Mutta kun se ei ole sun päätettävissäsi tekeekö ex uusia lapsia vai ei. Sillä, maksaako se sulle senttiäkään ja näkeekö lapsianne lainkaan, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Hän saa silti lisääntyä nyksänsä kanssa halutessaan. Niinhän se pitäisi olla, ettei kannata tehdä lisää lapsia jos ei halua/pysty/jaksa huolehtia jo olemissa olevistakaan, mutta laki ei sitä kuitenkaan kiellä. Eikä entinen vaimo.
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Alkuperäinen kirjoittaja Fiona:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jep, niin tuntuu olevan. No, mä ainakin ymmärsin. Jos talous tosiaan kaatuu 60euroon, niin aika heikoilla ollaan. Miten siinä tapauksessa on vara uuteen lapseen.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Oho mikä aloitus, ekalle naiselle kun lapsia tekee, niin sitten ei voisi uutta perhettä perustaa, just jooethän sinä sitä kieltääkkään voi
![]()
Tuskin ap:n exän talous kaatuu kuudenkympin elareihin, mutta ukon kutale ei vaan periaatteesta haluaisi maksaa sitäkään vähää. Ehkä siksi, että hänen mielestään lasten elatus kuuluu niille joiden luona lapsi asuu, tai siksi että hän vihaa entistä vaimoaan, tms.
Niin, tuskin. Mutta noitahan kakkapäitä löytyy. Puhun ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä. :/
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja heh hee:Eiköhän exälläsi ole oikeus paneskella ketä haluaa, ja siittää niin monta lasta kuin huvittaa??
Mutta kun se ei ole sun päätettävissäsi tekeekö ex uusia lapsia vai ei. Sillä, maksaako se sulle senttiäkään ja näkeekö lapsianne lainkaan, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Hän saa silti lisääntyä nyksänsä kanssa halutessaan. Niinhän se pitäisi olla, ettei kannata tehdä lisää lapsia jos ei halua/pysty/jaksa huolehtia jo olemissa olevistakaan, mutta laki ei sitä kuitenkaan kiellä. Eikä entinen vaimo.
Eihän se ap nyt sitä olekaan päättämässä
![]()