Finniongelmia!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen alkanut kärsiä nyt lähes kolmikymppisenä finneistä! Eli tulee sellaisia "ihonalaisia" paukamia ja jonkin verran muitakin finnejä sun muita näppylöitä. Välillä ovat tosi kipeitä. Tulee otsaan ja leukaan eniten, mutta muuallekin. Ärsyttää kauheasti, enkä tiedä mitä näille tekisi. Nyt käytössä apteekin Vichy merkkistä kasvojenpuhdistusainetta, mutta en tiedä auttaako sekään. Ennen kuukautisia tulee eniten näitä mutta muutenkin, joten en tiedä onko hormonaalista.

Mitä suosittelette? Auttaisiko käynti kosmetologilla ja minkälainen hoito kannattaisi tehdä? En ole koskaan käynyt, joten ei mitään tietoa näistä uusimmista kasvohoidoista. Jotain pitäisi tehdä ja äkkiä. Mietin myös jotain lääkekuuria, mutta millaisia ne ovat ja voiko niitä käyttää imettäessä? Apuja kiitos!

Lääkekuurit ei taida käydä imettäessä, kun silloin on moni muukin juttu kiellossa jos lääkkeillä aknea hoidetaan.

Ja johtuisko tuo ihan hormoneista, etenkin kun ilmeisesti imetät? Alkoiko nuo finnit tulemaan raskauksien/imetyksen myötä vai jo ennen sitä? Ensimmäisessä tapauksessa saattavat kadota taas kun hormonitoiminta palautuu entiselleen imetyksenkin loputtua. Kosmetologilta toki voi saada neuvoja miten tuota ihoa parhaiten hoitaa ja millaisilla tuotteilla. Tosin voi apteekistakin löytyä tietotaitoa ja neuvoja ihonhoitoon heidän tuotteillaan.

Mulla sama ongelma. Akne puhkesi 22-vuotiaana. Teininä ei ollut koskaan finnejä. Mulla acnisyl auttoi mutta nyt raskaana ollessa naama kukkii pahemin, enkä uskalla acnisylia käyttää. Kaverilla auttoi kun vaihtoi meikit mineraalimeikkeihin ja jätti sokerin ja jauhot pois ruokavaliosta. Kannattaa juoda paljon että kosteus säilyy.

Mulla on aina lapsien ollessa n. 6kk vanhoja alkanu tulemaan hirveän kokoisia finnejä. Ne on ihan mielettömän kipeitä. Selkään lähinnä ja nyt on nivusessakin. Peukalon pään kokosia ja kipeitä kun mitkä. Esikoisesta jouduin hakemaan puolen vuoden antibioottikuurin ihotautilääkäriltä. Keskimmäisestä meni ohi itsekseen ja katsotaan miten kuopuksen kohdalla käy. Mulla kyllä ollu aina huono iho, joten vaikuttaisko myös se? Imetettäessä ei noita antibiootteja oo saannu.

Meillä siis tuo kuopus, jota imetän on jo 1,5v. ja olisikohan hän ollut jotain reilu 6kk kun näitä finnejä alkoi enemmän tulemaan. Pitää toivoa, että helpottuis tilanne, kunhan lopetan imetyksen.

Mitä kasvohoitoja muuten voisi ajatella tällaisessa tilanteessa, jos kosmetologille varais aikaa?

Yhteistyössä