Flunssa, milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räkänenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

räkänenä

Vieras
Mistäs minä nyt tiedän milloin kannattais lähteä lääkärin pakeille tämän lentsun tiimoilta? Tätä on kestänyt kohta viikon ja viikonloppuna mulla oli parina päivänä jo vähän parempi olo, mut tänään on ollut taas jotenkin kökkömäisempi fiilis. Korva oli tukossa/lukossa (ja on vähän vieläkin + ehkä vähän toinenkin), sitten se tukkoisuus vähän hellitti ja korva alkoi raksumaan ja poksumaan.

Mistä himputista sen sitten tietää milloin sinne lääkäriin pitää/saa mennä? Olo ei ole hyvä, mutta ei ole kuumetta, eikä nyt ihan kuolemankielissä olla, mutta paskamainen olo silti, kun jotenkin on vähän sellainen fiilis et "päässä on paskaa", mutta tokihan sitä lentsussa on räkää tuolla rööreissä. Mulla ei kyllä ihan älyttömästi nokka ole edes vuotanut, että sikälikin outo lentsu.

Jos kyse aikuisesta(oletan)niin en lähtis vielä.Aikuinen kyllä tuntee kun ei enää selviä itse ja on pakko mennä lääkäriin.Lapsen vien herkemmin kun lapsi ei välttämättä osaa ulospäin kertoa todellista vointiaan.Nyt on pitkiä flunssia liikkeellä ja sahaa ees taas.Pari viikkoa meni mulla,sen jälkeen yskittiin toiset pari viikkoa!

Joo aikuisesta kyse. Siksi mietin, kun noi korvat on niin "oudot", et "pitääkö" niiden takia lampsia lääkäriin? En mä yleensä lentsun takia lääkriin menoa mieti, mut mut... nyt tosiaan on vähän outo toi pää. :D

Korvien kuuluuki mennä lukkoon ja rutista flunssassa.Tulee siitä ku sitä painetta ja räkää liikkuu siellä onkaloissa.En usko että on huolta.Toki jos ihan kovaa kipua tuntuu niin aikuinenkin voi saada korvatulehduksen,tosin aika harvoin.Mut se kipu kyllä vie sit lääkäriin pähkäilemättäkin.

Poskiontelontulehdus vois olla sinulla elkei ala parantua.Mutta kattele vielä.Jos päätä särkee tauotta ja poskipäihin sattuu tai ei voi pitää päätä alhaalla ni lääkäriin,

Mulla joskus yli kymmenen vuotta sitten tuli melkoinen lentsu ja sitten viimein kun menin lääkäriin, se tutki ja sanoi et sulla tää tauti on menny korviin ja poskionteloihin. No tuolloin mää en edes ollu osannu kuvitellakaan et mulla olis korva- ja poskiontelotulehdus, mut antibioottejapa vaan sit popsittiin. En siis muista yhtään et kauanko kärvistelin sen taudin kans, en siis tietty heti lähteny lääkäriin.

Mutta jospa mää tässä nyt kattelen ja kuulostelen. En tosiaan nyt kyllä vielä oliskaan menossa lekuriin ja nyt kun te vielä sanotte että ei tarvi, niin uskon teitä. :D

Yhteistyössä