G: kuinka moni oikeesti pomppii vielä aikuisena juhlapyhiksi jomman kumman porukoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juujuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juujuu

Vieras
Kun voisi vain rauhoittua ja olla keskenään omalla perheellä, ihan rauhassa, juuri niin kuin on hyvä ja ihana?

(eri asia, jos joku ehdoin tahdoin haluaa mennä, mutta se miellyttämishaluinen marionettimeininki on outoa)

me emme varmaan mene vaan ollaan kotona ja kutsutaan meille porukkaa, mulle joulu pelkästään perheen kesken olisi kidutusta ja tylsää, mulle joulu on juhla suvun kesken

Ei kun tänä vuonna ekaa kertaa porukat varmaan tulee meille, kun nyt meillä on eniten tilaa.
Eikä se tähänkään asti, kun ollaan mutsille menty, ole mikään velvollisuus ollut kenellekään.

Hengataanhan me muutenkin viikonloppuja koko porukalla, sama se, onko perus-perjantai vai joulun juhlintaa.

Äitini saa vähintään vuoden mittaisen marttyyrikohtauksen, ellemme sinne joka toinen vuosi ilmesty, joten annan äitini passata. Joka toinen vuosi käymme miehen vanhempien luona ja tulemme illaksi kotiin viettämään joulua.

Mies halus että vietetään kolmestaan joulua esikoisen ekana jouluna. sen yhden joulun jälkeen ollaankin sitten vietetty loput joulut yleensä miehen vanhempien luona. Ei siinä ollut mitään järkeä möhjöttää kotosalla kun vois viettää ihanaa ja rauhallista aikaa suvun kanssa.

Me mennään mun äidille mä nautin kun on muita ympärillä (vaikka vaan muutama muu meidän lisäksi) kun yhdessä kokoonnutaan syömään ja tulee joulupukki.
Anoppilaan en eksyisi kerran oltiin (lapsettomina) ja nälkä jäi kun ei ollut kunnolla jouluruokaa edes ja minä ja mieheni olimme ylipukeutuneita appivanhempiin ja miehen veljeen verrattuna jne. monta muutakin asiaa meni pieleen ja mä haluan nauttia joulusta ja sen tunnelmasta.

Mekin mennään. Joka toinen vuos menen tytön kanssa mun vanhemmille pohjoseen ja joka toinen ollaan täällä etelässä miehen perheen luona.

Mä tykkään kun ollaan porukalla jouluna. Kiva se niille isovanhemmillekin on kun joulua vietetään porukalla. Eikä meille ole tullut vielä kertaakaan ongelmia siitä että kuka määrää tahdin.. se sovitaan ihan porukalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Miksi usein mennään juuri sen naisen vanhempien tykö?

Meillä ei. Johtuen siitä, että äitiä ei ole ja isä on kaikkea muuta kuin jouluihminen.

Me mennään aina jouluiksi. Viime vuonna oltiin kotona ja oli kyllä tylsempää kuin mitä on koko porukalla. Ja me ei voida päiväseltään käydä niin pitää useampi yö olla.

Me mennään mun vanhempien luokse joka joulu ja ihan omasta tahdosta :heart: Mukava viettää yhdessä pyhät, sinne tulee siis mun kaikki sisarukset perheineen ja yleensä myös isovanhemmat äitini puolelta ja isäni veli jolla ei ole omaa perhettä.

Mun äiti saa syödä raakaa kinkku yksinään, ei osaa sitä paistaa ikinä eikä halua neuvoja siitä miten se pitää kypsentää niin et ei hampaissa narskaa :x ei tulis mieleenkää lähteä jouluksi johonki toisten nurkkii.

Seurusteluaikana oltiin jomman kumman kotona.Mutta kun esikoinen synty,niin siitä asti ollaan joulut vietetty kotona.Syömässä käy mun äiti ja sisarrukset,paappa nyt viime vuosina.Kotoa en lähtis mihinkään...aika kerrankin olla rauhassa ilman kiireitä tms.Muut juhlapyhät oman perheen kesken.Kunpa sais vielä jättää isänpäivät/äitienpäivät väliin,tai sillai että sais käydä mammojen ja paappojen luona etukäteen.

Viime joulu oltiin kotona, kun kuopus oli vastasyntynyt. Nyt menemme luultavasti jouluksi vanhempieni luo, kun taas tänä vuonna ei siskoni sinne tule, heillä nyt pieni vauva. Mummuni elää vielä, joten haluan viettää joulun myös hänen kanssaan, meille hän ei enää jaksa lähteä, kun tuota matkaa on. Kun lapset kasvaa pyrimme viettämään joulut kotona, lahjojen raahaminen pitkän matkan taakse on rasittavaa. Meille kyllä mahtuis sitten enemmänkin porukkaa tähän uuteen taloon. Nyt kun on vielä paljon laitettavaa, on ihan helpottavaakin, kun äiti laittaa joulun.

Mä haluaisin olla kotona jouluna, mut miehelle ei sovi. Tästä on tapeltu jo pari vuotta. Ahdistaa jo valmiiksi koko joulu. Mun vanhemmat sättää lastenlastansa kanssa liikaa ja miehen suku taas ei muuten vaan miellytä. Tullaan kyllä toimeen hyvää päivää minkälainen sää teillä päin oli tänä aamuna -tasoisella keskustelulla, mut tunnen itseni ihan ulkopuoliseksi siinä porukassa. Jos tapapuolisuuden vuoksi käydään molemmissa mummoloissa, niin koko joulu on yhtä autossa istumista. Mä haluaisin sen sijaan opettaa lapsille, et joulu on rauhoittumisen aikaa. Oltaisiin oman perheen kesken ja rentouduttaisiin ja nautittaisiin. Mutta ei. Kohta se tappelu taas alkaa, et missä ollaan aattona jne ja mua ahdistaa jo valmiiksi. Menis vaan äkkiä ohi koko joulu.