G: Kuinka paljon sinulla on "omaa aikaa"/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikö on "omaa aikaa" mitä siihen lasketaan...
kaupassa käynti, lenkillä käynti, lukeminen lasten nukahdettua....
Jokatapauksessa koen että sitä minulla riittävästi, tämän hetkiseen tilanteeseen nähden.

välillä liikaakin. yleensä kerran kuussa mies ottaa lapset kanssaan viikonlopuksi anoppilaan ja minä jään kotiin. Jos haluan lähteä jonnekin yksin niin saan mennä. omaksi ajaksi lasken myös illat jotka istun yksin kotona, kun mies on töissä/nukkumassa ja lapset nukkuu. .

Kerran viikossa mulla on oma harrastus ja sen lisäksi kerran viikossa mies käy vauvan kanssa kahdestaan ulkona, että saan olla kotona rauhassa. Viihteellä käyn noin 1,5 kk välein. Ja kohta aloitan työt, teen 2 vuoroa viikossa, vauva nyt 7 kk.

[QUOTE="qwerty";28088362]Kuinka paljon sinulla siis on omaa aikaa kuukaudessa, mitä teet silloin ja missä lapset ovat silloin? (myös iltariennot lasketaan mukaan)[/QUOTE]

Joka viikko käyn ruokakaupassa, menee n. tunti matkoineen. Lapset ovat isänsä kanssa kotona. Pyrin kyllä käymään päiväaikaan, ettei noita oikein iltariennoksi voi laskea.

Ja sit koitan päästä 2x30 min lenkille/viikko. Ja lenkin jälkeen koitan päästä yksin suihkuun, jollei koko muu perhe odota saunassa kotiin palatessani. Noi lenkit on kyllä yleensä pimeän laskeuduttua, joten voi sanoa jopa yöjuoksuksi.

Eli yhteensä n. 8h/kk.

Riippuu vähän, mitä "omalla ajalla" tässä nyt tarkoitetaan.

Itseeni (tai no ok, koulutehtäviin) saan keskittyä joka ilta lapsen nukahdettua, ilman lasta olen ehkä kerran-kaksi puolessa vuodessa.

Liikuntaa harrastan ehkä 5h viikossa ilman lapsia. Muuten en paljon ole ilman lapsia missään. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa voin olla tyttöjen illassa/teatterissa tms.

Minkä ikaiset sun lapset siis on ja oletko esim. työttömänä kotona?

lapset on 3 ja 5. Just liityin työkkärin listoille. tuohon laskin laskin kerhoajat 36h/kk, 48h kun ovat anoppilassa yhden viikonlopun (tosin käyn kyllä koulussa sinä aikana) ja joka arki ilta 2-3 tuntia kun lapset nukkuu ja mies on töissä tai nukkumassa.

Kun nyt sais äkkiä töitä, on niin turha olo, kun lapset leikkii keskenään eikä äitiä huolita mukaan enää. .

Sillon kun lapset on nukahtanu alkaa mun oma-aika, minkä käytän usein käsitöihin. Ehkä kerran kuussa käyn esim. kaupassa ilman lapsia, mies töitten takia tällä hetkellä paljon poissa, joten mun oma-aika vähäistä.

Optimiviikolla käytän kuntoiluun 4-6h. Lisäksi käyn säännöllisen epäsäännöllisesti omien kavereideni kanssa leffassa, kahvilla, keikoilla tms., näitä ehkä max. joka toinen kuukausi. Eli kuntoiluun 16-24h/kk, joka toinen kuukausi lisäksi 5-10h sosiaaliseen elämään :D

Olen kotiäiti ja käyn salilla/jumpissa n. 5 krt viikossa, eli meniskö 10h/viikko ja siis 40h/kk. Yhteen reissuun kun menee matkoinenn 2 h. Toki iltaisin lasten mentyä nukkumaan voin myös puuhailla omia juttujani, mutta usein olen silloin jo niin väsynyt, että aika menee ihan telkkua katsellen tai netissä surffaillen.

Yhteistyössä