G: Lasten ja kodin hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Miten teillä jakautuu lasten ja kodin hoito?

a) Käykö toinen aikuisista töissä?

b) Hoitaako vain toinen aikuisista kotityöt ja lapset?

c) Miten on huomioitu molempien jaksaminen?

Nämä siis apukysymyksiä. Voi kertoa ihan omasta tavastaan ilman suoraa kysymyksiin vastaamistakin. :)

A ) Kyllä, toistaiseksi mies ja minä kotona.
B ) Pääasiassa kotityöt ja lapset ovat mun kontolla kun kerran kotona olen, mutta mies tekee kotitöitä ja hoitaa vauvaa ihan yhtälailla kun tulee töistä. Viikonloppuna siivotaan yhdessä.
C) Kummallakin on oikeus ottaa omaa aikaa, mä käytän sitä ahkerammin kun on harrastus.

itse olen hoitovapaalla ja mies jäi just työttömäksi joten kumpikaan ei tällä hetkellä töissä. mies hoitaa useimmiten siivouksen ja laittelee ruokaakin. lapset jää enemmän mulle ja pakko myöntää että miehellä on enemmän vapauksia,jos esim. haluaa mennä jonnekin niin voi vaan ilmottaa että lähtee, toisin kun minä.vaikka hoitaa kyllä lapsia jos mulla joku meno.lepäillään vaik vuorotellen jos molempia väsyttää..

- Molemmat opiskellaan, nyt lomalla.
- No minä pääasiassa, mies tekee koulun ohella työhommia. Hoitaa kyllä kodin ja lapset, jos mulla on menoja.
- Molemmilla on myös omia juttuja kodin ulkopuolella. Ne auttavat jaksamaan arjessa.

Miten teillä jakautuu lasten ja kodin hoito?

Nämä siis apukysymyksiä. Voi kertoa ihan omasta tavastaan ilman suoraa kysymyksiin vastaamistakin. :)

a) Mies käy töissä.

b) Minä hoidan kotityöt ja lapset tietenkin. Mies hoitaa kotona toki miesten työt ja minä siis naisten. Kyllä minäkin osaan naulan naputtaa ja mies vaipan vaihtaa, jos sellaiseen on tarvetta.

c) Molemmat jaksavat, kun puolisot osaavat kaiken ohessa osoittaa toisilleen rakkautta. :)

Meillä vain toinen käy töissä (mies) ja toinen hoitaa kotia (minä). Tosin tämä muuttuu kohta niin että minäkin menen töihin ja sen jälkeen toivon, että saan edes vähän apua kodin hoitoon, mutta taitaa olla turha toive. Molemmat ollaan väsyneitä ja kaadutaan sänkyyn kun päästään nukkumaan.

Mies käy töissä, minä hoidan kodin ja lapsen sekä suurimmilta osin koiran..Ainoa "velvoite" mitä oon arkipäiville miehelle antanut on se et kerran päivässä hän hoitaa koiran ulkoilutuksen..Viikonloppusin touhuaa sit poikansa kanssa, kotiaskareisiin ei osallistu oikeastaan koskaan.

No jaksetaan kun on pakko.. :D

a. Mies käy kodin ulkopuolella töissä ja minä olen pph.
b. Samalla ne menee, koti ja lapset. Niin omat kuin muidenkin.
c. Viikonloppusin lapset tykkää puuhailla isän kanssa ja ollaan muutenkin rennommin.

Ihan hyvin jaksetaan. Kun ei päästä kotia ihan kaoottisen tuhon valtaan, ei illalla tarvi kuin järjestellä pikkusen. Työhöni kuuluu opettaa myös lapset siisteiksi ja huolehtiviksi. Ei mitenkään natsia tarvi leikkiä, että saa 5v ja nuoremmat osallistumaan ja puuhaamaan yhteisen kodin hyväksi.

Yhteistyössä