G: Mies hoitovapaalla!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lentää

Aktiivinen jäsen
29.02.2008
2 542
0
36
Kuinka monen perheessä mies on pitänyt tai tulee pitämään ainakin osan hoitovapaasta? Miten pitkään?

Meillä mies jäi tuossa kuukausi sitten hoitovapaalle ja jatkaa ainakin kesään asti. Sitten katsotaan uudestaan, että miten siitä eteenpäin :)

Meidän ukko pitänee koko hoitovapaan ja varmaan osan vanhempainvapaastakin, koska tän tulevan mamman pitäis valmistuakin ja mies itse haluaa näin tärkeän asian takia töistä välillä pois...

Ei meillä olis rahat riittäneet, jos se olisi hoitovapaalle jäänyt. Niinpä se jäi "mammalomalle", kun on ansiosidonnaista.

Mä lähdin töihin kun keskimmäinen oli n. 4kk ja mies jäi puoleksi vuodeksi kotiin. Tarkoitus oli viedä sitten tytöt tarhaan, mutta kun uusi vauva ilmoitti tulostaan, niin mä jäin sitten taas hoitovapaalle. En nähnyt järkeä viedä muksuja puoleksi vuodeksi tarhaan kun sitten olinkin taas jäämässä mammalomalle.

Mutta tosi hyvin niillä meni kotona se puoli vuotta. (Jos siis ei ole turhan tarkka. Jos miehen mielestä pizza on käypä lounas, niin sitten se varmasti on. Ja sukkahousut on ihan yhtä lämpimät, vaikka ne olisi molemmilla lapsilla sekä nurin, että väärin päin. ;))

Yhteistyössä