G: Millainen on täydellinen / unelmamies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielenkiinnosta kyselen

Vieras
Millainen on sinun unelmiesi mies?
Luonne ja persoona, arvot ja asenteet, ulkonäkö?

Vastaukseksi ei kelpaa, että oma mies vaan pitää eritellä ominaisuuksia. :)

No mulla on varmaan sellanen unelmamies kun hänet olen miehekseni kelpuuttanut: Korkeasti koulutettu, ei käytä alkoholia montaa kertaa vuodessa, mukava, huumorintajuinen, leikkii lasten kanssa, tekee ruokia, itse olen kokki että pääasiassa teen ruoat... ulkonäkö: Pitkä lihaksikas, ei liian, vaalea sinisilmäinen suomalainen mies.

Tuo oma se monilta osin on. Huumorintaju on tosi tärkeetä suhteessa, se että ottaa huomioon muutkin kuin itsensä, hyvä isä, viihtyy kotona, en kattelis kuppiloissa istuvaa miestä, ainakaan silloin kun on jo lapsia. Taloudellisessa mielessä samanlaiset kulutustottumukset on yhteisessä huushollisssa tärkeetä. Ei olla pihejä(saita mies olis hirveetä), mutta luotolle ei osteta eli ostetaan kun on rahaa. Toiseen täytyy luottaa, mustasukkaisuudesta en pidä, se on jossain määrin pelottavaa. Seksi on tärkeää, mutta ei liian tärkeää:) Ulkonäöllä on alussa enemmän merkitystä. Löysää miestä en kattelis, enkä viiksiä:D, muuten olen aika avoin.

Hmm.. tästä tuleekin mielenkiintoista.. Sopivasti itsenäinen, sellainen, ettei tarvitse minua ihan joka asiaan, mutta toisaalta tasapainottaa omat menonsa ja yhteisen ajan tasapuolisesti. Huumorintajuinen sais olla, ainakin sellainen, joka naurais mun vitseille jos ei itse ole kovin vitsikäs. Ahkera myös pitää olla, työssä käydä, hyvin tienata ja kaikki miehiset kotityöt pitää sujua, minä hoidan kyllä kaiken naisisen eikä mun tiskikoneeseen ja pyykkeihin sovi edes koskea. Yleisestä siisteydestä osaa silti pitää kiinni. Arvojen suhteen pitää hyväksyä kaikki mun erikoisemmatkin kaverit, vegaanit, eläinaktivistit, uskovaiset, homoseksuaalit ja tansseksuaalit, kaikkia löytyy mun ystäväpiiristä. Poliittisesti ei silti ole mieleltään vasemmistoliittolainen, koska itse en ole sitä ollenkaan. Ulkonäön suhteen sais olla pitkä ja tumma, hyväkroppainen, lihaksikas.

Mun unelmien mies..
Suht rauhallinen luonne, ei siis mikään levoton kulkuripoika, jonka pitää ihan koko ajan olla menossa jonnekin. Viihtyy siis kotona ja perheen parissa, osallistuu kotitöihin ja haluaa tasa-arvoisen parisuhteen. Siis sellaisen, jossa molemmilla on yhteiset pelisäännöt ja samat "oikeudet". Ei siis niin, että mies voi elää poikamieselämää sillä välin kun nainen hoitaa yksin kodin ja lapset ja kaiken. Rehellisyys, luotettavuus ja huumorintaju on ehdottomia asioita. Ja että mies haluaa, pystyy ja osaa sitoutua, kantaa vastuunsa ja olla siis siinä määrin aikuinen. Mt-ongelmia tai päihdeongelmia ei saa myöskään olla. Eikä rikollista taustaa. Sen verran älykäs, että keskustelut onnistuu ;) Oiskohan se sitten siinä.. Ai niin, samankaltaiset arvot kuin mullakin, muuten ei tuu oikein mitään.

No tuo nykyinen edustaa sitä aika hyvin, ollaan me nyt yli 10 vuotta yhdessä oltukin. Huumorintajuinen - pitää ymmärtää älykästä ja mustaa huumoria eikä vaan jankuttaa jotain Munamies-juttuja, mutta tarvittaessa on myös lapsellinen. On rauhallinen, viihtyy hyvin kotona muttei myöskään liian rauhallinen, eli osaa myös pitää hauskaa ja juhlia. Luotettava ja rehellinen, uskaltaa kertoa ja tunnustaa vaikeatkin asiat. Ei mielenterveysongelmia, ei rikollinen. Älykäs, osaa ajatella asioita monelta kantilta, pystyy keskustelemaan mistä tahansa maan ja taivaan välillä - ei esimerkiksi leimaa naisten juttuja "akkojen hömpötyksiksi" vaan pystyy keskustelemaan vaikka kuukupista jos on aihetta - ja varsinkin syvällisemmistä asioista, omista tunteistaan jne. On kuitenkin sopivan kova, ei suvaitse kaikkea kuten en minäkään. Poliittisesti oikealla. Muutenkin hyvin samantyyppiset arvot kuin minulla. Koulutettu, ei duunari. Ymmärtää minua ja uraani, jaksaa tukea ja kannustaa. Tyylitajultaan hyvin samantyylinen kuin minä. Ulkonäöltään tumma, pitkä ja lihaksikas. Pitää hygieniastaan huolta.

Olen onnekas, minulla on juuri sellainen mies minkä luokittelen unelma mieheksi :)
Kivan näköinen, energinen, positiivinen, luotettava, urheilullinen, hauska, fiksu, hoitaa työnsä hyvin, lasten kanssa viettää aikaa, perhekeskeinen,lojaali, yllätyksellinen, osaa puhua ja pussata, kemiat kohtaa, ...tätä listaa voisi jatkaa, mutta eiköhän tuossa jo tullut unelma miehen piirteitä :)

Onneksi minäki olen jo napannut haaviini tuon unelmamieheni. Tärkeintä meillä on kyllä luottamus ja se että osoittaa rakkauttaan.

Seuraavaksi tulevat taloudelliset asiat. Mies pitää huolta taloudestaan, meillä on samanlaiset kulutustottumukset, miehellä hyvä työ ja hyvä palkka. Tulevaisuus turvattu.

Sitten nämä pinnalliset jutut. Eli sopivan lihaksikas ja vahva leuka. Isot silmät ja matala ääni. Hyvä sängyssa!

Ja sitten vielä yhteiset mielenkiinnot. Sama poliittinen kanta, aktiivinen urheilija ja kummallakin kiinnostus elektroniikkaan. Ja toki työskennellään samalla alalla kumpikin :)

Musta tuntuu et tähän vois listata vaik mitä.

Luonne:
- avulias
- hiljainen
- ...mutta silti puhelias oikeissa kohdissa
- reilu riitelijä
- ei absoluuttisia totuuksia
- rempseä
- flirttailija (mun kanssa, ei muiden)
- avoin (muttei liian avoin)
- kunnon Mies
- ei pelkää tarttua härkää sarvista
- spontaaninen
- yllättää
- rauhallinen mutta sitten taas tietyissä asioissa temperamenttinen
- puolustaa omiansa
- terve ripaus mustasukkaisuutta

Ulkonäkö:
- tummat hiukset n. 2,5senttiä pitkät (3 roikkuu ja 2 on liian lyhyt)
- tummat tai jäänsiniset silmät
- pitkät ripset
- vahva leuka
- leveät leukaluut
- sellainen pyöreän neliskanttinen pää
- paksuhko, jäntevä kaula
- kunnon aataminomena
- tumma parransänki siellä missä partaa kuuluukin kasvaa (eräällä oli vain haiventa ja ikää 30)
- leveät hartiat
- vahvat kädet, semmoset jäntevät, ei liian lihaksikkaat, mieluiten semmoset että lihaksia näkyy ja ehkä niitä suoniaki siinä pinnalla
- karheat isot kädet ja pitkät sormet
- hoidetut kynnet muttei mitään lakkoja, edellee saa olla Mies
- pitkä kaareutuva, leveä selkä
- pyöreä peppu, ei liian pieni
- lihaksikkaat reidet
- pituutta 175-185
- hyvät hampaat
- täyteläinen suu
- ei pahanhajuista hengitystä
- suora nenä
- karvoja saa olla päässä, jaloissa ja kainaloissa

Arvot:
- perhe
- oma itse
- harrastukset
- lojaalius
- uskollisuus
- tee muille mitä haluat itsellesi tehtävät. Jos haluat hieronnan, on ne hartiat mullakin.

Harrastukset:
- vanhat autot
- kiipeily
- kukkien tuominen vaimokkeelle

Muuta:
- osaa puhua asioista asioiden nimellä
- jaksaa flirttailla mun kanssa vielä viidenki vuoden päästä
- haluaa naimisiin

En mä ny muuta tähä hätää keksi.

* Arvostaa koulutusta, omaa ja toisten.
* Korkeasti koulutettu, ei kuitenkaan kovin pitkää akateemista uraa. Ei liian virkamiesmäinen.
* Tulotaso sellainen, että hyvä elintaso on saavutettavissa ja ylläpidettävissä.
* Osaa hoitaa talouttaan ja tekee sitä pitkällä tähtäimellä.
* Oikeistolainen ja ymmärtää politiikkaa.

* Tapakristitty tai ateisti. Ei kiihkoile mihinkään suuntaan.
* Älykkäämpi kuin keskiverto kansalainen, vähintään älykkäämpi kuin minä. (heh, se ei vaadi paljon..) ;)
* Hyvä yleissivitys, sosiaaliset taidot ja keskustelutaidot.
* Huumorintaju hyvä, ei puhu Kummeli- tai Munamiesvitsejä.

* Luottamus pelaa.
* Ei narsistisia piirteitä. Ei liian kiinni äidissään.
* Omat lapset ja perhe ovat elämän tärkein asia ja heidän hyvinvointinsa menee kaiken edelle.
* Kotona viihtyvä.
* Absolutisti tai maksimissaan juo sivistyneesti työillallisilla, pikkujouluissa tms.
* Ei himourheilija, ei himohifistelijä.
* Ymmärtää perusasiat autoista ja koneista. Pyykinpesut ja pääosan ruuanlaitosta voi jättää minulle.

* Lyhyet hiukset, ei laita itseään kauempaa kuin minä.
* Ei käytä käsilaukkua/olkalaukkua, salkku sallittu esim. työkuvioissa.
* Hyvä hygienia ja normaali siisti vaatetus.
* Silittää itse kauluspaitansa.
* Tumma.
* Iso, ei liian laiha tai lihaksikas. Pituudella ei väliä kunhan on pidempi kuin minä.
* Mieluiten parta

Huh.. Aikamoinen lista.. Pitäiskö loppuun lisätä, että "sitten sille pitäis kelvata tämmönen ylipainoinen, maho, meikkaamaton perusnainen"? :D

Viimeksi muokattu:
En osaa sen kummemmin määritellä, koska yleensä täydellisyys on tylsää ja oma mies ei ole likikään sellanen tyyppi jota olisin koskaan pitänyt itselleni sopivana parina ja kas, elämä yllättää ja tuo tyyppihän on just eikä melkein mulle sopivan omituinen ja samalla aaltopituudella

Haha Raitapaitainen sun kohta "* Ei himourheilija, himohifistelijä." ja mulla taas lukee: "aktiivinen urheilija ja yhteinen kiinnostus elektroniikkaan".

Eli mun mies ei olisi sinun unelmamies :)

Pitkä, tumma, pitkätukkainen ja tummasilmäinen rokkarimies. Soittaa kitaraa ja ajaa moottoripyörää. Harrastaa ehkä jenkkejä. Osaa laittaa autoa, kotia ja naista. Karvaiset kädet ja karvainen rinta, alavatsassa sellanen "siima" karvoitus. Parta. Seksikäs ääni. Kiero huumorintaju ja pikkasen oudot jutut. Pukeutuminen farkut, nahka/farkkutakki, ketjuja, bootsit tai allstarit. Tempperamenttinen. Tuhma. Luotettava, uskollinen ja haluaa vain minut.

Hyvätuloinen, kokkaa ilman paitaa, näyttää aina siltä, että on tullut suoraan Dressmannin mainoksesta, urheilee paljon, osaa myös siivota (joskin ei pakko, sillä sehän on naisten tehtävä), korjaa autoja (myös ilman paitaa), viettää salilla joka päivä vähintään viisi tuntia, pitkä, lihaksikas, tykkää avata ovia, ei pakota seksiin kuin kerran viikossa, ei käytä huumeita ja jos käyttää niin ei jää siitä kiinni, ei herätä, kun tulee kännissä yöllä kotiin

siinäpä se

Yhteistyössä