G: Mitä ajattelet perheestä jossa vain yksi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei älyä ei:
Ihme kysymys. En sen kummempia kuin sellaisestakaan jossa on 10 lasta tai jotain sen välillä.

Ai? Itse törmätty usein kyselyihin että koskas teille tulee toinen. vaan kun ei tule. lapsettomuushoitoja takana 4v ja nyt ne loppui vuosi sitten omasta halusta ja oma hyväksyntä siitä, ettei meille tule kuin yksi lapsi.
Silti jotkut vihjailee, että on itsekästä tehdä vain yksi lapsi... :(

Että siinä perheessä nyt sattuu olemaan yksi lapsi. Niin kuin meillä on kaksi ja naapurilla kolme jne.

Juu, ehkä ovat halunneet vain yhden lapsen tai ehkeivät ole saaneet enempää (vielä ), ehkei ajankohta ole ollut toiselle vielä sopiva jne. Noita selityksiä nyt voi olla vaikka mitä, mutta henk.koht en jaksa niistä edes kiinnostua, jos ei sitten kyseinen vanhempi ala itse tilittämään perhetilannettaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihme kysymys. En sen kummempia kuin sellaisestakaan jossa on 10 lasta tai jotain sen välillä.

Ai? Itse törmätty usein kyselyihin että koskas teille tulee toinen. vaan kun ei tule. lapsettomuushoitoja takana 4v ja nyt ne loppui vuosi sitten omasta halusta ja oma hyväksyntä siitä, ettei meille tule kuin yksi lapsi.

Juu, mänttejä löytyy aina... :hug: Ja ikävä kyllä monet niistä pahimmista ovat juuri niitä kovaäänisimpiä toisten asioihin sekaantujia.

Se mitään itsekästä ole. Jos ei halua tai ei saa toista niin se on oma/luonnon valinta, joka ei kuulu muille. Voithan sinä sanoa kyselijöille suoraan miksi ei toista tulee niin loppuu kyselyt. Tietysti sääli jos toista haluaa ja nuo hoidotkin ovat raskaita, eikä kuitenkaan asiat suju miten toivoisi. Nauti kuitenkin ainokaisestasi. Itsekkyys on kyselijässä itsessään että viitsii edes kysyä sellaista mikä ei hänelle kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
No en kyllä yhtään sen kummempaa kuin perheestä jossa on kolme tai kuusi lasta.

Peesi. Jokaisen oma valinta, haluaako yhden vai vaikka kaksitoista. Tai ehkä kävisi mielessä, että eivät ole onnistuneet saamaan lisää haluistaan huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Mitä pitäis ajatella?Lienee jokaisen oma valinta

eikä se oo edes aina mikään valinta ollenkaan... onhan sitä sekundaarista lapsettomuuttakin, josta itsekin aikoinaan kärsin.

joo tämä sekundaarinen lapsettomuus oli ihan uusi juttu mulle ennekuin luin täältä.....meille ei meinannut toista tulla lapsilla on ikäeroa 14v vikaa ei löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Mitä pitäis ajatella?Lienee jokaisen oma valinta

eikä se oo edes aina mikään valinta ollenkaan... onhan sitä sekundaarista lapsettomuuttakin, josta itsekin aikoinaan kärsin.

Niinpä,sanallinen ulosantini oli ajattelematonta.Ei se todellakaan aina ole omasta tahdosta kiinni.anteeksi jos ajattelemattomuuttani joitain loukkasin :ashamed: Olen pahoillani.

Itsellä on neljä, ja tulee helposti mietittyä että "ihmisparat, kun eivät ymmärrä mitä menettävät kun on vain yksi". Kun ei se että on useampi lapsi vie ihmiseltämitään, mutta antaa kamalasti. Ikinä, siis IKINÄ en kuitenkaan mainitsisi asiasta kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja koo:
Itsellä on neljä, ja tulee helposti mietittyä että "ihmisparat, kun eivät ymmärrä mitä menettävät kun on vain yksi". Kun ei se että on useampi lapsi vie ihmiseltämitään, mutta antaa kamalasti. Ikinä, siis IKINÄ en kuitenkaan mainitsisi asiasta kenellekään.

Toin on muuten hyvä pointti! Täällä kun yleensä tuomitaan ihmiset ajatustensa takia, mutta minkäs sitä mietteileen voi. Oleellisempi mun mielestä on se miten tuo ne julki, jos ylipäätänsä tuo.

Mulla on kaksi lasta ja hyvä näin. Usein kun näen noita 4-6-lapsisia perheitä joissa on vielä lapset pienellä ikäerolla ja villejä niin ajattelen että huh hei, kamalalta näyttää. Mutten tosissaan sano sitä kellekään vaan kehun vain komeaa sisarusparvea ja nyökyttelen kuinka heille se on iso rikkaus.

Mun mielestä ei ole väliä sillä miten mä pienen perheen äitinä suhtaudun suurperheisiin, ainoastaan sillä miten kukin suhtautuu omaan perheeseensä.

Meidän tyttö on vasta vajaa puolivuotias, ja nyt jo ihmiset kyselee, että ollaankos jo pikkuveljeä/-siskoa mietitty... Mua hiukan ärsyttää, varsinkin kun ystävät ja sukulaiset tietävät, että meidän neiti sai alkunsa lapsettomuushoidoilla, ja lääkärin mielestä oli todellinen ihme, että ylipäänsä onnistuin tulemaan raskaaksi. Me ollaan päätetty, että tyttö jää meidän ainoaksi lapseksi, koska meillä ei vain yksinkertaisesti ole enää voimavaroja lähteä uudestaan hoitoihin. Ollaan tosi onnellisia siitä, että meillä on tämä yksikin lapsi.

Itse olen ainoa lapsi ja aina jotenkin kärsinyt sisarettomuudesta, siis vieläkin näin aikuisiällä. Omalla kohdallani on ihan selviö, että lapsellamme tulee olemaan sisaruksia, keinolla millä hyvänsä, vaikka sitten adoptoimalla jos emme biologisia lapsia pystyisi enempää saamaan. Tämä kumpuaa siis jostain tuolta omasta lapsuudestani. Tästä syystä tunnen joskus harmia tai sääliä niitä lapsia kohtaan, joilla mysökään selvästi ei sisaruksia ole tulossa. En mahda tunteelle mitään. Minäkään en kuitenkaan koskaan menisi kenellekään tyrkyttämään omaa mielipidettäni asiaan, mutta jos joku kysyy omasta sisarettomuudestani tai onko meille tulossa lisää lapsia, olen kyllä kertonut ajatuksistani avoimesti.

Yhteistyössä