G. OLETKO PIHI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pihikö

Vieras
Sain mieleeni tuosta lapsilisä kysymyksestä laittaa gallupin siitä että oletko pihi ja kuinka määrittelet pihin?

Itse voin sanoa olevani pihi, ilmeisesti äitini ja mummoni tämän myös tietää kun soittavat aina silloin tällöin ja kysyvät olenko ostanut ruokaa.

Äitini jaksaa muistuttaa siitä että lainan ehtii maksaa myöhemminkin mutta syödä pitää.

Itse en esim juo maitoa koska mielestäni se on kallista. Jogurttia saatan syödä vain puoli purkkia kerralla, en osta tuoremehua, käytän mehutiivistettä, en syö paljon lihaa, teen paljon pastaa ja riisiä, perunoita, en osta rahjoka, en karkkia, en sipsejä, en keksejä, toisin sanoen yritän säästää kaikessa.

Laitan myös säännöllisesti rahaa säästöön tulevaisuutta varten.

Pidän myös vähän valoja päällä ettei sähkölaskua kerry ylimääräistä, voin kait sanoa olevani pihi?

En myöskään juo enkä polta, vesi on suosikki juomani, ja mehu tiivisteestä. Joskus saatan ostaa tuoremehua jos on tarjouksessa, lihatkin ostan yleensä alennuskorista.

No en ole pihi. Mutta tietynlainen järkevyys on tietysti ostoksissa, tottakai ostan esim. mehua tiivisteestä koska se on edullisempaa isossa perheessä (ja jos kotimehu on loppu). Maidosta ja ruuasta en pihistä, itse tosin en niinkää maitoa juo, en pihiyden vaan laihduttamisen takia. Valot sammuttelen, koska mun mielestä se on yksinkertaisesti järjen köyhyyttää pitää niitä päällä turhan takia. Että mihin sen rajan vetää, mikä on pihiyttä ja mikä taloudellisuutta sekä järkevyyttä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No en ole pihi. Mutta tietynlainen järkevyys on tietysti ostoksissa, tottakai ostan esim. mehua tiivisteestä koska se on edullisempaa isossa perheessä (ja jos kotimehu on loppu). Maidosta ja ruuasta en pihistä, itse tosin en niinkää maitoa juo, en pihiyden vaan laihduttamisen takia. Valot sammuttelen, koska mun mielestä se on yksinkertaisesti järjen köyhyyttää pitää niitä päällä turhan takia. Että mihin sen rajan vetää, mikä on pihiyttä ja mikä taloudellisuutta sekä järkevyyttä?

sul on mun luonto :)

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
jos oot oikein pihi niin ostat litran purkissa jugurttis seuraavan kerral, etkä todella syö sitä puolikasta kerralla..

tartteeks olla pihi jos osta akaupasta litran purkeissa jukurttia? :o

ei toki, mutta viisas. epäilen että ap ostaa niitä pikkupurkkeja, joista tulee roskaakin. pihi katsoo kilohintaa.. tai muuten vaan järkevä.

jos oot oikein pihi niin ostat litran purkissa jugurttis seuraavan kerral, etkä todella syö sitä puolikasta kerralla..

Ostaisin kyllä mutta tulee kalliimmaksi... Niitä on harvoin alessa, ingmannin jogurtteja on monesti alessa ja ne tulee halvemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pihikö:

Ostaisin kyllä mutta tulee kalliimmaksi... Niitä on harvoin alessa, ingmannin jogurtteja on monesti alessa ja ne tulee halvemmaksi.

jos litran purkki maksaa 99senttiä, niin montako pikkupurkkia sillä rahalla saa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:

tartteeks olla pihi jos osta akaupasta litran purkeissa jukurttia? :o

ei toki, mutta viisas. epäilen että ap ostaa niitä pikkupurkkeja, joista tulee roskaakin. pihi katsoo kilohintaa.. tai muuten vaan järkevä.

kyl mie katon aina kilohinnat, enkä kyl koe olevani mitenkään pihi, järkevä ennemminkin :)
onhan se nyt vähän tyhmää ostella mitä sattuu kun jos vaan viittii vähän katella ja vertailla niin noi saada jonkun normaalisti ostaman tuotteen halvemmalla.

Yhteistyössä