G: onko sinulla jokin sairaus minkä kanssa on vaan täytynyt oppia elämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kulumia selässä(alimmat nikamat jo alentuneet) joista aiheutuu jatkuvaa selkäkipua. En ole vielä asiaa täysin hyväksynyt, eli meinaa masentaa ja ahdistaa koko asia vaikka sille en mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
Endometrioosi. Hampaat irvessä on täytynyt tämän kanssa oppia elämään, oireet alkoivat melkein heti kun kuukautisetkin, ja paheni nopeasti.

Eikö leikata? Entä E-pillerit tuomaan helpotusta? Jos lapset tehty, munasarjojen poisto?

E-pillerit ovat pelastaneet elämäni, ilman niitä en jaksaisi millään, ennen pillereitä oli niin helvetilliset kuukautiskivut että muutaman kerran pyörryin. Vieläkin sattuu aika reippaasti vaikka pillereitä olen syönyt monta vuotta, mutta eivät ne kivut ole mitään aikaisempiin verrattuna. Olen jopa viime vuodet pärjännyt ilman särkylääkkeitä, kipuunkin näköjään tottuu.

Olen sen verran nuori, että lapsia ei vielä ole, eivätkä suostu leikkaamaan. Pesäkkeitä sen verran pahoissa paikoissa, että pelkäävät viimeisenkin lisääntymiskyvyn menevän jos alkavat leikkaamaan.

Jos minulle lapsia suodaan, niin sen jälkeen kyllä saa leikata kaikki pois että elämä helpottuu.

Äidilläni myös paha endo, siinä syy että jäin ainoaksi lapseksi, ja minäkin olen suoranainen ihme että sain luonnollisesti alkuni, äidilläni endo oli jo todella paha kun se todettiin minun syntymäni jälkeen.

Hormonivaje, jonka seurauksena en voi saada "omia" ts. biologisia lapsia.

Lääkitys altistaa rintasyövälle, lääkkeen syömättömyys osteoporoosille.

Lääkitys, eli hormonikorvaushoito on vaihdevuosilääke, joka puolen kuuta saa mut pahoinvoivaksi ja toisen puolen mä vuodan kuin Niagara. Oooooi mitä herkkua :xmas:

*muoks: Silti olen tyytyväinen, ettei mulla ole mitään kroonista sairautta. Tämän kanssa kyllä elelee.

itselläni on verenpainetauti ja migreeni. Miehellä selkärankareuma, on ollut taas 5 päivää sairaalassa 40 asteen kuumeessa ja crp huitelee yli 200:n, ilmeisesti reumakuume. Pojalla astma ja migreeni. Kaikkien näiden kanssa eletään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
refluksitauti, jota ei korjata leikkauksella kun lääkkeet auttaa.. :headwall: Joten syön lääkkeitä lopun ikääni. :/

ei pitäisi olla este... leikkaus on "sinun päätöksesi", mutteivät suosittele helposti leikkausta, itsellänikin se on vaihtoehto jota lääkärit eivät suosittele, mutteivät voi kieltääkkään mikäli itse vaadin leikkausta.. nyt olen kallistumassa leikkauksen puoleen... mutta mietin silti edelleen.. vuosia kärsinyt vaivasta ja laukkonut tähystyksissä ja popsinu pillereitä..

Mulle peijaksessa lääkäri sanoi, ettei leikata niin kauan kuin lääkkeet auttavat - kysyin leikkauksen mahdollisuutta, kun tiedän, että sen myötä vaiva olisi historiaa....

Yhteistyössä