g: opiskelu, lapset, valmistuminen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
oletko saanut lapsesi ennen opiskeluja, opiskelujen aikana vai niiden jälkeen?

jos joko ennen tai välissä niin oletko valmistunut sen jälkeen?

jos nyt saisit valita uudestaan tekisitkö samoin vai muuttaisitko jotain?

Sain kesken ammattikorkeaopintojen, jäljellä 1,5 vuotta / 3,5vuotta. En ole vielä valmistunut koska jatkan koulua syksyllä. Tekisin luultavasti muksut sitten valmistumisen jälkeen koska opinnot+ lapset = stressiä,itkua kyyneliä. Varsinkin kun vääntää opparia.

Jättäisin lapset tekemättä, jos näillä tiedoilla lähtisin elämääni uusiksi elämään. Olin vain ylioppilas ensimmäisen lapsen saadessani. Lähdin opiskelemaan lasten ollessa 1v ja 3v. Nyt on kolmas tutkinto menossa lasten saamisen jälkeen, lapset kohta 7v ja 9v.

Aletaan yrittämään lasta nyt, kun valmistun toukokuun lopulla. Haen EHKÄ opiskelemaan toista alaa, mutta itseäni kiinnostaisi, kuinka yhdistää lapsi ja opiskelu? Tietysti kovin täyspäiväisesti tuskin opiskelisin ainakaan ensimmäisenä vuotena. Lapsi ja opiskelu ei välttämättä ole se paras yhdistelmä.. Vaikka sanotaan, että se on asenteesta kiinni, mutta mulla olisi huono omatunto, kun pitäisi käydä koulussa ja töissä.

Kävin lukion, sitten pari vuotta töitä tein, lapsi ja sitten amk :)
En tekisi toisin, oli maailman paras järjestys! Kunhan ei kesken koulun halua lasta..olisi aika sekottavaa:D Välissä tai jälkeen on paras ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
työlästä on ollut, mutta ammattiani ajatellen erittäinkin hyvää opetusta ;)

mitä teet työksesi?

Terveydenhoitaja.

itekin valmistun ensi keväänä th:ksi, siksi ajattelin saada lapsia ennen kun terkkarin hommian haen. Sairaanhoitajana vois tehdä töitä ähän aikaa...

yliopisto-opintojen loppuvaiheessa.
kaksi lasta ja 9 vuotta taukoa :D
ei kaduta yhtään ja nyt juuri valmistumassa keväällä =)
elämä hymyilee ja kauan mä ehdin vielä töitä paiskia!

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
oletko saanut lapsesi ennen opiskeluja, opiskelujen aikana vai niiden jälkeen?

jos joko ennen tai välissä niin oletko valmistunut sen jälkeen?

jos nyt saisit valita uudestaan tekisitkö samoin vai muuttaisitko jotain?

Olen tehnyt 2 lasta ennen opiskeluja.

Valmistun ensikuussa =)

Tekisin ihan samoin.