G: Paras Kaupunki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja doss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

doss

Vieras
Mikäs on mielestänne paras kaupunki suomessa? Perustelkaa vastaustanne!

Mielestäni Oulu, mukavat immeiset, ei olla ihan niin juroja niinkuin eteläpään asukit suurin osa, kauniit maisemat, sopivan kokoinen.

Oulu se on. Lämpimät ihmiset ja maailman ihanin murre! Ja hyvät pyöräilyreitit.

Helsingistä kyllä on tullut kova kilpailija; Sopivan kokoinen, paljon kaunista vanhaa arkkitehtuuria, PALJON tekemistä, hyvät yhteydet ulkomaille, kevät tulee ihanan aikaisin pohjoiseen verrattuna.
Liikenneruuhkat ja ihmisten tylyys sekä ainainen kiire kuitenkin verottaa niin että ei pärjää Oululle.

Helsinki. On meri, luonto ja (pieni)suurkaupunki samassa paketissa. Kantakaupungissa paljon kaunista arkkitehtuuria ja vanhoja rakennuksia.

Myös Hanko ja Porvoo ovat oikein viehättäviä ainakin satunnaisen kesämatkailijan silmissä. Tampere ja Turkukin ovat tosi kivoja...
Onhan noita =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helsinki. Kaikki mitä suomalaisesta kaupungista voi saada

Aivan. Täältä löytyy kaikki mikä pienemmistäkin kaupungeista, mutta pienemmistä kaupungeista ei löydy kaikkea sitä mitä täältä. Toisaalta en ole mikään Helsinki-fani, vaan asuisin vielä mieluummin esim. Berliinissä, mutta jos Suomessa pitää asua, Helsinki on mun paikka. :)

ehdottomasti Turku! Rakastan sitä kaupunkia,vaikka en itse siellä asukkaan.Aivan mielettömiä rakennuksia,upea aurajoki,hyvät kulkuyhteydet...ikävä sinne kova,mut ei nyt mahkuja lähteä ajamaan 600km...talvinen turku vielä kokematta,kahdesti olen talvella käynyt ja molemmilla kerroilla satoi vettä...joten haluan nähdä kaiken vielä lumisena.

Yhdyn täysin Ouluun juuri näissä pyörätie asioissa...ne on ihan loistavat! Jokapaikkaan pääsee pyörällä, lähes kaikki on viitoitettu ja merkitty matkat paljonko mihinkin on, ja ovat vielä hyvässä kunnossa. Pohjoinen sijainti sensijaan on miinusta; sieltä on pitkä matka jokapaikkaan :D

No, nykyinen kotipaikka Jyväskylä...ihan jees. Mutta ei ehkä mikään paras city tai maailman napa.
Luulen että viihtyisin mainiosti esim Tampereella B)

Yhteistyössä