G:yliaikainen synnytys, 1. Vauvanpaino? 2. Kuinka kauan käynnistys kesti jos käynistetty? Millä viikoilla tuli vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eka tyttö 41+0, 3920g, synnytyksen kokonaiskesto 27h (käynnistyi spontaanisti), kalvojen puhkaisun jälkeen n. 6h.
Toinen tyttö 41+3, 3908g, käynnistettiin puhkaisemalla kalvot, synnytyksen kokonaiskesto 1h25min.

[QUOTE="vieras";25900534]Miksi niin moni täällä mieltää kaikki parikin päivää yli lasketun ajan menevät synnytykset yliaikaisiksi vaikka ne eivät sitä ole. Normaali synnytys tapahtuu jossakin viikkojen välillä 37+1 - 41+6 eikä ole silloin yli- tai aliaikainen...[/QUOTE]

Se tuntuu siltä, yliaikaiselta. Toisaalta esikoiseni syntyi 38+2 ja hänestä puhuttiin sairaalassakin "vähän ennenaikaisena".

Huomenna meen Tyksiin v**emaan. En enää päiväkään ja sekuntiakaan halua olla raskaana. Tuntu vauva jo melko 5kg:( niin kuin 4D ultran lääkäri sanoi jos vkoja 42 tulee, se on varmasti 5kg. Mua pelottaa yks juttu, kun mulla viimeks oli käynistetty synnytys ja kesti 72 tuntia, luulin että kuolen. Kestääkö se aina niin kauan? Mä olen varma ettei se alkaa, jos ei siitä käynistetään... haluan kokemuksia, myös kellä on iso vauva, miten synnytys meni, oliko kivuliasta?

Esikoinen rv 42+4. Neljä päivää käynnistettiin ennen kuin syntyi. Vauva poika 51 cm ja 2990g

keskimmäinen rv 40+3 lapsivedet meni, mutta synnytys ei lähtenyt vuorokauden kuluessa käyntiin, joten käynnistettiin. kahdeksan tunnin kuluttua vauva syntyi käynnistyksestä. tyttö oli 52cm ja 3590g

Kolmas rv 39+3 lapsivedet meni, mutta synnytys ei taaskaan lähtenyt käyntiin vuorokauden kuluessa, joten käynnistettiin. Poika syntyi 4h käynnistyksestä 48cm ja 2680g

-käynnistettiin rv 42+1
-vauva oli 47cm ja painoi 2,8kg
-synnytys kesti yht. 5h 45min siitä, kun kalvot puhkaistiin ja laitettiin oksitosiinitippa. Mulla erittäin kivulias, supistukset niin kipeitä- onneksi sain epiduraalin, sit helpottikin...

Yliaikainen synnytys on vasta kun viikkoja yli 41+6. Muistaakseni Milannalla ei ollut vielä niin paljon. On ihan normaalia, että menee 2 viikkoa yli/alle lasketun ajan.

Mulla syntyi kuopus 41+6 joten virallisesti ei ollut yliaikainen mutta vastaan silti. Poika painoi 3500 g ja syntyi 17 h kuluttua siitä kun käynnistystippa laitettiin.

G:yliaikainen synnytys, 1. Vauvanpaino? 2. Kuinka kauan käynnistys kesti jos käynistetty? Millä viikoilla tuli vauva?

1.4415g (isommat 39+4 3.7kg ja 38+0 3.7kg)
2. 2h käynnistyspillerin nielasusta synnytys alkoi, ja kokonaiskesto 5h28min
3. vauva syntyi 40+5 ja 2pv päästä täyttää vuoden <3

Esikoinen, käynnistys rv 43+5. En muista kauanko kesti, reilusti alle vuorokauden ja päätyi sektioon. Vauva painoi 3,8 kg.

Kuopus käynnistettiin 42+2, syntyi sektiolla seuraavana aamuyönä klo 0.20. Vauva painoi 4,990 kg.

Minkä takia esikoisen synnytystä ei käynnistetty aiemmin, jos saan ihan uteliaisuudesta kysyä? Tuo 43+5 on jo tosi pitkälle päästetty raskaus.

Mulla meni oikeasti yliajalle. 42+2 käynnistettiin ja poika syntyi 42+3. säännöllisistä suppareista n. 9h kesti synnytys, hyvät muistot jäi vaikka käynnistyi salamana 1min välein suppareilla. Painoarvio oli melkein 4,5 kg mut onneks oli vaan oikeasti 3970g :)

1. Paino 3490g (painoarvio 3800g, pituus 50cm)
2. Aamulla klo 8 laitettiin Oksitosiini-tippa, synnytys kirjattiin alkaneeksi klo 13 ja vauva syntyi klo 19.55. Synnytyksen kestoksi merkittiin 7 tuntia, ponnistusvaihe kesti 10 minuuttia. Käynnistettiin rv 41+6.

eka käynnistettiin vkolla 42+1 cytotecilla ( 3 krt ),tyttö syntyi 42+2 ja painoi 3400 g..synnytys kesti 5 tuntia 19 min
toisesta sain käynnistys ajan 42+2 vkolle,syntyi kuitenkin ilman käynnistystä 42 ja painoi 3520 g..synnytys kesti jotain reilut 8 tuntia..

[QUOTE="mmmm";25900650]Yliaikainen synnytys on vasta kun viikkoja yli 41+6. Muistaakseni Milannalla ei ollut vielä niin paljon. On ihan normaalia, että menee 2 viikkoa yli/alle lasketun ajan.[/QUOTE]

Joo ja vasta rv 42+2 aletaan käynnistellä, jos vauvalla ja äidillä on kaikki ok. Mulla käynnistettiin rv 41+6 kun edellisyönä menin kovien kipujen takia sairaalaan, ottivat sisään vaikka seuraava yliaikaiskontrolli olis ollut vasta rv 42+0. Olin ravannut muutamana yönä siellä ja kai niillä jo meni hermot. :D

Lapsi 3,5 kg syntyi 40+4. Ei käynnistetty mutta sain tipasta oksitosiinia vauhdittamaan ponnistuvaihetta. Ja minä olen se, joka yritin (onnistuinkin) käynnistämään synnytystä ottamalla ulostuslääkettä. Ei meille käynyt kuinkaan vaikka tuo riskialtista onkin. Vedet meni kotona ja siitä 3,5 tunnin päästä lähettiin sairaalaan. Vauva synty 13 tuntia vesien menon jälkeen.

[QUOTE="vierailija";25901618]Lapsi 3,5 kg syntyi 40+4. Ei käynnistetty mutta sain tipasta oksitosiinia vauhdittamaan ponnistuvaihetta. Ja minä olen se, joka yritin (onnistuinkin) käynnistämään synnytystä ottamalla ulostuslääkettä. Ei meille käynyt kuinkaan vaikka tuo riskialtista onkin. Vedet meni kotona ja siitä 3,5 tunnin päästä lähettiin sairaalaan. Vauva synty 13 tuntia vesien menon jälkeen.[/QUOTE]

auttako oikeasti ulostelääke:D

mulla on kaikki raskaudet mennyt yli, esikko 4 päivää yli, poika, oli 4,470kg/53,5cm, toinen poika 6 päivää yli, oli 4,550kg ja 52cm ja tyttö synty 8päivää yli ja oli 50,5cm ja 4,08kg

nyt oon raskaana, la 12.8.. pelottaa et mennäänkö tällä kertaa 10 päivää yli,,

kaikki raskaudet alkaneet itsestään ja ollu noepit aja suht helppoja

Ei mennyt ylikaiseksi, mutta...
hieman vihreät lapsivedet menivät 41+5 ja lapsi syntyi 41+6. Lapsi painoi 3,6 kg. Käynnistettiin tipalla. Synnytys päättyi kiireelliseen sektioon edistymättömän avautumisen vuoksi, jonka syynä oli vauvan virhetarjonta.

Yhteistyössä