G:yliaikainen synnytys, 1. Vauvanpaino? 2. Kuinka kauan käynnistys kesti jos käynistetty? Millä viikoilla tuli vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yliaikainen rv42+3. Kolmas lapsi ja poika, paino 3,9kg ja pituus 53cm. Synnytys käynnistettiin suoraan salissa tipalla, tipassa ehdin olla 10min kun tuli eka kunnon supistus. Tästä 4min päästä tuli seuraava ja siinä meni lapsivedetkin sitten. Kuulosteltiin hetki ja kun supparit oli säännöllisiä ja hirmuisia pantiin tippa kiinni ja annettiin mennä omalla painollaan. 3h ja 1min kesti synnytys, 1min merkattu ponnistusvaiheeksi koska puolikkaita ei voi kuulemma laittaa. :) Tilanne oli suht hyvä toki jo alkuunsa kun 7 viikkoa olin kärvistellyt ennakoivien supistusten kanssa.. 3cm olin auki ja kanavaa 1cm jäljellä pehmeänä. Kerran jo synnärillä kävin pyörähtämässä tuota ennen rv36 mutta tuohon tilanteeseen se siinä suunnilleen silloin jämähti ja eikun kotiin vaan!

1. Vauva painoi 3,3 kiloa. Kyseessä keskimmäinen lapseni.

2. Ei ehditty käynnistää, käynnistys oli kyllä varattu seuraavalle aamulle. Vauva lähti syntymään rv 41+6 omilla supistuksilla. Synnytyksen kesto oli 3 tuntia.

1. synnytys oli käynnistetty, 41+2 käynnistettiin ja 41+3 syntyi. Supistusten alkamisen jälkeen synnytys kesti n. 6 tuntia. Poika oli 3215 g ja 51 cm.

2. synnytys oli spontaani, kuopus syntyi 41+0. Ultria tehtiin loppuraskaudesta 3 kpl ja kaikkien mukaan (eri ultraaja joka kerta) arvioitu paino laskettuna aikana 3,8 kg ja päivää ennen synnytystä ultrassa arvio n. 4 kg. Lapsi oli kuitenkin 3015 g ja 49 cm.

Neljäs synnytys käynnistetty kalvojen puhkaisulla rv 42. Synnytys kesti 1h 22min ja tyttö painoi 3510g.

Viides synnytys käynnistetty rv 41+6 kalvojen puhkaisulla. Poika syntyi 1h 35 min kuluttua ja painoi 4005g.

rankka,tuo yliaikainen oli 4.s lapsi ja aiemmat vauvat olivat syntyneet ajallaan ja n.3,5kg kokoisina..aiemmin on pahin ollut ohi kun pään saa ulos,mutta tässä 4,6kg pahin alkoi pään jälkeen..tuntui ettei hartioita saa pungettua millään ulos ja kipu oli kova=(
Mutta ei kuitenkaan tullut edes yhtään tikkiä=)

yli viisikiloinen lapseni syntyi kyllä sektiolla, mutta sitä ennen ehti paikat olemaan sen 3 tuntia 10cm auki ja yritettiin kovasti saada syntymään alateitse, mutta lapsi oli lisäksi tulossa otsa edellä.. Ehdin kokeilemaan varmaan kaikkea synnytysasentoja ja imukuppiakin suunniteltiin, mutta lapsi ei ollut laskeutunut tarpeeksi, joten lääkäri antoi mun päättää odotellaanko vai sektioon. Valitsin sektion, sillä olin jo ihan poikki ja väsynyt, kivunlievitystäkään ei siinä vaiheessa vielä ollut.

Mulla oli 41+0 kun käynnistettiin. Käynnistys tehtiin oksitosiinitipalla.Paikat oli ihan kiinni ja kohdunkaulaakin hieman jäljellä. 7 tuntia tipan laitosta beibi syntyi, synnytyksen kestoksi merkattiin 4h 45 min. Vauva painoi 2890 g ja synnytys oli samanlainen kuin käynnistämätön synnytyskin. Kestotkin olivat minuutilleen samat :D Tsempit ap:lle. oon seurannut tätä sun odotuksen loppuaikaa ja multa olis kyllä hajonnut jo pää :O

hei te kellä oli yli 4kg vauva. Oliko ponnistus aika rankka vai ei?

Oli aika rankka, johtui varmaan siitä, ettei vauva ollut laskeutunut yhtään ennen ponnistusta. Eli ensin ponnistin vauvan alas, jotta pääsin ponnistamaan sen ulos.. 1 tunti 15 minuuttia kesti ponnistusvaihe kokonaisuudessaan.

Jälkeenpäin olin ihan hyvässä kunnossa, istuin parin tunnin päästä synnärin oleskelutilassa ja ajattelin "ei oo totta, mä pystyn istumaan!!!" Esikoisen synnytyksen jälkeen kun en pystynyt istumaan noin 3 viikkoon.

En varmaan kuuluisi tähän ketjuun koska mun vauvat eivät ole olleet yliaikaisia mutta nelikiloisia ovat olleet kumpikin. Eka käynnistettiin ja syntyi puoli vuorokautta ekasta tabletista, toinen käynnistyi itsestään ja koko synnytys oli ohi parissa tunnissa, molemmissa ponnistusvaihe maks pari minuuttia eli ei se että vauva on yli neljä kiloa aina tarkoita pitkää ja vaikeaa synnytystä....

Yhteistyössä