G:yliaikainen synnytys, 1. Vauvanpaino? 2. Kuinka kauan käynnistys kesti jos käynistetty? Millä viikoilla tuli vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Huomenna meen Tyksiin v**emaan. En enää päiväkään ja sekuntiakaan halua olla raskaana. Tuntu vauva jo melko 5kg:( niin kuin 4D ultran lääkäri sanoi jos vkoja 42 tulee, se on varmasti 5kg. Mua pelottaa yks juttu, kun mulla viimeks oli käynistetty synnytys ja kesti 72 tuntia, luulin että kuolen. Kestääkö se aina niin kauan? Mä olen varma ettei se alkaa, jos ei siitä käynistetään... haluan kokemuksia, myös kellä on iso vauva, miten synnytys meni, oliko kivuliasta?

1. Vauvan paino oli 2,9kg vaikka syntyi 42+0. Suvussa pieniävauvoja muutenkin,ja enpä itsekään mikään iso ole :)

2. Kuinka kauan käynnistys kesti jos käynistetty? Käynnistyksestä vauvan syntymään meni aikaa 19h. Aamusta aloiteltiin sytotec-murusilla,kalvot puhkaistiin kun mitään ei alkanut tapahtumaan useista sytotec-annoksista huolimatta klo 21. Aamuyöstä vauva oli vihdoin sylissä <3

3. Millä viikoilla tuli vauva? Käynnistettiin kun viikkoja oli 42+0

:hug:

Miulla ekaa alettiin käynnistelemään rv 41+3 suun kautta otettavilla pillereillä, oli ihan epäkypsä tilanne eikä minkäänlaisia supistuksia ollut koko raskauden aikana ollu ja tyttö syntyi rv 41+5.
Epiduraali vei suurimman osan kivuista, ilokaasua otin kans mut se ei ollu hyvä. Tuli vaan tokkurainen ja paha olo.

Ponnistuvaihe pitkittyi koska vauva oli väärässä asennossa jotenkin, käsi otsalla jne. ja lopulta autettiin imukupilla ulos.
Painoarvio oli 4,1kg, ja painoi sit 4,480kg. Pituus 52cm.
Kaikkiaan synnytys kesti kai jotain 12-13 tuntia, säännöllisten suppareiden alusta siihen että vauva syntyi. En muista enää tarkkaan. Aamuyöstä heräsin kipuihin ja iltapäivällä syntyi.

1. Poika syntyi 41+5 ja oli 3990g ja 52cm. Synnytys kesti 8h kun kalvot puhkaistiin.

2. Tyttö syntyi 41+3 ja oli 4290g ja 54cm. Synnytys kesti 6h ja alkoi spontaanisti supistuksilla aamulla.

Ponnistukset kesti 12 min ja 4 min, nopeat ja lähes kivuttomat synnytykset.

3 kertaa mennyt yliaikaiseksi, (siis syntyneet spontaanista/käynnistettyinä 42+0, 41+3 ja 41)
eka syntyi itse 6h, tokasta puhkastiin kalvot ja laitettiin tippa (oli supsstellut joka yö edelliset 4 yötä) kesti 4h,neljäss käynnistettiin aikaisempien synnytysten perusteella ja lapsiveden vähyyden vuoksi, kesti, lääkkeen laitosta emättimeen n3h kun alkoi kunnosn supistukset, ja synnytys kesti3h
Vauvat ovat olleet 3100g-3860g, eivät kasva yliviikoilla vaan laihtuivat (istukka toimin huonosti ja oli alkanut kalkkeutumaan)

1. 3950g

2. Käynnistettiin 41+5, kun yliaikakontrollissa oli paikat jo 3cm auki. Kalvot puhkaistiin, odoteltiin tunti tai kaks suppareita, sitten laitettiin oksitosiinitippa ja oisko joku 5 tuntia siitä niin vauva oli maailmassa. Varsinaisen synnytyksen kesto oli 4 tuntia ja muutama minuutti.

1. Vauva 2900g syntyi 40+5
2. Käynnistettiin 40+4 klo 16, syntyi 40+5 aamuviideltä sektiolla

Ihan perseestä se käynnistys. Jatkuvia kipeitä supistuksia koko yö joiden vuoksi vauva ahdingossa lapsiveden vähyyden vuoksi, lopulta niin huonona että päädyttiin kiireelliseen sektioon sydänäänten jäätyä liian alhaiselle tasolle.

vuonna-99 käynnistettiin rv 42 laittamalla käteen tippaletku ja samalla puhkastiin kalvot.
käynnistyksen alottamisesta meni 7h 41min kun vauva maailmassa.
paino 3650kg.

onhan ne käynnistetyt supparit "terävämpiä " kuin luonnostaan tulevat..mutta kyllä ne kestää

3585g oli vauvan paino, synnytys käynnistettiin maanantaina, mutta vauva syntyi vasta torstaina. Eli ei lähtenyt käyntiin. Synnytyksen kestoksi merkattiin 12 tuntia.

Viikkoja oli 41+ jotain...en enää muista.

Huomenna meen Tyksiin v**emaan. En enää päiväkään ja sekuntiakaan halua olla raskaana. Tuntu vauva jo melko 5kg:( niin kuin 4D ultran lääkäri sanoi jos vkoja 42 tulee, se on varmasti 5kg. Mua pelottaa yks juttu, kun mulla viimeks oli käynistetty synnytys ja kesti 72 tuntia, luulin että kuolen. Kestääkö se aina niin kauan? Mä olen varma ettei se alkaa, jos ei siitä käynistetään... haluan kokemuksia, myös kellä on iso vauva, miten synnytys meni, oliko kivuliasta?

1. Tyttö painoi 4080 g.
2. Käynnistettiin klo 13 tabletinmurusella kohdunsuulle, supistukset alkoi klo 16 ja tyttö syntyi klo 00.18.
3. Viikolla 42+1 syntyi.

Meidän sairaalassa ottavat käynnistykseen kun viikkoja tasan 42, mulle oli siis jo sille aamulle varattu aika synnärille. Aamupäivän tutkivat mm. mahtuuko alakautta, sitten oli käynnistys.

Alkuperäinen kirjoittaja muutaman päivän yli;25900421:
1. Vauva 2900g syntyi 40+5
2. Käynnistettiin 40+4 klo 16, syntyi 40+5 aamuviideltä sektiolla

Ihan perseestä se käynnistys. Jatkuvia kipeitä supistuksia koko yö joiden vuoksi vauva ahdingossa lapsiveden vähyyden vuoksi, lopulta niin huonona että päädyttiin kiireelliseen sektioon sydänäänten jäätyä liian alhaiselle tasolle.

Tämä EI ole yliaikainen synnytys. Se on sitä vasta viikolla 42+.

Eka syntyi 41+3, seuraavana päivänä ois olllut yliaikaiskontrolli mutta tulikin ihan itsetään. 3720g poika, synnytys 11,5h.

Neljäs (poika) syntyi 40+5 (vedet meni jo 40+3), 4030g ja synnytys n. 22h ja aivan kamalaa touhua.

Viides (tyttö) syntyi 40+5 (vedet meni 40+4 ja siitä vajaan vuorokauden jälkeen käynnistettiin tipalla), 3470g ja synnytys n. 5h.

Viikkoja 41+5, vauvan paino 5,4 kiloa, sektio (luojan kiitos)

"Kyllä se kaikkia ahdistaa, kun menee yliajalle. Neiti nyt vaan rauhottuu, kun vauvalla ei ole hätää" Terveisin: neuvola

Viikkoja 41.
Vauva painoi 3100g
Synnytys käynnistettiin, sain lauantaina noin klo 16 ensimmäisen tabletin puolikkaan kielen alle, vauva syntyi sunnuntain vastaisena yönä klo 3.15. Illalla sain jotain lihaksia rentouttavaa lääkettä, että pystyin nukkumaan jonkin verran, synnytys eteni TOSI nopsaan.

Esikoinen, käynnistys rv 43+5. En muista kauanko kesti, reilusti alle vuorokauden ja päätyi sektioon. Vauva painoi 3,8 kg.

Kuopus käynnistettiin 42+2, syntyi sektiolla seuraavana aamuyönä klo 0.20. Vauva painoi 4,990 kg.

Neljä synnytystä menny yli lasketun ajan, syntyneet viikoilla 41+6, 41, 40+3 ja 41+1......vain ensimmäinen on käynnistetty, synnytyksen kestoksi on merkattu 3,5 tuntia. Lapset on painaneet 3,6kg, 4,3kg, 3,9kg ja 4,7kg. Kolme viimeistä on lähteny spontaanisti syntymään ja salissa on ehditty olla alle tunnista viiteen tuntiin.

Miksi niin moni täällä mieltää kaikki parikin päivää yli lasketun ajan menevät synnytykset yliaikaisiksi vaikka ne eivät sitä ole. Normaali synnytys tapahtuu jossakin viikkojen välillä 37+1 - 41+6 eikä ole silloin yli- tai aliaikainen...

Eiköhän kaikki tiedä, mitä yliaikasuus kirjoissa tarkoittaa, sen tähden kirjotinkin, että yli lasketun ajan, siinä taitaa kuitenkin kansantajusesti mennä raja.....ihana vääntää kaikesta <3

Yhteistyössä