gallup: Kenen mielestä tuulipuku ja vk-vaatteet on sama asia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. pitääkö siis syksyllä käyttää tuulipukua ja syksyn ja talven väliin jäävänä välikautena vk-vaatteita, vai miten se menee?

Tuulipuvusta tulee mieleen ruma, kahiseva, halpa vaate, joka hajoaa heti, kun sillä kerran kaatuu. Tyypillinen tämmöinen on joku Umbro, jonka saa 15 egellä alenarikasta ja jonka housut on ekana päivänä polvista halki.

Välikausivaate voi olla tuulipuku. Mutta itse miellän välikausivaatteen joksikin kuoriasuksi, koska sellaisia meillä käytetään.

Tuulipuku voi olla vk-vaate mutta vk-vaate ei ole vain tuulipuku.

Se milloin sitä käyttää - sehän riippuu ihan ihmisestä ja kelistä. Mä käytän kesälläkin :D Vaatteita kun on erilaisia, ohuita, paksuja, vuorellisia, vuorettomia.

Viimeksi muokattu:
Tuulipuku voi olla vk-vaate mutta vk-vaate ei ole vain tuulipuku.

Se milloin sitä käyttää - sehän riippuu ihan ihmisestä ja kelistä. Mä käytän kesälläkin :D Vaatteita kun on erilaisia, ohuita, paksuja, vuorellisia, vuorettomia.
Välikausivaatetta saa käyttää ainoastaan välikauden aikana. Näin sanoo eu-direktiivi
a095.gif

Pitäisi vissiin miettiä tarkemmin mitä tänne kirjoittaa...Siis tosiaan tuulipuvulla tuossa yhdessä ketjussa tarkoitin sellaista ohutta kesätakkia ja -housuja, mitä meillä on kesäsin käytetty, vk-haalari kun on kesällä vähän kuuma :)

Mun mielestä kaikki ulkovaatteet (topattomat) joita käytetään keväisin ja syksyisin on välikausivaatteita:tuulipuvut, kosteussuojatut puvut ja sadevaatteet. Siksi olinkin ihan :O kun jossain ketjussa useampi väitti ettei he osta lapsilleen ollenkaan vk vaatteita. Mietin tosissani että miten ne lapset pärjää jos niillä ei oo ollenkaan ulkovaatteita, kunnes kertoivat että heidän mielestä tuulipuku ja sadeasu ei oo vk vaatteita, laskivat vk vaatteeksi vaan reimatecit yms. Mutta ei pelkästään ne oo vk vaatteita. Itse asiassa haluaisinkin tietää että miten erotetaan tuulipuku ja vk puku, mikä ero niillä on?? :O

Minusta ne eivät ole sama asia. Tuulipuku voi olla välikausipuku, mutta itse miellän välikausipukuna vedenpitävän haalarin tai kaksiosaisen puvun. Tuulipuvusta tulee mieleen aivan kammottava kahiseva halpisrytku :D

Tuulipuku pitää tuulta, muttei vettä. Kuoriasu pitää molempia ainakin jonkin verran. Välikausiasu on sellainen, jota voi pitää välikausina, eli syksyisin ja keväisin. Meillä lapsen välikausihaalari ei ole pelkkä kuoriasu, vaan siinä on ohkanen vuori myös. Sen sijaan oma kuoritakkini on tosiaan vain sellainen veden- ja tuulenpitävä kuori. POP:illa taitaa haalaritkin olla myös ihan vaan kuoriasuja, ja alle puetaan muuta?

Kaatosateessa tuulipuku kyllä laski vedet läpi hetkessä mutta eihän se ole siihen tarkoitettukaan. Ja jos samanlainen esterin pyllystä ruiskaus tulisi niin eiköhän kuoritakistasikin vähintään hartiat, rinnukset ja huppu kastuisi läpi varttitunnin aikana.

Nykyään myydään sellaisia 2000-luvun tuulipukuja, hillityt värit ja kuvioinnit. Eivätkä kankaatkaan ole sellaisia muovimaisia ja kahisevia vaan pehmeät vettähylkivät päälykankaat.:)

Mulle vk-vaate on sellainen että se hylkii vettä ja sitä voi pitää pidemmälle syksyyn. Tuulipuku on ohuempaa materiaalia eikä välttämättä pidä vettä. Esim. tokaluokkalaisen peruskoulutakki syyskeleille on umbron tuulipuku, joka ei pidä vettä mutta se on mukavampi liikuntatunneilla.

Yhteistyössä