Gallup: Kuinka paljon sinulla on omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella harvoin joku muu hoitaa lapsiani. Joskus veljeni ja hänen avovaimonsa katsoo jos minulla on tärkeätä menoa mihin en voi ottaa lapsia mukaan. esim tässä vein hoitoon heille tunniksi kun kävin rakenne ultrassa. Ei mulla ole valittamista olen tottunut ottaa lapset mukaan melkein kaikkialle. Ja tosin ei hirveesti olekkaan noita hoitaja tarjokkaita.

Lasketaanko päikkärit? Jos ei niin perin harvoin. Viimeksi oli vapaata viikko sitten, seuraavan kerran 2 viikon päästä. Mieskin siis löytyy mutta eipä siitä apua.

Lapsi on jo 8-vuotias, joten kyllä minulla on riittävästi omaa aikaa. Mies on aina osallistunut kiitettävästi lapsenhoitoon, joten olen aikaisemminkin saanut omaa aikaa aina tarvittaessa.

koen että on tarpeeksi. Käyn jumpassa parina kolmena päivänä viikossa ja tällön hoitaa yleensä pappa...muutenkin pappa auttaa lapsen hoidossa päivisin, kun tyttö ei ole missään hoidossa ja välillä mulla on jotain työjuttuja. Myös oma mummini haluaa auttaa paljon Pepin hoidossa. Kummitäti ja setä ottaa välillä hoitoon tai vie johonkin ja mummi ja ukki ottais vaikka joka viikonloppu yökylään, mutta ehkä kerran kuussa on siellä yötä ja sillon tällön tietty päivisin. Naapurin mummikin hakee välillä esim puistoon oman lapsenlapsensa seuraksi. Ja isäkin ottaa tyttöä sillon tällön tai tulee meille.

Eli koen että on tarpeeksi omaa aikaa...lähinnä käyn esim leffassa, teatterissa, konserteissa, jumpassa, juoksemassa...usein lapsen nukkuma-aikaan, kun sillon ei niin harmita jättää tyttöä hoitoon... =)

Ja tiedän että mulla hyvä tilanne ja osaan kyllä arvostaa sitä....

Tällä hetkellä erittäin vähän.Illalla muutama tunti ku pojat menee nukkumaan mutta täällä kotonahan ne pitää viettää.Mies on n.175 km:n päässä töissä koko talven yli ja käy vapaapäivillä kotona.Nekin hetket tulee vietettyä perheen kesken, että näkee miestäkin...Sanottasko, että aika tuntematon käsite se oma aika.

Eipä oikeastaan koskan. Kerran viikossa jumppa.

Muutaman vuoden jaksaa olla lapsissa kiinni, mutta nyt alkanut vaivata kun ei saa mitään tehdä rauhassa kunnolla loppuun. Olisi ihana jos joku ottaisi joskus lapsia muutamaksi tunniksi edes.

arkipäivisin töissä, sen jälkeen suoraan kotiin lapsen kanssa. vkloppuna nukun unet päivällä samaan aikaan kun lapsi... lauantai-iltana klo 21-22 on mun ihan omaa aikaa ennen kun mies tulee töistä klo 22. joten siis ei kai tuota omaa aikaa niin järin paljon ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
koen että on tarpeeksi. Käyn jumpassa parina kolmena päivänä viikossa ja tällön hoitaa yleensä pappa...muutenkin pappa auttaa lapsen hoidossa päivisin, kun tyttö ei ole missään hoidossa ja välillä mulla on jotain työjuttuja. Myös oma mummini haluaa auttaa paljon Pepin hoidossa. Kummitäti ja setä ottaa välillä hoitoon tai vie johonkin ja mummi ja ukki ottais vaikka joka viikonloppu yökylään, mutta ehkä kerran kuussa on siellä yötä ja sillon tällön tietty päivisin. Naapurin mummikin hakee välillä esim puistoon oman lapsenlapsensa seuraksi. Ja isäkin ottaa tyttöä sillon tällön tai tulee meille.

Eli koen että on tarpeeksi omaa aikaa...lähinnä käyn esim leffassa, teatterissa, konserteissa, jumpassa, juoksemassa...usein lapsen nukkuma-aikaan, kun sillon ei niin harmita jättää tyttöä hoitoon... =)

Wau! Joillain on lähes 10 hoitajaa, joillakin ei yhtään. Otatko sinä koskaan muiden lapsia hoitoon kun sinulla noin paljon hoitajia omallesi?

Niin paljon kuin tarvitsen, ja tarvitsen sitä aika vähän. Lapset on kiva ottaa mukaan moneen paikkaan ja tekemiseen... meidän lapset ovat kyllä jo aika isoja, 12v, kohta 9v ja 6½v. Ja jos tarvitsen omaa aikaa, niin isäntähän noiden kanssa silloin on. Ja voi nuo jättää jo keskenäänkin muutaman tunnin ajaksi.
Kun olivat pienempiä, silloin oman ajankin tarve oli isompi, mutta ei sitä silloinkaan paljon ollut. Tein pieniä irtiottoja välillä, kävin lenkillä ja jumpassa =)

Joka ilta muutama tunti tytön mentyä nukkumaan ja tietty päikkäriaikaan... Ja iltaisin isännään kotiuduttua sekä viikonloppuisin, kun isi hoitelee tyttöä ja puistoilevat yhdessä :)

ei ole vielä ollut muiden hoivassa, ehkä pari kertaa olen miehelle jättänyt. En ole kokenut tarvitsevani ns. omaa aikaa. Saan pojan kanssa tehtyä aikalailla samoja asioita kuin ennen häntäkin (paitsi en tietenkään käy ansiotyössä), ravintoloissa en ole riekkunut vuosiin ennen häntäkään, joten ei ole senkään puolesta tarvetta. Muutenkin olen ainakin vielä voinut ottaa hänet mukaan kaikkiin menoihin mitä on ollut.
Ihan on oma valinta hoitaa lastani itse, hän on kuitenkin vasta 1v3kk joten on mielestäni liian pieni yö hoitoon vielä, rinnasakin on vielä kovin kiinni, et senkään puolesta ei vieraalle vielä hoitoon mene. Muutenkin pien kasvaa niin vauhdilla, et jaksan odottaa sen hetken omien menojeni kanssa. Koti on linnani ja siellä viihdyn loistavasti. Emme toki kotona nyhjää..
Ehkä alamme harjoittelemaan hoitoon jäämistä nyt syksyn kuluessa mummilassa muutaman tunnin erolla. Harjoittelua ehkä enemmän minulle kuin pojalle..

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut...:
Kiitos vastauksista. :) Tarkoitin nimenomaan sellaista aikaa, kun "vastuu" lapsista on jollain muulla kuin sinulla.. Eli ei esim. lapsen uniaikoja..

Auts, no sitten ehkä 1 kuukaudessa/vuodessa käyn viikonloppuna kaverilla, risteilyllä/vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

Wau! Joillain on lähes 10 hoitajaa, joillakin ei yhtään. Otatko sinä koskaan muiden lapsia hoitoon kun sinulla noin paljon hoitajia omallesi?

No hoidan kyllä muidenkin lapsia, mutta vastavuoroisuutta ei ole harrasettu juurikaan..kun ei näillä ihmisillä ole lapsia (siis mummit, kummit..). Mutta itselläni on 11-, 8- ja 4-vuotiaat hoitolapset, jotka ovat meillä noin kerran kahdessa kuussa yökylässä ja välillä otetaan mukaan tapahtumiin ym. ja lyhyempiä aikoja käydään heillä hoitamassa. kahta vanhinta olen hoitanut vuoden joskus monta vuotta sitten perhepäivähoitajana ja olen sen jälkeen heitä hoitanut silloin tällöin ja ihanaa on että ovat vieläkin hoitolapsiani vaikka minulla onkin oma tytär.

Mulla on vain yksi kaveri jolla on 7- ja 2-vuotiaat lapset ja heitäkin hoidan kyllä aina välillä ja joskus oma tyttö heillä....yökylässäkin ovat lapset meillä olleet..meidän tyttö ei vielä siellä, mutta ottaisivat kyllä. Muuten ei omilla kavereilla ole lapsia....

Niin ja parin kuukauden ikäistä kummipoikaa ois piakkoin tarkotus mennä pariksi tunniksi hoitamaan, että vanhemmat pääsisi syömään.. :)

Yhden naapurin lapsia olen tarjoitunut ottamaan hoitoon, kun tiedän ettei heillä ole ketään muuta hoitajaa lähellä...pari kertaa ovatkin olleet hoidossa.

Mitä se on? Ei o pahemmin hoitajia mut en kyl ole ollut viemässäkään vaikka olis. Nyt on sovittu et kaveri hoitaa lähiaikoina muutaman tunnin viikossa et pääsen autokouluun lisäämään kirjaimia korttiin ja jotenki tuntuu pahalta jo ajatuksena.
Tyttö täyttää tässä kuussa vuoden.

Lasketaanko työssä käynti omaksi ajaksi?
Ei ole kauaa,kun mut teilattiin täällä, koska ajattelin käydä töitten läksi parina iltana viikossa harrastamassa, ja lapset pitäis saada hoitoon, joten olin huono äiti,koska työssäkäyvän äidin ei tule työajan jälkeen poistua lastensa luota.

Yhteistyössä