Heh, kylläpäs sohaisin ;-) "Here we go again" -kommentoijalle sen verran vaan selventäisin, että missäkähön kohtaa viestissäni sanon, että hoitoon varhain mennyt lapsi menee pilalle?? Koko maailman sivu pieniä lapsia on viety hoitoon jo alle yksivuotiaana, mutta ihan täyspäisiä heistä on tullut. Suomessa on hyviä hoitajia.
Siitä ei ole kyse vaan siitä, että mielestäni on yksinkertaisesti vain väärin laittaa lapsi pienenä ulkopuoliseen hoitoon. Pari vuotta kotona on koko elämästä VALTAVAN vähän. Ja sen ajan olen valmis antamaan lapselleni, vaikka toki sen välillä tympäisee, eikä puistoon jaksaisi joka aamu mennä. Lapsen paikka on kotona, en sitä sen koommin osaa selittää. Koti on luonnollinen paikka ensimmäisille vuosille ja jos lapsi minua tarvitsee päivän mittaan, koen erittäin tärkeäksi, että olen paikalla auttamassa ja ottamassa syliin.
Ilman muuta jos äiti on pää hajalla, ärtynyt ja kireänä kotona, ei lapsellekaan ole hyvä olla. Silloin päiväkoti on varmaankin parempi paikka. Toisaalta eräs ystäväni sanoi, että hän pelkää jäävänsä syrjään työpaikaltaan ja menettävänsä paljon, jos on kotona pitkään. Se on sääli, koska itse ainakin olen ylpeä siitä, jos voin olla kauan lapsen kanssa kotona ja päinvastoin, uskon, että sitä arvostetaan työpaikallakin. Jos joku paikka tai työssä eteneminen menee minulta sivu suun tämän takia, se paikka ei sitten ollut minua varten. Töissä kyllä ehtii olla!