Gallup:Paljonko perheen yhteiset nettotulot jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "säästäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"säästäjä"

Vieras
mukaanlukien myös lapsilisät jne.? Entä paljonko menee laskuihin, lainanlyhennyksiin kk ja mitä jää elämiseen?
Ja paljonko pystyt laittamaan säästöön kuukaudessa?

Tulee noin 7500-8000 euroa kuukaudessa, vain yhden lapsen lapsilisä enää, sekin loppuu pian. Ei lainoja, velaton ok-talo, josta kuluja noin 500 euroa kk kaikki kulut yhteenlaskettuna. Säästöön jää noin 2000-3000 euroa kuukaudessa, ellei ole mitään isompia hankintoja.

Olemme vielä opiskelijoita, joten kumpikaan ei tee täyttä työviikkoa. Mä en ihan tarkkaan miehen tuloja tiedä. Mä heittäisin, että käteen meillä jää kuussa vain ehkä 3000e + lapsilisä 100e = 3100e. Säästöön menee ehkä 500e -1000e / kk. Olen aika tuhlaavainen.

yhtiövastike 219e + sähkö ja vesi kuussa yhteensä noin 30e. Bensat, netti yms päälle. Meniskö kaikkiin laskuihin ehkä 600e / kk?

Lainaa ei ole.

Mun on pakko sanoa, että en tiedä :D En todellakaan tiedä. Ei mitään hajua meidän tuloista ja menoista.
Oma palkkani riippuu siitä, teenkö 50% listan vai 100% listan. Lapsia meillä on 1, joten lapilisät 100e.
Tällä hetkellä yhtiövastike on 230e luokkaa + vesi ja sähkö. En tiedä meidän vesi- ja sähkölaskuja.

Rakennetaan juuri omakotitaloa, joka on valmis loppuvuodesta. Sitten asumiskulut toki nousevat.

Minulla menee säästöön 300-2000e/kk. Riippuen ihan siitä, reissataanko ja shoppailenko paljon kaikkea.
Mies varmaan pystyy säästämään reilusti enemmän. En tiedä.

Mun nettotulot 4300, miehen 2100, lapsilisät kahdesta, jotain osinkoja tulee silloin tällöin. Vuokralla asutaan, mutta kesäasunto ja auto ovat omia. Lainaa ei siis tarvitse lyhentää. Rahaa on säästössä ja jää joka kuukausi lisää, summaa en osaa sanoa, koska se vaihtelee meilläkin matkustelun ja satunnaisten ostojen mukaan.

Yhteistyössä