Genitaaliherpes ja synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämäkin vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämäkin vielä

Vieras
Huomasin juuri, että mulle on näköjään taas puhjennut tuo riesa ja synnytys voi alkaa koska vaan, käynnistetään reilun vk.n päästä, jos ei itsestään sitä ennen synny. (stressistä siis varmaan puhjennutkin) Mulla ei siis ole mitään estolääkettä tms, eli miten nyt pitäisi toimia? kokemuksia.

Jos on aktiivinen herpes synnytyksen alkaessa, tehdään keisarinleikkaus. Ainakin yleensä, vissiin on jotain laastareita tai vastaavia joita voidaan rakkuloiden päälle laittaa.

Pikana yhteys äitipolille, jos vielä ehtisit lääkkeet saamaan. Ainakin nopeuttaisi taudin paranenmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Jos on aktiivinen herpes synnytyksen alkaessa, tehdään keisarinleikkaus. Ainakin yleensä, vissiin on jotain laastareita tai vastaavia joita voidaan rakkuloiden päälle laittaa.

Pikana yhteys äitipolille, jos vielä ehtisit lääkkeet saamaan. Ainakin nopeuttaisi taudin paranenmista.

Aargh, tiedän, että synnytys voi alkaa koska vaan(on 3-4cm jo auki), eli taidan soittaa sairaalaan ja kysäistä. meillä ä.poli ei ole viikonloppuisin auki...

Itse sain estolääkityksen genitaaliherpekseen rv 37 esikoisesta ja nyt toisesta rv 36. En osaa sanoa onko se niin, että kuuria pitäisi syödä useampi päivä ennen kuin vaikuttaa. Mutt sä olet varmasti jo soittanut ä-polille ja saanut ohjeet miten toimia. Hassua et ne ei oo neuvolassa mitenkään kontrolloinut tätä asiaa aiemmin. Mä vaadin esikoisesta tuon estolääkityksen, koska sillä ei ole todettu olevan mitään vaaraa lapselle. Tsemppiä sulle jos et oo vielä synnyttny!

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että on erittäin vaarallista jos vauva sairastuu herpesvirukseen.Meillä esikoinen sairastui ja oli 6 viikkoa teho-osastolla ja lääkärit käskivät varautua kaikkein pahimpaan tai jos selviäisi, niin voisi vammautua pysyvästi.Virus tuhosi jo keuhkoja.Lopulta kaikki kääntyi parempaan suuntaan.Esikoisella ikää nyt 17v ja on terve nuori mies =)
Sitä, mistä hän tartunnan sai, ei pystytty koskaan selvittämään.Mysteeriksi jäi.

Yhteistyössä