Gracon duoflex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä:

Vieras
Kommentteja kaipaisin ihmisiltä joilla kyseinen turvaistuin? Me päädyttiin ostamaan tuo istuin kun myyjä niin kehui. Oli hirveä lumimyräkkä silloin, joten ei testattu istuinta autoon ollenkaan ennen ostopäätöstä (oma moka tietysti). Yritettiin sitten ensin asentaa istuinta itse, mutta kun ei oikein tajuttu niitä alavöitä niin mentiin lastentarvikkeeseen takaisin ja asensivat sen. Oltiin laittamassa istuinta keskelle mutta myyjä sanoi ettei siihen voi asentaa kun vie kaiken tilan etupenkeiltä. Asennettiin se sitten pelkääjän paikan taakse ja nyt pelkääjän paikalle ei mahdu kukaan istumaan!!! Siis voiko olla mahdollista. Meillä on Renault Megane farkku. Mihin paikalle olette asentaneet istuimen? Juuri ostettiin uusi auto ja nyt mietittiin että mitäs sitten kun/jos tulee toinen lapsi, niin jos halutaan pitää istuin niin joudutaan vaihtamaan autoa. Kun ei sinne enää turvakaukalo mahdu. Minä joudun nyt istumaan lapsen kanssa takana...

Meillä on ko. istuin ja vielä pienehkö auto, ja tosiaan polvet korvissa siellä etupenkillä joudun istumaan. Mutta kyllä sinne jotenkuten mahtuu. Istuimeen olen kyllä ollut muuten tosi tyytyväinen. Ja luullakseni kaikissa istuimissa joissa on tukijalka on sama ongelma. Mikäli toinen lapsi tulee, on auton vaihto edessä ainakin meillä...

Sitten helpottaa, kun istuin käännetään niin että lapsen kasvot on menosuuntaan. Myös meillä on etuistuin tosi edessä ja siinä mahtuu istumaan jos istuu vaikeassa asennossa eli ei voi istua pitkiä matkoja. Onko se nyt suositeltavaa että 2-vuotiaaksi istuisi selkä menosuuntaan, mutta vain suositeltavaa... ei pakollista, esim. jos lapsella matkapahoinvointia.
Me kokeiltiin liikkeessä useita malleja ja kaikkien kanssa oli sama ongelma ja meillä on myös farkku.

Meillä asennettiin kyseinen istuin farmari-Focukseen taakse keskipaikalle, oli ainoa paikka mihin sen sai niin että vanhemmat pystyivät jotenkuten istumaan edessä (ollaan pitkiä). Pelkääjän paikan taakse ei olisi mahtunut niin että olisin mahtunut eteen.

Oli muutenkin käytännöllinen paikka, kummallekin puolelle istuinta mahtui aikuinen jos hieman tinki mukavuudesta. Istuin vei itse asiassa epämukavimman paikan! Kokeilimme myös että viereen mahtuisi tarvittaessa turvakaukalo, toki silloin vauva olisi esikoisen ulottuvilla.

Nyt on auto vaihdettu Citroen C5-malliseksi ja istuin mahtuu pelkääjän taakse. Seuraava projekti onkin kahden selkä menosuuntaan-istuimen mahduttaminen autoon...

Yhteistyössä