Haluatteko kuulla mun sekopäisestä Ikean reissusta? Ei se mitään, kerron silti. Ja tietenkin pitkästi :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kun sä sanoit että menet huomenna hakemaan pankista rahaa, niin miten siis käytännössä? Onko sulla siellä joku erillinen tili, josta pystyy nostamaan vain konttorissa, vai haetko siis lisää lainaa?

En ole se jolta kysyit, mutta rakennuslainaahan saa nostettua pankista aina valmiusastetodistusta tai kuitteja/laskuja vastaan. Ja täytyy käydä henk. kohtaisesti pankissa siis. Ei sitä koko lainasummaa siirretä kerralla tilille. Tulee käytettyä siihen mihin on tarkoitettu, eikä turhaan maksa korkoa vielä siitä rahasta, mitä ei tarvitse. Niin.3

Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään rajaa:
Kun sä sanoit että menet huomenna hakemaan pankista rahaa, niin miten siis käytännössä? Onko sulla siellä joku erillinen tili, josta pystyy nostamaan vain konttorissa, vai haetko siis lisää lainaa?

:o :laugh:
Mitä väliä??

Heh, no ei periaatteessa mitään mutta itsellä tulossa samanlainen homma ja mietin jo etukäteen, että saako pankista noin nopeasti lainaa. Eli samalla käynnillä kun sinne menee. Kun viimeks meni monta päivää, ennen kun rahat on tilillä.

Ok. Mä ajattelin, että joku utelias tivaa asiaa siitä syystä, että haluaa tietää, maksaako Turkilmas anopille takaisin omilla rahoillaan vai lainarahoilla...:D

Alkuperäinen kirjoittaja je:
Mutta minäpä olen itse mittaillut ja tilannut keittiön kaapit sekä kasannut saranoita ja nuppeja myöten . mies oli kyl kaverina, kun paikalleen laitettiin . ei kyl ikeasta olleet mut joka osa oli paketissa. niin ja entiset revin yksin pois.

:flower: :flower: . Melkoinen mimmi :flower: . Mäkin kyllä ajattelin osallistua niin paljon kuin ikinä vaan pystyn. Tai niin paljon kuin hermot kestää :D

Alkuperäinen kirjoittaja jups:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei kiitti tuosta Ikean linkistä. Faktum Lidingö on tuo kaapisto jota meille tulee :).

ihan kiva, tuleeko yläkaappeja?

Juu, tulee :). Hitsi kun en osaa linkittää meidän keittiösuunnitelmaa. Mutta siis yks korkea apteekkarin kaappi tulee, lisäksi paljon laatikostoa, yks kulmakaappi jossa karuselli, sen yläpuolella 1 kulmakaappi ja 3 vitriinikaappia, perinteinen astiakaappi, 1 kaappi sen vieressä ja 3 pientä kaappia (jääkaapin, pakastimen ja mikron päälle).

Mä oon ainakin YRITTÄNYT haalia paljon kaappitilaa sekä keittiöön että kodariin :D

turkilmas, mie tykkään susta, oot ihanan tavallinen :D

Jatkan vielä ettet pidä mua kummallisena, palstalla pyörii niin paljon erikoisia, ja täydellisiä ja kummallisia ihmisiä, että mukava lukea ihan tavallisen ihmisen juttuja, ihan tavallisia keskivertoihmisen asioita :D

Alkuperäinen kirjoittaja jups:
Hei kiitti tuosta Ikean linkistä. Faktum Lidingö on tuo kaapisto jota meille tulee :).

ihan kiva, tuleeko yläkaappeja?

Juu, tulee :). Hitsi kun en osaa linkittää meidän keittiösuunnitelmaa. Mutta siis yks korkea apteekkarin kaappi tulee, lisäksi paljon laatikostoa, yks kulmakaappi jossa karuselli, sen yläpuolella 1 kulmakaappi ja 3 vitriinikaappia, perinteinen astiakaappi, 1 kaappi sen vieressä ja 3 pientä kaappia (jääkaapin, pakastimen ja mikron päälle).

Mä oon ainakin YRITTÄNYT haalia paljon kaappitilaa sekä keittiöön että kodariin :D

Otitko nuo kaapistot sellaisina mitkä vedetään ulos sieltä rungosta...?
hitto kun ei tiedä sitä nimeä, no sellaisilla kiskoilla. Mä oon kironnut meidän nykyistä keittiön kaapistoa kun sinne kaapin perällä laittaa jotain niin saa saakeli tyhjentää melkein koko hyllyn jos sieltä perältä haluaa jotain. Ne sellaiset kisko-meiningit ois niin hyvät..

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:

Jatkan vielä ettet pidä mua kummallisena, palstalla pyörii niin paljon erikoisia, ja täydellisiä ja kummallisia ihmisiä, että mukava lukea ihan tavallisen ihmisen juttuja, ihan tavallisia keskivertoihmisen asioita :D

Peesi tälle =)

Ihana oli lukea päivän tapahtumista. Mulla on vielä edessä vanhan sinkkuyksiöni keittiön uusiminen. Ja ne kalusteet on 80-luvun lopusta ollu samat. Mutta ei vuokralainen ollu välittänyt, oli kuulema asiansa hoitanut(keittiö) :D

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:

Hih, kiitti :D. Enkä pidä sua kummallisena ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

No nih. Eli tällä kortilla olis selvinnyt paljon helpommalla :D :D. Paitsi että meillä kartetaan muutenkin kaikkia luotollisia kortteja (tuon yhden tarina on pitkä ja nolo :D ). Eli eipä oo tullut mieleenkään hankkia moista. Ja ilmeisesti semmoinen olis jo tarvinnut olla jotta siitä olis ollut hyötyä.

Jos vielä rakennetaan ja ostetaan keittiö Ikeasta, niin tilaan tuon kortin hyvissä ajoin :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Otitko nuo kaapistot sellaisina mitkä vedetään ulos sieltä rungosta...?
hitto kun ei tiedä sitä nimeä, no sellaisilla kiskoilla. Mä oon kironnut meidän nykyistä keittiön kaapistoa kun sinne kaapin perällä laittaa jotain niin saa saakeli tyhjentää melkein koko hyllyn jos sieltä perältä haluaa jotain. Ne sellaiset kisko-meiningit ois niin hyvät..

Juu, tuo apteekkarin kaappi on just semmoinen ulosvedettävä ja alalaatikostot tietty myös :). Mutta yläkaapit on kyllä ihan tavikset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.lammolla.fi/12008/keittioita-moneen-kayttotarkoitukseen-ja-makuun

Modernia maalaisromantiikkaa. Valkoiset Lidingö-ovet...

Huomasitko?
Tai siis ei tuossa mitään muuta kun samaa sarjaa.

Juu, piti just kommentoida että sain vihdoin tuon sivun auki :D. Ja juu, maalaisromantiikkaa tulee meilläkin olemaan tupa pullollaan, siksi noihin kaapistoihin heti ihastuinkin :heart: . Tosin meillä ei tuu olemaan läheskään yhtä valkoista, eikä ehkä niin romanttistakaan :D. "Tyyliä Turkilmaksen tapaan", saattaa kuvata parhaiten meidän tulevaa kotia :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Ihana oli lukea päivän tapahtumista. Mulla on vielä edessä vanhan sinkkuyksiöni keittiön uusiminen. Ja ne kalusteet on 80-luvun lopusta ollu samat. Mutta ei vuokralainen ollu välittänyt, oli kuulema asiansa hoitanut(keittiö) :D

Meilläkin oli vanhassa kämpässä samanikäiset kalusteet ja mä sain niihin montakin kertaa uutta ilmettä ihan vaan maalin ja uusien vetimien kanssa :D. Mies aina illalla totesi että saas nähdä minkä värisessä keittiössä sitä aamukaffensa keittää. Ei meinaan ollut ihan pari kertaa kun yöllä sain maalausinspiksen ja keittiö oli useimmiten uhrini :xmas: .

Keittiön suunnittelu on kivaa, uusiminen varmasti myös =)

Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:

En ole se jolta kysyit, mutta rakennuslainaahan saa nostettua pankista aina valmiusastetodistusta tai kuitteja/laskuja vastaan. Ja täytyy käydä henk. kohtaisesti pankissa siis. Ei sitä koko lainasummaa siirretä kerralla tilille. Tulee käytettyä siihen mihin on tarkoitettu, eikä turhaan maksa korkoa vielä siitä rahasta, mitä ei tarvitse. Niin.3

Meijän ei ainakaan tarvinu ku soittaa ni saatiin lisää rahaa. Ilman mitään valmiusastetodistuksia tai muutakaan.

Heh, hauska reissu sulla ollut! Loppu hyvin, kaikki hyvin =)

Mäkin seikkailin eilen Vantaan Ikeassa, mutta oikeastaan juoksin sen läpi :D Ja jouduin hoputtamaan miestä joka jäi katselemaan ties mitä juttuja että ala tulla jo :D Hääjuttuja sieltä haettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:

Mäkin seikkailin eilen Vantaan Ikeassa, mutta oikeastaan juoksin sen läpi :D Ja jouduin hoputtamaan miestä joka jäi katselemaan ties mitä juttuja että ala tulla jo :D Hääjuttuja sieltä haettiin.

Mä odotan että pääsen tuhlaamaan lahjakorttiani :saint: . Mitäs löysitte? Koska teillä ne häät on? Miten mä luulin että ne oli jo :ashamed: . Iih, tuo on ihanaa ja kiiruista aikaa :heart:

Mä odotan että pääsen tuhlaamaan lahjakorttiani :saint: . Mitäs löysitte? Koska teillä ne häät on? Miten mä luulin että ne oli jo :ashamed: . Iih, tuo on ihanaa ja kiiruista aikaa :heart:

Me löydettiin maljakoita ja kynttilöitä, sitten kotiin jotain pientä. Häät on ihan tässä piakkoin, muutama viikko enää :o On tää kyllä "ihanaa" kun on kamala stressi ja liikaa tekemistä :D

Paljo tuli keittiölle hintaa + kodinkoneet? Ihan vaan siksi että meillä menossa keittiö remppa ja teki n15 000.. hita sisältää myös työt ja mikron ,pesukoneen ja uuni+keittotaso..

Alkuperäinen kirjoittaja n81:
Paljo tuli keittiölle hintaa + kodinkoneet? Ihan vaan siksi että meillä menossa keittiö remppa ja teki n15 000.. hita sisältää myös työt ja mikron ,pesukoneen ja uuni+keittotaso..

Keittiö ja kodinkoneet (jääkappi,pakastin, mikro,uuni, keittotaso, liesituuletin ja tiskari) oli yhteensä jotain välillä 6000-7000?, en muista tarkalleen kun tilauksessa oli muitakin juttuja.

Me löydettiin maljakoita ja kynttilöitä, sitten kotiin jotain pientä. Häät on ihan tässä piakkoin, muutama viikko enää :o On tää kyllä "ihanaa" kun on kamala stressi ja liikaa tekemistä :D

Tsemppiä viime hetken rutistukseen. Muista tiukalla hetkellä että teet tuon kaiken ensimmäisen ja viimeisen kerran elämässäsi :heart: :heart:

Tsemppiä viime hetken rutistukseen. Muista tiukalla hetkellä että teet tuon kaiken ensimmäisen ja viimeisen kerran elämässäsi :heart: :heart:

Kiitos, koitan muistaa :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja n81:

Keittiö ja kodinkoneet (jääkappi,pakastin, mikro,uuni, keittotaso, liesituuletin ja tiskari) oli yhteensä jotain välillä 6000-7000?, en muista tarkalleen kun tilauksessa oli muitakin juttuja.

Ois varmaan kannattanu käydä itekkin ikeassa.. No meillä kyllä nosti hintaa tasot,kun ne tulee kivestä ja menee n.5m.. jos ei enemmänkin ;) halusin paljon kaappeja ja taso tilaa.. Mutta ois kyllä varmasti silti tullu toi ikea halvemmaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja pippiip:
Alkuperäinen kirjoittaja raitahippo:
keittiö Ikeasta...hmm...

Ikeassa on muuten varsin hyvännäköisiä keittiön kaapistoja :)

En lukenut kaikkee, mutt toteanpa vain, että ei se kaapiston ulkonäkö riitä!!

Mä päädyin Ikean keittiöön monesta eri syystä. Löysin sieltä erittäin mielekkäät mallit, myyjät olivat asiantuntevia ja ystävällisiä, suunnittelu sujui loistavasti, keittiöissä on takuu 25 vuotta, mekanismit samat kuin Puustellin keittiöissä ja enemmistö käyttäjien antamista palautteista on ollut pelkästään positiivista.

En tosiaan keksinyt yhtäkään syytä miksi EN päätyisi Ikeaan valinnassani :)

Yhteistyössä