Haluatteko kuulla mun sekopäisestä Ikean reissusta? Ei se mitään, kerron silti. Ja tietenkin pitkästi :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et muuten ole ainut, jolla on ollut ongelmia keittiön ostossa tuossa putiikissa :D Meilläkin siis ikean keittiö, johon olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Jostain syystä meillekään ei tullut mieleen, että pitää maksaa heti käteisellä. Meillä kyllä oli rahaa, mutta semmoisella tilillä, johon ei ollut korttia. Ystävällinen ikea-myyjä päästi meidät omilla tunnuksillaan nettiin ja mieheni pääsi nettipankissa siirtämään rahat, että saimme keittiömme :D

Hih, kivoja myyjiä Ikeassa =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
toivottavasti mitat oli oikeat ja puolisokin tykkää siitä..... ja tulee ajoissa teille...

Mies tykkää kyllä, mitat on tänään tarkastettu timpurin kanssa vielä kertaalleen ja toimituksen pitäis tulla reilun parin viikon päästä.

TOIVOTTAVASTI kaikki siis sujuu lopulta hyvin :D

Onko se koko keittiöpaketti valmiina kahden viikon päästä? Meillä on myös ikea keittiö ja kun ekan kerran siellä käytiin kattelemassa ja näytettiin mitä haluttiin, he sanoivat kaikki löytyy varastosta. Pari viikkoo myöhemmin kun mentii hakeen keittiöö siitä puuttui pari ovea ja päytätaso. Ovet saatiin viikkoo myöhemmin, mun pöytätaso olisi tullut vasta kolmen kuukauden päästä että se hankittiin muualta.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
kodinkoneiden hinnat eivät kyllä ole kilpailukykyisiä; halvin jää/pakastinkaappi yli 600 euroa :/ (vai onko ne muuallakin noin kalliita?) haaveissa vainko on mun...

Mun täytyy sanoa etten kyllä tehnyt hintavertailuja :ashamed: . Mietin vaan että saadaan samalla kuljetuksella ja yhdellä tilauksella myös kodinkoneet ja vielä hyvällä takuulla. Niin ja sen lahjakortin :snotty: .

Meille tulee semmoiset täyskorkeat jääkaappi ja pakastin. Ne maksoi jotain välillä 600-700?/kpl.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Siis oikeasti kaikki kertamaksulla :o Mikäs se sellainen IKea- tili sitten on. tms.

No juu, arvaa olinko järkyttynyt :D. Mä oikeesti kuvittelin että laskua lähetetään sitten vaikka ennen keittiön saapumista tai jotain. Oletin että ehkä joku käsiraha pitää maksaa.

Mä en tollasesta tilistä tiedä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:
Onko se koko keittiöpaketti valmiina kahden viikon päästä? Meillä on myös ikea keittiö ja kun ekan kerran siellä käytiin kattelemassa ja näytettiin mitä haluttiin, he sanoivat kaikki löytyy varastosta. Pari viikkoo myöhemmin kun mentii hakeen keittiöö siitä puuttui pari ovea ja päytätaso. Ovet saatiin viikkoo myöhemmin, mun pöytätaso olisi tullut vasta kolmen kuukauden päästä että se hankittiin muualta.

Niin se myyjä lupas :D. Meille toimitetaan kaikki suoraan raksalle ja Ruotsista asti. Kaksi viikkoa+2 päivää on kuulemma toimitusaika. Mekin ostetaan työtasot kyllä muualta, niissä olis toimitusaika ollut 6 viikkoa.

Kun sä sanoit että menet huomenna hakemaan pankista rahaa, niin miten siis käytännössä? Onko sulla siellä joku erillinen tili, josta pystyy nostamaan vain konttorissa, vai haetko siis lisää lainaa?

Mutta minäpä olen itse mittaillut ja tilannut keittiön kaapit sekä kasannut saranoita ja nuppeja myöten . mies oli kyl kaverina, kun paikalleen laitettiin . ei kyl ikeasta olleet mut joka osa oli paketissa. niin ja entiset revin yksin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
kodinkoneiden hinnat eivät kyllä ole kilpailukykyisiä; halvin jää/pakastinkaappi yli 600 euroa :/ (vai onko ne muuallakin noin kalliita?) haaveissa vainko on mun...

Mun täytyy sanoa etten kyllä tehnyt hintavertailuja :ashamed: . Mietin vaan että saadaan samalla kuljetuksella ja yhdellä tilauksella myös kodinkoneet ja vielä hyvällä takuulla. Niin ja sen lahjakortin :snotty: .

Meille tulee semmoiset täyskorkeat jääkaappi ja pakastin. Ne maksoi jotain välillä 600-700?/kpl.

Mä luulen, että Ikeasta saattaa jopa saada noi kodinkoneet ihan kohtuu hintaan....eli ei ole mitään kiskuri-meininkiä.

Turkilmas: mä heitin sulle yv:tä

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kun sä sanoit että menet huomenna hakemaan pankista rahaa, niin miten siis käytännössä? Onko sulla siellä joku erillinen tili, josta pystyy nostamaan vain konttorissa, vai haetko siis lisää lainaa?

:o :laugh:
Mitä väliä??

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:

Niin se myyjä lupas :D. Meille toimitetaan kaikki suoraan raksalle ja Ruotsista asti. Kaksi viikkoa+2 päivää on kuulemma toimitusaika. Mekin ostetaan työtasot kyllä muualta, niissä olis toimitusaika ollut 6 viikkoa.

Toivottavasti on kaikki paketissa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään rajaa:

Mitä väliä??

Totta mitä väliä...me ainakin mietittiin hetken aikaa, että otetaanko lainarahojen-tiliin korttia vai ei...

Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään rajaa:

Mitä väliä??

Heh, no ei periaatteessa mitään mutta itsellä tulossa samanlainen homma ja mietin jo etukäteen, että saako pankista noin nopeasti lainaa. Eli samalla käynnillä kun sinne menee. Kun viimeks meni monta päivää, ennen kun rahat on tilillä.

Silloin kun rakentaa, niin rahat on "pantattuna" pankkiin. Niitä sitten nostellaan sieltä tipoittain kun talo valmistuu. Eli koko summaa ei saa kerrallaan käteen. Ei siis tarvi hakea lisää lainaa, vaan nostaa käyttötilille lisää katetta :D

Yhteistyössä