Greippimehun valmistus lopetettu?? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilypie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilypie

Jäsen
23.10.2012
93
0
6
Vai miksi sitä ei löydy mistään kaupoista? Jotain verigreippi-greippimehua kyllä löytyy... Ite olin vain tykästynyt siihen Valion "perus"greippimehuun. Ja Stadissa kumminki asutaan. Tietääkö joku?

Mun sisko just sanoi, että oli niin iloinen kun oli löytänyt sitä taas. Että oisko sitä sit kuitenkin jossain kaupassa?
Voin kysyä jos haluatte että mistä osti. :)

No kysäise. :) Onko muuten kellään tietoa onko sillä raskautumisen kannalta väliä litkiikö greippi-vai verigreippimehua? (tai tässä tapauksessa niiden sekoitusta..)

Luulen kyllä vahvasti, että tossa verigreippimehussa on ihan samaa foolihappoa, kuin perus greippimehussakin. Ja muistaakseni myös Lidlissä myydään jotain greippimehua? Siitä on jo vähän aikaa, kun raskaus mielessä nautin noita greippimehua :)

Luulen kyllä vahvasti, että tossa verigreippimehussa on ihan samaa foolihappoa, kuin perus greippimehussakin. Ja muistaakseni myös Lidlissä myydään jotain greippimehua? Siitä on jo vähän aikaa, kun raskaus mielessä nautin noita greippimehua :)
Raskausvaikutus, jos sitä on, ei perustu foolihappoon, vaan greippimehun kykyyn estää (usein haitta) maksaentsyymien vaikutusta, jolloin hormonienkin hajoaminen hidastuu.

Kyllä itsekin keväällä ihmettelin miksi kaupoissa hyllyt paistavat greipparin osalta tyhjyyttään. Kaupassa ei tiedetty syytä tilanteeseen, mutta keittiöammattilaisten sivuilta löytyy tietoa. Valio on lopettanut perusgreippimehun valmistamisen tämän vuoden viikolla 5 vähäisen kysynnän vuoksi:

http://ammattilaiset.valio.fi/portal/page/portal/ammattilaiset/foodservice/tuotteet/poistuneet_tuotteet

"603 Valio greippitäysmehu 1 l"

Erittäin harmillinen juttu. Viimeiset 30 vuotta sitä muistan olleen jokaisessa kaupassa mutta minkäs teet kun ei kukaan ostanut. Jos joku tietää mistä tässä maassa saa samanlaista perusgreippitäysmehua, ilman hedelmälihaa, verigreippiä, makeutusaineita tai muita tingeltangeleita, niin kertokaa nyt ihmeessä.

en oikeestaan ihmettele yhtään. Greippimehu on melkoisen tuhtia tavaraa ja ei sovi monille erilaisten lääkkeiden käyttäjille. Ehkä juuri sen takia on lopetettu...

Yhteistyössä