Gyno-daktarin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gyno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gyno

Vieras
Heippa,

kysellen nyt teiltä, vaikka lääkäri minulle tämän lääkkeen määräsikin. Hassu minä, ihan kuin en luottaisi lääkäriin!

Mutta haluaisin kuulla, onko joku käyttönyt Gyno-daktarin 2% emätinvoidetta raskauden aikana hiivatulehduksen hoitoon?

Minua alkoi epäilyttämään, kun ohjeessa luki, että raskauden aikana käytöstä tulisi keskustella aina lääkärin kanssa ja ensimmäisen kolmanneksen ja imetyksen aikana olisi käytön kanssa syytä olla varovainen.

Onko joku käyttänyt ko.lääkettä ilman haittavaikutuksia?

Niin ja unohtui laittaa, että olen kyllä jo rv 26+...eli senkin puolesta voisin käyttää, mutta miksi sitä ei suositella ensimmäisinä kuukausina? Eikö kukaan ole kyseistä lääkettä käyttänyt?

En tiedä ko. lääkkestä, mutta on paljon lääkkeitä ja toimenpiteitä, joita ei suositella nimenomaan ekan kolmanneksen aikana, eniten ehkä keskenmenoriskin takia. Ekan kolmanneksen jälkeen riskiä ei käsittääkseni ole.

Itsellä oli aika viisaudenhammasleikkaukseen, ja olin juuri saanut plussan. Lääkäri sanoi, ettei suosittele leikkausta keskenmenoriskin takia ekan kolmanneksen aikana. Että toimenpide voi olla liian rankka alkiolle/sikiölle ja aiheuttaa keskenmenon. En aio mennä leikkaukseen koko raskauden aikana. koska pelkään niin paljon km:ää.

Mä käytin sitä pari päivää, mutta vain ulkoisesti eli en emättimeen. Mutta raskaus oli silloin jo viimeisellä kolmanneksella.

Vaikutuksista en tiedä, kun vauva vielä vatsassa...

Mulle lääkäri sanoi, että sitä voi huoletta loppuraskaudessa käyttää. Olin juuri käyttänyt Canesten kuurin (viikkoja 32 silloin) ja tuntui ettei tehonnut ja lääkäri sanoi että voin ottaa perään G-D-kuurin. Kuitenkin kun vähän odotin, huomasin hiivan parantuneen, kesti vain vissiin viikon tuo paraneminen. Alkuraskaudessa sitä ei suositella, syytä en tiedä tarkalleen, joten silloin ei ilman lääkärin mielipidettä saa käyttää.

Emätinvoidetta ei saisi käyttää koska raskaana ollessa ei saisi käyttää niitä asettimia. Siksi G-D parempi puikkoina. Canesten-puikoissa on mukana asetin, mutta nekin pitää laittaa sormin, ettei vahingoita kohdun suuta.