Hääketjuun liittyen: oikeasti ihmisillä ei ole YHTÄKÄÄN lastenhoitopaikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";28331915]Lukisitko koko ketjun? :O Osaatko?

TARKOITIN sillä sossulla sitä, että mikäli tukiverkostoa ei ole (siis minkäänlaista) niin kyllä, sossusta saa tukiperheitä. Enkä tarkoittanut tällä sitä, että päästäkseen häihin vaan siksi, että se on vanhempien hyvinvoinnin ja jaksamisen kannalta melkoisen olennaista se oma aika. Olkoonkin vaikka nukkumista. Kyllä kaikilla mun tuntemilla totaali-yksinhuoltajilla on lapsillaan tukiperheet. Ihan juurikin sen takia, että jokainen tarvitsee JOSKUS sitä omaa aikaa.

Ja ne helvatun häät ei liittynyt sinällään tähän ketjuun!!!![/QUOTE]

Mun sisarellani on vammainen lapsi ja ei ole ollut tukiperheitä tarjolla jonoksi asti. Ehkä kaikki tukiperheet ovatkin sitten totaaliyhäreiden viikonloppurientojen ajan lastenhoitopaikkoina kun vammaiselle lapselle ei löydy tukiperhettä.

Varsinkin jos lapsia on useampi ja hoiton tarve on iltaa vasten, niin kyllä on paikat vähissä. Jos lapset eivät ole tottuneet olemaan vieraan hoidossa, niin aika iso kynnys siinä on myös jättää lapset hoitoon ja lähteä itse viihteelle. Meillä on yhdet häät loppukeväällä ja myös oma äitini tulee samoihin häihin, mutta onneksi sinne voi ottaa lapset mukaan, joten lastenhoito-ongelmaa ei ole.

[QUOTE="aapee";28332088]No ota herne pois nenästä niin helpottaa :D

No kyllä mua ihmetyttää tukiverkottomat ihmiset. Jos ei siis puhuta lapsista ja niiden hoitotarpeista tässä kohtaa vaan yleisesti aikuisista. Eikö niillä ihmisillä ole ystäviä? Ketään läheisiä? Yhtään muuta ihmistä elämässä kuin mies tai yksinhuoltajalla ei ketään?

Missä on sun ystävät? Jos miehesi kuolisi niin eikö sulla olisi ketään?[/QUOTE]

Sulle on nyt kohta viiden sivun verran annettu erilaisia, erilaisiin elämäntilanteisiin liittyviä vastauksia tähän, mikä nyt vielä ihmetyttää? On tilanteita ja on toisenlaisia tilanteita. Eiköhän se sossu viimeistään siinä kohtaa sitten tule hätiin jos mies kuolee, eikä ketään todellakaan löydy apuun? Nuo tukiperheet on aika uusi juttu, ei kenelläkään 80 tai 90-luvun yksinhuoltajalla sellaista ole ollut. Nyt pitäis siis jokaisella yh:lla olla vaikka perheitä ja tukea ei riitä edes niille vaikeimmiin vammaisille lapsille ja heidän vanhemmilleen?

Useimmat minun tuntemat lapsiperheet elää ihan sitä arkea; päivät ollaan töissä, tarhassa, koulussa jne ja viikonloppuisin on ihan kiva viettää sitä aikaa sitten sen oman perheen kesken. Tai sitten mulla on ihan ihmeellisen erikoinen ystäväpiiri kun kukaan ei ihan hirveesti toitota sitä lapsivapaatarvetta koko ajan? Miksi hoitopaikattomuus 'omaa lomaa' varten tarkoittaisi sitä, ettei ihmisellä ole ystäviä?

Mut saahan sitä toki ihmetellä ihan mitä vaan jos ei ymmärrys tosiaan riitä.

Mulla ei ole lastenhoitopaikkoja, enkä taatusti aio lapsille mitään tukiperhettä hommata vain sen takia, että pääsisin jonkun häihin. Juhlikoon häänsä sitten ilman minua, eipä ole minun päänsärkyni.

No, hätätapauksessa varmaan hoitopaikka järjestyisi, mutta ei huvin vuoksi tai juuri silloin, kun me tarvitsisimme. Suurin osa tuttavapiiristä on mm. vuorotyössä ja iso osa suvusta asuu 350km:n päässä. Eli hätätapauksessa voitaisiin lapsilla olisi paikka mihin mennä ja missä on tutut, tärkeät ihmiset, mutta yhden illan vuoksi järjestelyt olisivat liian hankalat hyötyyn nähden.

Sulle on nyt kohta viiden sivun verran annettu erilaisia, erilaisiin elämäntilanteisiin liittyviä vastauksia tähän, mikä nyt vielä ihmetyttää? On tilanteita ja on toisenlaisia tilanteita. Eiköhän se sossu viimeistään siinä kohtaa sitten tule hätiin jos mies kuolee, eikä ketään todellakaan löydy apuun? Nuo tukiperheet on aika uusi juttu, ei kenelläkään 80 tai 90-luvun yksinhuoltajalla sellaista ole ollut. Nyt pitäis siis jokaisella yh:lla olla vaikka perheitä ja tukea ei riitä edes niille vaikeimmiin vammaisille lapsille ja heidän vanhemmilleen?

Useimmat minun tuntemat lapsiperheet elää ihan sitä arkea; päivät ollaan töissä, tarhassa, koulussa jne ja viikonloppuisin on ihan kiva viettää sitä aikaa sitten sen oman perheen kesken. Tai sitten mulla on ihan ihmeellisen erikoinen ystäväpiiri kun kukaan ei ihan hirveesti toitota sitä lapsivapaatarvetta koko ajan? Miksi hoitopaikattomuus 'omaa lomaa' varten tarkoittaisi sitä, ettei ihmisellä ole ystäviä?

Mut saahan sitä toki ihmetellä ihan mitä vaan jos ei ymmärrys tosiaan riitä.

HEIIIIIIII

Joo mä tajusin tässä just, että oman aloituksen seuraaminen ensimmäisen sivun jälkeen on idioottimaista. Kukaan pölö ei jaksa lukea koko ketjua ja sit saa olla uudelleen vastaamassa samoihin juttuihin :)

Eli turha näköjään tätä enää lukea, kun keskustelu ei etene -> toistoa eli samaa juttua vaan eri ihmisiltä.

Monella ehkäpä löytyy se hoitopaikka kiven alta ja melkoisen järjestelyn jälkeen. Ehkä jopa niin että kerta kaks vuoteen.. Ja niitä hää/synttäri/illanistujais/yms.. kutsuja tulee paljon useammin ja jokainen kutsuja rutisee, että kai te nyt jostain lastenhoitajan saatte, ei voi olla niin vaikeeta.. On se vaan toisinaan, varsinkin jos olet just edellis kuussa ja ehkä muutama kuukaus sitten jo joutunut järjestelemään lapsille hoitopaikat..aina ei vaan onnistu.

[QUOTE="aapee";28332630]
Eli turha näköjään tätä enää lukea, kun keskustelu ei etene -> toistoa eli samaa juttua vaan eri ihmisiltä.[/QUOTE]
Toistoa, eli samaa juttua eri ihmisiltä saisi minut ymmärtämään, että monet kokevat sitä, mitä toistavat niissä vastauksissaan. On kuitenkin er asia, onko se sitten valittamista, jos vastaa ketjuun, jossa kysytään, tunnetko sellaisia perheitä jne....

Ei pidä kysyä, jos ei tykkää saamistaan vastauksista.

On hoitopaikkoja. Mutta jos tilanne on se, että joku käyttää juhlatilojen pienuutta tekosyynä lapsien kutsumattomuudelle, on ihan yhtä oikein käyttää tekosyynä hoitopaikkojen puutetta :D.

Jos häät on sellaiset, joihin haluaisin ilman lapsia mennä, olisi hoitopaikka kyllä. Mutta jos ei nyt niin innosta niin en viitsi hoitopaikan eteen nähdä vaivaa.

Mun mielestä olisi JULMAA, jos joutuisin käyttämään kahdenkeskeisen ajan mieheni kanssa jonkun randomin häissä ;). Keksin kyllä mieheni kanssa kaksin jotain paljon hauskempaakin.

Yhteistyössä