J
Just
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bride to be:Alkuperäinen kirjoittaja Just:No ethän säkään aattele lahjan saajan kannalta vaan omaltas. SUN mielestä on kivempaa saada lahjakortteja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi jotkut ihmiset eivät halua antaa rahaa/lahjakorttia lahjaksi? Onhan se toki persoonatonta, mutta jos oikeasti ajattelee asiaa lahjan SAAJAN kannalta eikä omalta, lahjan antajan kannalta, niin mielestäni se on silloin kutenkin kivempi lahja.
Mun mielestä lahjakortin saaminen on ihan pölöä, saatika vielä pahempi, pelkkää rahaa. Ensinnäkin se kertoo ettei lahjan antajaa sitä vertaa kiinnosta että miettis mulle lahjan. Toisekseen sitten mun on pakko vaivautua johonkin tiettyyn liikkeeseen ennen jotain tiettyä päivää ähkimään ja pähkimään että mihis tän kotin ny tuhlais. Jos mä haluan sieltä liikkeestä jotain tiettyä niin oisin voinu sen jo hakee.
Mä arvostan sitä ajatusta ja vaivannäköä, sitä että mua on aateltu ja mulle halutaan ANTAA jotain lahjaksi. En todellakaan sitä, että tosson tollanen, käy ostaan itelles jotain kivaa.
Mutta lahjan ANTAJAA jos pelkästään aattelee niin lahjakortti on helpompi, sen kun vaan ostaa ja antaa kuoren. Ei tarvi pakatakaan, eikä uhrata ajatustakaan sille mitä lahjan saaja haluais.
No eiks täs ollu just se pointti että Lahjan saaja haluis sitä rahaa![]()
Tokihan ap puhuu itsestään, mutta yleistää sen "ihmiset ostavat lahjoja, vaikka lahjan SAAJAN kannalta plaa plaa plaa". Jos halusi puhua vain tästä kyseisetä tapauksesta niin voisi sitten hämmästellä miksei ihmiset anna lahjakortteja vaikka minä haluan. Toki se vaikuttaa melko ahneelta hämmästelyn kohteelta, joten ehkä sittenkin kivempi ihmetellä miten ihmiset yleensä toimii, vaikka kaikki lahjan saajat haluaisivat mieluummin sitä ja tätä.