häämenu, pääruokana keitto. Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja morsian:
onko hyvä esim. kermainen kanakeitto ja tuore leipä leikkeleiden ja juuston kera. Mitä muita lisukkeita?

onpa itaraa.....

:laugh:

Vois kyllä sanoa että onpa ahne vieras jos ei keitto kelpaa :D

Ei kai sinne häihin nyt siinä toivossa mennä, että saadaan kerran elämässä niitä hanhenmaksapalleroita ja kaviaaria (joista suurin osa ei edes pidä, mutta kun se kuulostaa niin hienostuneelta)..

Mulle kelpais kanakeitto, porokeitto, ihan tavan lihakeitto tai vaikka nakit ja muussi.
En mä ruuan takia kenenkään häihin ole menossa.

Jokainen laittaa tarjolle ihan just sitä mitä itse haluaa. Jos ei kyseinen, ILMAINEN ruoka jollekin kelpaa niin olkoot ilman ja motkottakoot sitten vaikka selän takana. Itsensä siinä pelleksi tekee.

Ei se kuule ole ILMAINEN....häitä varten vieraat on hommannut puvut yms, lahjan, mahdollisen lapsenhoitajan jne jne joten kuluja on kyllä vieraillakin yllinkyllin.

Ehkä jotenkin arkista tosiaan, mutta teidän hääthän siinä on kyseessä, joten teidän mieltymysten mukaan mennään. Kyllä minä mielelläni sitä keittoakin söisin, enkä jäisi jälkeenpäin kummastelemaan ruokaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Ihmettelen sitä kun täällä puhutaan ettei keitosta tule kylläiseksi.. mutta eikös se ole kutakuinkin aika yleinen ruoka perheissä? Meidän lapsen herkkua ovat erilaiset keitot ja vähintään kerran viikossa keittoa meille ruuaksi laitan ja kyllä siitä mahan täyteen olen aina saanut kun santsata pystyy :)

Taitaa vaan erona olle sellainen pikku seikka että normaalisti perheissä on kaksi lämminta ateriaa ja vielä iltapalakin ;)

hääjuhla alkaa vasta kolmen maissa, joten kerkiävät kyllä syödä kotona ennen kuin tulevat, jos näin tahtovat. Illaksi ostetaan varmaan vielä jotain syötävää..ajattelin että voisi tehdä jotain salaatteja ja grillata makkaraa.

Ja voisin kuvitella, että syövätkin, jos juhla alkaa vasta iltapäivällä. Minä en myöskään ymmärrä sitä, että keitto ei täyttäisi mahaa riittävästi. Jos iltapäivän ja illan aikana pitää jaksaa syödä keittoateria, kakkukahvit ja iltapalaakin vielä, niin luulis nälkäisimmälle riittävän? Varsinkin kun oletan, että keittoa saa santsatakin...

Alkuperäinen kirjoittaja kauan:
Alkuperäinen kirjoittaja reps:
Alkuperäinen kirjoittaja kaun yhdessä ollut myös:
Tyyliin sopii hyvin keitto! Nää palstamammat ei tajuu mitään.Itse JOS olisin häitä järkkäämässä kesällä, tarjoaisin rantakalaa ja ruisleipää ja joo, tuo lapsen tilinumero on hyvä idea!

Tai sitten nimen omaan teillä palstamammoilla jotka puolustaa keittoa PÄÄRUOKANA onkin joku muu tärkeämpää siellä juhlissa ;)
Mani mani mani..
Lahjoja emme toivo mutta rahaa kiitos saittehan laaturuokaa masunne täyteen.
Siis pakkoko naimisiin tai juhlia on pitää jos vieraiden ruuasta käydään nuukailemaan :( laittakaa kunnon kahvipöytä kakkuine ja leipineen tarjolle,nämäkin täyttää masun paremmin kun lautasellinen keittoa.
No TIETENKIN sitten kahvit juodaan kun on ensin keitto syöty. Etkö nyt tajuu, että kyseessä KAUAN yhdessä ollut pari ja siis sukukin jo tuttu ja monesti ruokittu juotettu? Eli hääjuhlat voipi olla vaatimattomammat kuin vastarakastuneella nuorellaparilla. Ja kun ei ole LAHJALISTAAKAAN, eli EI odoteta lajavyöryä ollenkaan? Mutta silti halutaan pitää häät ja kutsua ystävät yhteen, ei kaikki halua mitään mahtipontisia häitä.

kiitos :) tämä on juuri meidän poittimme, osuit naulankantaan :)
NO kiitos, kiva kuulla etten tullut sun tekemään aloitukseen huutelemaan ihan omiani, jotenkin vaan heti tajusin että mitä sä tarkoitit!Miten kauan muuten olette olleet yhdessä? Me jo kohta 20v ja jos nyt järkkäisin häät niin meillä ei todellakaan olisi mitään lahjalistaa!

Ei mitään vikaa ideassa! Omannäköisiä häitä vaan lisää eikä noita "näin kuuluu olla kun on aina ollut" -häitä. Paitsi jos ne sattuu olemaan ne omannäköiset ;) Onnea :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
onko hyvä esim. kermainen kanakeitto ja tuore leipä leikkeleiden ja juuston kera. Mitä muita lisukkeita?

onpa itaraa.....

Ei kai sinne häihin nyt siinä toivossa mennä, että saadaan kerran elämässä niitä hanhenmaksapalleroita ja kaviaaria (joista suurin osa ei edes pidä, mutta kun se kuulostaa niin hienostuneelta)..

Mulle kelpais kanakeitto, porokeitto, ihan tavan lihakeitto tai vaikka nakit ja muussi.

Jokainen laittaa tarjolle ihan just sitä mitä itse haluaa. Jos ei kyseinen, ILMAINEN ruoka jollekin kelpaa niin olkoot ilman ja motkottakoot sitten vaikka selän takana. Itsensä siinä pelleksi tekee.

Ei se kuule ole ILMAINEN....häitä varten vieraat on hommannut puvut yms, lahjan, mahdollisen lapsenhoitajan jne jne joten kuluja on kyllä vieraillakin yllinkyllin.
KULUJAKO sä vaan aattelet kun saat hääkutsun? Älä mene jos kulut rassaa, mene vaan sellaisiin jonne haluat mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Ihmettelen sitä kun täällä puhutaan ettei keitosta tule kylläiseksi.. mutta eikös se ole kutakuinkin aika yleinen ruoka perheissä? Meidän lapsen herkkua ovat erilaiset keitot ja vähintään kerran viikossa keittoa meille ruuaksi laitan ja kyllä siitä mahan täyteen olen aina saanut kun santsata pystyy :)

Taitaa vaan erona olle sellainen pikku seikka että normaalisti perheissä on kaksi lämminta ateriaa ja vielä iltapalakin ;)

hääjuhla alkaa vasta kolmen maissa, joten kerkiävät kyllä syödä kotona ennen kuin tulevat, jos näin tahtovat. Illaksi ostetaan varmaan vielä jotain syötävää..ajattelin että voisi tehdä jotain salaatteja ja grillata makkaraa.

Uuups! Nyt tais tulla viimenen niitti? Ei taida kelvata makkarat näille täydellisille mammoille:( Jään mielenkiinnolla lukemaan kommentteja:)

ihan hyvä idea :D

Tyyliin sopii hyvin keitto! Nää palstamammat ei tajuu mitään.Itse JOS olisin häitä järkkäämässä kesällä, tarjoaisin rantakalaa ja ruisleipää ja joo, tuo lapsen tilinumero on hyvä idea!

Tai sitten nimen omaan teillä palstamammoilla jotka puolustaa keittoa PÄÄRUOKANA onkin joku muu tärkeämpää siellä juhlissa ;)
Mani mani mani..
Siis pakkoko naimisiin tai juhlia on pitää jos vieraiden ruuasta käydään nuukailemaan :( laittakaa kunnon kahvipöytä kakkuine ja leipineen tarjolle,nämäkin täyttää masun paremmin kun lautasellinen keittoa.
No TIETENKIN sitten kahvit juodaan kun on ensin keitto syöty. Etkö nyt tajuu, että kyseessä KAUAN yhdessä ollut pari ja siis sukukin jo tuttu ja monesti ruokittu juotettu? Eli hääjuhlat voipi olla vaatimattomammat kuin vastarakastuneella nuorellaparilla. Ja kun ei ole LAHJALISTAAKAAN, eli EI odoteta lajavyöryä ollenkaan? Mutta silti halutaan pitää häät ja kutsua ystävät yhteen, ei kaikki halua mitään mahtipontisia häitä.

NO kiitos, kiva kuulla etten tullut sun tekemään aloitukseen huutelemaan ihan omiani, jotenkin vaan heti tajusin että mitä sä tarkoitit!Miten kauan muuten olette olleet yhdessä? Me jo kohta 20v ja jos nyt järkkäisin häät niin meillä ei todellakaan olisi mitään lahjalistaa!

kesällä tulee 15-vuotta täyteen yhteistä taivalta. Useamman vuoden olen koittanut miestä taivutella ja nyt sitten tuo viimein suostui :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vissiin me ollaan sitten kummallisia, kun on oltu yhdessä 10 vuotta mutta silti satsataan ruokaan, juomiin ja ylipäänsä häihin, vaikka tulee vain vähän porukkaa.

No ette ole kummallisia vaan ERILAISIA!!!
Toiset satsaa eri asiohin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

onpa itaraa.....

No yleensä ihmisillä on siistit juhlavaatteet ihan valmiina, harvan oikeasti tarvitsee uusia ostaa joka häihin. Eri asia on sitten, jos HALUAA ostaa, mutta sillon ei voi syyttää niitä häitä siitä menoerästä.

Jos ne muut kulut on niin mittavat, niin ainahan voi jättää menemättä.
Viimeksi kun mä olin häissä, ei se maksanut mulle mitään muuta kun 100euroa lahjasta (koska HALUSIN ostaa kyseisen lahjan ja mielelläni laitoin siihen satasen).

Olkoon kuluja kymppi tai tonni, niin silti on vieraalta törkeetä valittaa ruuasta tai pettyä siihen ettei saatukaan sitä kaviaaria.
On niitä kuluja nimittäin sillä hääparillakin aika paljon enemmän kun sillä keitolle nyrpistelevällä vieraalla. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En jaksa lukea kaikkea, ja varmaan tämä on puolen palstasta mielestä järisyttävän typerää, mutta meillä oli häissä pääruokana lohiseljanka. :p

Kuinka uskalsit pakottaa ihmiset pitkien matkojen päästä juhliin, joissa ei saanut sitä pyhää ja pakollista sianpalasta?

Mani mani mani..

kesällä tulee 15-vuotta täyteen yhteistä taivalta. Useamman vuoden olen koittanut miestä taivutella ja nyt sitten tuo viimein suostui :)
Onnea teille ja ihania hääjuhlia! Pitäisköhän munkin alkaa taivutella..? Ei vaiskaan, en taida viitiä enää 20 vuoden jälkeen...Mut ONNEA teille! (nyt täällä varmaan alkaa kauhee poru siitä ettei kukaan VOI elää avoliitossa 20 vuotta tai vastaavasti että ÄLÄ nyt missään nimessä enää häistä haaveile, tiedäthän sä nää palstalaiset!)

Halpaa... ei hyvä, en tykkäis.
Itse ainakin odotan, että juhlissa tarjotaan kunnollisia ruokia/herkkuja eikä mitään köyhän miehen eväitä (joita minusta keitot on). Keitot on arkena ihan jees, mutta eivät kuulu juhla-aterialle.

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkusuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En jaksa lukea kaikkea, ja varmaan tämä on puolen palstasta mielestä järisyttävän typerää, mutta meillä oli häissä pääruokana lohiseljanka. :p

Kuinka uskalsit pakottaa ihmiset pitkien matkojen päästä juhliin, joissa ei saanut sitä pyhää ja pakollista sianpalasta?

Niinpä :'(

Mun täti - joka on suunnattoman nirso ja osaa olla myös epäkohtelias - meni kyllä ja söi ruuakseen "lastenpöydästä" lihapullia. Varmaan ihan osoittaakseen mieltään. Täti oli myös sitä mieltä, että olisimme voineet jäättää vaikka mieluummin viinit tarjoilematta ja sillä rahalla hankkia lihaa tarjolle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kauan yhdessä ollut myös:

Mani mani mani..

Onnea teille ja ihania hääjuhlia! Pitäisköhän munkin alkaa taivutella..? Ei vaiskaan, en taida viitiä enää 20 vuoden jälkeen...Mut ONNEA teille! (nyt täällä varmaan alkaa kauhee poru siitä ettei kukaan VOI elää avoliitossa 20 vuotta tai vastaavasti että ÄLÄ nyt missään nimessä enää häistä haaveile, tiedäthän sä nää palstalaiset!)

Joo totta totisesti tiedän :) jos ei kaikki mene tietyn kaavan mukaisesti niin älämölöhän siitä nousee. Mutta kiitoksia kovasti onnitteluista ja onnea mahdolliseen miehen taivutteluun ;D

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Itse ainakin odotan, että juhlissa tarjotaan kunnollisia ruokia/herkkuja eikä mitään köyhän miehen eväitä (joita minusta keitot on). Keitot on arkena ihan jees, mutta eivät kuulu juhla-aterialle.

Onko sinun mielestäsi ihan oikeasti siinä sianpalasessa ja jauhoista tehdyssä ruskeassa kastikkeessa & keitetyissä perunoissa jotakin juhlavaa, jos tarkemmin mietit?

Mä en ymmärrä miksi teillä ihmisillä pitää vetää ihan överiksi aina nämä keskustelut? Ette keksi enää muuta? Ihan takuulla olisin pettynyt kanakeittoon, sehän on niin arkista kuin olla ja voi. MUTTA en mä mitään kaviaariakaan odottaisi. Jos pitää laittaa sitä keittoa niin laittakaa edes kunnon lisäkkeet. Hyviä salaatteja, tuoretta leipää jne. Ja vaikka meille ei tule keittoa niin silti illalla (yöllä) on makkaraakin tarjolla. Miksi näiden pitäisi pois sulkea toisensa? Ihan sama juttu kuin vaikka synttäreiden kanssa. Panostan ja tykkään panostaa ja ihmettelisin jos menisin synttäreille ja siellä olisi ainoana tarjottavana keksit ja valmispasteijat.

Onko sinun mielestäsi ihan oikeasti siinä sianpalasessa ja jauhoista tehdyssä ruskeassa kastikkeessa & keitetyissä perunoissa jotakin juhlavaa, jos tarkemmin mietit?

Kuka on sanonut että tuo olisi juhlavaa? Minusta ei ainakaan, hyh hyh.

Mun mielestä keitto sopii juhlaruoaksi alkuruoaksi, mutta ei pääruoaksi. :)

Siis se ei ole vaan riittävän juhlavaa. Mut tämä on mun mielipide ja jokaisella on oikeus omaansa.

Mä voisin tarjota sitä rantakalaa kesähäissä ja jos olis syksyhäät niin hirvisoppaa tai kanttarellikeittoa (kermaista!) Musta aika juhlavaa! Ja keväällä menisi kasviskeitto jne. Paljon vaikuttaa tarjollepano ja keiton maku.

Yhteistyössä