häämenu, pääruokana keitto. Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkusuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Halpaa... ei hyvä, en tykkäis.
Itse ainakin odotan, että juhlissa tarjotaan kunnollisia ruokia/herkkuja eikä mitään köyhän miehen eväitä (joita minusta keitot on). Keitot on arkena ihan jees, mutta eivät kuulu juhla-aterialle.

Onko sinun mielestäsi ihan oikeasti siinä sianpalasessa ja jauhoista tehdyssä ruskeassa kastikkeessa & keitetyissä perunoissa jotakin juhlavaa, jos tarkemmin mietit?

Joku läskisoossi ei todellakaan ole juhlavaa, mutta en koskaan ole ollut häissä jossa sellaista tarjottais ;) Kyllä köyhän keiton ja halvan soossin välille mahtuu paljon kaikenlaista parempaa :p

Kyllä mulle keitto kelpais ja iltapalaksi tuo salaatti ja grillimakkara :P

Mä tosin oon omiin häihin miettinyt ruuaksi makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta tai karjalanpaistia, joten en varmaan sitten ymmärrä häämenun päälle mitään. ;)

Tuli joistain kommenteista aika huvittunut olo.
Liittyen mm. tuohon keiton halveksuntaan häissä.
Melkoisen isoja kalliita kansainvälisiäkin häitä järjestäneessä juhlapalvelussa työskennelleenä
olen huomannut haluttavan melko yksinkertaisia tarjoiltavia juhliin.
Pääasiana hyvät raaka-aineet ja maku.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse ainakin odotan, että juhlissa tarjotaan kunnollisia ruokia/herkkuja eikä mitään köyhän miehen eväitä (joita minusta keitot on). Keitot on arkena ihan jees, mutta eivät kuulu juhla-aterialle.

Onko sinun mielestäsi ihan oikeasti siinä sianpalasessa ja jauhoista tehdyssä ruskeassa kastikkeessa & keitetyissä perunoissa jotakin juhlavaa, jos tarkemmin mietit?

Kuka on sanonut että tuo olisi juhlavaa? Minusta ei ainakaan, hyh hyh.

No mitä olen häissä käynyt ja näitä häämenyy-keskusteluja seurannut, niin useimmilla näyttää olevan pääruokana porsaanfileetä (sianpalanen), häränfileetä (naudanpalanen) tai karjalanpaistia (molempia). Ja kyllä vain useimmiten lisukkeena on niitä keitettyjä pottuja ja ruskeaa kastiketta. Muusiakin olen häissä syönyt. Näiden rinnalla ihmetyttää, miten joku voi tuomita kaikki keitot arkisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Tuli joistain kommenteista aika huvittunut olo.
Liittyen mm. tuohon keiton halveksuntaan häissä.
Melkoisen isoja kalliita kansainvälisiäkin häitä järjestäneessä juhlapalvelussa työskennelleenä
olen huomannut haluttavan melko yksinkertaisia tarjoiltavia juhliin.
Pääasiana hyvät raaka-aineet ja maku.

Ja kanakeitto kuuluu suosikkeihin? Sori, mutta en usko. Ja eiköhän nämä ole jokaisen henkilökohtaisia mieltymyksiä, ainakin meille keitto on niin arkiruokaa kuin vaan voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mun mielestä keitto sopii juhlaruoaksi alkuruoaksi, mutta ei pääruoaksi. :)

Siis se ei ole vaan riittävän juhlavaa. Mut tämä on mun mielipide ja jokaisella on oikeus omaansa.
lueppa mitä ap on kommentoinut. hän haluaa mennä naimisiin 15 yhteisen vuoden jälkeen. kyseessä on toki juhla, mutta enempi vaan hän halunnee kutsua ystävät ja sukulaiset yhteen ei niin juhlavissa merkeissä. silloin keitto sopii mainiostsi pääruuaksi, ja häätkin alkaa vasta klo 15. eriasia on kun järkätään vastarakastuneille sukuuntutustumisjuhlat isolla rahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahvilautasista!:

Mä voisin tarjota sitä rantakalaa kesähäissä ja jos olis syksyhäät niin hirvisoppaa tai kanttarellikeittoa (kermaista!) Musta aika juhlavaa! Ja keväällä menisi kasviskeitto jne. Paljon vaikuttaa tarjollepano ja keiton maku.

Tuo kuulostaa jo oikeasti maittavalta.

Yhdet parhaista häistä joissa olen ollut: tarjolla oli kasvissosekeittoa, karjalanpiirakoita, leipää ja erilaisia päällisiä eli kalaa, makkaraa, vihanneksia. Lisäksi kakkukahvit ja illalla paistettua makkaraa ja salaattia. Erittäin hyvää, maistuvaa ja ravitsevaa. Ite en niin noitten juhlallisuuksien perään oo koskaan ollukaan, oli hyvin kotoisa tunnelma ja mainio, välitön meininki.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Kyllä mulle keitto kelpais ja iltapalaksi tuo salaatti ja grillimakkara :P

Mä tosin oon omiin häihin miettinyt ruuaksi makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta tai karjalanpaistia, joten en varmaan sitten ymmärrä häämenun päälle mitään. ;)

me myös pähkäiltiin kiusauksen ja keiton väliltä. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen että keitto on kevyt ja raikas ruoka kesähäihin, vaikka näköjään palstan enemistön mukaan ollaankin ihan täysin väärässä ;)

Joku läskisoossi ei todellakaan ole juhlavaa, mutta en koskaan ole ollut häissä jossa sellaista tarjottais ;) Kyllä köyhän keiton ja halvan soossin välille mahtuu paljon kaikenlaista parempaa :p

No se porsaanfilee, jota aika monet häihinsä valitsevat, on objektiivisesti ottaen sianpalanen. Ja yleensä se tarjoillaan jauhoista käristetyn kastikkeen ja pottujen kanssa.

Miksi keittoja saa haukkua ja olettaa niiden olevan sitä alinta tasoa, mutta liharuoille ei saa tehdä samoin?

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkusu:

Kuka on sanonut että tuo olisi juhlavaa? Minusta ei ainakaan, hyh hyh.

No mitä olen häissä käynyt ja näitä häämenyy-keskusteluja seurannut, niin useimmilla näyttää olevan pääruokana porsaanfileetä (sianpalanen), häränfileetä (naudanpalanen) tai karjalanpaistia (molempia). Ja kyllä vain useimmiten lisukkeena on niitä keitettyjä pottuja ja ruskeaa kastiketta. Muusiakin olen häissä syönyt. Näiden rinnalla ihmetyttää, miten joku voi tuomita kaikki keitot arkisiksi.

No, mä en ole koskaan ollut häissä joissa olisi ollut vain ruskeaa kastiketta ja perunoita lihan lisäksi, joten en osaa ottaa kantaa tuohon. Kaverin häissä oli kinkkukiusausta, mutta niihin ei oltu kyllä panostettu muutenkaan erityisemmin..

Miksi keittoja saa haukkua ja olettaa niiden olevan sitä alinta tasoa, mutta liharuoille ei saa tehdä samoin?

Eiköhän jokaisella ole oikeus siihen omaan mielipiteeseen. Nämä ketjut on ihan älyttömiä, joissa kysytään mielipidettä ja sitten suututaankin kun ei mielipiteet miellytä.

No, mä en ole koskaan ollut häissä joissa olisi ollut vain ruskeaa kastiketta ja perunoita lihan lisäksi, joten en osaa ottaa kantaa tuohon. Kaverin häissä oli kinkkukiusausta, mutta niihin ei oltu kyllä panostettu muutenkaan erityisemmin..

No tuskin sitä keittoakaan ihan ilman särvintä yleensä tarjoillaan. Kai runsaat salaatit, leivät, leikkeleet, terriinit ja kylmät kalat voivat kuulua ihan yhtä hyvin keittoateriaan kuin liha-ateriaankin. Eikös aloittaja juuri kysellyt, että mitä keiton kaveriksi.

Eiköhän jokaisella ole oikeus siihen omaan mielipiteeseen. Nämä ketjut on ihan älyttömiä, joissa kysytään mielipidettä ja sitten suututaankin kun ei mielipiteet miellytä.

Omaan mielipiteeseen on jokaisella oikeus. Mutta jos ihmisen mielipide on, että liharuoka on automaattisesti juhlavaa ja hienoa ja keitto automaattisesti arkista, minä voin ilmaista oman mielipiteeni: kyseinen henkilö ei taida kovin paljon ruoanlaitosta tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En jaksa lukea kaikkea, ja varmaan tämä on puolen palstasta mielestä järisyttävän typerää, mutta meillä oli häissä pääruokana lohiseljanka. :p

Kuinka uskalsit pakottaa ihmiset pitkien matkojen päästä juhliin, joissa ei saanut sitä pyhää ja pakollista sianpalasta?

Niinpä :'(

Mun täti - joka on suunnattoman nirso ja osaa olla myös epäkohtelias - meni kyllä ja söi ruuakseen "lastenpöydästä" lihapullia. Varmaan ihan osoittaakseen mieltään. Täti oli myös sitä mieltä, että olisimme voineet jäättää vaikka mieluummin viinit tarjoilematta ja sillä rahalla hankkia lihaa tarjolle. :D

--->>>!!!!! tämän takia en järjestä häitä!! hullut sukulaiset pahottamassa hääparin mielen tavalla tai toisella - miksi järjestää sellaiselle sakille juhlat???

kannattaa sitten ottaa allergiset huomioon. moni on kalalle allerginen, tai on laktoosin. eli laittaisin ite kermaista lohi keittoa ja liha keittoa. tai miksei vaikka sitä kermaista kana keittoa ja liha keittoa. mutta joku kirkas lieminen kannattaa olla.

Kuulostaa hyvältä..
Meidän häissä oli n. 250 vierasta, ja meillä oli lihakeittoa, 2 lajia leipää, juustoa, maustekurkkua. Täytekakku tietty, ja pullaa, keksejä. Iltapalaksi grillattiin sitten vielä makkaroita ja oli kahta lajia salaattia. Ja meillä oli tanssihäät, ja booli ei loppunut kesken!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja MIKSI:
En jaksa lukea kaikkea, ja varmaan tämä on puolen palstasta mielestä järisyttävän typerää, mutta meillä oli häissä pääruokana lohiseljanka. :p

Kuinka uskalsit pakottaa ihmiset pitkien matkojen päästä juhliin, joissa ei saanut sitä pyhää ja pakollista sianpalasta?

Niinpä :'(

Mun täti - joka on suunnattoman nirso ja osaa olla myös epäkohtelias - meni kyllä ja söi ruuakseen "lastenpöydästä" lihapullia. Varmaan ihan osoittaakseen mieltään. Täti oli myös sitä mieltä, että olisimme voineet jäättää vaikka mieluummin viinit tarjoilematta ja sillä rahalla hankkia lihaa tarjolle. :D

--->>>!!!!! tämän takia en järjestä häitä!! hullut sukulaiset pahottamassa hääparin mielen tavalla tai toisella - miksi järjestää sellaiselle sakille juhlat???
Älä kutsu sukulaisia, kutsu vaan ystävät!

Omaan mielipiteeseen on jokaisella oikeus. Mutta jos ihmisen mielipide on, että liharuoka on automaattisesti juhlavaa ja hienoa ja keitto automaattisesti arkista, minä voin ilmaista oman mielipiteeni: kyseinen henkilö ei taida kovin paljon ruoanlaitosta tietää.

Kuka täällä on sanonut, että asia menee automaattisesti noin? Ei oikein aina jaksa ymmärtää näitä, jotka lukee ilmeisesti rivien välistä olemattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Yhdet parhaista häistä joissa olen ollut: tarjolla oli kasvissosekeittoa, karjalanpiirakoita, leipää ja erilaisia päällisiä eli kalaa, makkaraa, vihanneksia. Lisäksi kakkukahvit ja illalla paistettua makkaraa ja salaattia. Erittäin hyvää, maistuvaa ja ravitsevaa. Ite en niin noitten juhlallisuuksien perään oo koskaan ollukaan, oli hyvin kotoisa tunnelma ja mainio, välitön meininki.
Tässäpä juhlat mun makuun!

No tuskin sitä keittoakaan ihan ilman särvintä yleensä tarjoillaan. Kai runsaat salaatit, leivät, leikkeleet, terriinit ja kylmät kalat voivat kuulua ihan yhtä hyvin keittoateriaan kuin liha-ateriaankin. Eikös aloittaja juuri kysellyt, että mitä keiton kaveriksi.

Minä tarkoitinkin nimen omaan kastikkeita ja perunoita. On ollut erilaisia / erilaista kastiketta kuin ruskeaa kastiketta ja muuta lisäkettä kuin keitettyjä perunoita. Mutta enpä ole kovin monissa häissä ollutkaan.

Minä en ole ainakaan sitä mieltä, että vain liharuoka olisi juhlavaa. Mutta minusta keitot on arkisia ja that's it.

t. omasta halustaan ammattia vaihtanut kokki

Kuka täällä on sanonut, että asia menee automaattisesti noin? Ei oikein aina jaksa ymmärtää näitä, jotka lukee ilmeisesti rivien välistä olemattomia.
Aika moni ykskantaan totesi, että ei keittoa, keitto on halpaa, keitto on arkista, keitto on pahaa tms. Joillekin riitti kommentiksi jopa "Ei keittoa häihin".

Aika moni ykskantaan totesi, että ei keittoa, keitto on halpaa, keitto on arkista, keitto on pahaa tms.

Ja samaan syssyynkö totesivat, että liharuoka on aina juhlavaa? Sitä en minä rivienkään välistä näe.

Yhteistyössä