Haastan teidät kaikki luovuttamaan verta tällä viikolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tärkeää asiaa. Aikaisemmin luovutin verta säännöllisesti kolmen kuukauden välein, mutta valitettavasti en saa enää luovuttaa pitkäaikaissairauden vuoksi, eli vereni sinänsä kelpaisi, mutta haluavat suojella minua ja ovat sitä mieltä, että tarvitsen itse vertani enemmän...

Tästä linkistä löytyy tietoa verenluovuksesta ja kuka saa luovuttaa: http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=16&VID=default&SID=665305055274585&S=0&C=28159 Huomattavaa on, että läheskään kaikki lääkkeet eivät ole esteenä luovutukselle.

Kävin juuri viime viikolla. Olen aina ollut piikkikammoinen mutta kylläpä tuli hyvä mieli taas kerran. Joten kaikki kynnelle kykenevät mukaan, verivarastot jatkuvasti vähissä.

Minä tarvitsin kipeästi lisäverta synnytyksen jälkeen, kun menetin nelisen litraa verta. Ilman luovuttajia en ehkä olisi tässä, joten kiitos kaikille verta luovuttaneille. :flower:
Luovutan varmasti itse tulevaisuudessa säännöllisesti verta, kun taas voin. Nyt olen raskaana eikä ennen raskaaksi tuloa ehtinyt kulua vuotta synnytytyksestä.

Menisin mielelläni, mut paino on taas hieman alle 50kg, joten ei miuta huolita...ja toinens yy on tatskat...tuorein on vajaa 3 viikkoa ollu, joten vajaa vuosi pitäis taas odottaa... En mie taida ikinä päästä verta luovuttamaan... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tärkeää asiaa. Aikaisemmin luovutin verta säännöllisesti kolmen kuukauden välein, mutta valitettavasti en saa enää luovuttaa pitkäaikaissairauden vuoksi, eli vereni sinänsä kelpaisi, mutta haluavat suojella minua ja ovat sitä mieltä, että tarvitsen itse vertani enemmän...

Tästä linkistä löytyy tietoa verenluovuksesta ja kuka saa luovuttaa: http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=16&VID=default&SID=665305055274585&S=0&C=28159 Huomattavaa on, että läheskään kaikki lääkkeet eivät ole esteenä luovutukselle.

kiitos..voi hemmetti..jos huomenna se lääkitys määrätään niin en sit pääse :(
mut tosin :laugh: mulla on niin korkea veri et sekin voi estää luovutuksen(yks kerta oli yhdestä numerosta kii et saanko luovuttaa vai en).

Juu heti menen kun vaan saan taas luvan, ellei mulla sitten tutkimuksissa todeta sellasta juttua etten saa sen takia luovuttaa...
5 tai 6 kertaa oon käyny, viimesin kerta vuosi sitten, sen jälkeen taas ollu karenssia päällä :kieh: Mä niin mielelläni kävisin luovuttaa, siitä todellakin tulee niin hyvä mieli itelle kun tietää että mahdollisesti pystyy auttamaan jotain toista... Mutta ei auta, tarttee odottaa tutkimuksien loppua...

Naisilla on enemmän näitä syitä miksi ei voi luovuttaa, mutta koittakaapa patistaa miehiänne sinne verenluovutukseen! Miehillä on useammin parempi hb, tarpeeksi painoa, eivät imetä eivätkä ole juuri synnyttäneet... Ja palstan miehet voisivat osalllistua verenluovutustalkoisiin myös! Tämä on oikeasti tärkeä juttu :)

Muuten kyllä, muttakun paino kusee...
Miestä koittanu saada, mut se on töissä aina kun toimistot on auki.

Saako heti luovutuksen jälkeen muuten ajaa autoa? :ashamed:

Ne antaa mun luovuttaa seuraavan kerran vasta 7.11 jälkeen, sillon tulee taas kolme kuukautta edellisestä luovutuksesta. Seuraava kerta onkin sitten 31. kerta. Mä jännitän vähän sitä et jos mä saan ens kesän Nigerian matkan aikana malarian niin sit rapasahtaa jotain kaks vuotta karenssia. :/ Jos niin käy niin en tiedä miten hb reagoi, se on joskus säännöllisenkin luovutuksen kanssa noussu 156 paikkeille.