Häät tulossa mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tressaantunnut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tressaantunnut

Vieras
Maistraatissa oltii menossa naimisiin mutta se ei ilmeisesti toteudu sille päivälle.

Voiko kirkossa mennä naimisiin samalla vihkikaavalla kun maistraatissa ilman virsejä ja rukouksia ja herran siunaamisia?

Kummatki kuulutkaa kirkkoo mutta ei kumpikaa noita uskonnon juttuja siihen tahtois.

Onko kellää kokemusta? Ja tuleeko pappi esim kotii vihkimään ja mitä kuluja siitä tulee?

Niin mä vähä mietinki mutta halusin kuulla kommetteja jos jollain ois vastaavaa. Pitää soittaa ja kysyy voi olla että joku pappi suostuiskin. Tai toivossa on ainakin hyvä elää!

Ei kai luterilaisetkaan papit sentään mihin vaan suostu? Mikä pappi tulisi vain "muodon vuoksi" paikalle eikä saisi siunata liittoa, rukoilla tms.? En itse ainakaan sellaista arvostaisi. Silloin pitäisi kyllä maistraatissa käydä tai hyväksyä ne kirkolliset jutut. Ja kuten tekstini välissä lukee, en itse kuulu mihinkään kirkkoon tms.

no voi elämä, ei tietenkään voi kirkossa kieltää "jeesustelua ja virsiä". teidän on sit ootettava toista päivää.

ja anteeks vaan, mut mitä teet vihkiraamatulla? jos et usko kirkon oppeihin? ja miksi sitten kuulutte kirkkoon, jos noin ajattelette?

vastauksenkin saat. se on ei. vihkiraamattua et saa maistraatista.

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
no voi elämä, ei tietenkään voi kirkossa kieltää "jeesustelua ja virsiä". teidän on sit ootettava toista päivää.

ja anteeks vaan, mut mitä teet vihkiraamatulla? jos et usko kirkon oppeihin? ja miksi sitten kuulutte kirkkoon, jos noin ajattelette?

vastauksenkin saat. se on ei. vihkiraamattua et saa maistraatista.

Mutta seurakunnalta sai. Siis kun kuului seurakuntaan. Vaikkei kirkossa vihitty.

Yhteistyössä