Haaveissa vauva 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa mukaan Sacha, kiva saada uusia kuumeilijoita jutustelemaan! Lisäsin sinut tuohon tämän ketjun listaan ja voit itse lisäillä siihen enemmän tietoja jos haluat. :)

Pitäisiköhän muuten vähän yrittää päivitellä tuota muutenkin, esim. poistaa sellaisia nimiä, joita ei ole täällä aikoihin näkynyt? Toisaalta ei kai ne siellä haittaakaan...

Minusta on kans tosi mukava käydä täällä vähän avautumassa ja jakamassa kokemuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa. Ei sitä miehelle tosiaan viitsi kaikista asioista selittää, eikä se ymmärrä samalla lailla kuin joku täällä :)

Ihanaa, enää yksi työpäivä ja sitten viikonloppu!!!

Kiitos paljon tervetulotoivotuksista! Täällä vaikuttaa olevan mukavanoloista porukkaa keskustelemassa (muistakin kuin kestoaiheista tyyliin terot ja limat ;) ) Kivaa.

Puit, Liliania, erinomaisesti sanoiksi omat tämänhetkiset tuntemukseni. Jotenkin sitä naiivisti ajatteli, että sitä heti tärppäisi kun vaan hommaan ryhtyy. Mutta varmaan vielä naiivimpaa on tämä pelko, jonka olen jo ehtinyt itselleni kehitellä, mahdollisesta lapsettomuudesta. (Nyt jos tämän lukee joku jo vuosia lasta yrittänyt, niin varmaan hermostuu, ja siksi tässä omaa naiiviuttani yritänkin kömpelösti korostaa)

Itse asiassa, tällä hetkellä en ole edes varma, kumpaa tulosta enemmän jännitän, sikäli kun vauvalla ei sinänsä ole vielä periaatteessa mikään kiire, plussaa ja sen mukanaantuomaa radikaalia muutosta, vaiko negaa, ja pettymystä ja sataa kysymysmerkkiä koskien omaa hedelmällisyyttä. (Mun täytyy tässä vaiheessa tehdä selväksi se, että olen luonteeltani paitsi kärsimätön, myös auttamaton hypokondri!)

Minne päin olet Johkuliini suuntaamassa? Kiitoksia myös paljon plussatoivotuksista. Raportoin heti, jos vaikka ratkeankin testailemaan ennen aikojani.

Myönnän, etten ole ihan koko ketjua viesti viestiltä lukenut, ja siksi kysynkin mistä pâin kaikkialta te oikein kirjoittelette? Itse en asu Suomessa, mutta tosi mukava on päästä puhumaan nimenomaan näistä asioista omalla äidinkielellä!

Kivaa iltaa kaikille!

Hei Noa, sun viestisi ehti tulla sillä välillä kun omaani naputtelin. Kiva kun laitoit mut mukaan listalle :)
Joo, olen kyllä itse sitä mieltä, että miehelleni en ainakaan toistaiseksi näistä biologisemmista asioista avaudu, ihan vaan siitä hyvästä ja yksinkertaisesta syystä, että mielestäni niillä on aikamoinen anti-sex vaikutus!
Eikä mulla ole täällä missä asun tällä hetkellä oikein ketään sellaista kaveriakaan, jolle näistä asioista puhua. Niin että vielä kerran, tosi mukava kun löysin seuraanne!

Tervetuloa mukaan sacha. Sun teksti peloista ja odottelemisen vaikeudesta kuullostaa tutulta. Toivottavasti pääset plussaamaan pikaisesti. Mistä päin maailmaa kirjoittelet? Mäkään en jaksa miehelle jatkuvasti kuumeilla, eikä se varmaankaan jaksaisi päivittäin näitä jorinoita edes kuunnella.

Joku kyseli työterveyshuollon työhöntulotarkastuksesta. Ei siellä varmastikaan mitään raskaustestiä oteta, ei ainakaan meidän tth:ssa. Yleensä tutkitaan perusverenkuva ja ehkä maksa-arvot. Joskus ekstarana kolesteroliarvot ym.

Mulla menossa kp 7/26 ja ovislaskureiden mukaan ovis olisi joko 13.2 tai 14.2. Pitää järjestää miehelle jotain kivaa ystävänpäiväohjelmaa ;) Ostin myös kahdenlaisia ovistestejä ja ajattelin testailla ensi viikolla ovistakin. Viime kierrossahan en saanut clearbluen digitaalisella testillä plussaa vaikka kypsä folli ultrassa näkyikin. Tosin testasin vain kp 9-14, jos se olikin sitten myöhemmin? Tai sitten ei puhjennut?

Mä käyn päivätyössä, kaikki vapaa-ajat opiskelen ja joskus ehdin jopa liikkumaankin. Luulisi että ajatukset saisi joskus irti tästä vauva-asiasta, mutta ei... Aina se on mielessä, etenkin tässä kierron puolivälissä ja lopussa. Pitäiskö kokeilla jotain hypnoosia tai muuta, jotta saisi ajatukset johonkin muuhunkin joskus ;)

Mukavat illanjatkot.

Apua....nyt oon ihan skeptinen tän mun uuden duunin suhteen. Googlasin just "kolmivuorotyön" ja kaikenlaista juttua löyty....enimmäkseen negatiivistä. Oon siis sos.alalla ja nyk. duunissa ollut päivätyössä, mut sitä ennen ollut monta vuotta 2-vuorotyössä asiakaspalvelualalla ja silloin kyllä nautin vapaapäivistä, eikä viikonloppuduunit silloin tällöin haitanneet, mutta se yötyö...Siitä mulla ei oo kokemusta....Kaipa se pitäis ottaa niinkun baarin meno...- se jurri heheh...

Pelottaa vaan et jos miehen kaa ei koskaan ehitä nähä, se päivätyössä, ja/tai jos oma rytmi ei normalisoida, tulee univaikeuksia tai vaikeaa olla hereillä....En silleen oo huolestunut siitä et jos tulisin raskaaksi ja pitäis tehä yövuoroa, sillä käsittääkseni raskaana voi pyytä vain päivätyötä jos ei pysty tekeen yötä...No mutta, parempi uusi duuni kuin se mitä nyt teen...eli päivähoito-ala + henkilöstopula=ei hyvä...

Sitten kun on aika palata äitiyslomalta töihin voi AINA miettiä uudelleen, että oliko tää mun hommaa ollenkaan...:)

Kuuntelin Ylou Tubesta niin ihana biisin: googlatkaa Kurt Nielsen+Hallelujah.....AAAAH!Tippa linssissä!Ihan versio loistavasta biisistä jonka esittävät 4 loistavaa norjalaismuusikkoa!

Itse ainakin tykkään kovasti kolmivuorotyöstä. Meillä on sellainen tasainen rytmi työssä, ettei esim. montaa yötä ole peräkkäin. Kokeilin pari kuukautta päivävuoroa ja se ei taas sopinut mulle ollenkaan. Olin koko ajan väsynyt. Nyt olen paljon pirteämpi kuin silloin. Mun mies tekee kans vuorotyötä ja meillä ainakin vapaita tulee enemmän kuin jos olisin päivävuorossa. Mulla ei yövuoro sekoita rytmiä oikeastaan mitenkään. Ja palkkakin on parempi, kun vuorolisät tulee =).

Olen itse sos. alalla ja ei meillä ainakaan mitään raskaustestiä tehty työhöntulotarkastuksessa. Ihan perusjuttuja vaan.

Tervetuloa sacha! Mä oon tätä toitottanut aikaisemminkin, mutta on kyllä mukavaa lueskella teidän ajatuksia, jotka useimmat voisivat olla suoraan minun päästäni! Meilläkin varsinainen "yritys" on oikeasti vasta alkamassa, mutta mulla on sellainen olo, että tätä asiaa olisi väännetty jo pitkään sen takia, että miehen taivuttelu oli niin pitkä prosessi. Ja välillä oikein pitää toppuutella omia ajatuksia ja pelkoja, sillä oikeastihan ja voi hyvin käydä niin, että plussa tulee nopeasti tai ainakin sen vuoden sisään. Jotenkin sitä kai vaan varautuu pahimpaan ja kuvittelee vaikka mitä lapsettomuudesta lähtien.. vaikka sellaisesta ei voi puhua mitään vielä pitkään aikaan. Mutta nyt pitäisi saada vielä muutama päivä nopeasti kulumaan, niin sitten voisi alkaa odottelemaan sitä ovista saapuvaksi.. ja sitten saada nopeasti kulumaan seuraavat kaksi viikko jne. :) No ei , oikeastihan päivät menevät tosi nopeasti, pitää vaan saada vähän näitä ajatuksia kuriin.
Mukavaa viikonloppua!

Ihan kuin olis täti jo kolkuttelemassa ovvella, ainakin tuntemukset ovat sen suuntaiset =(
Hiukan huononolon -aaltojakin kyllä havaittavissa, mutta sen verran skeptinen kyllä olen ettei toivoa raskaudesta luultavasti ole.
Saa nähdä vietetäänkö meillä ystävänpäivää romanttisesti "perse verta vuotaen", hehheheheheee!
Tervetuloa joukkoomme turisemaan ja jännäämään Sacha. Täällä tosiaan mennään ekaa luomukiertoa kp 23/? ja jännää katsoa mitä kierrolle on tapahtunut. No jos ei täti hyökkää ensi perjantaihin mennessä, niin varmaan testailen ekan kerran.

Työvuoroista: Itse en tuohon kolmivuoroisuuteen osaa kommentoida mitään kun meillä on tavallaan neljä vuoroa (joista tasan yksi osuu iltaan).

Moi kaikki. Perjantaipäivän kuulumisia täältä päin.. Ulkona on ihana auringonpaiste, lähtisin mielelläni vähän ulkoilemaan, mutta pääni on ollut aamusta asti kuin lasia. Taidan mennä ottamaan pienen siestan, silmät varmaan väsyneet tästä monitorin tuijottamisesta. Vielä pitäisi kuitenkin jaksaa kääntää sivukaupalla tekstiä iltaan mennessä.

Joku kyseli mistä päin kirjoitan. Tällä haavaa itäisestä Ranskasta päin. Täällä alkaa olla jo aika keväinen sää, noin niinkun auringonpaisteen osalta, viileää on edelleen. Hauska huomata, kuinka tuo päivien pidentyminen heti nostattaa mielialaa.. Noh, nimenomaan tämän päivän osalta en sano mitään, mutta noin yleisesti ottaen.

Mitä jännäyspuoleen tulee, voin sanoa, että nyt täällä aletaan jo ihan oikeasti olla hermona.
Menkat ne nimittäin loistaa edelleen poissaolollaan, vaikka nyt jo kp 31. Tämä on ennenkokematonta, etten sanoisi ennätys. En ole kyllä ikinä ennen kauhean tarkkaa kirjaa kuukautisistani pidellyt, mutta sen verran tiedän, että harvoin jos koskaan on 25pv raja ylittynyt.

Olen päättänyt yrittää olla vahtimatta "oireitani", mutta nyt mulla alkaa oikeasti olla sellanen olo, että nyt on jotain tapahtumassa. Jos ei raskaus niin sitten varmaan jonkunsortin hermoromahdusoireyhtymä.. Vihloo alavatsasta (ei tosin enää niin paljon kuin noin viikko sitten) ja nännejä särkee (ennen kuukautisia on aina ollut koko rinnat tosi arat, mutta nyt vain nännit), päätä kiristää ihan kuin sen ympärille olisi kierretty joku kuristuspanta. Muutenkin on sellainen olo kuin kulkisi koko ajan ihan kuin joku huppu päässä, vähän kuin koko ajan puoliunessa. Mutta en piruuttanikaan testaa, ennen kuin ehkä huomenna tai sunnuntaina.

Huomenna ollaan menossa katsomaan miehen kanssa asuntoja, ollaan vasta muuttamassa yhteen. Vähän jännittää edessäoleva pikkukaupunkiin muutto. Olen viime vuodet asunut isommissa kaupungeissa, ja saa nähdä, kuinka nopeasti opin suhtautumaan uuteen "kyläyhteisöön".. Heh. Noh, eiköhän se suurimmalta osin riipu ihan omasta asenteesta, tai niin ainakin yritän ajatella.
Mutta nyt painun vähäksi aikaa vällyjen alle ja yritan saada päänsäryn häivytettyä unen keinoin. Mukavaa perjantaipäivää ja viikonlopun alkua kaikille!

Hyvää perjantaipäivää kaikille!

Täällä vietetään työviikon viimeisiä hetkiä, ja mitenkäs muutenkaan kuin ei-työn-merkeissä :)

Mukava kuulla Sacha, että siellä jo kevätaurinko paistelee! Toivottavasti täälläkin pian, kyllä se vaan niin piristäisi. No, kevättä kohti mennään onneksi koko ajan. Kyllä noi sun oireet kuulostaa niin lupaavilta, mutta ei mennä vielä asioiden edelle. On täällä ennenkin oireita ollut jos jonkinlaisia, mutta ollut väärä hälytys. Toivotaan kuitenkin parasta ja pidetään peukkuja :) Mulla olisi vielä yli viikko, ennenkuin voi alkaa oikeasti jännäilemään, en malttais odottaa. Mutta olen kyllä asennoitunut siihenkin, että menkat alkaa, tietenkin.

Joo, ei mulla mitään asiaa. Palailen linjoille vaikka illansuussa, jos täällä vielä keskusteltaisiin!

Tervetuloa Sacha! Pieni kateus iski mieleen - ollapa Ranskassa :) *huoh*

Huh mä olen mennyt ihan sekaisin, sorry kaikki! Ei tahdo millään muistaa kaikkien tilanteita, mutta älkää hermostuko, jos kyselen samoilta samoja asioita n:nnettä kertaa :)

Heiiii!

Ihanaa, perjantai-ilta rauhassa yksin kotona! Oon varustautunu pepsi max-pullolla ja kismet-pussilla, ja aion istua netin ääressä ja käydä kylvyssä ja katsoa jotain hömppää mitä on tullu tallennettua joskus kun ei oo ehtiny katsoa...

Ensin onnittelen Herttaa tädin vierailusta (harvoin sitä noin paljon on odotettu!) ja Wilmaa uudesta työpaikasta! Ihanaa että sait noin nopeesti uuden duunin, kun olit jo niin kypsä siinä nykyisessä. Tuttu tunne...

Ja tervetuloa joukkoon, Sacha! Me ollaankin kohta tulossa sinne 'teille päin' lomailemaan, maaliskuun alussa kolmeksi viikoksi La Graveen. Ah, tuskin maltan odottaa!

).( Täällä menossa nyt kp 36. Enteilee normaaliakin pidempää kiertoa (ollut 31 tai 35 tähän asti), jos ei nyt enää tänään ehdi täti tulla paikalle. Tai mahdollisesti plussaakin, mutta siihen en jaksa oikein uskoa =/ Ovistestejä en käyttäny tässä kierrossa, koska kuvittelin bonganneeni oviksen limoista ja vatsakivusta kp 20 kohdalla pari vkoa sitten keskiviikkona. Sitten kuitenkin sain limaisen yllätyksen myös perjantaina ja vielä kaupan päälle sunnuntainakin! En sitten tiedä mikä noista olis ollu se oikea merkki oviksesta =O Pöllyteltiin kuitenkin lakanoita ke, to ja la, joten joka tapauksessa suurin piirtein meni oikein =)

Ja ennen täti on tullu säännöllisesti 14 pv oviksesta, joten se ovis onkin ollut vasta sunnuntaina niin on sitten vaan muutaman päivän pidempi kierto menossa. Mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei oo ollu. Mutta katellaan, nyt en oikein osaa edes jännittää mitä sieltä on tulossa. Eka kerta kun oon tässä vaiheessa kiertoa ihan kylmän rauhallinen!

Lumis, ollaan pitkästä aikaa samaan aikaan linjoilla =)

Pahoittelut tädistä! Ja eikun uuteen nousuun taas... Viimeks jännäiltiinkin samaan aikaan, mutta kun mulla nää kierrot on ärsyttävän pitkiä niin oon tippunu vauhdista ;)

Ja kun nyt aloitin tän avautumisen, kerron teille vielä uudet kiemurat mun työkuvioista...

Eli mähän oon ollu tooosi kypsä tuolla jo pitkään. Syksyllä kattelin aika aktiivisesti uusia hommia, mutta ei osunu kohdalle mitään. Marraskuun alusta ollaan sitte menty syvemmälle ja syvemmälle ketutukseen koko ajan, kun uudet systeemit ei oo pelittäny ollenkaan ja kaikki on ollu ihan pirullisen hankalaa ja rasittavaa. Hermot on menny monenmonta kertaa.

Pari viikkoa sitten tuli joku viimenen niitti ja meni sen verran kuppi nurin että huusin naama punasena jotain kirosanalitaniaa pomolle =/ Huh, oikein hävettää näin jälkikäteen! Sen jälkeen marssin neukkariin soittamaan entiselle pomolleni, ja kysyin pääsenkö takas töihin niille... Se lupas että mulle varmaan olis töitä huhtikuusta alkaen, ja lupas ilmottaa parin viikon päästä eli varmaan nyt sitten alkuviikosta.

Ton episodin jälkeen juttelin sitten vielä toisen pomon kanssa. Itkin ja kirosin ja kiukuttelin, ja pisteenä iin päälle kerroin että olin jutellu entisen työnantajan kanssa ja luultavasti lähdössä sinne takas, ja että vauvaa yritetään ja ties mitä kaikkee muutakin avauduin sille =O Just ne kaikki asiat mitä yleensä kehotetaan työnantajalle kertomaan ;) No anyway, teki hyvää jutella sen kanssa, mutta ei se mun duunitilanteeseen pysty mitenkään vaikuttamaan, joten...

...jatkoa seurasi viikon kuluttua... Meni jostain ihan tyhmästä pikkuasiasta taas hermot ihan totaalisesti. Itkin neukkarissa puol tuntia, sitten sain onneks varattua ajan lääkäriin saman tien. Siellä istuin tunnin itkemässä ja juttelemassa, ja lopuks se passitti mut sairaslomalle viikoks, ja sanoi että mee sen jälkeen juttelemaan sun pomon kanssa. Nyt on siis viikko hermolomaa takana, ja maanantaina muka pitäis mennä töihin. Pelkkä ajatuskin ahdistaa niiiiin paljon, että varasin meidän omalle työterveyslääkärille ajan ma aamupäiväksi, ja todellakin toivon että se jatkaa mun sairaslomaa... Mä oon satavarmasti päättäny, että mä en enää tonne töihin mene, joten mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää...

Huh, rupes ahdistamaan pelkkä ton työpaikan ajatteleminenkin... Taidan mennä kylpyyn lukemaan uutta sisustuslehteä että saa taas muuta ajateltavaa!

Ihanaa viikonloppua teille, ihanaiset =)

Sacha; tervetuloa joukkoon tummaan!

Kyllä se on kumma miten pään täyttää miltei kokonaan ajatus vauvan saamisesta. Ihan kuin ei mitään muuta tärkeää tässä elämässä olisikaan. Ja ketkäs kaikki täällä kirjoitti niistä lapsettomuuspeloista? Ihan samat ajatukset mulla pyörii päässä, pelottaa kertakaikkiaan, että jos niitä lapsia ei sitten saadakaan.

Helmi: eipä kovin kaksiselta kuulosta tuo sun työkuvio. Hyvä vaan, että oot pyytänyt sairaslomaa, eihän nyt työ saa olla sellainen peikko, joka vie kaikki voimat... Voin sanoa ihan kokemuksesta, että kun tykkää työstään ja työkavereistaan, ja viihtyy työpaikalla, jaksaa paljon paremmin. Mulle on sellainen onnni sattunut kohdalle, mutta saa nähdä kauanko se kestää - odottelen uutista vakinaistamisesta. Se on todennäköistä, mutta ei vielä varmaa, joten enpä paljon uskalla vielä ilakoida... Mulla taitaa olla menoillaan joku kp 18.

Roikuin netissä kyllä, mutta jostain syystä ei päivittynyt sivu - en hoksannut, että olit Helmi myös linjoilla! Kovasti peukutuksia! Kyllähän normaalia pitempi kierto nostattaa toiveita ;) Milloin aiot testata?

Tuo työkuvio kuulostaa tutulle... Edellisessä pitempiaikaisessa työpaikassani asiat meni aika tavalla huonosti... Työilmapiiri oli tosi huono. Toisinaan itkin, kun ajoin takaisin kotiin. Ei se ole normaalia eikä niin saisi olla. Olisin epäilemättä mennyt ihan pian hakemaan sairaslomaa, kun tuntui, että ei jaksa. Mutta siinä tapauksessa kävi sillä tavalla, että olin määräaikaisella työsopimuksella tehnyt eri mittaisia pätkiä yhtäjaksoisesti neljä vuotta ja viikon varoitusajalla soppari loppuikin. Mutta hyvä niin. Nyt on paljon fiksumpi duuni ja fiksummat työkaverit :) Lähipiirissä on tullut nähtyä pahoja loppuunpalamisia ja kiitos ei omalle kohdalle. Pidä Helmi pintasi ja vaadi lisää saikkua jos vain yhtään siltä tuntuu!

Todellakin aion pyytää lisää sairaslomaa, vaikka samaan aikaan onkin sellanen olo, että oon tosi huono ihminen kun en pysty työtäni hoitamaan (vaikka h...ti hoitaisinkin jos työkalut ja systeemit toimis niinku pitäis)... Mä oon viimesten viikkojen aikana niin monta kertaa käyny vessassa itkemässä, ettei tosikaan. Ja lisäks toi duuniahdistus on vaikuttanut mun koko elämään niin, että oon ollu ihan masentunu enkä oo jaksanu innostua mistään tai tehdä mitään.

En ollu urheillu joulun jälkeen, kun yleensä kävin monta kertaa viikossa jumpassa tai salilla. Tällä viikolla vasta alottelin uudelleen. En oo tosiaankaan jaksanu tehdä ruokaa, vaan syöny sitte leipää tai jotain roskaruokaa jos mies ei oo kokannu. Suklaata ja herkkuja on menny ihan liikaa, koko ajan tekee mieli jotain hyvää. Yllättäen farkkujen vyötäröt on ruvennu vähän kiristämään, ja olo on sellanen possumainen mikä sitten taas osaltaan pahentaa olotilaa henkisestikin... Ja lääkäri vielä kehtas mulle sanoo että on sulla varaakin vähän lihoa, teki mieli tintata ;) No ehkä se joittenkin mielestä on niin että kaikilla normaalipainosilla on varaa lihoa...

Ja lista jatkuu... En ollu siivonnutkaan ikuisuuksiin, nyt oli 'pakko' kun tuli ulkomaaneläviä kylään. En vaan enää kiinnittäny huomiota kaikkeen siihen hiekkaan ja pölyyn mitä eteisessäkin pyöri. Toi on jo aika huolestuttavaa, kun yleensä mä saan kura-aikaan aina muutaman päivän välein kohtauksen lattialla olevasta hiekasta...

Ja mä niin innoissani olin järjestämässä niitä meidän häitä, enkä suostunu siirtämään niitä myöhemmäksi vaikka mies sitä ehdottikin, kun tajus kuinka sippi mä olin ton duunitilanteen takia. Sitten tona perjantaina kun sitä saikkua kävin hakemassa, tajusin että en mä pysty, on vaan pakko viheltää peli poikki... Olis pitäny muutaman päivän aikana hoitaa miljoona asiaa, jotka oli jääny turhan viime tinkaan. Ja kai se olis kiva niistä järjestelyistä vähän nauttiakin. No, häät on siirretty alustavasti marraskuulle. Katsotaan sitten tilanteen mukaan jos se plussa jossain vaiheessa pamahtaa kehiin...

Tuntuu siis että ton duunikökön takia koko elämä on menny vähän ankeeks. Prkl jonkun hiton työn takia, ei mitään järkee! Sitä paitsi tollasella stressaamisella ei varmasti tuu plussakaan =/

Huh, tulihan avauduttua... Teki ihan hyvää saada kirjottaa koko juttu, vaikka kukaan ei sitä edes jaksais lukeakaan...

Mä kuitenkin jaksan vielä toivoa, että plussa saadaan kehiin jossain kohtaa toivottavasti kevään aikana, ja että sitten voisin olla muutaman vuoden kotona, ja sitten joskus kun taas palaan työelämään, löytäisin työn missä oikeasti viihdyn ja haluan olla hyvä... Ei kai toi niin paljon oo vaadittu, eihän?!

Helmi, tuo kuulostaa tosissaan siltä, että oot uuden työn tarpeessa! Mä luin tuon sun jutun kokonaan, kuulosti kyllä tosi pelottavalta. Pelottavalta lähinnä siks, että kenenkään ihmisen elämä ei sais mennä siihen, että se työ on kaikki, ei hyvässä eikä pahassa. Työ on vain osa elämää ja sen lisäksi pitäisi jaksaa harrastaa ja hoitaa muita elämän osa-alueita - kuten häiden järjestämistä :) Niin paljon kuulee juuttuja loppuunpalamisista... Yhtä sellaista olen katsonut erittäin läheltä, se tapahtui läheisimmälle ystävälleni. Siinä tapauksessa kävi niin, että tämä ihminen elää loppuunpalamisepisodiansa jo kolmatta talvea peräkkäin, eikä ole toipunut oikeastaan vieläkään. Hän sai vakavanpuoleisia mielenterveysongelmia, joiden vuoksi nyt syö lääkkeitä ja käy erilaisissa terapioissa. Välillä hänellä on huonompia ja välillä parempia kausia, mutta hän on joutunut tinkimään isosta osasta normaaliin elämään kuuluvia asioita, jotta jaksaisi edes jollain tavalla pysyä työelämän syrjässä kiinni. (Ja ne huonot kaudet on sellaisia, että ystäväni ei jaksa nousta juuri sängystä ylös.) Sitä ei ole ollut helppoa katsoa vierestä, ja tällä kokemuksella voin sanoa, että kaikki keinot kannattaa käyttää, jotta mielenterveys säilyisi - minkäänlainen työ ei korvaa sitä, että pää pysyy terveenä.

Toivottavasti teillä pian tärppää, jotta pääsisisit siihen maailman ihanimpaan työhön - äidiksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Philippa*:
Toivottavasti teillä pian tärppää, jotta pääsisisit siihen maailman ihanimpaan työhön - äidiksi :)

Kiitos Philippa, toi oli tosi ihanasti sanottu ja lohdutti mua paljon!

Onneks muutkin on sitä mieltä että tilanne kuulostaa pahalta, ettei mulla oo sellanen olo että valitan turhasta... Vaikka itse tiedän että en sitä tee, mutta jos kaikki suhtautuis niinku tää mun toinen pomo (tyyliin nuku yön yli, ja ota vähän sellanen hällä väliä-asenne) niin tuntuis että mussa on jotain vikaa kun ei hermot kestä tota duunia...

Huh joo, olis aika mennä nukkumaan... Huomenna juhlitaan taas, miehen isän 60-vuotissynttäreitä... Viime aikoina on ollu ihan hurjan paljon juhlia, enemmän ku pikkujouluaikaan, hullua! Toivottavasti monissa monissa seuraavissa juhlissa voin olla hyvällä syyllä kuskina =)

Kauniita unia ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

Heissulivei kaikille!

Täällä mietiskelen, että millaista on kiinnittymiskipu? Onkohan se mahan vääntämistä vai enemmänkin sellaista vihlontaa.... Tänään oli aamusella mahakipua ja tietysti toiveissani mietin, että olisko kiinnittymiskipua, kun nyt on se kuusi päivää mahdollisesta hedelmöittymisestä kulunut. Kaikkea sitä alkaa pohtimaankin =).

Pitää tästä lähteä nukkumaan, jotta jaksaa taas yön valvoa töiden merkeissä.

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Hertta81 26/28, P-K, Y 12/07
Minerva
SiniLilja 30/32, pk-seutu, Y 02??/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Sacha 28v

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07

--------------------------------

Tässäpä taas lista, otin itseni pois, kun käyn niin harvoin, ja en ilmeisesti muutenkaan mahdu perinteiseen yritys-muottiin, kun ekaan kiertoonkin meni yli 3 kuukautta... Mutta plussaonnea kaikille!

Helmi, minäkin luin juttusi. Toivottavasti asiat selviävät jollakin tapaa, ja onhan se jo ensimmäinen askel, kun myöntää itselleen, että ei jaksa (kun joskus kuulee juttuja, että joku elelee äärirajoilla pitkään, ja sitten joku päivä ei pääse sängystä ylös), hyvä siis, että oot saanu lomaa, ehkä sitten voimatkin palautuu vähitellen. Kylpy ja sisustuslehti kuulosti hyvältä rentoutumisidealta :)

Suunnittelin itselleni elokuvailtaa, mutta ennen sitä monta asiaa hoidettavana (opiskelujuttuja, lukemista ja kirjoittamista, kuten tavallista), parempi siis jatkaa, niin ehtii tämän päivän puolella katsoa elokuvankin.. Rentouttavaa viikonloppua itse kullekin!

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Hertta81 26/28, P-K, Y 12/07
Minerva
Sinililja 30/32, pk-seutu, Y 01/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Sacha 28v

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07

Päivitinpä listan omalta osaltani.

Helmi, pidä kunnon tauko ennen töihin paluuta. Sen jälkeen voi tuntua vielä hankalammalta palata sinne, mutta viikon lepolomasta ei varmasti ole mitään hyötyä ja tilanne on kohta sama. Työn pitäisi olla vain osa elämää, jotta voimia riittää myös vapaa-ajalle.
Mä täällä mietin, että josko sitä jaksaisi vielä lähteä salille.. tekisi mieli saunaan, mutta näön vuoksi joutuisin ehkä tekemään vaikka pari vatsalihasliikettä.. saa nähdä pääsenkö ylös tästä tuolista. Punaviinipullo keittiössä houkuttaisi myös, ei hassumpi vaihtoehto salille ;)
Mukavaa lauantai-iltaa!

Ihanaa lauantai-iltaa tännekin!

Mulla on siis nyt viikonloppu ilman miestä. Vietimme juuri ystäväni (viimeisillään raskaana) kanssa tyttöjen päivän, kävimme syömässä ja shoppailee, ja juttelimme vauvoista ym. :) Oli oikein ihanaa päästä oikein kunnolla juttelemaan tyttöjen juttuja :) Nyt nautin punaviiniä ja katselen telkkaa/surffailen netissä. Meneehän tää viikonloppu näinkin!

Helmille jaksamista etenkin töiden, mutta myös hääjärjestelyjen ja vauvajännäilyjen kanssa. Ja muista, paistaa se aurinko risukasaankin :D (*savolainen sanonta*)

Minuakin kiinnostaisi millaista se kiinnittymiskipu on, ja milloin sitä pitäisi tuntea? Mulla taitaa olla nyt kp 23 eikä minkäänlaista oireita ole ollut, paitsi yhtenä yönä vihlaisi alavatsaa ilkeästi. EN nyt muista mikä päivä se oli. Mutta vielähän tässä on päiviä jäljellä, tuntuu vaan menevän niin hitaasti...

Pikainen tilannekatsaus; täti ei tullut tänäänkään paikalle. Viimeks oli kaikennäköisiä oireita pari päivää ennen vuodon alkamista, mutta nyt ei sitten niin mitään.

Oltiin miehen isän 60-vuotisjuhlissa, jossa tietty sitten koko suku ja paljon uusiakin ihmisiä. Ja neljä sellasta tutumpaa ihmistä kävi kyselemässä että jokos niitä lapsia kohta... Ikinä ennen eivät oo maininneet sanallakaan, tuntu että mulla lukee otsassa "vauvakuume"!

Ja miehen ihana setä sano mulle, että sen takia vaan kyselee, koska sillä on sellanen fillis että musta tulis tosi hyvä äiti. Tuntu hyvältä kuulla =)

Rentouttavaa iltaa ja sunnuntaita kaikille!