Haaveissa vauva 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, mites täällä näin hiljasta on... Huhuu!!! Missä kaiiiiikkiiiiiiiii???

Utelias pahalainen: Tuu kiireellä kertomaan oireita!!! Jännittää siun puolesta :) bdbdbd Eihän vaan oo se täti prkl tullu kylään?

Mulla on käynyt ihan uskomaton nakki...sain nimittäin sen toisenkin duunin mistä täällä jo hehkutin. Eli kyse on sos.alan projektityöstä joka tosin on vain 31.12.08 asti, mutta mahdollisesti jatkuu, mutta todella mielenkiintoista työtä. Eli tänään soittivat ja tarjosivat sitä ja snaoin, että olen vastaanottanut jo vakituisen viran mutta haluan vielä miettiä. Pähkäilin koko aamun töissä ja lopulta päätin, että kyllä minua sittenkin kiinnostaa enemmän se projektityö, sillä palkka on yhtä hyvä kuin 3-vuorotyössä, mutta se on kuitenkin vain päivätyötä.

Mietin tietty asiaa myös raskauden kannalta, mutta pitäähän sitä nyt elää normaalisti ennekuin on raskaana...ja vaikka raskaus yllättäisi ei kai se mtn haittaa kun on ollut jo hyväpalkkainen työ sitä ennen sen 6kk. Ja vaikka työ ei jatkuisi uskon, että sen kautta voi taas saada paljon muita hyviä töitä.

Ehkä stressaan nyt taas liikaa näistä vauvajutuista kun ei kuitenkaan koskaan voi tietää miten kauan menee ennekuin saa sen vauvan syliinsä...Eli parasta vaan tehä kaikkia kivoja juttuja ja töitä kun voi....Ja raskaushan ei estä työntekoa....:)

Jippii!Eli tällä hetkellä mulla on 2 hyvää duunia, tosin hyvin erilaista, enkä tiedä valitsinko oikein, mutta otan riskin.

Fiilistellen kohti Vilnaa....Wilma :) ++++-tuulia!!!

Onneksi olkoon Wilma! Itse oon kans sitä mieltä että ei kannata liikaa miettiä tulevaisuutta vaan elää tätä päivää, sillä koskaanhan ei voi tietää mitä tapahtuu. Toivottavasti nämä viimepäivien hyvät uutiset loisi tänne lisää hyviä uutisia!!!+++

Täällä siis mennään kp 28 ja kaikki alkuviikon vatsakivut ym. on ollut tänään poissa. Nyt oottelen vaan muutaman päivän ihan rauhassa ja testailen alkuviikosta jos ei menkat sitä ennen ala.

Herranjestas sentään...täällähän oli mainioita uutisia luettavana. Ensiksi toivotan kaikille HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ (vaikka jo mennäänkin loppuiltaa kohden) ja seuraavat onnentoivotukset menevät tietenkin Helmille plussauksesta.
Nyt sitten me muut kovaa vauhtia perässä odotudpuolelle. Itse edelleen odottelen menkkojen alkamattomuutta =)
Enpäs sittenkään taida vielä huomenna testata ettei tule hätäiltyä. Eli jollei sunnuntai-iltaan mennessä ole mitään kuulunut niin ajattelin laittaa testiä kehiin maanantaina aamusta. Pitäkää mulle peukkuja pystyssä ettei viikonloppuna padot aukea.

Ihanaa ystävänpäivän loppuhuipentumaa kaikille haaveilijoille ja plussanneillekin!!!!

Ja onnittelut Wilmalle loistouutisista! Uskon kyllä että teit oikean valinnan - ja aina on mahtava tilanne kun on mistä valita! Koska tuo uusi työsi sitten alkaa? Onko sulla siltikin maaliskuu lomaa?

'Pahikselle' ja Noalle peukutukset bd bd bd bd!!!! Kuulostaa lupaavalta! Mennään sitten kaikki yhdessä tonne odotuspuolelle, en mä uskalla yksin ;)

Niin ja kävin tänään taas juttelemassa lääkärin kanssa. Nyt oon ihan hyvillä mielin, kun se sanoi että kukaan ei pakota mua takas töihin missään vaiheessa, ja että sen ajatuksen takas menosta pitäis tulla multa. Ja että jos mä vaikka loppukeväästä ja alkukesästä jaksaisin hetken olla töissä, niin eiköhän se olis sitten siinä! Kuulosti kyllä sinänsä hyvältä, vaikka olinkin päättänyt että en tonne enää mee. Mutta kun toi plussa pärähti, niin lakkas uudet duunit kiinnostamasta... Enkä sinne entiseen haluu mennä takas, koska se on suht rankkaa fyysisesti, enkä halua niille ihanille ihmisille tehdä sellasia ohareita että tuun töihin ja sit oonkin saikulla vähän väliä.

Mutta kaikin puolin siis positiivisella mielellä, pitkästä aikaa!

Uskaltauduin jo kirjoittamaan tonne odotuspuolellekin... Onneksi meillä on se oma ketju siellä, koska lokakuisten ketjussa oli melkoinen sota käynnissä, eikä tehnyt mieli liittyä porukkaan siellä...

Pakko kertoa syy miksi tähän aikaan sairaslomalla kirjotan tänne; kun olin vihdoin illalla saanut unta, ja ehtinyt nukkua muutaman tunnin, koira rupes rähjäämään jotain rapusta kuuluvaa ääntä. Heräsin siihen viiden jälkeen, ja sitten en taas saanutkaan unta. Kyllä ketuttaa! No, kohta mies nousee ylös niin sitten voinkin taas vuorostani jatkaa unia, josko se sitten onnistuisi ;)

Toivottavasti saadaan pian lisää plussia tähän ketjuun!

Pus och kram, yritän taas painua pehkuihin kun ei silmät pysy auki...

Huomenta tännekin!

Olipas hyviä uutisia täällä!

Onnittelut Wilmalle!!! Niinpä, on suuri onni saada tehdä työtä mistä tykkää!

Ja Helmillä on varmasti hyvät fiilikset nyt! Rentoudu ja laita taka-alalle työasiat, niitä kerkeet varmaan tosiaan keväämmällä miettiä sit uudestaan :)

Voi Pahis! Siulla taitaa maltti riittää, mut meillä muilla näköjään ei :) Tuu sit välittömästi kertoo tuloksia, kun oot millon testannu! :D bdbdbdbdbd

Hertta kp14

Huomenta ja mukavaa perjantaita teille!

Onnittelut Wilmalle työpaikasta tai työpaikoista :) Valitse se, joka tuntuu kiinnostavammalta, vuosikin on pitkä aika.

Ja peukut pystyyn tosiaan seuraaville jännääjille. Täällä koitetaan hyödyntää ovisaikaa, sitten joutuu taas vaan odottelemaan.. Ja se on hyvä, että Hertta pistää aina tuon kp:n nimensä perään, mä pysyn myös laskuissa mukana (tulen yhden päivän perässä :)
Tästä tuli nyt tällaista turhanpäiväistä löpinää, mutta ei nyt juttu oikein luista. Menen kahville.

Huomenta!

En vielä uskalla toivoa liikoja, aamulla olin kyllä ihan varma että menkat alkaa kun mahaan koski niin vietävästi. Mutta eipä ole alkanut. Täytyy vielä malttaa odottaa muutama päivä, mulla kun tuo kierto on yleensä ollut yli 30 päivää (nyt kp 29).

Ihana auringonpaiste!! :D

Alan tästä kotia päin lähtemään... Viikonloppuja kaikille!!!

Tsemppiä siulle Noa! bdbdbdbdbdbd *puhkuu plussatuulta...PUUUUUUHHH!!!

Hertta kp14 (Sinililjalla kp13) :D

Kylläpä on viikossa kerenny tapahtua paljon, kauheesti tekstiä oli luettavana! Kiva!

Onnittelut plussasta helmille!

Ensimmäisellä kerralla, kun otin tämän vauva-asian puheeksi, mies kysyi, että meinaatko, että niitä pitää nyt ruveta tekemään? Meinaan. Sanoin, että tehään liuta silleen sopivasti muutaman vuoden välein. Mies meinasi, että tehtäis kymmenen. Sitten naureskeltiin asialle, lähinnä, että miten isommat auttais pienempien hoidossa ja voitais puolittaa katras mummoloihin yökylään jne..

Lähinnä sit mietin, että ottiko se mua ees tosissaan vai ottiko vitsinä.. Niinpä sitten joskus viikon päästä tiedustelin uudestaan, että josko ruvettais mukuloita tekemään ihan oikeesti, niin sillon en saanu sanallista vastausta ollenkaan.. Pelkästään hymyjä ja pusuja. (Kivoja nekin tietysti.. :D)

Ehkäisynä on ollu kumi, siis siihen asti, kun otin asian ensimmäisen kerran puheeksi. Sen jälkeen sitä ei ole käytetty, MUTTA ei hän kyllä sisäänkään ole tullut. Siis.. Minä en kyllä ollenkaan ymmärrä tuota ajatuksen juoksua!

Niin ja täällä on kp 31/30-32

Täälläpäs on nyt hiljasta..

Hyvät kanssahaaveilijat.. Kertokaas nyt omista kokemuksistanne, että miten saitte ne omat miehenne lämpenemään ajatukselle vauvasta. Mikä oli ensimmäinen reaktio ja miten siitä eteenpäin?

En tietenkään halua painostaa toista, siksi en olekaan asiasta puhunut mitään varmaan kuukauteen. Itsellähän asia pyörii mielessä koko ajan, eikä helpota yhtään lähipiirin vastasyntyneet tai pian syntyvät pienokaiset.

Miten siis puhua asiasta niin, että saa miehenkin vastaamaan jotain ääneen? Kyllä mä niistä hymyistä ja pusuistakin tykkään, mutta kun ne eivät aivan vastaa siihen kysymykseen.

Moikka!

Täällä tosiaan on kato käynyt, missähän kaikki luuraa.

Henskulle en osaa sanoa hyviä kokemuksia, kun meillä homma oli ihan päivänselvää, että mieskin haluaa lapsia heti kun minä olen valmis. Meillä tosin onkin ikäeroa yli 10 vuotta joten hänenkin biologinen kello lienee tikittänyt jo jonkin aikaa :) Kaipa sitä vaan pitää rauhallisesti keskustella ja kysyt häneltä suoraan, että mitä hän ajattelee. Nuo miehet kun tuppaa olemaan usein sellaisia tuppisuita, että niistä ei oikein meinaa saada mitään irti.

Mulla ei vaan menkkoja kuulu, kp 30 nyt. Maanantaina ajattelin testata jos ei menkkoja kuulu. Nyt nautin vielä siideria, toivottavasti viimeistä kertaa 9 kuukauteen :)

Viikonloppuja!

Meillä mies sanoi ensin, ettei tiedä haluaako lapsia lainkaan. Pikkuhiljaa se siitä kelkkansa kumminkin käänsi. Välillä itkin sille epätoivoista oloani ja purin pahaa mieltä, joskus puhuttiin asiallisestikin ja välillä oli pitkiä taukoja, ettei puhuttu ollenkaan asiasta. Ja oli kyllä odotuksen arvoista, nyt on täysillä mukana. Ei kannata vielä masentua, jos mies ei viikossa ehdi asialle kypsyä. Meillä meni puolisen vuotta ennenkuin mies pääsi samalle sivulle...

Nyt saunomaan, hauskoja illanjatkoja.

Ehdinpäs sittenkin koneelle kun mies on kaverinsa varpajaisissa. Täällä mennään kp 31 eikä menkkoja ainakaan vielä näy eikä kuulu. Hiukan tossa jo miehen kanssa vitsailtiinkin että seuraavat varpajaiset vietetäänkin sitten meillä =)
Maanantaina aamulla ajattelin minäkin viimein testailla jollei siihen mennessä padot aukea. Ollaan sitten Noan kanssa samoihin aikoihin vessassa tikkua tuijottamassa =) (minä tosin testailen jo tossa viiden aikoihin ennen töihin lähtöäni).
Henskulle sen verran, että meillä oltiin molemmat ensin negatiivisella kannalla lasten suhteen kunnes minä sain jonkun ihme pistoksen *virne* ja pikkuhiljaa sain miehen suostumaan pillereiden poisjättämiseen. Nyt on raukka ihan hermona kun ei menkkoja näy =)=)=)

Mulle taas ei passaa mikään hormonaalinen ehkäisy, joten tuo kumi on ainut mikä meillä on ollut käytössä..

Siis kyllä me syksyllä puhuttiin lapsista silleen, että tiedän kyllä, että hän myös niitä haluaa, mutta en tiedä milloin.. Onhan tuostakin keskustelusta jo muutama kuukausi aikaa hänellä ollut miettiä asiaa.

Tämä tuppaa todellakin olemaan semmonen tyypillinen tuppisuu, asia kuin asia, jos menee vakavammaksi puhe, niin tuntuu, että siihen jämähtää..

Meillä mies oli aiemmin innokkaampi lapsien hankkmisen suhteen, kun aikoinaan alettiin jutella asiasta. Itse aloin sitten epäröimään noita työkuvioita jne ja ehdotin, että otetaan pieni aikalisä. Nyt kun kyselin mieheltä lapsen yrittämisestä, niin olikin vähän epävarma koko asiasta.. Aloinkin miettimään, että olisiko vaan pitänyt tarttua sillon aiemmin sen innokkuutteen. Nyt jos sitten ei haluakaan pitkään aikaan alkaa yritystä. Varmasti kyllä haluaa lapsia. Itse vain sain sen ehkä ajattelemaan LIIKAA asioita, huah.. No, eiköhän näistä asioista saa juteltua, kun vaan pärähtäisi jostain mulle se täydellinen ihana työpaikka!! Yritys on kova sen suhteen ja haastatteluissa juostu.. Mutta kuten tällä palstalla on usein sanottu, niin odottavan aika on toooodella pitkä.. ;)

Vitsi mä en malta odottaa Uteliaan pahalaisen maanantain testausta..:) Toivotaan parasta ja muillekkin testailijoille!

Hauskoja viikonlopun jatkoja!

Mä olen tainnut tarinani tänne joskus vuodattaa, mutta koitan tehdä tiivistelmän ;) Meillä asia meni niin, että mulla on ollut vauvakuumetta eri asteilla jo muutaman vuoden, mutta viimeisen vuoden sisään se paheni oikein kunnolla, syynä varmaan läheisimmän ystävän raskaaksi tulo ja sitten vauvan syntymä. Muut ystävät ovat lisääntyneet jo pitkään ympärillä, niistä selvisin vähemmällä ahdistuksella. Mies on aina sanonut, että haluaa lapsia, mutta ei vielä. Olin aika kamala koko viime vuoden, erityisesti syksyn. Koitin toisinaan olla puhumatta asiasta, koska en halunnut painostaa, mutta välillä se ahdistus purkautui itkuraivareina.. mies kesti sen yllättävän hyvin. Sovittiin, että koitan olla vähän pidemmän aikaa hiljaa asian suhteen, niin sitten voidaan harkita sitä tosissaan. Tämän aikana mies sitten yllättäen käänsi kelkkansa ja ilmoittikin haluavansa lapsen. Ehkä silläkin ikä alkaa painaa, en tiedä mistä moinen muutos. Toisaalta hän olisi ehkä ollut siihen valmis aiemminkin syksyllä, mutta jos hän olisi silloin myöntynyt, niin olisi ollut kuulemma sellainen olo, että olen painostanut. Ja niin varmaan olinkin. Mutta nyt on mukana täysillä, äsken lähtiessään viettämään "poikien iltaa" totesi, että eikös tänäänkin pitänyt harrastaa seksiä :)

Mä hankin vähän huvikseni niitä ovistikkuja, en ole niistä uskaltanut mitään vielä mainita.. pelkään että mies voisi kokea ne ahdistavina vielä tässä vaiheessa. Eilen tuli hyvin haalea viiva, tänään jo selvästi tummempi. Eli ehkä huomenna voisi olla aika, saa nähdä.

Mukavaa viikonloppua! Mä alan nyt tuijottamaan nauhoittamiani hömppäsarjoja oikein urakalla.

Voi Helmi!!!! Minun sydäntä oikein lämmittää, kun luin tuolta just, että sie sait vihdoin plussan! Maailman isoimmat halaukset ja rutistukset ja onnittelut! Aivan ihana asia :) Ja nythän sie tosiaan sait sen uuden ihanan "työn" ;D

Täällä odotellaan jännäpäivää. Välillä tuntuu muka siltä, että ois menkat tulossa ja välillä ei yhtään. Olen kyllä itseasiassa paljon oireettomampi kuin normaalisti - mutta eikös oirettomuuskin voi olla oire :D Jotensakin en oikein usko siihen plussan mahdollisuuteen, mutta eihän sitä ikinä tiedä...

En ole nyt kyllä hirveästi koko vauva-asiaa ajatellut, kun ollaan kovasti nyt ruvettu tuota asuntoa hankkimaan. Huomenna mennään taas katsomaan asuntoja, toivottavasti löydetään joku ihana.

Mites menee muilla jännääjillä? Onko täti jo saavuttanut vai vieläkö on odotusta ilmassa?

Täällä vielä odotellaan, maanantaina pitäisi tädin tulla ellei taas ole joku ylipitkä kierto... Minkäänlaisia oireita ei kyllä ole ollut näkyvissä, joten eiköhän se täti sieltä tule.