Haaveissa vauva 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ootko Wilma käyttänyt ovistikkuja? Meinaan vaan, että kannattaa ottaa ne avuksi jos ei ovulaatiota tunnista, ja kaataa mies petiin aina oikealla hetkellä. Eikös se silloin olisi ainakin sinun puolelta selkeästi yritystä, eihän miehille kaikkea tarvitse kertoa ;)

Noa: Juu, on mulla ovistikut ollut käytössä jo pari kiertoa ja tunnistan mielestäni oviksen aika hyvin muutenkin,selkeät limat tulee aina 14-16pv. Se ovisplussa näkyy mammaksi.fi tikuilla mulla vaan aina yhtä haaleana, ei koskaan superkirkkaana ja viime kierrossa kun menkkojen piti alkaa, niinkuin nytkin näkyi myös haalea plussa. Eli onkohan tikuissa vikaa vai näyttääkö myös menkkojen alkamisen...

Jos ei tuhrua tulis luulisin oikeesti olevani raskaana, särkee munasarjojen kohdalta kunnolla eikä farkkuja voi pitää kiinni...aiiiiii....Alaselkääkin särkee vietävästi. Alkaako mulla menkkakivut nyt 27-vuotiaana vai??

Pitäiskö silti tehä huomenaamulla testi, ettei tarvii miettiä asiaa, vai odottaa et Niagara Falls alkaa...Oireet on ihan kummia kun ei koskaan oo menkkaoireita muuten ollut,muuta kun et emättimessä tuntuu särkyä kun vuodan kunnolla.

Mies kyseli vielä joskus viime vuoden puolella aina et "onks sul nyt jotain ovulaatioita", olin vaan, että "ei kai, en tiiä"...Nykyään ei kysy enää, joten en myöskään sano, sillä varmaksihan en päivää koskaan voi tietää.:) Sanoi ite siis saunassa viime pe et tulee jos tulee, mut ei muuta....Nyt sais siis tulla jo.

Eipä tarvii testejä tehä, menkkakipujahan ne...Nyt alkoi sit ihan kunnolla. No onneksi n täsmällinen kierto.Ei kun uuteen nousuun vaan!!

Tsemppiä kaikille jännääjille ja plussia kehiin pliis!

Heippa! Mie tiällä...

Onpas Wilmaa ahdistanu :( Koita jaksaa! Ite kutakin, mut kyl se siitä. Se menee miulla ainaki silleen aalloittain, että välillä vituttaa niin paljon, että vois tehä melkein mitä vaan ja välillä sit taas on ihan ok olo.

Sinililja: Kävinki jo tuolla toisessa ketjussa jorisemassa, mut ei siis tullukaan mitään viivaa enää tuossa pääsiäisen pyhinä. Tänään tuli haalee, mut jo vähän selkeempi viiva tuossa ennen töihinlähtöä, joten pitää nyt vaan pitää sormet ja varpaat ristissä, että vahvistuisi vielä siitä... Miulla on noita ovistikkuja reilu kasa, joten on pystyy tikuttaa vaikka kaksikin kertaa päivässä. Kriittisinä päivinä oon tikuttanutkin kahdesti. Malttamaton kun olen... Mutta jos ovis ois nyt siis tuloillaan, niin sitä on tänään siis hyödynnetty ja vielä sit huomennakin ;) Joku sano joskus laskeneensa ekaksi kiertopäiväksi keskenmenon ekan vuotopäivän, niin jos sen mukaan menee, niin miulla ois nyt menossa kp14. Viimeksi miulla ovis oli kp16-17, joten aika samoihin menis kyllä, jos nyt ovis ois tulossa... Huih, tässä jo jännittää aika kivasti pelkästään tää oviksen tikutus :)

Harmittelut tädin vierailuista! Nyt on kyllä täälläkin aika hyvä jännäyslista! Pakkohan jo tuommosesta on jonkun plussata :) bdbdbd

Kiva, kun Noakin palasit turvallisesti reissusta ja nyt sitä lähdetään vaan kohti uusia kiertoja! Toivotaan vaan, että kiertoja ei tarvii kenenkään meistä useempia katella, kun vaan se yks :) Eli tädille vuoden porttikielto! Kyllä passais... :D

Hertta kp?/30-32

Tervehdys Hertallekin!

Mie kans uskon, että ovis oli viikonloppuna, ainakin kaikki oireet oli kohdillaan, ja nyt ne on jo hävinneet. Eli seuraavaksi odotellaan vaan testauspäivää eli aikaisintaan ensi viikon lopulla :) Mie en vaan oikein tiiä, miten nyt laskis nuo kp:t, kun mulla selkeä runsas vuoto alkoi vasta lauantaina, mutta tihutellen jo torstaina. Ehkä en laske mitään, suurinpiirtein kp 20 nyt mennään. Toivottavasti Hertallakin vaan viiva vahvistuisi :D

Jee, kohta kotiin! Pitäisi vaan olla lumikengät, sen verran reilu kinos tuota lunta tullut... Tällaisina päivinä on kiitollinen että asuu kerrostalossa ;)

Juu, en tiiä miten nyt laskis noita päiviä... En taija kyl miekään laskea vielä mitenkään... Pitää nyt vaan oottaa, että se ovis varmistuisi ja siitä sitten about 2 viikkoa venailla, että alkaako menkat vai ei...

Juu, aivan sikana tullu lunta... Kolattiin aamupäivä pihatietä (100m pitkä jyrkkä mäki), että päästään autoilla liikkeelle sieltä ja että mie pääsen töihin lähtemään... Onneks aura sit ehti meille hyvissä ajoin, niin ei tarvinnu ihan kokonaan sitä pihaa kolata (on aika iso piha)... Nyt yöllä se kait sataa vaan lisää, niin mitenkähän mie aamulla pääsen töihin, jos aura ei ehi käymään seiskaan mennessä... En kyllä siihen aikaan ala kolaamaan, meen töihin siis sitten kun aura on käynyt... Sitä mäkeä meijän pihasta tuommosen lumisateen jälkeen ei nousta kuin nelivetoautolla ja meillä ei sellasta (vielä) ole... Eli joko kola käteen tai oota auraa :D

Taijan lähtee tästä tauolla käymään...

Hertta

Jaksamisia Wilmalle tädin kanssa :( Viesteistäsi kuitenkin huomaa taistelutahtosi, eikun uuteen nousuun!

Hertalla on ollut parasta hyötyliikuntaa, me asutaan kerrostalossa ja mulla on joskus oikein ikävä lumenkolausta. Se on tosin kivaa vain kun ei ole kiire ja aurinko paistaa. Eli aika harvoin kuitenkin... Toivottavasti ovis löytyy, vai löytyikö jo?

Toivottavasti Noa sai hyödynnettyä oviksen viikonloppuna. Pian teillä taas jännäillään!

Omaa napaa: kp 30/26 menossa. Ei ne menkat eilen vielä tulleetkaan vaikka koko päivän kipuili ja tuntui siltä. Ajattelin jo että kohta työkaverit luulee että mulla on vti kun juoksen vessassa jatkuvasti. Yö oli ihan kivuton, mutta tänään taas alkoi kivut heti aamusta. Rintojen kanssa olen ihan ihmeissäni, ne on tosi kipeät kun pidän rintsikoita. Eilen illalla olivat ihan kosketusarat mutta yöllä kun saivat "levätä" niin aamulla ei kipuja ollut ollenkaan. Nyt taas kun pistin rintsikat niin ovat kovinkin kipeät. En kyllä viitsinyt töihin ilmankaan lähteä. Mitähän tää on???

Aurinkoista päivää kaikille, ihana ilma!

Huomenta!

No ei ollu illalla senkään vahvempi viiva... :( Eli odottelu ja tikutus jatkuu. V*tuttaa...
Vielähän täs kyl kerkee... Jos lasken kp:t siitä km:n ekasta vuotopäivästä, ois nyt menossa kp15, joten su mennessä jos tulis selkeet viivat, ni oispa hyvä :) Noh, mutta ootellaan siis vielä.

Kyllä tiiti nuo oireet taitas olla ihan jotain muuta... :) bdbdbd
Etkö oo jo testannu? Olikos siulla miten säännöllinen kierto?

Hertta kp15(?)/30-32

Harmi Hertta ettei ovis ole vielä löytynyt, mutta tosiaan ihan hyvin ehtii vielä!

En ole vielä uskaltanut testata, otan ennemmin menkat kuin negatestin. Katsoin huvikseni kiertojani ja 15 viimeisen kierron aikana mulla on kerran ollut kierto 29 päivää, kerran 28 päivää ja 3 kertaa 27 päivää. Eli useimmiten kierto on ollut 26 päivää. Mutta ajattelen niin että kun pisin kierto on ollut tuon 29 päivää niin odottelen ainakin sen yli. Eli huomenna aamulla voisin ehkä testata... Jos uskallan...

No ehdottomasti testaat :) Jos ei kertaakaan ole ollut 30, niin kyl se aika selvä merkki on, että jos huomennakaan kp31 ei oo vielä menkat alkanu, että mikä se on syynä siihen ;) Voih, nyt jännittää!

No voi voi Hertta, onneksi sulla on niitä tikkuja iso kasa valmiina, kyllä se sieltä vielä löytyy! Tiitin tilannehan kuulostaa jännittävältä!! Odotamme innolla huomisaamua!

Mulla oli tosiaan eilen aamulla ja illalla aika paha olo, mutta tänään sitten ei. Rinnat on olleet tavallista kipeämpinä koko viikon, mutta nyt tuntuu, että sekin alkaa vähenemään. Että saapi nähdä miten käy. Jos ja kun se täti sieltä su-ma hyökkää, niin on kyllä sitten mielenkiintoista miettiä, mistä hitosta nää oireet itselleen saa kehiteltyä?? Alkuviikosta jo mietin, että jos en ole raskaana, niin pitää varmaan mennä tutkituttamaan johonkin noi tissit, sen verran arat ovat olleet. Pitää varmaan alkaa pitämään jotain listaa päässä kehitellyistä oireista, voi sitten huvittaa itseään niillä myöhemmin..

Sinililja
kp 24-25/28-29

Heips!

Kuulostaa kyllä jännältä tiitin oireet :) Mulla oli silloin viime raskaudessa viikon verran menkkamaisia kipuja ennen kuin testasin eli hyvinkin voivat nuo oireesi olla merkki raskaudesta! Pidetään peukkuja! Ja toivottavasti herttakin bongaa pian oviksen!

Täällä mennään vaan tylsääkin tylsempiä odottelun aikoja. Tulisi jo nopeasti ensi viikko, niin pääsisi taas enemmän selville asioista. Välillä tuntuu siltä että ei mitenkään voi tärpätä näin pian, välillä taas ajattelee että voisi hyvinkin olla mahdollista. Onneksi on huomenna perjantai, työnteko ei taas maistu yhtään. Miten tää voi taas olla tämmöistä? Tänäänkään en ole mitään muuta pystynyt ajattelemaan, kuin uudelleen raskautumista. Pitää vissiin aloittaa jokin uusi harrastus, niin saisi jotain muuta ajateltavaa... Tuskin tällainen jatkuva spekulaatio ainakaan yhtään auttaa.

Perjantaiaamu-terveyhdys! Ihanaa kun alkaa viikonloppu ja vapaat ainakin täällä.

Eipä tarvinnut aamulla testailla, kuukautiset alkoivat rytinällä viime yönä. Kierron pituudeksi tuli normaalin 26 päivän sijaan 30 päivää, enkat mulle... Heräsin yöllä kovaan kouristukseen, tuli ihan tuskanhiki ja kun pääsin vessaan niin tuli iso hyytymä (anteeksi tarkka kuvaus). Otin Burana 600 mg ja kun se alkoi vaikuttamaan noin tunnissa niin sain uudelleen unta. Aamulla olisi kyllä tehnyt mieli jäädä itsesäälissä sänkyyn koko päiväksi, mutta pakko oli töihin raahautua... Tää on se päivä kun tekisi mieli lopettaa koko vauvaprojekti, ottaa kännit ja unohtaa. Onneksi kokemuksesta tiedän että muutaman päivän päästä sitä odottaa jo seuraavaa ovista ja mahdollisuutta.

Ihmettelen vain mikä tätä kiertoa venytti. Bongasin oviksen tikuilla ja merkeistä kp13 kuten aina. Yleensä mulla menee oviksesta aina se 13 päivää kuukautisten alkamiseen. Nyt kesti 16 päivää. Toivottavasti ei kierrot ala jatkossakin heittelemään.

Toivottavasti muilla on alkanut päivä paremmin. Mites Hertta? Joko ovis on löydetty?

Hei tuolta toisesta ketjusta.Tiiti toi kuulostaisi varhaiselta keskenmenolta.Itsellä kävi myös niin että pongasin oviksen selvästi tikulla.Tein raskaustestin menkkojen ollessa myöhässä ja siihen tuli haalea plussa mutta sitten alkoikin vuoto 5 päivää ensimmäisen testin teon jälkeen.Ja tutkiessani asiaa päädyin siihen että se oli varhainen km.Kun hedelmöittynyt munasolu vaan hipaisee kohdun seinämää niin se myöhästyttää menkkoja ja herkkeihin testeihin tulee plussa(mä en kyllä testannut edes herkällä testillä..Mutta toi sun tilanne kuulostaisi myös siltä.Siihen liittyy usein juuri toi voimakas kipu ja normaalia runsaammaat kuukautiset..
Mulle tuli yllätyksenä et n.50-60% hedelmöittymisistä päättyy noin..
Mutta voimia sulle tiiti ja onnea uuteen kiertoon.:)Plussatuulia myös kaikille muille!:)

Huomenta!

Voihan pahus, tiiti, rutistukset sinne! Ei kai se auta kuin tsempata vaan uuteen nousuun! Voihan se olla, että sullakin oli varhainen keskenmeno, että munasolu ei sitten kiinnittynytkään ja sen takia menkat muutaman päivän myöhässä. Siihen voi viitata nuo kovat kivut ja normaalia runsaampi vuotokin. Turhahan se on jossitella, mutta mahdollisuus sekin.

Ihana tosiaan että on viikonloppu tulossa. On luvannut oikein mahtavia ulkoilukelejä :) Lisäksi meinattiin mennä elokuviin tänään tai huomenna. Onko kukaan muuten nähnyt sitä Junoa? Eikös se kerro jostain teiniraskaudesta? Ainakin oscar-voittaja on ja pelkästään hyvää olen siitä kuullut. Täytyy käydä kohta tutkimassa asiaa vähän netissä.

Omaan napaan ei mitään uutta. Odottelua vaan.

Huomenta!

Voi harmi Tiiti, kun ne menkat sittenki alko ja vielä noin kipeinä :( Buranan voimalla vaan eteenpäin ja kohti uutta kiertoa! Kyl se uusi into varmaan sieltä vielä löytyy, kun alkaa olla ovisajat kohdalla ;)

No ei viiva vahvistunu :( Selkee se oli, mut haalee, ei kuitenkaan suurennuslasia tarvinnu... Ootan vaan samanlaista vahvaa viivaa, kun mitä sillon ennen plussaustakin tuli. Mut pitää siis vaan jatkaa tikutusta! Eilen illalla muuten koski useamman tunnin ajan tosi oudosti alavatsaan, oikealle puolelle ja tuntui semmosta outoa painetta tai turvotusta siinä. En tiiä oisko se sit jotain ovulaatiosta johtuvaa tai sitä enteilevää kipua? Hitsi noista tiiä, kun en sitä ovista oo koskaan tuntenu, niin vähän vaikee sanoo... Sen kivun myötä nyt taas toiveet on korkeella, että tikussa ois vaikka tänään jo vahvempi viiva... :)

Juu Noa, sama täällä, että eipä paljon päässä muuta pyöri, kuin uudestaan raskautuminen... Ei varmaan kauheen hyvää tee tämmönen stressi, mut pitää vaan koittaa jaksaa :)

Hertta

Mulla kävi myöskin juuri tuo Minisunin ja Noan miettimä varhainen km mielessä. Mutta eipä sillä taida olla mitään merkitystä... Mä olin yöllä nähnyt just unta että kävin jostain syystä lääkärillä ja se otti multa raskaustestin ja sen tulos oli positiivinen. Kun kuukautiset sitten alkoi ja heräsin siihen kipuun niin unenpöpperössä ajattelin että ei nää voi olla kuukautiset kun mähän sain just positiivisen raskaustestitulokset. Pian kyllä uni karisi ja palasin todellisuuteen.

Tilasin ClearBluen digitaalisen ovistestin tähän kiertoon, onko kenelläkään siitä kokemuksia?

Jännääjät:
Philippa 19.3.
Sinililja 31.3.
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Utelias pahalainen 18.-21.4.

Mitenköhän on tän jännäyslistan kanssa, vieläkö pitää paikkansa? Korjailkaahan ja lisäilkää taas niin saadaan oikein pitkä jännäyslista kasaan :) Ja tottakai niitä plussia siihen perään! Huhtikuun plussalistasta tulee pitkä, eiks nii ;)

Mie toivon, et miun oviskohtalo selvii viikonlopun aikana viimeistään, niin sit näkee pääsenkö laittamaan ittenikin tuohon jännäyslistalle :) Jos ovis tulee siis vkln aikana, menee miun jännäyspäivät tuonne 11.-13.4 tienoille ;) Hölmönä täällä haaveilen jo etukäteen jännäyspäivistä vaikkei koko ovista oo vielä ees varmistunu...

Miulla on kyllä fiilis, että Noa vois plussatakin jo ekasta kierrosta :) Hyvät mahikset kun siihen on näin km:n jälkeen... Toivon sitä tietty itellekin ja myös muille jännäilijöille! Arvelkaas, kun plussattas kaikki huhtikuussa! Ois jouluvauvoja sit oikein urakalla tulossa :D Ihanaa... *haaveilee taas...

En mie kyllä ihan varmana menisi sanomaan tuon plussauksen suhteen, kun eihän mullakaan mitään varmaa siitä oviksesta ole. Oireiden perusteella vaan olen olettanut.

Juu, jouluvauvoja vaan kasapäin :)

Jouluvauvat siis tilauksessa! Menisi minullakin ilmeisesti joulukuun puolelle la, jos nyt plussa tulisi. Voisitko tulla plussa, jooko? Meille kaikille.

Tuo Tiitin tilanne kuulostaa ihan samalta kuin jollain muulla täällä aikaisemmin, oliko se Sacha? Eikös hänellä käynyt juuri noin ja sitten seuraavasta tuli plussa. Että toivotaan samaa kaavaa myös Tiitille!

Mä tuonne jo kirjoittelinkin, että alkaa meikäläiseltä nämä "raskausoireet" katoamaan tätipäivän lähestyessä.. höh. Mutta katsotaan miten käy. Joudun vielä pari päivää odottelemaan. Huomenna olisi yhdet illanistujaiset ja vähän houkuttaisi testata aamulla. Mutta en tiedä viitsinkö. Ei ne mitkään ryyppyjuhlat ole, että selviän niistä kyllä ilmankin testiä. Josko sitä malttaisi odottaa ainakin sunnuntaille, jos ei mitään ennen sitä ilmaannu.

Heip"Voih kun te puhutte jouluvauvoista..mulla on tainut se juna jo mennä ohi.Mun seur. la jos siis tärppäis oli joku 3.1....voihan se tietty olla vaikka uudenvuoden vauva. No mitäs väliä kunhan tulee. Kummaa kun mulla tuli yx päivä pari vkoa sit varma tunne siitä et mä tulen saamaan talvivauvan...lieneekö toiveajattelua. Mulle se sopis vallan mainiosti.

Menkat on ollu runsaat tasan 2pv (ke-to) ja nyt jo loppu...No en kuitenkaan mieti mitään "valemenkkoja" tms. vaan luon katseen seuraavaan kiertoon. Millaisetkohan ne valemenkat edes on,tunteekohan niistä et nyt ei ihan täsmää?Voiko se vuoto olla runsasta vaiko enemmän "tuhrumaista"?Tietääkö kukaan...

Tänään mun lähin työkaveri (meitä kun on siel duunis vaan minä+mun esimies) kyseli kaikkia lapsi+avioliitto yms. juttuja ja yht´äkkiä sit avauduin sille melk. kaikesta. Se on työskennellyt adoptiojuttujen kaa ja sanoi et raskaaksi on monen yllättävän vaikea tulla...vähänkö pelästyin. Mut mä toivon etten nyt kauheen kauaa joutuis odottelemaan...tietty pitää olla kiitollinen et edes joskus tulisi raskaaksi, mut kai sitä saa itsekkäästi toivoa, et se tapahtuisi pian. Olikohan virhetikki avautua duunikaverille niin paljosta...kerroin meiän TJOT menosta ja se sanoi et on ehdottomasti parempi et molemmat haluu lasta. Mut kyllähän tässä meiän tilanteessa se lapsi on _odotettavissa_ kun kerran ilman ehkäisyä ollaan menty jo 6kk.

Osaisinpa vähän hellittää otetta tästä asiasta...miettiä muuta, keskittyä vaikka tähän kodin laittamiseen ja saada vaikka laihdutettua 3-4kg ennen raskaaksi tulemista. On jumpat jääneet vähälle rempan takia...On miljoona muuta asiaa mitä vois ajatella. Mut vähän vaikeeta tietty on kun on pakko täällä roikkua...Hohhoijaa.

Miten te osaatte laittaa sellaisen rauhoittumisvaihteen päälle vauva-asiasta, vai osaatteko???Pitäiskö pitää kirjoittelutaukoa tältä vai.Edes 1 kierto?Lopettaa oviksen, lämpöjen ja oireiden tarkkailu ja vaan go with the flow. Ehdotuksia??

Mukavaa viikonloppua ja toiv. te saatte jouluvauvat ja mä sen uudenvuodenvauvan...tai ainakin sen talvivauvan!:)

Pohdiskeleva Wilma kp3

Wilma: me pidetään tämä kierto yrityksestä taukoa ja siitä on kyllä ollut päänuppiinkin apua. Saanut olla ressittä ja nauttia elämästä jännityksettä hetken :)

Täällä myös rauhaiseloa ainaki tämä kierto eli tarkoittaa sitä, ettei ole tikkuja käytetty ihan vaan luomuna pupuiltu kun siltä tuntuu.

Tsemppiä kaikille teille!