Haaveissa vauva 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Aivan ihana ilma tuolla, kävin tunnin mittaisen aamulenkin jo heittämässä, olinpas ahkera :)

Kyllähän se olisi hyvä jos pystyisi ottaa ihan rauhallisesti, stressaamatta, mutta vaikeaa se on kun sitä vauvaa toivoo niin paljon. Kaipa se auttaisi jos saisi ihan jotain muuta ajateltavaa, eikä yrittäisi niin tosissaan. Toisaalta taas tikuttelu ja oviksen bongailu parantaa mahdollisuuksia, ainakin tietää sitten milloin pitäisi seksiä harrastaa, joten tiedä sitten. Mikä sopii kenellekin.

Nyt läden hakemaan lisää pontta vauvakuumeeseen ystäväni kaksiviikkoiselta vauvalta, kun sitä ei vielä tarpeeksi ole ;) Hyvää lauantaipäivän jatkoa!

Huomenta!

Täällähän on ollu hiljasta... Mitäs touhusitte vklna? Mie kävinkin eilen pitkästä aikaa laskettelemassa! Kivaa kyllä oli. Edellisestä kerrasta onkin 8-10 vuotta aikaa :D Pitää vielä ainaki kerran käydä tänä talvena.

Jännääjät:
Philippa 19.3.
Sinililja 31.3.
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Hertta 12.4
Utelias pahalainen 18.-21.4.

Ja laitoin nyt itseni tuohon listalle, kun eilen ei enää tullut minkäänlaista viivaa ovistikkuun, joten kyl se ovis kait oli pe 28.3, kuten pari laskuriakin veikkas. Eipähän sitä koko ovista välttämättä oo ees tapahtunu, mut toivotaan parasta. Laitoin varalta tuon jännäyspäivän vähän yli, että laskin sen siis 15 vrk oviksesta, niin eipähän ainakaan liian aikasi tulis testattua... Joopa joo :D Saa nähä kuin hyvin maltan :)
Onkohan Philippa tuossa listalla turhaan? On jo 19. päivästä kulunu tovi... :)

Hertta kp19/30-32

Huomenta!

Onpa täällä tosiaan ollut hiljaista. Mie kävin lauantaina tosiaan katsomassa ystäväni kolmiviikkoista (ei siis kaksi- niin kuin tuossa aiemmassa viestissä sanoin) vauvaa ja voi että se on ihana!! Jos vauvakuumetta mittaisi asteikolla 1-10, niin mulla on varmaan 100. Niin käsittämättömän pieni ihminen. Ihana oli myös katsella sitä äidin ja lapsen välistä kiintymystä, mutta myös haikeaa samalla. Mutta kyllä tässä on toivoa! Sitten illalla käytiin ulkona syömässä, elokuvissa ja hieman juhlimassa kaverin synttäreitä parissa baarissa eli ihan mukava viikonloppu oli.

).( Mulla olisi vielä viikonloppuun asti odottelua. Oikeita oireita ei ole vielä ilmaantunut, kuviteltuja kylläkin :) Yksi tosi outo juttu on mun nenä. Se on ihan tukossa ja limakalvot kipeät. Ei mulla mitään nuhaa, allergiaa tai flunssaa ole, tuo nenä vaan on oudon tuntuinen ollut jo pari kolme päivää. Erityisesti öisin ja aamuisin. Ja jostain tietenkin luin, että se voi olla yksi raskausoire, kun hormonit vaikuttaa limakalvoihin. Saas nähdä. Aika huvittavaa, että nenän oireilu voi olla merkki raskaudesta :D Ja sit tietysti parina päivänä on ollut lyhyitä pahan olon tuntemuksia, mutta ne voi nyt johtua mistä vaan. Että näin.

Lähdenpä tästä nyt kahville, palataan!

Voi että, varmaan suloinen vauva! Eilen kävi 2 vee kummipoika kylässä, hauska ja vilkas kaveri :)

Joo, pitänee alkaa tarkkailemaan nenää :D

Miulla tympeetä odottelua 2 viikkoa! Ei jaksas...

Hepsankeikkaa!! Eipäs ole tullut taas hetkeen täällä pyöriskeltyä, on ollut vähän kiireitä... pääsiäinen meni huristellessa ympäri Pohjois-Suomea, ja viime viikko myös samaan kiireen piikkiin. Nyt pitäisi vihdoin alkaa helpottaa.

Noa, sulla on ollut varmaan varsinainen piinapenkki sitä pientä nyyttiä katsellessa! Mekin käytiin pääsiäisen aikaan moikkaamassa 1,5-vuotiasta kummipoikaa. Ihan mahtava pakkaus, minäkin haluun sellaisen!

Joo mie oon ihan turhaan tuossa jännäyslistalla, täti löysi mut 20. päivä ja on jo mennytkin aikaa sitten. Että uutta ovista odotellessa... Kovasti vaan ihmettelin niitä mun oireita, olivat niin voimakkaat että ei mulla yleensä ihan niin voimakkaat menkkaoireet ole. Mutta eihän tietenkään ihminen toimi kuin kone, kai se on sitten oireidenkin voimakkuus kierrosta kiinni. Positiivista kuitenkin on se, että täti tuli noinkin ajallaan, ettei tullut mitään superkiertoa ja epätietoisuutta sen mukana.

Mitäs täällä ihmisille kuuluu? Lisää plussauutisia? Ja mites plussanneet jakselee?

Onkos meidän ketjulaisilla kokemusta mammaksin testeistä? Tilasin sieltä niitä liuskamallisia ovis- ja raskaustestejä. Toivottavasti niillä päästään toivottuun tulokseen :)

Tsemppiä Hertta, odottavan aika on pitkä!

Jännääjät:

Sinililja 31.3.
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Hertta 12.4

Terve vaan Philippa! Otetaanpa siut tuosta listalta pois kummittelemasta. Uutta jännäriä vaan kehiin, sitten kun sen tiiät :) Mie kyllä luulen, että en malta odottaa maanantaihin asti, vaan testaan viikonloppuna. Hätäinen kun olen.

Jännääjät:
Sinililja 31.3.
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Hertta 12.4

Päivitin listan uusiks.

Juu, aika nyt vaan kyllä matelee... Ens vklna ois reissu kaverin luo tiedossa, niin se varmaan hyvin katkasee tätä tylsää kahden viikon odottelua, niin tulee sit vähän piristystä tähän tylsään odotteluun :)

Mikä kp siulla on nyt Philippa menossa? Milloin ehkä ois ovis? Ja uusi jännäyspäivä?

Mie oon tilannu kaks kertaa vaan sieltä kotitesti.fi :stä ja ne on kyl toiminu ihan hyvin. Mammaksin testejä en oo kokeillu, mut oon kyl kuullu niistä positiivista, että ovat varmaan oikein hyviä :) Tsemppiä bongailuun!

Täti löysi tiensa tänne jo eilen kaikista mahtavista valeraskausoireista huolimatta. Mutta yllättävän vähän harmittaa tällä kertaa,ehkä siksi että olin jo miehen pienestä painostuksesta johtuen orientoitunut siihen, ettei sitä jouluvauvaa tule. Että valmiina ollaan jo uuteen iskuun!

Jännääjät:
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Hertta 12.4
Sinililja 27.4.

Täällä kyseltiin hyviä vinkkejä, miten saada ajatukset pois vauvahaaveilusta. Rakentakaa tai rakennuttakaa omakotitalo niin aivan varmasti ajatuksissa pyörii muut kuin vauvat =) On niin järkky stressi päällä raha-asioista ettei taida olla pienintäkään toivoa raskautumisesta.
Vaikka kyllähän meillä edelleen on täysi yritys päällä, joten voipi olla että kun ajatus on muualla niin tärppääkin paremmin. Toivossa on hyvä elää....saonoi se kuuluisa lapamato.

taitaapa se mullakin taas olla täti tuloillaan :( siihen malliin ainakin jo jomottelee oikeassa nivusessa. mullakin oli noita valeraskausoireita. nännit oli viikon päivät tosi arat ja yks yö heräsin siihen, että rintoja särki. no kaikki nuo kivut hävis vaan yhtäkkiä eilen illalla. Tuli fiilis, että no niin, se oli taas siinä. :/
Tätiä odottelen kuviohin keskiviikkoiltana.

Huomenta!

Onkos täällä tehty aprillipiloja tai jouduttu pilan kohteeksi? :D Ite en oo moneen vuoteen jaksanut moisia jekutuksia.

Täällä eletään kyllä niin tylsää vaihetta että hohhoijaa. Onneksi viikonloppu lähestyy koko ajan :) Ei kyllä kroppa ilmoittele menkoista eikä raskaudesta millään lailla, mutta onhan tässä vielä päiviä. Voi vitsi kun ulkona on taas niin nätti päivä tulossa, mutta ei toivoakaan ennen neljää päästä toimistosta mihinkään :( Plääh...

Kertokaas nyt joku jotain piristävää, niin voi ees jännätä muiden puolesta!

Moi kaikille! Rohkaistuin nyt itsekin kirjoittelemaan tänne, lueskelemassa oon käynyt monetkin kerrat. Mahtuuko haaveilijoihin vielä 35-vuotias esikoisesta haaveileva nainen. Mulla kun tää vauvakuume vasta ilmaantuikin noin pari vuotta sitten. Oviksen bongasin tikuilla 27.3 ja nyt jännäystä 12.4 asti. Olin aikaisemmin todella varma ette todellakaan ala tikkujen kanssa sähläämään, mutta kuinkas sitten kävikään. Tilannetta ei varmaan helpota se, että mun lähin ystävä tuli raskaaksi 3 seurustelukuukauden jälkeen, oikeastaan vahingossa. Olen tosi onnellinen hänen puolestaan mutta haluaisin itsekin samaan tilanteeseen. Me ollaan seukattu nykyisen miehen kans nyt 3 vuotta ja vasta nyt se on ollut sitä mieltä, että vauva saa tulla jos on tullakseen :)

Huomenta!

Pahis: Juu, se projekti meillä alkaakin tänä keväänä! Huh huh, mahtaa olla pääkoppa lujilla... Stressaan jo nyt, niin mitä se on sit, kun homma on käytännössä käynnissä... Voi elämän kevät... Juuri selvitettiin näin päällisin puolin vaan kysymällä, että voidaanko ylipäätään rakentaa talo siihen kohtaan mihin on kaavailtu, että ei sitten turhaan tehdä lohkomista, jos siihen ei voikaan rakentaa (rantaan matkaa 220m), mutta kyllä sen pitäisi aivan ongelmitta sujua, joten nyt se lähtee käyntiin. Lohkomiset, talopaketin tilaus, rakennuslupien haku jne jne... *huah... Varmaan tukka lähtee päästä kesän aikana... :)

Ite en aprillipiloista niin perusta, ei kiinnosta tehä muille enkä varsinkaan halua, että kukaan niitä miulle tekee :)

Toivottavasti ei täti löydä Hipulle! bdbdbd

Tervetuloa vaan Prätkämimmi! Meillä meneekin aika yksiin kierto, miulla ovis oli kaiketi 28.3 ja jännäyspäiväksi laitoin kans 12.4. Laskin varoilta yhden päivän yli... Mut periaatteessa voishan sitä jännäillä jo 11.4, kun sillon on kulunut 14 vrk oviksesta... Mut katotaan nyt minne asti kestän olla testaamatta :)

Hertta kp20/30-32

Joo! Hertta81:n kans jännäillään sit yhdessä. Mulla tosiaan oli ovis jo kierron 11 tai 12 päivä. Lyhyt kierto kun on, 26 päivää. Elikkäs nyt menossa kp 16/26, mulla on kyl tosi säännölliset menkat ollu. On se jännää kuinka ajatukset muuttuu kun toi biologinen kello tikittää. Viime yönä näin jo unta raskaustesteistä. Siinä unessa meitä oli viis naista (siis lukioaikaisia luokkakavereita) ja me kaikki tehtiin raskaustestit yhtäaikaa. No.. ainut joka ei saanut plussaa olin minä. Toivottavasti uni ei ollut enne. Järkyttävää, kuinka nää jutut pyörii jo unissakin mielessä ja sitä näköjään valmistautuu pettymään jo silloin.

Juu, oon mieki nähny testausunia ja vauvamahaunia ym. aika monesti... Synnärilläki oon jo ollu :D Aamulla on sit vähän pöljä olo, että höh...

Haaveissa vauva 19

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu, TJOT ~9/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Aurora81 26/25, Y 03/08
Minerva
Sinililja 30/32, pk-seutu, Y 01/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania 28/33 y 10/07 pk-seutu
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Hensku 23/22 tjot
Hertta 26/28 Itä-Suomi Y12/07, km 03/08
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07, km 03/08
Ainikki

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seutu, Y 08/07, plussa 02/08
Sanibel 31v/35, Pohjois-pohjanmaa, Y 12/07, plussa 02/08
Sacha 28v, plussa 03/08

Jännääjät:
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Hertta 12.4
Prätkämimmi 12.4
Sinililja 27.4.

Laitoin siut tuohon jännäyslistalle, mut tuohon ninilistaan voi halutessasi ite laittaa tietoja (oma ikä, miehen ikä, asuinpaikka, yrityksen aloitus...).

Tervetuloa mukaan prätkämimmi. Mulla on myöskin kierto lyhyenlainen, samat 26 päivää kun sulla. Onpahan vähemmän aikaa jännättävänä jos hyviä puolia miettii... Kaipa sitä mieli yöllä prosessoi päivän ajatuksia ja käsittelee niitä?!?

Halit Sinililjalle menkkojen takia. Hyvä ettet jäänyt rypemään pettymyksiin ;) Uutta kiertoa kohti siis. Olet kyllä ihailtavan positiivinen...

Mulla menossa tämä tylsä vaihe. Kuukautiset lopuillaan ja ensi viikon ovista odotellaan. Mieli on jo parempi ja motivaatio kohdillaan uuteen yritykseen. Eilen vaan tajusin, että meille ei tule vauvaa vuonna 2008, ellei sitten syntyisi etuajassa, mutta laskettua aikaa ainakaan en tämän vuoden puolelle saa :( No toivottavasti syntyisi vuonna 2009 edes!

Millaiset fiilikset Hipulla? Toivottavasti kuukautiset ovat pysytelleet tiessään.

Mua ei ole aprillattu ainakaan tietääkseni. Kun näin aamulla Ilkka Kanervan uutiset toivoin niiden olevan aprillipilaa, mutta eivät taida ollakkaan. Mua käy jotenkin niin sääliksi se mies, vaikka en viestittelyä ymmärräkään. Luin että radiossa oli aprillattu että Töölöstä saa huoltsikalta olutta edullisesti, se huoltis oli ruuhakutunut täysin kun ihmiset olivat menneet jonottamaan edullista olutta :)

Haaveissa vauva 19

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu, TJOT
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Aurora81 26/25, Y 03/08
Minerva
Sinililja 30/32, pk-seutu, Y 01/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania 28/33 y 10/07 pk-seutu
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Hensku 23/22 tjot
Hertta 26/28 Itä-Suomi Y12/07, km 03/08
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07, km 03/08
Ainikki

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seutu, Y 08/07, plussa 02/08
Sanibel 31v/35, Pohjois-pohjanmaa, Y 12/07, plussa 02/08
Sacha 28v, plussa 03/08

Jännääjät:
hippu81 3.4.
Noa 7.4.
Hertta 12.4
Prätkämimmi 12.4
Sinililja 27.4.

Päivitin tuota listaa siksi, että otin omalta kohdaltani pois tuon TJOTIN alun kun en siitä ole niin varma...Kannattaako sellaista nyt edes laske, tulee vaan turhaan stressiä. Tajusin just, että meidän kohdalla tuo TJOT on "alkanut" vasta tän vuoden puolella kun mies lopetti "ovisajan kyselyn" ja antoi mennä vaan. Se, että se ei vielä ole halunnut alkaa "yrittämään" ei tarkoita mitään, sillä tavallaanhan se on jko hiljaisen suostumuksensa antanut asialle!Näin sanoi mun yx tuttu, jolla on 2 lasta. Hänenkään mies ei kuulemma aikoinaan koskaan sanonut "NYT" vaan enemmänkin tjot ja nyt niillä on 2 lasta ja ovat onnellisia. Mun pitää vaan koettaa olla stressaamatta ja jankuttamatta asiasta, sillä nythän nää asiat ei enää mun käsissä ole....;) Oikeastaan tjottia ei ole takana niin montaa kk:tta,mut kaipa se tuntuu niin pitkältä ajalta kun on toivonut vuosia, kuumeillut vuosia ja suostutellut miestä vuosia....:0

Juttelin eilen yhden ulkomaalaisen tyttökaverini kanssa mesessä ja ne on olleet n.4.v jo naimisissa eikä lapsia. Kyselin, että onko vauvakuumetta ja se vastasi, että joo, mutta ei ne lapset noin vaan tule. He ovat yrittäneet jo 2-3.v!!Vähänkö tuli paha mieli heidän puolestaan ja hävetti kun ite on niin kärsimätön...Puhuttiin sit kaikista näistä lapsihaaveista ja kumpaakin helpotti puhua jollekin samassa tinateessa olevalle. He ovat käyneet lääkärillä ja joku pieni operaatiokin on tehty (olisko joku aukiolojuttu?), saavat tässä kuussa kuulla miten edetään. Kaveri tulee kesäkuussa Suomeen ja toiv. nähdään 8.v jälkeen ja naurettiin et olis ihanaa jos oltais molemmat raskaana (tai ainakin hän!) ja juotais Virgin Margaritoja terassilla!!:) Hyvä, että saa aina vähän perspektiiviä tähän elämään oman itsesäälinsä keskellä...

Mä oon muuten lähdössä pikkuiselle minilomalle mutsin kanssa taas (joulukuussa oltiin Barcelonassa) sattuneista syistä sen matkakumppani ei lähdekään niin se pyysi mua kun liputkin oli jo ostettu. Eli huhtikuun lopulla 4pv Dublinissa!Jee!!!Piristääpä kummasti ja antaa muuta mietittävää!

Mulla ovisajat viikon päästä...eli saa nähä saako Dublinissa juoda olutta lainkaan?:)

Wilma

Kyllä miekin mietin ensin että onko tuo Kanerva juttu aprillia, mutta aika rankka pila olisi ollut.

Nyt on alkanut tuntua mahanpohjassa pientä juilintaa eli enteilee menkkoja tai sitä niin toivottua raskautta! Viimeksi näitä tuntemuksia kesti viikon verran ennenkuin uskaltauduin testaamaan. Kyllä mie ajattelin jo lauantaiaamuna tikkuun pissata ellei se täti pahalainen ole paikalle rynnännyt. On se kyllä taas jännä tilanne, hui!! Ja voi kauheeta miten kova pettymys jos plussaa ei tuukaan, vaikka ei pitäisi vielä liikoja odotuksia asettaa. Ja vastoin kaikkia sääntöjäni, kävin kurkkaamassa mahdollisen lasketun ajan, 14.-16.12 näytti :) Miut pitäisi laittaa väliaikaiseen nettikieltoon ;)

Tervetuloa Prätkämimmi joukkoon!

Yllätin itsenikin tällä kertaa positiivisuudella.. Toki sunnuntaina otti päähän, mutta eipä sille mitään mahda. Luulen, että pari kiertoa vielä jaksan yrittää olla positiivinen, sitten voi jo olla hankalampaa. Ja kummasti helpottaa, kun saa vatvoa asioita täällä tai sitten ystävien kanssa. Minulla on pari hyvää ystävää, jotka ovat samassa tilanteessa eli asiaa tulee puitua välillä vähän liikaakin. Mutta toistaiseksi se on auttanut. Sitä olen miettinyt, että miten sitten käy, jos meistä toinen plussaa ja toisella meneekin vielä kauan aikaa. Kuinka hyvin sitä sitten jaksaa innostua toisen asioista. Mutta olemme päättäneet plussata yhtä aikaa ettei tule tällaista pulmaa ;)

Aika hyvä toi olutjuttu.. ellet sitten Tiiti huijaa meitä. Miten ihmiset voi jonottaa keskellä päivää halpaa kaljaa Töölössä?? Haloo.. :) Ei sen puoleen, maistuisi minullekin! Olisi aika mukava terassikeli.. Onneksi on kaikenlaisia hyvä alkoholittomia juomia, joita me voimme sitten kesällä nauttia! ;-)

Wilma: Kyllä varmasti pieni loma piristää ja tekee hyvää irtautua arjesta! Mie arvelin vklna ajaltaa kaverin luo 400 km:n päähän, jos se vaan on kotona. En oo vielä soittanu sille :) Kyl se oletettavasti on, niin hengailen siellä sit vkln. Sekin on jo piristystä arkeen miulle, kun aika harvoin missään etempänä käyn... Muussa tapauksessa vietän vkln sit kotona koirien kans. Isäntä on sillon omalla reissullaan kavereittensa kans.

Noa: Pitää vaan nyt sormet ja varpaat ristissä toivoa, että plussa tulee! Mie kans katoin sitä laskettua aikaa samalla, kun katoin ovisajankohtaa, niin miulle tulis 20.12! Jonkun toisen mukaan oli 18.12. Kyllä jouluvauva kelpais :) Meille ei ajankohdalla oo väliä. Toisaalta ihan hyvä vaan, että hieman viivästyi tämä juttu (jos jotain positiivista siitä km:sta koittaa ettiä), niin saadaanpahan taloprojekti paremmin alkuun ja ois jopa valmis siihen mennessä...

Joo, ei meillekään ajankohdalla ole väliä. Aiemmin olin sitä mieltä että en haluaisi ihan loppuvuoden vauvaa, mutta nyt on kyllä aivan sama vaikka syntyisi vika päivä joulukuuta. Tällä hetkell äon töiden puolesta sellainen tilanne, että mitä nopeammin pääsisin äitiyslomalle, niin sen parempi. Eli senkin puolesta pettymys olisi kova, jos ei nyt tärppää. Paineita, paineita.

Mulla on kans kova talokuume, haluisin jo päästä omaa kotia laittamaan, pois tuosta vuokrakaksiosta. Meillä ei mies ole innostunut rakennusprojektista, enkä miekään oikein yksin osaa :) Eli valmista ratkaisua etsitään, jos ja kun sellainen oman tuntuinen kohdalle sattuu, niin siitä sitten ostoo pyyhkästään.

Piti vielä sanomani, että mullekin tää ketju ja asioiden vatvominen täällä on ollut yksi henkireikä. Ei v*tuta läheskään yhtä paljon, kun tietää et täältä ainakin saa tukea, ja voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä yhtään kaunistelematta. Kiitos siitä :D