Häihin pukeutumisen ongelma (ei "normaalit" häät)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä (juntti olen kyllä et en tiedä kannatako mua kuunnella..) menisin ihan tavan juhlavaatteissa, sellaisissa perussiisteissä, ei iltapuvussa kuitenkaan. Ja sama lapsille. Lapsille siihen lisäksi just sellaiset itse tehdyt naamarit silmien ympärille ja itselle vaikka just joku teemaan sopiva pikkujuttu hakaneulalla rintakoruks, miehelle solmioneulaks tai vastaavaks.
En kans tykkää naamiaisista enkä pukeutumisesta mihinkään erikoiseen, joten mun pitää tuollaisiin kelvata tavallisena kun muuten olisin ihan vaikeana.
Lahjasta sanoisin, et jos ei rahaa halua antaa, niin joku kiva lahjakortti, ihan siis vaikka leffaliput tai vastaavat ja kortti, mut ei mitään krääsää tai tavaraa kun sitä tuoda kutsun muodolla kai on yritetty välttää.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei mielellään kannata viedä mitään kun eivät halua.

Ihan hyvin voi viedä jotakin muuta,ei se toive siitä rahasta ole käsky!
Toiveita saa olla samoinhan monella on lahjalistojakin mutta ei ne ole mitenkään sitovia,ovat vain suuntaa antavia ja helpotusta niille keillä ei ole mielikuvitusta miettiä itse jotakin mukavaa lahjaa:)
Mutta jos lahjatoive on muotoiltu tyyliin etteivät halua mitään tavaraa ja materiaa ja vain raha kelpaa niin silloin he toivovat rahaa,tosin itse kävelisin ädet sivuilla näihin juhliin tai jättäsin menemättä koska minuahan ei komennella mitä minä saan tuoda jos vaihtoehtoina ei ole antaa kuin pelkkä raha.

Just. Tässä sanotaan JOS haluaa muistaa niin tilille! Eli vaihtoehdot: ÄLÄ muista/raha. Onko luetun ymmärtämisessä vikaa?

Suahan ei komennella, voi herranduudeli sentään mikä kapinallinen. Sulle sopisi junttiasu hienosti päälle - hääparin täytyy siis etsiä sille Robin hoodista ostetulle ruusuledilampulle kotoaan paikka koska SINUA ei kukaan määrää.

Menkää mieluummin tyhjin käsin oikeesti tuossa tilanteessa. Kun jotkut hääparit oikeasti haluavat ne kutsutut ihmiset sinne paikalle juhlistamaan rakkauttaan, muistavat JOS haluavat tai eivät, se juhlaan osallistuminen olisi ainakin mulle suurin. Toisaalta, mun ystäväpiiristä ei onneksi löytyiskään junttia joka uhoaa kun MUAhan ei määräillä...

tosin itse kävelisin ädet sivuilla näihin juhliin tai jättäsin menemättä koska minuahan ei komennella mitä minä saan tuoda jos vaihtoehtoina ei ole antaa kuin pelkkä raha.

Mistä näitä juntteja riittää? Ihanko tosissasi kehtaisit mennä syömään ja juomaan ilman mitään?

Mä (juntti olen kyllä et en tiedä kannatako mua kuunnella..) menisin ihan tavan juhlavaatteissa, sellaisissa perussiisteissä, ei iltapuvussa kuitenkaan. Ja sama lapsille. Lapsille siihen lisäksi just sellaiset itse tehdyt naamarit silmien ympärille ja itselle vaikka just joku teemaan sopiva pikkujuttu hakaneulalla rintakoruks, miehelle solmioneulaks tai vastaavaks.
En kans tykkää naamiaisista enkä pukeutumisesta mihinkään erikoiseen, joten mun pitää tuollaisiin kelvata tavallisena kun muuten olisin ihan vaikeana.
Lahjasta sanoisin, et jos ei rahaa halua antaa, niin joku kiva lahjakortti, ihan siis vaikka leffaliput tai vastaavat ja kortti, mut ei mitään krääsää tai tavaraa kun sitä tuoda kutsun muodolla kai on yritetty välttää.

JUST NÄIN!!! Tosiaan jos on tuollainen ongelma kuin ap:lla niin näin voi toimia, juurikin noilla asusteilla toivottua teemaa ilmentäen ja sen lahjan, jos se leffalippujen hinta on niin KAMALAN vastenmielistä laittaa sinne parin tilille, niin just sillä lahjakortilla.

Olimme miehen kanssa viime vuonna just halloweenina 40-vuotisjuhlissa ja siellä oli myös naamiasiteemalla pukeutuminen. Silti naisväki oli juhlaväki oli mielikuvituksellisesti keksinyt pukeutua varsin hienosti teemasta huolimatta, oli iltapukuja jos jonkinlaisia ja miehillä pukuja pienillä asusteilla somistettuina. Minulla itselläni oli sellainen musta noitahattu iltapuvun kanssa ja kun otin sen pois niin kampauksessani oli vilkkuvaloinen lepakko. Yhdellä naisella oli kampaus ja kasvot koristeltu timantein kimaltavilla hämähäkeillä. Mun miehelläni oli puvun kanssa sellanen mustanharmaa kauhuperuukki. Että kyllä sitä ihan pienellä saa teeman aikaiseksi, ja lapset voi pukeutua ihan miksi ikinä haluavat. Ovathan ne amerikkalaisetkin lapset kaikenmaailman kilpikonnia ja keijukaisia ja ihan mitä vaan halloweenina.

Toiveita saa olla samoinhan monella on lahjalistojakin mutta ei ne ole mitenkään sitovia,ovat vain suuntaa antavia ja helpotusta niille keillä ei ole mielikuvitusta miettiä itse jotakin mukavaa lahjaa:)
Mutta jos lahjatoive on muotoiltu tyyliin etteivät halua mitään tavaraa ja materiaa ja vain raha kelpaa niin silloin he toivovat rahaa,tosin itse kävelisin ädet sivuilla näihin juhliin tai jättäsin menemättä koska minuahan ei komennella mitä minä saan tuoda jos vaihtoehtoina ei ole antaa kuin pelkkä raha.

Just. Tässä sanotaan JOS haluaa muistaa niin tilille! Eli vaihtoehdot: ÄLÄ muista/raha. Onko luetun ymmärtämisessä vikaa?

Suahan ei komennella, voi herranduudeli sentään mikä kapinallinen. Sulle sopisi junttiasu hienosti päälle - hääparin täytyy siis etsiä sille Robin hoodista ostetulle ruusuledilampulle kotoaan paikka koska SINUA ei kukaan määrää.

Menkää mieluummin tyhjin käsin oikeesti tuossa tilanteessa. Kun jotkut hääparit oikeasti haluavat ne kutsutut ihmiset sinne paikalle juhlistamaan rakkauttaan, muistavat JOS haluavat tai eivät, se juhlaan osallistuminen olisi ainakin mulle suurin. Toisaalta, mun ystäväpiiristä ei onneksi löytyiskään junttia joka uhoaa kun MUAhan ei määräillä...

Kutsussa ei oo tilinumeroo joten ainakaan tilille ne ei rahaa halua.

JUST NÄIN!!! Tosiaan jos on tuollainen ongelma kuin ap:lla niin näin voi toimia, juurikin noilla asusteilla toivottua teemaa ilmentäen ja sen lahjan, jos se leffalippujen hinta on niin KAMALAN vastenmielistä laittaa sinne parin tilille, niin just sillä lahjakortilla.

Joillakin ilmeisesti on vaikee ymmärtää että kaikki ei perusta naamiaisista. Mulle jo päiväkodin naamiaiset on kauhun paikka joten saati tällänen johon pitäs neljälle keksiä jotain päälle pantavaa... Ja toisekseen musta raha on hieman hölmö lahja. Ja jos sitä rahaa halutaan häämatkaa varten niin miks ihmeessä mä sit veisin lahjakortin? Taidan olla juntti ja idiootti. Viisaampi siis varmaan olla menemättä niin enpähän oo pilaamassa heidän juhlaa junttiudellani. Eikö tuo kellon aikakaan oo lapsiperheelle paras mahdollinen (klo 16) kun kotiinkin on parin tunnin ajomatka....

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:

No voi herranjestas, eli käteisenä. Ei voi olla kaikki noin vaikeaa? Samahan se on, tili tai käteinen; RAHANA, JOS muistaa.

No voi herranjestas, eli käteisenä. Ei voi olla kaikki noin vaikeaa? Samahan se on, tili tai käteinen; RAHANA, JOS muistaa.

No en mä väittänykään et se olis vaikeeta. Mainitsinpahan vaan ettei oo tilinumeroo kun kaikki vaan puhuu tilistä. Anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
tosin itse kävelisin ädet sivuilla näihin juhliin tai jättäsin menemättä koska minuahan ei komennella mitä minä saan tuoda jos vaihtoehtoina ei ole antaa kuin pelkkä raha.

Mistä näitä juntteja riittää? Ihanko tosissasi kehtaisit mennä syömään ja juomaan ilman mitään?

No jos kerran ei muu kelpaa kuin raha niin sama kuin laittasivat pääsymaksun tai jo ilmottasi sille ruualle hinnan...
Ehkäpä laitoin tuon kommenttini nyt hiukan kärjistettynä mutta todellisuudessa en menisi juhliin joissa ei kelpaa muu kuin raha,mutta tosiaan jopa hääparienkin kannattaa varautua tähän ettei sinisilmäisesti luota vieraiden maksavan heidän häitään.

En tajua teidän asennetta? Jos kutsussa lukee raha niin te tuotte kiltisti rahaa,
jos kutsussa lukee että hyppää kaivoon niin te hyppäätte :laugh:
Siis jos normaalit aikuiset ihmiset menevät naimisiin niin kyllä he vain laittavat sen tyyliin häälahjaehdotelma muotoon eikä ilmoita että vain ja ainoasteen raha kelpaa ja jos sitä ei tule niin pysy pois.
Kaikilla kun ei välttämättä ole sitä rahaa,niin ja jos onkin antaa vaikka 20? niin johan taas nykymorsian vinkuu kuinka vähän nekin antoi mutta kyllä ne molemmat on hyväpalkkaisessa työssä..niin kun eihän yllättäviä isoja laskuja hääparin mielestä voi hyvätuloiselle muka tulla....

Ehkä tosiaan on parempi että rouvaliini jättää kutsut väliin kun KAIKKI on niin huonosti. Teema ei sovi, lahjatoive on epäsopiva, ja sitten vielä ajankohtakin mättää! Ihan oikeesti iso ihminen, kerää ittes! Jos se on noin kamalan vaikeeta niin jää ihmeessä kotiin. Mä en vaan jaksa tällasia joka asiasta valittajia, anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen positiivisuutta...:
Ehkä tosiaan on parempi että rouvaliini jättää kutsut väliin kun KAIKKI on niin huonosti. Teema ei sovi, lahjatoive on epäsopiva, ja sitten vielä ajankohtakin mättää! Ihan oikeesti iso ihminen, kerää ittes! Jos se on noin kamalan vaikeeta niin jää ihmeessä kotiin. Mä en vaan jaksa tällasia joka asiasta valittajia, anteeksi.

Taidanpa todellakin jättää juhlat väliin. Kiitos mielipiteestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen positiivisuutta...:

Tän kuvan sai tosiaan tästä ketjusta.

Ja Plörö - se on ihan sitä juhlakalujen KUNNIOITUSTA, jos he toivovat MAHDOLLISEN muistamisen rahana, silloin annetaan varojen mukaan tai mennään ilmna. Todella juntti olet, omaan napaan tuijottaja jolle ei ilmeisesti ole ystävien ja läheisten kunnioitus tuttua. Nuo sun kärjistykset antaa susta lähinnä typerän kuvan - enkä ole muuten kuullut kenenkään sanovan että jos ei rahaa tule ei tarvi tulla. Täysjärkinen osaisi tuollaisista häistä pysyäkin pois.

No sepä kuulosti hyvältä! Musta on paljon parempi jättää väliin sellaiset juhlat joihin ei oikeasti halua mennä, kuin väkisin raahautua paikalle pilaamaan muidenkin fiilikset.

Eihän sen pukeutumisen tarvii olla mitään suurta. Ihan joku hiusjuttukin riittää, ja hieman erilaisempi meikki. Musta tollanen ajatus on mukava :D ja riittäis jos kaikki jotenkuten olisivat edes yrittäneet.

Mutta tässä yhtälössä mikään ei tainnut sopia yhteen, joten parempi että jätätte menemättä.

Ja Plörö - se on ihan sitä juhlakalujen KUNNIOITUSTA, jos he toivovat MAHDOLLISEN muistamisen rahana, silloin annetaan varojen mukaan tai mennään ilmna. Todella juntti olet, omaan napaan tuijottaja jolle ei ilmeisesti ole ystävien ja läheisten kunnioitus tuttua. Nuo sun kärjistykset antaa susta lähinnä typerän kuvan - enkä ole muuten kuullut kenenkään sanovan että jos ei rahaa tule ei tarvi tulla. Täysjärkinen osaisi tuollaisista häistä pysyäkin pois.

Niinpä, niinpä. Vaikka itse toivonkin rahaa lahjaksi jos joku kysyy niin silti tärkeintä on tietenkin vieraiden paikalle tulo. Mutta jos tuollaisella asenteella olisi joku kutsuttu niin toivoisin todellakin ettei vaivautuisi paikalle pilaamaan juhlatunnelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

No jos kerran ei muu kelpaa kuin raha niin sama kuin laittasivat pääsymaksun tai jo ilmottasi sille ruualle hinnan...
Ehkäpä laitoin tuon kommenttini nyt hiukan kärjistettynä mutta todellisuudessa en menisi juhliin joissa ei kelpaa muu kuin raha,mutta tosiaan jopa hääparienkin kannattaa varautua tähän ettei sinisilmäisesti luota vieraiden maksavan heidän häitään.

Siis minkähän hintaiseksi kuvittelet keskimääräiset häät? Jos oikeasti uskot, että häälahjarahoilla päästään edes lähellekkään häiden oikeissa kustannuksissa. Kyse on ennemminkin siitä, etteivät häiden järjestäjät halua niitä suvun käkikelloja ja halpismaljakoita vaan ystäviä juhlimaan heidän naimisiinmenoa. Jotain lahjoja kuitenkin ihmiset haluavat antaa niin raha on melko turvallinen vaihtoehto.

Niinpä, niinpä. Vaikka itse toivonkin rahaa lahjaksi jos joku kysyy niin silti tärkeintä on tietenkin vieraiden paikalle tulo. Mutta jos tuollaisella asenteella olisi joku kutsuttu niin toivoisin todellakin ettei vaivautuisi paikalle pilaamaan juhlatunnelmaa.

Ai siis se on junttia jos en antasi rahaa hääparille joka vain ja ainoasteen sitä toivoo?
Ja seuraavaksi saan palstalta lukea kuinka oli plörönkin perhe kutsuttu häihin ja jokaisen pennun nekin mukanaan raahasi ja vain 20? antoi jolloin eihän se edes kata mitään.
Ja tuossa kun heitin aijemmin että jos ei muu kelpaa kuin raha tai tule mukaan juhlimaan niin joku vikisee että ei ole soveliasta mennä juhliin kädet sivuilla ilman sitä rahaa? Jaa,miksi ei siis jos tosiaan ei halua antaa rahaa kuka muka tietää sukunsa raha asiat niin hyvin että voi olla varma että tällä olisi kuitenkin ollut vara antaa enemmän?

Eli yhteenvetona voisin sanoa että täällä on teinitytöt suunnittelemassa häitään ja vieraat laitetaan maksumiehiksi ja ei todellakaan osata kunnioittaa itse juhlaa vaan vingutaan sen lahjan perään kuin 3v pikku pentu:(

Itse olen saanut kutsuja joissa on tosiaan ollut rahapyyntö vain ehdotelmana mutta tosiaan on muitakin otettu vastaan,ja joo älkää nyt pettykö en minä mistään robinhoodista lahjoja ostele :D
Moukkamaista se on laittaa kutsua jossa vain se raha kelpaa tai sitten haukutaan selän takana kun ei tuotu mitään,eli jos käskytätte niin huomioikaa ettei tosiaan ole kaikilla rahaa jaella pitkin kyliä ja kun kerran toinen vaihtis oli tulla juhliin ilman lahjaa niin miksi se sitten olisi moukkamaista kun hääpari näin haluaa?

Huomaatko ap olevasi hieman negatiivinen?

Asusta: "Kun ei viittis ostaa mitään naamiaisasuja tota varten ." "Musta ei mikään ihana hääidea. " "En mä osaa mitään meikkejä tehdä vampyyriks enkä mikskään muukskaan."
" Tossa vois olla ideaa. Ainoo vaan et meidän muksulla ei juuri oo hiuksia mitä laittaa ponnarille..."

Lahjasta: " Kutsussa ei oo tilinumeroo joten ainakaan tilille ne ei rahaa halua.""musta raha on hieman hölmö lahja. "

Ajankohdasta: "Eikö tuo kellon aikakaan oo lapsiperheelle paras mahdollinen (klo 16)"

Ei kai kaikesta tarvitse tehdä ongelmaa! Sait monta hyvää ehdotusta esim. puekutumiseen. Kyllähän yleensä aina häihin ostetaan asu tai ainakin asusteita, mutta sinä et halua ostaa asua, et asusteita. Et myöskään halua maskeerata ja lasten hiuksiakaan ei pysty laittamaan (voisihan niille ostaa teeman mukaisesti peruukit ja peruukeille olisi varmasti jatkossakin käyttöä leikeissä ja naamiaisissa). Ja kuinkas tuo kellonaikakin niin vaikea on lapsiperheelle?

Ja tuossa kun heitin aijemmin että jos ei muu kelpaa kuin raha tai tule mukaan juhlimaan niin joku vikisee että ei ole soveliasta mennä juhliin kädet sivuilla ilman sitä rahaa? Jaa,miksi ei siis jos tosiaan ei halua antaa rahaa kuka muka tietää sukunsa raha asiat niin hyvin että voi olla varma että tällä olisi kuitenkin ollut vara antaa enemmän?

Melkoisen sekavaa tekstiä. Minusta nyt vaan on junttimaista mennä juhliin ilman muistamista. Menetkö tosissasi synttäreillekin ilman lahjaa? Laitat lapsen synttäreille ilman lahjaa?

Moukkamaista se on laittaa kutsua jossa vain se raha kelpaa tai sitten haukutaan selän takana kun ei tuotu mitään,eli jos käskytätte niin huomioikaa ettei tosiaan ole kaikilla rahaa jaella pitkin kyliä ja kun kerran toinen vaihtis oli tulla juhliin ilman lahjaa niin miksi se sitten olisi moukkamaista kun hääpari näin haluaa?

Tuo sun asenne on moukkamainen. Mä toivon totisesti, että jos mun vieraslistalla on joku joka jo etukäteen haukkuu meitä ties millaisiksi niin toivottavasti älyää jäädä kokonaan pois!

Taidan siis jättää menemättä niin enpähän pilaa kenenkään juhlaa. Todelakin kyllä haluisin mennä, mut kun naamiaiset ei oo koskaan ollu se mun juttu.

Siis miksi esimerkiksi se oli huono idea, että pukeutuisitte juhla-asuihin ja käyttäisitte sellaisia naamioita kuin mitä ykkössivulla oli kuvissa?

Alkuperäinen kirjoittaja mym:
Taidan siis jättää menemättä niin enpähän pilaa kenenkään juhlaa. Todelakin kyllä haluisin mennä, mut kun naamiaiset ei oo koskaan ollu se mun juttu.

Siis miksi esimerkiksi se oli huono idea, että pukeutuisitte juhla-asuihin ja käyttäisitte sellaisia naamioita kuin mitä ykkössivulla oli kuvissa?

En laita naamioita, mut täytyy katella jos vaikka löytäs päähän tai rinnuksiin tai johonkin jonkun jutun. Meillä ei taida olla ees naamiaisasuliikettä josta niitä vois löytää...

Uusimmat

Yhteistyössä