Hain tytöt päiväkodista ja..

Näkymätön Ninni

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
2 560
1
36
..esikko kertoi kuinka "liisa" (nimi muutettu) oli karannut tänään päiväkodista ja poliisit olivat tuoneet takaisin, selitti että oli tullut äitiä ikävä, iäks esikko sanoi neljä. :o

Siis mitään en vielä tarkistanut itse päiväkodista, kehtaa en soittaa, kysyn huomenna kun vien tytöt, mutta en usko että tuulesta moista juttua tempais... Tai siis toivon kyllä kovasti että tempais, mutta..

Tuli tosi paha olo, ja tahtoisin jäädä tyttöjen kanssa kotiin, mutta se kun ei ole niin yksin kertaista.. :(

Siis eihän toki niillä hoitajillakaan ole silmiä selässäkin, mutta ku tuo lapsen karkaaminen ja katoaminen ja jotain sattuminen oli aikaisemmin mulla todella iso pelko.. esikko kyllä nyt sanoi että ei se vois noin lähteä kun sillä tulisi perhettä niin kova ikävä että mielumin on vaan hoitajan kanssa. =)

Mutta kamalaa siis oli kuunnella kuinka tyttö selitti karkaamista ja kuinka "liisalla" oli äitiä ikävä mutta äiti ei ollut ollut kotona vaan poliisit oli ilmeisesti sen sieltä kodin läheltä löytäneet...

Mutta sitä kyl vielä mietin että jos näin olisi käynyt niin oisko ne päiväkodista kuitenkin informoineet vanhempia, kun lapset kuitenkin satuilee jne ettei sitten vanhemmat olisi järkyttynyt tai jotain...

No en tiiä, toivottavasti tosiaan satua vaan..

:|

:flower:
vaieka uskoa etteivät olisi päiväkodista ilmoittaneet vanhemmille!! Tarkista asia ja panikoi vasta sitten :ashamed: nimittäin lapsilla on kaikesta huolimatta joskus tapana "sepitellä" juttuja..ja pitävät niitä ite ihan totena!!! :hug:
Ja mikäli tuo on todella totta ni anna painavaa, mutta asiallista palautetta päiväkodille...!!!
:hug:

Asian vierestä,mutta mä muistan omilta päiväkotiajoilta semmosen tytön,joka karkas sieltä noin kerran kuussa.Meni aina mukamas äitinsä luo töihin tai jotain.Joku sen sitte takas aina toi kyllä.Ja varmaan vanhemmille ilmotetaan aina tollasesta.Uskon ja toivon ainaki niin..

meilläkin tyttö oli kaverinsa kanssa mennyt piiloon hoitajia (olivat 5 v silloin ) huoneeseen,jota ei käytetä..ja asiasta ilmoitettiin vain meille ja toisen tytön äidille..onneksi eivät kauemmas "karanneet",voin vain kuvitella sen huolen,ku hoitajat etsi heitä..jos eivät olisi löytyneet rakennuksesta,olisivat ilmoittaneet poliisille ja meille vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
No itse olen töissä päiväkodissa ja ei meillä jokaiselle tuollaisia asioita kyllä selitetä jos noin kävisi.Ei se kuulu kaikille vaikka ikävä juttu onkin.

noinhan se varmaan menee... onneksi ei tarvitse omia viedä päiväkotiin..! lasten "säilytyspaikka" vaan tuntuu olevan :/

Niin no ei kai ne ala selittelee muille vanhemmille mitään, mutta pintaan nousi esim pikku-anttonin tapaus ja kyllä mua huolettaa jos pääsee lapsi päiväkodista karkaamaan.

Eihän siitäkään tietty voi hoitajaa kai syyttää jos lapsi on hiipinyt huomaamatta tiehensä, mutta oisko sitten vajetta tai jotain...

Ainakin ku olivat tuossa pienemmässä päiviksessä niin kaksi hoitajaa lähti 13(muistaakseni) lapsen kanssa pihalle, eikös siinä ole jo aivan liian paljon lapsia kahdelle hoitajalle?

Aidat ja portit on kunnossa, ne tarkastin ensimmäisenä ku tyttöjä sinne vein mutta lapset vaan keksii miten portti saadaan auki...

Esikko mua ei niinkään huoleta mutta kuopus on sellanen omien polkujen tallaaja että enemmänkin hän huolettaa...

Toi 13 lasta ja kaksi aikuista on TODELLAKIN tosi hyvä suhdeluku, jos siis lapset yli 3-v!!! Virallinen suhdelukuhan on alle 3-v 4kpl/aikuinen ja yli 3-v 7kpl/ aikuinen.

Itse töissä olen törmännyt yhteen karkaamistapaukseen, ja se ainakin oli eniten huonon kiinteistönhuollon syytä. Olimme aikoja sitten ilmoittaneet useita kertoja ulkoaidan alla olevista ryömimisaukoista, eikä niitä korjattu. Kunnes eräs lapsi päätti ryömiä ali. Johan tulivat ukot korjaamaan...

Ja todellakin on lapsia, joilla on karkailutaipumus. Eräs sukulaislapseni on tällainen. Hänellä on aina vaattaissa kiinni lappu, jossa lukee nimi ja äidin puhelinnumero!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Toi 13 lasta ja kaksi aikuista on TODELLAKIN tosi hyvä suhdeluku, jos siis lapset yli 3-v!!! Virallinen suhdelukuhan on alle 3-v 4kpl/aikuinen ja yli 3-v 7kpl/ aikuinen.

Ja tuohan tarkoittaa koulutettua aikuista, ei ketä tahansa työllistettyä tms vaan esim ryhmästä riippuen lastentarhanopettaja, lastenhoitaja, päivähoitaja tai lähihoitaja. Mutta jos on esim perhepäivähoitaja niin sitä kohti ei voi olla päiväkodissa tuota 7 yli3v lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Ja tuohan tarkoittaa koulutettua aikuista, ei ketä tahansa työllistettyä tms vaan esim ryhmästä riippuen lastentarhanopettaja, lastenhoitaja, päivähoitaja tai lähihoitaja. Mutta jos on esim perhepäivähoitaja niin sitä kohti ei voi olla päiväkodissa tuota 7 yli3v lasta.

työllistettykin voi olla koulutettu hoitaja. Kuten minä joka olin työllistämistuella töissä päiväkodilla. koulutus Sosionomi amk. Minun vastuulla oli myös nuo lapset kuten ns. vakityöntekijöillä, liekkö sitten lainvastaista..

no sitte, luulin et se on se neljä-viis lasta per hoitaja aina..

ja turhahan se on mun valittaa ja olla lapsistani huolissani ku ite oon ne sinne päiväkotiin laittanut ku töitä pitää tehä että on lapsilla katto pään päällä... :|

Yhteistyössä