haista paska!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Tästä oli jo ketju, aloitan silti uuden..

Tänään kyllästyin totaalisesti miehen saamattomuuten ja kysyin miksei hän koskaan hoida kotiaskareita ilman että minun pitää häntä niistä muistuttaa! Kun kuitenkin hoidan suurin osan kodin tylsistä töistä voisi hän olla pienissä askareissaan hieman omatoimisempi!

Molemmat käymme töissä, mies tekee pidempiä päiviä joten minä teen lähestulkoon kaikki kotityöt, ja mies tekee lähinnä ruokaa viikonloppuisin ja leikkaa nurmikon ja ""huoltaa"" auton (=vaihtaa pissapoikaan veden ja vaihtaa renkaat).

Ärsyynnyin koska nurmikko on taas ajamatta ja kysyin miksei sitä voi leikata koskaan niin ettei tarvitse pyytää tai anoa. Ei minullekaan tarvitse sanoa että ""pese pyykkiä, luuttua lattia tai pese vessa"", vaan teen sen kun tarve vaatii. Mies saa aina tulla kotiin siistiin kotiin, vaatteet ovat silitettynä kaapissa ja vessoja hän ei esim. ei ole koskaan pessyt.
Mielestäni olen reilu? Seksiä en pihtaa ja nättikin olen.

Niin, ja mies tekee uraa, valittaa että ""kuka tahansa idiootti osaa siivota mutta sitä ja sitä asiaa ei kuka tahansa osaa..""
Niin että arvostaa kotitöitäni tosi paljon..ansiotyöni lisäksi.

Nyt haistatan paskat. Pukekoon päälleen ryppyiset paidat jos jaksaa pestä, tästä lähtien pesen minun ja lasten pyykit. Ajan itse nurmikon ja en anna enää seksiä. Olkoon sitten tyytyväinen oloonsa kun on niin fiksu ettei tarvitse siivota tai leikata edes pientä pihaamme. Auton vein itse eilen huoltoon ja pissapoikaan voin vaihtaa veden.

Mitä mä enään helmiä sioille!
Siivojaa en saa palkata koska ""hän ei ainakaan maksa mistään mikä kestää 5 minuuttia..""

Aina auton siivouksen yhteydessä vaihdetaan öljyt ja vedet, siisti olla pitää ;-)
Kiva ap:sta riidellä, hieno aihe. Eikä sun miehestä ole varmaan sängyssäkään mihinkään ja se on niin pienikin...? Kosto on jotain myös, se auttaa varmasti. Ja mies osaa loistavasti yhdistää seksin pihtauksen leikkaamattomaan nurmikkoon. Ap on tyhmä.

Nuo luettelemasi jutut ovat oireita; eivät itse asia. Ja se asia on , että et rakasta miestäsi. Muuten et riitaa haastaisi. Moni nainen olisi onnellinen, jos saisi miehen , joka tekisi ruokaa edes viikonloppuna jne.

Mitääh!? No tuohon strategiasi toimuuvuuteen en ota kantaa, koska vähän epäilen sen toimivuutta.

Mutta tuo menee vähän liian pitkälle. Ettei maksa siitä mikä kestää 5 minuuttia :D :D

Voi olla mahdollista jos joka päivä siivoaa ja muutkin ovat todella siistejä. Kyllä meidän pienessä kaksiossa siivoaminen kestää kahdelta ihmiseltäkin tunnin! Mutta se on selvä, koska jos käytännössä ei tee koko viikon aikana mitään muuta kuin aivan välttämättömän niin...

Voi taivas. Olet ilmeisesti huushollannut ""liian"" hyvin. Jotenkin hassua, onko meihesi tyhmä, kun ei reaalimaailmasta mitään ymmärrä? Eikö hän ole koskaan asunut yksin? Ja joutunut huushollaamaan.

Vai 5 minuuttia :D Realiteetit ovat aivan hakusessa miehelläsi tuon huusholleerauksen suhteen!

Miksi et itse maksa kotisiivousta? Jos mies on noin tyhmä, anteeksi vain nimittely mutta oikeasti todella vähän ihmettelen!

Tässähän se onkin: Mies sanoo, että ""kuka tahansa osaa siivota, mutta sitä ja sitä asiaa ei kuka tahansa osaa.""

Eihän siinä osaamisesta olekaan kysymys. Kysymys on viitsimisestä. Ja jaksamisesta.

Ja tuo siivoaminen kun on kuitenkin aika olennainen asia ihmisen hyvinvoinnin kannalta.

Anna miehen kulkea ryppyisissä ja likaisissa paidoissa, niin nähdään, osaako hän todella pestä ja silittää.

Minua muuten ällöttää tuollaisen viikonloppuruoanlaittaja-miehet. Ovat olevinaan sitten niin tärkeitä ja hyviä osallistumaan kotitöihin.

Ruoanlaitto ei nimittäin ole ollenkaan ikävää puuhaa, se on monista suorastaan hauskaa. Varsinkin viikonloppuna, kun on aikaa ja mahdollisuuksia syventyä siihen. Mikäs uhraus se nyt miehelle on, ei mikään. Sitten siinä ollaan olevinaan niin taitavaa ja osaavaa kokkia, ja siihen vedotaan, kun näistä asioista tulee kyse.

Paljon kiitollisempaa olisi, jos mies viikonloppuna aina pesisi ikunat ja ovipinnat ja siivoaisi muutenkin. Mitä, jos aina veisi matot ulos, tomuttaisi ne, imuroisi ja pesisi lattiat. Se olisi paljon mukavampaa ja lisäksi sopisi miehelle paremmin, koska vaatii voimia.

Tällainen mies pitää jotenkin pudottaa pinnalle. Ap on tehnyt hyvän päätöksen, toivottavasti pidät siitä nyt kiinni.

olet näköjään taas niitä naisia joissa itsessään ei ole mitään ""vikaa"". Ja vielä nättikin..no hyvänen aika, kyllä ukkosi on tosi nössö...
Mutta jospa hän onkin jotenkin lamautunut tehokkuutesi ja kauneutesi sekä seksikkyytesi varjoon eikä pysty toimimaan.

Minusta sinä kyllä vaikutat aika lapselliselta..huh!

terv.eepu

AP. omistat tyypillisen pa-miehen. Kun ei siivoa ei tiedä mitä kaikkea siivoamiseen kuuluu. Pistä peseen ikkunat ja kuivaamaan niin ettei tule raitoja pyyhkimään ja silittämään. Minä pistin exän näin tekeen. Auttoi kauheella riidalla imuroimaan yksi - neljä vetoa keskilattialla. Siivottu. Niin ja pyykkinsäkin pesi väärällä ohjelmalla ja kutistuva pyykki vois auttaa teilläkin niin kuin meilläkin. Tsemppiä. Eihän seksistä kannata pihdata mutta muuten tekee elämän miehelle todelliseksi niin johan ymmärtää.
Kyllä siivoamisessakin on omat niksinsä. Ei se joka pojalle näköjään aukene. Juuri tuo viikonlopun parannus kertoo että sun mies on sitä laiskaa luuseri kamaa. Tekee vasta 4 kerralla hyvin. ""Ensimäisellä kerralla ei kannata laittaa parastaan"". tyyppi niin kuin eräässä Dr. Philin ohjelmassa oli määritys. Näiden kanssa menee hermo ellei saa kuriin, ihan oikeesti.

Jos asioita ei koe tärkeiksi, ei niitä välttämättä muista tai viitsi tehdä ennen kun joku käskee/pyytää. Miehet eivät ymmärrä vihjailuja eivätkä välttämättä tajua, että syy-yhteys esim. seksittömyyteen löytyy ajamattomasta nurmesta. Mites muuten, jos hän tekee jotain ekstra töitä, pesee vaikkapa ikkunat, saako hän sitten tripla annoksen seksiä?

Mieheni, vaikka onkin fiksu, ei aiemmin ymmärtänyt, että esimerkiksi olutpullon paikka ei ole tiskipöydän reunalla, vaan kaapissa, eikä se sinne omatoimisesti löydä, vaan se pitää jonkun laittaa sinne. Kun asiasta ensin sanoin nätisti, meni viesti puolitehoisesti perille, kun sanoin kovemmalla äänellä p*rkele, näetkö pullolla jalkoja tai jotain pullokeijua, joka kuljettaa sen kaappiin? Johan meni perille :-)

mä en lähtis vähättelemään tota auton renkaanvaihtoo. kerran erehdyin vähättelemään ja sanomaan että kyllä ne vaihtaa kuka vaan.. äijä sano että siitä vaihtamaan vaan ja vaihtamatta jäi... vaikka en ole mikään kovin pieni kokoinen mulla ei voimat riitany.

Ei kannatakaan tyytyä mihin tahansa mieheen kannattaa lähteä etsimään täydellisyyttä. Voin muuten kertoa, että sen etsinnän jälkeen kelpaa jo huonompikin.
Tuli mieleeni vanhan kansan sanonta ""ottaa miehen saadessaan"" ja se toteutuu kyllä jokaiselle toisella kierroksella, nimittäin vaatimustaso laskee kummasti.

Ap on väsynyt ja sressaantunut ja sen saa kokea hänen miehensä. Jos toista rakastaa ja haluaa, niin ei tuollaista kielenkäyttöä harrastaisi. Ja mieskin osallistuu kotitöihin, jos ilmapiiri on sen ansainnut.

Äijälläsi on selvä asenneongelma. On oikein ruvennut kukkoilemaan, ei palkata siivoojaa koska HÄN tietää asiat paremmin. Niin just. Noita on nähty.
Hän ei tajua ottaa vakavasti, kun vaimo sanoo että ei jaksa tehdä kaikkea siivousta yksin. Ja vaikka jaksaisikin niin arvostuksen puute kyllä laskee motivaation.
Mies parka luulee että hän voi perustella mustan valkoiseksi, ja jos perustelu on tarpeeksi hyvä, niin vaimokin rupeaa taas jaksamaan siivota vessoja yksinään.
Perkele. Ap, älä jätä tuota asiaa tuohon.
Sanon vain että passiivinen agressio ei ole silti oikea tie.
Et voita pihtaamalla ja salaa kiukuttelemalla itsellesi mitään. Mies vain luuleee että pihtaamisesi johtuu siitä, että sinä satuit vain yhtäkkiä muuttumaan luonteeltasi pihtariksi, ja alkaa väittämään myöhemmin ettei halua auttaa sinua koska olet muutenkin ärsyttävä ja ilkeäpihtaaja. Mies ei ole kovin hyvä noissa syiden ja seurausten havaitsemisessa. Sitten hän menee vieraisiin, kuten kaikki muutkin ukkomiehet, ja soppa on valmis. Älä anna hänelle syitä kuvitella olevansa sinun yläpuolellasi.
Sinun pitää sen sijaan todistaa, että olet tosissasi tässä ja nyt. Teet jotain repäisevää, kuten pakkaat kamasi ja muutat hotelliin asumaan viikoksi. Tai levität kaikki kamat pitkin kämppää, ja kaadat jauhelihakastiketta vessanpöntönreunaan, niin ukko näkee miten kiva siihen on istahtaa. Ei saa antaa periksi, vaan panet ranttaliksi. Sitten ei tarvitse viikkokausia pitää vihaa ja niellä kiukkua sisälle päin. Ja ku tiedät mitä teet, niin vaikutat silloin myös rauhallisemmalta, eikä ukkosi saa tilaisuutta haukkua sinua hysteeriseksi ämmäksi. Mulla pistää tuo sinun tarinasi niin vihaksi, omien kokemustenkin takia, että tekis mieli vääntää omaltakin ukolta pippeli solmuun tässä samalla. Mutta senkin tiedän että tuo johtaa pikkuhiljaa eroon, jos sitä ei saada kuntoon. Niin minäkin jätin exäni, kun ei vain ottanut minun sanomisiani vakavasti, ei sellaisen kanssa voi elää.
Eiköhän sen menoerän jälkeen siivoojakin ala tuntua rahan arvoiselta.

""mies"",

""Jos toista rakastaa ja haluaa, niin ei tuollaista kielenkäyttöä harrastaisi.""

Aivan, mutta kannattanee miettiä sitäkin, mistä se kielenkäyttö ehkä kumpuaa. Kaiketi siitä, kun miehen asenne kotitöihin on, että kuka tahansa idioottikin osaa siivota ja että siihen menee viisi minuuttia aikaa... Jos minun mieheni tuollaista suustaan päästelisi, niin saisi sitten itse siivotakin, kun se kerran niin vaivattomasti ja nopeasti sujuu.

Ei tämä ap:n mieskään minusta juuri alkuperäistä näytä kunnioittavan.

Miten on ap:n miehen lapsuuden kodissa hoidettu kotityöt aikoinaan ja nykyäänkin, jos vanhemmat yhä yhdessä? Usein tuo ""kotityöasenne"" nimittäin periytyy sieltä lapsuudesta ja isän ja äidin mallista. Joskus voi myös kyllä käydä niinkin, että on omaksuttu juuri päinvastainen asenne esim. kotitöihin, kun siellä oli, jolloin on kysymys usein kapinasta edellisen sukupolven malleihin ja päätetty tehdä juuri päinvastoin (joskus tiedostamatta).

Jos löydät yhtäläisyyttä miehesi lapsuuden kodin malleihin ja siellä esim. nainen = ÄITI hoitanut kotityöt, niin olet kovan urakan edessä. Totuttuihin malliesimerkkeihin on hyvin vaikea tehdä muutoksia ja siihen täytyy myös ""kasvavan"" ihnmisen eli tässä tapauksessa miehesi oltava itse halukas.

Ketään ei voi pakottaa muuttumaan. Tsemppiä vaan siis ap:lle. Mietiskele myös oman lapsuuden kotisi mallia ja miten siellä jaettiin kotityöt - oletko ehkä perinyt sieltä oman mallisi ja se ehkä aivan erilainen kuin miehesi ""kotimalli"". Nämä ""kotimallit"" yhdistäen rakennatte oman yhteisen ""kotimallinne"" ja teette näin myös roolijaot kotitöiden suhteen.

Toivottavasti joku sai selkoa :)

Laita työpyynnöt paperille miehellesi vaikka ""ranskalaisilla viivoilla"", niin ei tarvitse kokoajan jäkättää - ja mies sitten on vastuussa siitä, että paperilta on ylivedetty hänelle kuuluvat työt ajallaan.

Kaikki parit, jotka ovat molemmat työelämässä täyspainoisesti, ovat helvetillisen työtaakan alla tänä päivänä ... jos perheeseen kuuluu yksi tai useampi lapsi.

Nämä vanhemmat tekevät NELJÄN ihmisen työt:

- kodin ulkopuolisen työn
- kotityöt
- lapsen kasvatustyön

Kun kumpikaan ei halua/voi luopua kodin ulkopuolisesta työstä (mikä nykypolitiikalla ja työ&eläkelakien puitteissa ihan ymmärrettävääkin), niin ei ole ihme, että kotityöt ovatkin suurin parien riitakapula ja aiheuttavat myös jopa avioeroja, koska kokoajan on ""sotatila"" kotona päällä tekemättömistä töistä.

Riittämättömyys ja stressi/ kiire aiheuttavat nyky-yhteiskunnassa myös suuren ""sairastavuusongelman"", koska ne laukaisevat ihmisen geeniperimässä piileviä sairauksia, sekä psyykkisiä että fyysisiä sairauksia. Tämä nyt kuitenkin jo ihan toinen aihe ja alue.

Sitä kannattaa kuitenkin ajatella, kun pari miettii yhdessä, että miten saadaan aika, raha ja voimavarat yhdessa riittämään tuohon NELJÄN ihmisen työtaakkaan, kun vielä pitäisi sitä puolisoakin muistaa hoitaa, helliä ja rakastaa ... eikä vaan sitä työruoskaa heiluttaa.

Käsi sydämelle, -kuinka paljon oikesti saatte uppoamaan kotitöihin päivittäin aikaa? Useimmilla on kaupat lähellä ja jos ei ole, voi ostokset tehdä viikoksi kerrallaan. Perusruuan tekemiseen ei myöskään kulu kohtuuttomia minuuttimääriä, 10-20 minuuttia maksimissaan + haudutusaika. Pyykkien koneeseen laitto ja sieltä poisotto vie muutaman minuutin. Kodin arkihuolto ei myöskään vie ihmeitä ajallisesti, varsinkaan kun noudattaa ""vie mennessäs, tuo tullessas"" sääntöä.

Lasta ei myöskään tarvitse erikseen kasvattaa, jos vanhemmilla on normaali maalaisjärki käytössä. Lapset oppivat elämää matkimalla, eli vanhempien ei tarvitse olla muuta kuin hyvänä esimerkkinä sekä viettää lasten kanssa aikaa ja kertoa heille mieltä pohdituttavia asioita. Normaalia seurustelua perheen kesken.

He, joilla ei näihin ole aikaa, menkööt itseensä ja arvottakoon uudelleen työhön ja perheeseen käytettävän ajan ja miettiköön mikä on tärkeää?

Ei taitaisi millään riittää neljälle töitä monessakaan taloudessa, hyvä kun kahdelle.

Kun vielä tuohon työtaakkaan lisätään molempien vanhempien omat aikaa vievät harrastukset ja sosiaaliset ystävyyssuhteet (= HENKIREIJÄT), niin onhan siinä aikamoinen ""sekahedelmäsoppa"" jo keitettykin. Tämä ""stressisoppa"" saa aikaan sitten niin sairuksia kuin avioerojakin - lasten kannalta hyvin valitettavaa.

Kuten tilastot kertovat, niin nykypäivänä avioeroprosentit ovat jo ensimmäisestä liitosta 55 % (45 % jatkaa) ja ""uusperheissä"" jopa 65-75 %. Usein erotaan juuri tuon riittämättömyyden tunteen, riitojen ja syyllisyyden takia, kun ""kaikkia neljää elämän osa-aluetta"" ei saada toisen puoliskon kanssa tasapainoon. Eron maksajina ovat kuitenkin usein lapset.

Yhteistyössä