Haittaako jos lapsesi nimi on suosiossa tai ns. yleinen? Haluatko lapsellesi harvinaisen nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ensimmäisellä tod harvinainen nimi ja viimesellä on erittäin suosittu nimi. Keskimmäisen nimi on siltä väliltä, mutta enempi harvinainen etunimenä, kuin että yleisenä.

Lapset ovat nimiensä näköisiä, sen perusteella ne on valittu...
B)

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minua hieman harmittaa, kun esikoisen nimi ei mielestämme ollut yleinen, mutta nimen suosio oikein räjähti kasvuun muutamaa vuotta myöhemmin. Nyt keikkuu vuodesta toiseen niissä suosituimmissa nimissä. Edelleenkään ei tosin ole ollut luokkakaverikaimoja, mutta pikkulikkakaimoja piisaa pilvin pimein. Itselläni on suunnilleen maailman yleisin nimi ja olisin toivonut lapselle jotain hieman persoonallisempaa..

Peesi tähän. Kyllä todella ärsyttää kun hesarista lukee joka sunnuntai kuinka monta kaimaa taas lapsi saanut.

Itse olen päättänyt tyttöni nimen jo varmaan 10-vuotiaana, ollut aina harvinainen nimi ja JUST NYT kun tyttö syntyi kapsahti kyseinen nimi suosituimipien listalle. JUST MUN TUURIA.

Vituttaa.

Naurettavaa ja lapsellista "erikoisuuden" tavoittelua. Sitten kuitenkin eletään normi taviselämää.

Meillä on valittu juuri ne nimet, joista on tykätty. Tytön on suht harvinainen, mutat tuttu nimi kaikille. N. 10 kaimaa/vuosi tulee. Pojan nimi on sitten yleinen, mutta ei top10:ssa kuitenkaan. Mutta saman nimisiä tiedän ja kuulen aina silloin tällöin.

Me haluttiin yleinen nimi, mutta sellainen joka ei ole juuri lapsen ikäryhmässä kovin yleinen. Molemmilla on siis selkeä, suomalainen nimi joka ei ole harvinainen, mutta ei joka toisella tuon ikäisellä. Minulla ja miehellä on oman aikamme suosikkinimi kummallakin ja ei haluttu samaa lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minua hieman harmittaa, kun esikoisen nimi ei mielestämme ollut yleinen, mutta nimen suosio oikein räjähti kasvuun muutamaa vuotta myöhemmin. Nyt keikkuu vuodesta toiseen niissä suosituimmissa nimissä. Edelleenkään ei tosin ole ollut luokkakaverikaimoja, mutta pikkulikkakaimoja piisaa pilvin pimein. Itselläni on suunnilleen maailman yleisin nimi ja olisin toivonut lapselle jotain hieman persoonallisempaa..

Peesi tähän. Kyllä todella ärsyttää kun hesarista lukee joka sunnuntai kuinka monta kaimaa taas lapsi saanut.

Itse olen päättänyt tyttöni nimen jo varmaan 10-vuotiaana, ollut aina harvinainen nimi ja JUST NYT kun tyttö syntyi kapsahti kyseinen nimi suosituimipien listalle. JUST MUN TUURIA.

Vituttaa.

Naurettavaa ja lapsellista "erikoisuuden" tavoittelua. Sitten kuitenkin eletään normi taviselämää.

Eikö ennemminkin olisi liioiteltua ottaa erikoinen nimi jos muutenkin elää erikoista elämää? Mitä vikaa on erikoisuuden tavoittelussa ja yksilöllisyydessä? Emme asu Kiinassa.

Kyllä se vähän haittaa... itse olen ollut aina joka paikassa se miljoonas samanniminen, samoin mieheni, ja samaa emme halua pojallemme. Maailmassa on niin paljon upeita nimiä, että en näe pointtia nimetä lasta TOP10-nimillä. Tosin tätä yleisyys-harvinaisuusakselia enemmän nimivalintaan vaikutti se, etten halunnut lapsestani oppilaideni kaimaa.

Tyttärestämme tuli Iida. Perusnimi, jonka luulimme olevan vain tavisnimi eikä mitenkään erityisen pinnalla. Kas kummaa, pari kuukautta myöhemmin alkoi Iida-tyttöjä putkahdella sieltä sun täältä. Kerhoista löytyy kolme alle nelivuotiasta Iidaa tyttäremme lisäksi ja kasteilmoituksissa vilisee niitä myös. Harmittaa hiukan, mutta emme silti vaihda kutsumanimeä ellei tyttö itse sitä joskus halua.

No ei haittaa. Me ollaan valittu lapsillemme ne nimet mistä itse olemme pitäneet ja ei todellakaan olla kytätty mitään suosikki nimilistoja, ettei vaan tulisi suosittua nimeä.

Miksi nimellä yritetään hakea persoonallisuutta? Perus Maija voi olla ihmisenä paljon persoonallisempi, kuin joku erikoisen niminen. Ei nimi tee kenestäkään persoonallista.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänen aika:
Miksi nimellä yritetään hakea persoonallisuutta? Perus Maija voi olla ihmisenä paljon persoonallisempi, kuin joku erikoisen niminen. Ei nimi tee kenestäkään persoonallista.

Nimen tarkoitus on eroittaa. Siksihän nimiä annetaan että tiedetään kuka on kuka. Muutenhan nimistä voitaisiin luopua kokonaan. Ja nimen on hyvä olla erottuva ja muistettava. Muuten pärjäisimme pelkällä sotulla.

Meidän lasten etunimien yleisyys http://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Nuorin: 4kpl
Keskimmäinen: 1kpl
Vanhin: 46
Äiti: 18039kpl
Isä: 101598

Lapsilla siis kaksiosaiset nimet :)

Kyllä minua haittaisi, jos lasten nimet olisivat osoittautuneet hirveän yleisiksi. Minusta nimen tehtävä on erottaa ihmisiä toisistaan, en pidä siitä, että esim. luokalla on monta saman nimistä.

Meillä lasten nimet kyllä ovat sinänsä ihan normaaleja, mutta heidän ikäluokassaan luojan kiitos ei näytä saman nimisiä olevan.

Mekään ei mitenkään tarkoituksella annettu lapselle harvinaista nimeä.. Etunimessä on väliviiva, tällä yhdistelmällä on väestörekisterin mukaan kastettu 2 lasta aikojen saatossa.. Mut erikseen molemmat nimet ovat suht tavallisia.

Kuvittelin että sisarusparven kuopukselle valitsemamme nimi oli harvinainen. Nimen positiivinen merkitys oli tärkeä, emme halunneet antaa jonkun marttyyrina kuolleen nimeä. No nimi olikin hyvin suosittu, emme olleet seuranneet kastettujen listoja tms. Ei haittaa, sillä kiva nimi ja sopii kantajalleen hyvin. Kolmella vanhemmalla on hyvin harvinaiset nimet.

Oma etunimeni on maailman yleisin naisen nimi. Pidän nimestäni, mutta halusin lapsilleni jotakin vähän harvinaisempaa. Onnistuttu kaikkien kolmen kohdalla. En kuitenkaan pidä oudoista nimistä, siis sellaisista, jotka kuullessaan täytyy kysyä uudelleen. Kaikilla lapsilla on ihan tavalliset nimet, mutta ei kaimoja koulussa.

kyllä mua harmittaa kun esikoisella on tavallinen nimi. esim. sen eskarissa on toinen samanniminen ja koulussa niitä tulee olemaan varmaan 10. siks muut lapset saaneet vähemmän suositun nimen. :D

mulla on sellainen nimi ettei koko koulussa ollut kenelläkään muulla, ja musta se oli hienoa. Toisten piti olla Johanna P. ja Johanna T. tai Pikku- ja Iso-Mikko että ne erottuis. Se olis musta ollut tosi ikävää. Niinpä myös lapsilla on nimet joita ei ihan jokaisella ole, mutta mkuitenkin suomalaiselta kuulostavat nimet.

mutta jokainen tyylillään. yksi ystäväperhe otti netistä listan 10 yleisimmästä nimestä ja valitsivat niistä sitten mieluisimman lapselleen. logiikka tämän takana ei ihan aukea mulle.

Yhteistyössä