Hakisko pitsaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tekis mieli pitsaa ihan hulluna, mutta en tiiä uskallanko hakea.. Siksi mietin, ku mulla on sappikivet ja välillä oireilee ja välillä ei. Tekis mieli hakea, mut sappikohtausta en tarvis ku oon lasten kanssa yksin kotona. :x (enkä kyllä muutenkaan :whistle: )
Nää on taas näitä raskausajan himoja, ku olis pakko saada jotain. :snotty:

Me haettiin Denniksen pitsaa, kun ajattelin että olis parempaa kuin Kotipizzassa, mutta ei kyl ollu. Aika pahaa, suoraan sanoen. Mutta ehkä mulla on niin yksinkertaset makuhermot, että pikaruoan pitää maistua simppeliltä.
Tiedän kyllä noi raskausajan himot. Salmiakkia ja lakritsaa pitäis välttää ja arvaa vaan mitä mun tekee mieli ihan jatkuvasti ja koko ajan. Vielä en ole sortunut, mutta oonkin kompensoinut syömällä kaksin verroin muuta karkkia.

Eikö sulla sitten ole lääkettä jos kohtaus tulee? Ja kuinka pahana se sappikohtaus sitten tulee jos erehtyy syömään pitsaa?

Ja jos on sappikiviä niin mitä voi esim. normaalista kahvipöydästä syödä vai onko kaikki kiellettyä jos vähänkin rasvaa ym.?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 18:14 vieras kirjoitti:
Eikö sulla sitten ole lääkettä jos kohtaus tulee? Ja kuinka pahana se sappikohtaus sitten tulee jos erehtyy syömään pitsaa?

Ja jos on sappikiviä niin mitä voi esim. normaalista kahvipöydästä syödä vai onko kaikki kiellettyä jos vähänkin rasvaa ym.?

On lääkettä, mut ei suositella raskausaikana, ku ns. viimeisessä hädässä. Ja voi pahimmassa tapausessa joutua ambulanssilla sairaalaan. Kivut on pahemmat kuin synnytyksessä. Mut siis en usko, et jos pikkupalan söisin pitsaa, niin mitään kummempaa tulis. Ehkä vähän kipuja, mut selviäisin ilman lääkettä. Jos koko pitsan söisin, niin saattais tullakin sappikohtaus.

Ei vähän rasvaa haittaa, mut en mitään voitaikina leivonnaisia syö yms, jossa on sitä rasvaa enemmänkin. Mut tavallista piirakkaa saatan ottaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:15 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mä just kaivoin pakastimesta pari palaa.

Syömistä rajoittavat vaivat ovat kyllä tylsiä. :/

Kieltämättä aika ärsyttävää, ku joutuu varomaan syömisiään, mut toisaalta.. eipähän painsu näin raskausaikana mahottomia, ku ei saa syödä rasvaista yms. :whistle:
Mutta jospa pääsis vaivasta synnytyksen jälkeen ku leikataan. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:15 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mä just kaivoin pakastimesta pari palaa.

Syömistä rajoittavat vaivat ovat kyllä tylsiä. :/

Kieltämättä aika ärsyttävää, ku joutuu varomaan syömisiään, mut toisaalta.. eipähän painsu näin raskausaikana mahottomia, ku ei saa syödä rasvaista yms. :whistle:
Mutta jospa pääsis vaivasta synnytyksen jälkeen ku leikataan. =)

Toivotaan, että pääset! =)

Yhteistyössä